Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pitanje u vezi reklamacije

elitemadzone.org :: MadZone :: Pitanje u vezi reklamacije

Strane: 1 2

[ Pregleda: 6316 | Odgovora: 32 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

leskar

Član broj: 163547
Poruke: 24
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 11:35 - pre 165 meseci
Ne znam odakle mi ta ideja, možda grešim ili mešam sa nečim, ali čini mi se da, kada servis ne može da vam popravi uređaj i kada pošalju novi, treba na taj novi uređaj da daju novih godinu dana garancije. Jer to ipak nije uređaj koji ste kupili već potpuno novi. Meni su računali garanciju od dana kada sam kupio stari uređaj koji nisu mogli da poprave i sada imam samo dva meseca garancije na novi.

Nadam se da nisam previše zakomplikovao. Kakva su vaša iskustva? Ima li ovde nekoga iz bilo kog servisa da pojasni stvar?
 
Odgovor na temu

HeYoo

Član broj: 72595
Poruke: 491



+1017 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 11:46 - pre 165 meseci
Ne znam jel propisano zakonom ali ti detalji obicno pisu na garantnom listu ili sl.
Meni su produzavali garancju kada sam jednom prilikom menjao dvd rezac
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 11:46 - pre 165 meseci
^
Važeći Zakon o obligacionim odnosima:
Citat:
Produženje garantnog roka
Član 503
(1) U slučaju manje opravke, garantni rok se produžava onoliko koliko je kupac bio lišen upotrebe stvari.
(2) Međutim, kad je zbog neispravnog funkcionisanja izvršena zamena stvari ili njena bitna opravka, garantni rok počinje teći ponovo od zamene, odnosno od vraćanja opravljene stvari.
(3) Ako je zamenjen ili bitno opravljen samo neki deo stvari, garantni rok počinje teći ponovo samo za taj deo.
 
Odgovor na temu

Miroslav Cvejić
Technical Lead
Revel Systems UAB
Vilnius, Lithuania

Član broj: 802
Poruke: 6609
*.adsl-a-7.sezampro.rs.



+536 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 14:22 - pre 165 meseci
Šta piše na garantnom listu koji je išao uz uređaj?

 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 14:41 - pre 165 meseci
^
Nije bitno šta piše na garantnom listu. Gore sam citirao zakon koji je na snazi i u kome jasno piše da ako se zameni uređaj, garancija teče ponovo. Druga je stvar što prodavci manipulišu time što većina kupaca ne zna svoja prava/ne želi da se svađa/ne želi da gubi vreme... Znam slučaj gde je zamenjen neispravan lap top i nije dobijena nova puna garancija zato što kupac ''nije želeo da se prepire''.
 
Odgovor na temu

Miroslav Cvejić
Technical Lead
Revel Systems UAB
Vilnius, Lithuania

Član broj: 802
Poruke: 6609
*.adsl-a-7.sezampro.rs.



+536 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 15:07 - pre 165 meseci
Ako je garantni list nevažeći već zakon, zašto daju te garantne listove?

I ako je tako, niko više neće kupovati nov laptop (primer) već će mesec dana pred istek garantnog roka da ga pokvari tako da se ne provali. A pošto nema istog takvog dobiće u zamenu drugi koji odgovara ceni. I tako na svaka 11/23/35 meseca repriza.

Zakon (ako je takav) je loš, jer uvoznicima strani dobavljač (proizvođač) ne daje takve povlastice (ne produžava garanciju za zamenjeni uređaj).

(ne bavim se prodajom hardvera, da se ogradim, ali sam u prošlosti ima iskustva sa te strane tezge)
 
Odgovor na temu

maliradojca

Član broj: 55393
Poruke: 242
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+132 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 16:42 - pre 165 meseci
Koliko je zakonito neprihvatanje garancije za neki uredjaj, ako musterija nema originalnu ambalazu?
 
Odgovor na temu

galahad
Slobodan Todorov
Radio-televizija Vojvodine,
Jack-Of-All-IT-Trades, Web redakcija
Novi Sad

Član broj: 20613
Poruke: 146
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: galahad@elitesecurity.org
ICQ: 52020296
Sajt: www.todorowww.net


+4 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 16:48 - pre 165 meseci
Da, potpuno je nevažno šta piše na garantnom listu, garantni list služi prodavcu i servisu, da prati popravke, i čisto kao informacija kupcu. Zakon je ipak najviši pravni akt, tako da, to što piše na parčetu papira, može mačku o rep da se okači. Svuda je praksa takva, da se garancije obnavljaju ako je uređaj zamenjen, ili produžavaju za vreme trajanja popravke. Samo ovde to ničemu ne služi, jer sud ne funkcioniše, pa onda nemaš kako da isteraš svoja prava.

Ne znam kako funkcioniše sa dobavljačima i firmama, ali zakon o zaštiti potrošača štiti kranje kupce, a ne firme. Ukoliko neko ima lošeg dobavljača (čitaj dobavljača koji nabavlja u velikom procentu defektnu robu), onda valjda promeniš dobavljača?

@leskar
Garancija treba da ti teče iznova, jer si dobio novi uređaj, a ne da produžuju staru. Mora da se izda novi garantni list, sa novim serijskim brojem uređaja, i novim podacima. Imaš svako pravo da tražiš ovo, a ako odbiju, posetiš ih sa inspektorom
- SKRati link - JaZaKraljevo.rs -

"I have never let my schooling interfere with my education." - Mark Twain
 
Odgovor na temu

kalimero 011

Član broj: 155560
Poruke: 1166



+261 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 16:50 - pre 165 meseci
@ Miroslav Cvejić
Citat:
Ako je garantni list nevažeći već zakon, zašto daju te garantne listove?

Ozbiljno ovo pitaš? Nije garantni list nevažeći kao takav, već svaka eventualna odredba istog koja bi bila u suprotnosti sa zakonom.
Citat:
I ako je tako, niko više neće kupovati nov laptop (primer) već će mesec dana pred istek garantnog roka da ga pokvari tako da se ne provali. A pošto nema istog takvog dobiće u zamenu drugi koji odgovara ceni. I tako na svaka 11/23/35 meseca repriza.

I dalje nisam siguran da si ozbiljan, ali 'ajde... Da, ako uspem da ga pokvarim tako da se to ne primeti i ne može da se popravi dobiću u zamenu drugi odgovarajući, nov. I ako uspem to da ponovim posle 11/23/35 meseci repriza...
Citat:
Zakon (ako je takav) je loš, jer uvoznicima strani dobavljač (proizvođač) ne daje takve povlastice (ne produžava garanciju za zamenjeni uređaj).

To što je zakon loš ne znači da ne mora da se poštuje. Nek se uvoznici udruže i izdejstvuju promenu.
 
Odgovor na temu

Joker
Subotica

Član broj: 646
Poruke: 1559
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: jokerleather.net


+79 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 16:58 - pre 165 meseci
@ Miroslav Cvejić
ako laptop jedva izdrži 11 meseci onda po tebi treba da za novi kupac dobije garanciju mesec dana ?
Garancija se odnosi na uređaj, a ne na vreme od kupovine. Znači ako dobijem novi uređaj taj uređaj ima garanciju od 12/24/36 meseci, a nema nikakve veze kada sam kupio onaj koji se pokvario i koji je zamenjen.
Da to tako funcioniše provereno više puta u praksi. Nekada je bilo potrebno citirati koji zakon i koji članovi tog zakona, a ima prodavaca koji poznaju zakon i daju punu garanciju na zamenjeni uređaj.
format c: /udari_disk_o_beton /jako
 
Odgovor na temu

Wi-Fi

Član broj: 260194
Poruke: 195
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+208 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 17:06 - pre 165 meseci
@ leskar: Moras da dobijes novu garanciju.

@ Miroslav Cvejić: Servis radi dijagnostiku i otkriva da li je, sta i kako pokvareno. To im je posao

Citat:
maliradojca: Koliko je zakonito neprihvatanje garancije za neki uredjaj, ako musterija nema originalnu ambalazu?

Potpuno je nezakonito.

 
Odgovor na temu

Miroslav Cvejić
Technical Lead
Revel Systems UAB
Vilnius, Lithuania

Član broj: 802
Poruke: 6609
*.adsl-a-7.sezampro.rs.



+536 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 17:11 - pre 165 meseci
Ako servis ustanovi da je kupac sam izazvao kvar i odbije da uvaži reklamaciju, kupac dođe sa inspekcijom.

Tako da, kupcima i ne treba davati garanciju. Jednom kupe uređaj i doživotno mogu da ga menjaju.
Izlaz iz tog kola je da firma proglasi bankrot i da vlasnik na tetku otvori novu. Pa tako svakih par godine.

Svi znaju prava, obaveze zaboravljaju.

Da li kupac odgovara pred tim istim zakonom ako slaže da ne zna kako je pokvaren uređaj?
 
Odgovor na temu

Wi-Fi

Član broj: 260194
Poruke: 195
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+208 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 17:23 - pre 165 meseci
Naravno da odgovara. Ako je pokvaren na nacin koji garancija ne pokriva - ne poprave mu uredjaj (zamene za novi). To je dovoljna kazna.
E sad, sto serviseri nemaju pojma da odrade dijagnostiku vrste/nastanka kvara i sto bi prodavci hteli da posluju bez ikakvog rizika (a i obaveza kad bi moglo) - to je njihov problem.
Jos su nasi zakoni naklonjeni prodavcima, sta bi tek pricao da si po USA/EU?
 
Odgovor na temu

galahad
Slobodan Todorov
Radio-televizija Vojvodine,
Jack-Of-All-IT-Trades, Web redakcija
Novi Sad

Član broj: 20613
Poruke: 146
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: galahad@elitesecurity.org
ICQ: 52020296
Sajt: www.todorowww.net


+4 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 17:33 - pre 165 meseci
Citat:
Miroslav Cvejić: Ako servis ustanovi da je kupac sam izazvao kvar i odbije da uvaži reklamaciju, kupac dođe sa inspekcijom.


Može da dođe i sa tri inspekcije, zna se kako uređaj podleže garanciji. Naravno da garancija ne važi ako npr. šutnem televizor pa razbijem ekran, ili mi ispadne. To ne podleže garanciji.

Ali kad mi na primer u servisu mobilnih, kaže, znaš flat kabel ne podleže garanciji, to je onda laž, i tu treba da dođe inspektor. Flat kabel je došao u sastavu uređaja, i po zakonu, sve što je sastavni deo uređaja, podleže garanciji. Ali, ovo je magična zemlja Srbija...
- SKRati link - JaZaKraljevo.rs -

"I have never let my schooling interfere with my education." - Mark Twain
 
Odgovor na temu

Miroslav Cvejić
Technical Lead
Revel Systems UAB
Vilnius, Lithuania

Član broj: 802
Poruke: 6609
*.adsl-a-7.sezampro.rs.



+536 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 17:40 - pre 165 meseci
Ja dajem primer koji sam lično video. Kupac polomio uređaj, reklamirao u maloprodaji u kojoj je kupljen, oni poslali uvozniku, uvoznik nije priznao jer fizička oštećenja ne podležu garanciji (prelom), vraćeno nazad, kupac obavešten. Doveo inspekciju i vraćen je novac kupcu jer nije hteo zamenjen uređaj.


 
Odgovor na temu

galahad
Slobodan Todorov
Radio-televizija Vojvodine,
Jack-Of-All-IT-Trades, Web redakcija
Novi Sad

Član broj: 20613
Poruke: 146
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: galahad@elitesecurity.org
ICQ: 52020296
Sajt: www.todorowww.net


+4 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 17:46 - pre 165 meseci
Opet greška prodavca. Nije trebao vratiti novac, već obavestiti kupca, a i inspektora, šta podleže garanciji. Uvek postoji sud, pa ako kupac misli da je u pravu, može da pokuša tako. Znam ja da je ovde teško i jednima i drugima, i često se treba ubeđivati baš sa tim inspektorima, koji u 90% slučajeva i ne znaju šta im je posao. Ali ako se sve radi po zakonu, onda čak i u Srbiji teško može nešto da ti se napakuje. Mislim... Može, al' za jedan laptop, ili frižider...
- SKRati link - JaZaKraljevo.rs -

"I have never let my schooling interfere with my education." - Mark Twain
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 18:29 - pre 165 meseci
Sad su meni neke stvari jasnije Ja sam u 11om mesecu reklamirao stampac (one SOHO varijante) da ne pominjem marku. Bio je kvar u generatoru tonova za faks. Elem, posle par dana su mi dali stampac sa recima da je zamenjena stampana ploca a u stvari sam dobio potpuno novi stampac (drugi serijski broj i sve), naravno garancija do isteka originalne. Nisam se mnogo bunio, bolje novi stampac ali sad vidim zasto folirazada je opravljen stari, da ne bi morali da mi daju garanciju na ovaj

Inace, kakava je praksa u drugim zemljama. Iskreno i ja prvi put cujem da se daje nova garancija ako se zameni uredjaj, jel to neka nasa izmisljotina ili je to praksa u okruzenju/EU?
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Joker
Subotica

Član broj: 646
Poruke: 1559
*.dynamic.isp.telekom.rs.

Sajt: jokerleather.net


+79 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 18:45 - pre 165 meseci
Tek će da bude zbrka kada se usvoji novi zakon o zaštiti potrošača. Jedna od odredbi je da možeš u određenom vremenskom roku od kupovine da vratiš robu i dobiješ nazad svoj novac. Ne vidim uopšte zbog čega se diže frka oko toga što je garancija na novi uređaj ponovo full ? Spominje se kako će firma da bankrotira, samo ne znam kako ? Ako se uređaj pokvari i ne može da se popravi, maloprodaja će od svog dobavljača takođe dobiti novi uređaj na koji mu veleprodaja daje full garanciju. Češće se dešava da veleprodaja daje na neki uređaj 24 meseca maloprodaji, a oni krajnjem kupcu daju 12 meseci. Niko tu nije oštećen, a pogotovo ne maloprodaja.
format c: /udari_disk_o_beton /jako
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6041



+4631 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 19:47 - pre 165 meseci
Mislis odes i kupis plazmu od 70" da bi okupio ortake da odgledate tekmu i onda ga sutra vratis i trazis pare nazad? Bice to zanimljivo videti u praksi Morace ljudi dobro da obrate paznju da im u prodavnici ne uvale vracanu opremu, to ce biti mnogo zeznutije odtoga sta ce prodavci da rade (to je bar prosto probace da uvale nekom drugom).
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Wi-Fi

Član broj: 260194
Poruke: 195
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+208 Profil

icon Re: Pitanje u vezi reklamacije08.09.2010. u 20:13 - pre 165 meseci
Moze u roku od 7 dana, ali ako roba ima neki nedostatak/pokvari se. Tj. moci ce
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Pitanje u vezi reklamacije

Strane: 1 2

[ Pregleda: 6316 | Odgovora: 32 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.