Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

EU call for city centre ban on petrol cars by 2050

elitemadzone.org :: MadZone :: EU call for city centre ban on petrol cars by 2050

Strane: 1 2

[ Pregleda: 5915 | Odgovora: 24 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

zmau
Dragan Jovanović
programer
Šabac

Član broj: 80834
Poruke: 290
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+80 Profil

icon Re: EU call for city centre ban on petrol cars by 205030.03.2011. u 14:42 - pre 159 meseci
Nisam ni rekao da ima nešto, nego samo da je savršeno izvodljivo.

Citat:
Ja isto preferiram bike u svakoj mogucoj situaciji, ali u novembru bike ide u naftalin do aprila, kraj price.

Znači, ne preferiraš bajk u svakoj varijanti :). Ja sam prejahao celu ovu zimu i nisam primetio da mi je nešto falilo. Osim čistog vazduha, to jest.

Citat:
Ne pada mi napamet da se vuaram po klizvaj zimetini na biciklu

Tvoj izbor, pošteno. Ni ja se nisam vucarao na biciklu dok sam živeo u Beogradu, nego sam putovao javnim prevozom, i ništa mi nije falilo. Osim prostora kud će da prođe autobus, to jest. Kad bi se stvarno radilo na ovu temu, verovatno ne bi bio problem uozbiljiti javni prevoz i po manjim gradovima.

Citat:
Ljude treba stimulisati da sto vise leti koriste bicikle ako nista zbog licnog zdravlja

Pravo da ti kažem uopšte me ne zanima njihovo lično zdravlje, i nemam nameru da popujem bilo kome. Zanima me da mogu da dišem ko čovek, da mogu da pričam na ulici a da se ne dernjam, i da nema zastoja u saobraćaju. Kad bi oni okrenuli auspuhe na unutra, već bismo se nekako i dogovorili.

Poenta mog prethodnog posta je da je ovo o čemu pričamo tehnički apsolutno bez problema izvodljivo. Naročito ako je car iz naslova bukvalno car a ne motor vehicle.

it works on my machine
 
Odgovor na temu

vlada131
Niš

Član broj: 222787
Poruke: 14
*.dynamic.sbb.rs.



+168 Profil

icon Re: EU call for city centre ban on petrol cars by 205031.03.2011. u 19:46 - pre 159 meseci
Ima tu još predloga:

Citat:
EU veliku prednost daje i javnom prevozu, pa se tako od građana očekuje da u budućnosti manje koriste lični, a više javni prevoz. Predviđa se čak zabrana letova za putovanja kraća od 300 kilometara kako bi se podstakla upotreba železnice.


http://www.b92.net/automobili/...11&mm=03&nav_id=502835


A koliko sam skontao iz članka, ne radi se o zabrani benzinaca i diz. samo u centrima gradova, već će im biti potpuno zabranjeno da se kreću putevima po EU do 2050.

Citat:
EU planira da to ostvari postepenim preusmeravanjem na hibridne tehnologije, tako da se do 2050. evropskim putevima kreću isključivo vozila sa nultom emisijom CO2.
 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: EU call for city centre ban on petrol cars by 205031.03.2011. u 21:06 - pre 159 meseci
Snila baba sto joj milo bilo
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

Wi-Fi

Član broj: 260194
Poruke: 195
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+208 Profil

icon Re: EU call for city centre ban on petrol cars by 205031.03.2011. u 21:56 - pre 159 meseci
@ zmau: Cekaj, jel' se ti za*ebavas ili ozbiljno mislis da su bicikl (i tokom jeseni/zime) i GSP adekvatne alternative?! Neki vid gradskog prevoza mozda i moze da dodje u obzir, ali kad se po komforu, brzini itd. izjednaci sa automobilima... Do tada mogu biti zabranjeni samo zeleni politicari, automobili nikako
 
Odgovor na temu

zmau
Dragan Jovanović
programer
Šabac

Član broj: 80834
Poruke: 290
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+80 Profil

icon Re: EU call for city centre ban on petrol cars by 205001.04.2011. u 09:26 - pre 159 meseci
Citat:
Snila baba sto joj milo bilo
Otprilke tako nekako. Mada mi i dalje nije jasno zašto je babi milo da umesto na drumu spaljuje raspale guzizze od dinosaurusa po termoelektranama :P.

@Wi-fi
Mrtav sam ozbiljan. Naravno, mislim na gradove, odnosno šire centre gradova.
I objasniću ti na primeru 2 grada koja dobro poznajem.

Prvo Beograd, pošto imam utisak da si ti tamo.
Je l misliš da si ti brz po Beogradu, makar i autom ? Ajd probaj nekad da izmeriš neko vreme i razdaljinu pa mi javi.
Dalje, probaj da zamisliš isto to, ali kuturno i po zakonu, dakle da parkiraš tamo gde to zakon dozvoljava pa odatle da prošetaš, i da tako rade i svi oko tebe. I da recimo staneš pred svaku zebru i da sačekaš da prvo prođu ljudi.

S druge strane, probaj da zamisliš Beograd sa 20ak puta manje automobila nego sad. To prvo znači otprilike 50ak puta manje semafora i skoro-pa-nikakva zaustavljanja na raskrsnicama za autobuse, bicikle i pešake. Ubrzanje kretanja autobusa između ostalog ima isti efekat kao da si ubacio u igru još srazmerno više autobusa, tako da oni sad mogu da povezu više ljudi (čitaj – sve dosadašnje samomotorizovane), i da pride ostane manja gužva u njima, a bez da GSP išta ulaže. GSP mreža već sad gusto pokriva veći deo grada, a ne bi bio problem poboljšati je još dosta, naročito kad proširiš ulice uklanjanjem kojekakvih što zvaničnih što divljih parkinga. Takav javni prevoz bi bio u toku dana po brzini (računaj slobodno od vrata do vrata) dosta bliži sadašnjoj brzini kretanja automobilom (u toku dana) nego sadašnjoj brzini kretanja javnim prevozom. I bio bi verovatno i brži od automobila ako bih ti uveo ograničenje da treba da poštuješ zakone.
To bi za ljude koji i sad putuju javnim prevozom značilo izuzetno ubrzanje, a pride bi mogli i da dišu po gradu, da ne cvikaju hoće li im neko otkinuti nogu na zebri ili ih zapišati bljuzgom, da ne stoje pred zebrom čekajući da se konzervirani mamlaz koji se tu nacrtao uključi u ulicu sa prvenstvom prolaza, i da hodaju pravolinijski svakim trotoarom (računaj i tu ubrzanje). I da puste decu da idu sama u školu, a i kojekuda. A takvih je verovatno preko 70 %.
Ostalih frtalj bi verovatno nešto usporili, ali to usporenje bi ukupno bilo osetno manje od ubrzanja koje sam upravo pomenuo.
Specijalni slučajevi (bebe, invalidi, preseljaji, ovi, oni) bi se lako uklopili u tih 1/20 sa početka pasusa u kojekakvim vozilima sa posebnom dozvolom (obično profesionalnim) koja bi imala pristup određenim ulicama. Eh, da, te iste bebe i invalidi bi imali funkcionalne (odtrpane) trotoare da se kreću u svojim kolicima.

Citat:
ali kad se po komforu, brzini itd. izjednaci sa automobilima
Btw, zašto misliš da je meni i ekipi iz 47ice komforno da milimo niz Bulevar JNA dok ti i još par desetina sličnih ispred nas pokušavate da se ugurate na Autokomandu ?

Drugi primer – Šabac. Po širem centru Šapca (cca 1.5km u prečniku otprilike), ja sam na svom starom trkaču tu negde po brzini sa motorizovanima. Oni mene pretiču na pravom putu, ja njih na raskrsnicama. Ok, ja jašem oštro i brzo, prosečan biciklista (a ima ih po Šapcu, i to u raznim generacijama) je sporij, ali ne nešto strašno mnogo. E sad zamisli da ukinu semafore* i jednosmerne ulice (a ima ih dosta, znaš, fali ljudima parking prostora), i da otvore ulice da ljudi komotno prolaze. Ja bih sigurno bio brži nego oni sad. I ne samo ja. I ne samo leti, nisam ni blizu jedini koji ovde jaše i po minusu.

Optimum brzine i komfora (a komfor je i da dišeš ko čovek, a ne samo da zavališ guzizzu u meko) bi bio negde između pravog carfree-cityja i situacije koju mi imamo (ja bi u Šapcu bio zadovoljan da svaka druga ulica ne smrdi i da ima stvarno funkcionalan trotoar), a šta je adekvatno, odnosno šta je lepše za život, to je već subjektivno pitanje.
Meni sigurno nije udobno da sedim zavaljen, smrdim i čekam treće zeleno da prođem.

*Za neupućene, semafori postoje samo zbog četvorotočkaša. Ja biciklom neuporedivo brže presečem ulicu sa prvenstvom prolaza nego četvorotočkaši (i nego ja kad sam na četiri točka, da budem precizan), jer mi je vozilo znatno kompaktnije. Na mojoj omiljenoj raskrsnici obično prozujim pored 3-4 njih koji stoje i čekaju (i blokiraju zebru), a da me i ne osete ni oni, ni oni popreko.

it works on my machine
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: EU call for city centre ban on petrol cars by 2050

Strane: 1 2

[ Pregleda: 5915 | Odgovora: 24 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.