Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Alternator bruji, i ne puni akumulator

elitemadzone.org :: AutoZone :: Alternator bruji, i ne puni akumulator

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 32996 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14729



+2624 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator18.12.2011. u 21:09 - pre 93 meseci
Citat:
pisac: Kako si to rešio? Ceo nov alternator sa reglerom, ili samo reparirani stari alternator? Koja mazda (mazda i ford imaju neke slične delove)?

Diodnu plocu sam kupio novu, zamenio elektricar, jedno dve nedelje kasnije izgoreo je rotor, koji sam nosio na premotavanje, znaci nisam mogao da verujem kakav sam baksuz, ali i sad iskreno sumnjam da ta dva kvara imaju veze jedan sa drugim.

Inace mazda je 323BJ motor 2.0 74Kw
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator18.12.2011. u 21:21 - pre 93 meseci
@milovanmaric

Pa struja prelazi 120A (što je snaga alternatora) tako da razumem ja da punjenje postane nemoguće (naročito na leru) i da počne da se prazni akumulator. To je sve u redu, tako i treba da se ponaša kada je regler otkačen od kompjutera (pa radi napamet). Bolje to nego da spali diode ili namotaje .

Ali ono što nije u redu je to što je ovde u igri famozni "smart" koji komanduje i grejačima i alternatorom (pa čak i ler gasom), i on određuje koliko alternator treba da proizvodi struje i koje potrošače treba da isključuje, i kada ler gas treba da bude nešto jači, kako se sistem ne bi ni praznio ni preopteretio. On očigledno to više ne radi kako treba, a zašto... to je veliko pitanje.

Regler, ako je crkao pa daje loše inormacije, još je i relativno lako zameniti, ali šta ako je neka brljotina u samom GEM (generic electronic module)? Pitao sam čoveka koji se time bavi, i kaže da nema očitavanja (dijagnostike) koja ispituje GEM.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator18.12.2011. u 21:36 - pre 93 meseci
Citat:
bakara: Diodnu plocu sam kupio novu, zamenio elektricar, jedno dve nedelje kasnije izgoreo je rotor, koji sam nosio na premotavanje, znaci nisam mogao da verujem kakav sam baksuz, ali i sad iskreno sumnjam da ta dva kvara imaju veze jedan sa drugim.


Jedan poznanik mi je pričao da je nakon zamene crknute diodne ploče (na renou) alternator trajao par meseci ali loše punio (u gradu se praznio akumulator), i na kraju izgoreo. Pa je morao novi alternator. A Reno je izgleda još gori od Forda po pitanju tih specifičnosti, pošto je ovaj alternator bio inače sa vodenim hlađenjem .

To tvoje iskustvo ima neke sličnosti.

Baš ste me vas dvojca obradovali : Pošto sam zamenio diodnu ploču, a imam (relativno) lošije punjenje... samo mi ostaje da čekam kad će da crkne. A ovaj moj alernator ne može da se premotava jer ima nekakve flah žice. Mora nov, jelte .
 
Odgovor na temu

peromalosutra
Ivan Rajkovic
Software engineer
Luxoft
Berlin

Član broj: 54774
Poruke: 831
*.teol.net.



+139 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator18.12.2011. u 23:11 - pre 93 meseci
@Pisac:

Ja sam narucio sa eBay: http://www.ebay.com/itm/Digita...main_0&hash=item415a898a9e

Uredjajcic mjeri vanjsku i unutrasnju temperaturu, napon na akumulatoru i pored toga ima sat (najmanje bitno). Takodje ima i pozadinsko osvjetljenje koje se pali kad dobije napon.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7655
89.216.32.*



+9263 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator19.12.2011. u 09:16 - pre 93 meseci
Citat:
Evo juče uveče baš se isparkiravam na blagoj nizbrdici, uključena svetla, grejač zadnjeg stakla, ventilator, i naravno pošto je nizbrdica ja uopšte ne dajem gas nego samo pritiskam kočnicu. E, uz dat migavac i upaljena stop svetla, dok se volan okreće (elektro-servo, jelte) napon ode negde dole čak ispod 11.8v


Da sam na tvom mestu, kad znam da je magarence bolešljivo, ja ga ne bih do krajnjih granica tovario i opterećivao. Dakle, ostavi se ukjučivanja grejača stakala, ventilatora i svega što nije neophodno posebno odmah nakon startovanja, kada i grejači vuku veliku struju. Znam, reći ćeš "da je to projektovano da podnese toliki napor i da to mora da radi", ali, očigledno ne radi. Dakle, ne budi tvrdoglav, već pripazi, pričuvaj magarance, i služiće te dugo. Ventilator inače vuče dosta struje, ali ima smisla tek kad se motor zagreje. Grejač zadnjeg stakla - tek posle 5 ili 10 minuta vožnje, ono se i inače ne zamagli baš odmah.


Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 14729



+2624 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator19.12.2011. u 14:00 - pre 93 meseci
Citat:
pisac: Jedan poznanik mi je pričao da je nakon zamene crknute diodne ploče (na renou) alternator trajao par meseci ali loše punio (u gradu se praznio akumulator), i na kraju izgoreo. Pa je morao novi alternator. A Reno je izgleda još gori od Forda po pitanju tih specifičnosti, pošto je ovaj alternator bio inače sa vodenim hlađenjem .

To tvoje iskustvo ima neke sličnosti.

Baš ste me vas dvojca obradovali : Pošto sam zamenio diodnu ploču, a imam (relativno) lošije punjenje... samo mi ostaje da čekam kad će da crkne. A ovaj moj alernator ne može da se premotava jer ima nekakve flah žice. Mora nov, jelte .

Nemam pojma sta ima, videces ako crkne
Bar si ustedeo pare na diodnoj ploci, a i znas kako se skida
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator28.11.2015. u 21:57 - pre 45 meseci
Podižem "antičku temu", ali smatram da nema svrhe otvarati novu zbog sitnice...

Molim vas za vaše mišljenje na sljedeći problem:
Akumulator Bosch S3 (čini mi se oko 480A - 56Ah), alternator Bosch 90A i nov Bosch regler.
Na prvo paljenje (kada auto duže odstoji), punjenje je 14.3V. Kako auto radi sa potrošačima, punjenje vremenom pada. Npr. kada popalim sve potrošače, punjenje padne na 13.3V i kabal na alternatoru (i alternator) je vreo (baš) nakon 10ak minuta rada. U trenutku paljenja svih potrošača, napon padne na recimo 13.5V (trenutno) i vrati se na 14.0V. Tek nakon dužeg rada, napon ode dođavola. Samo da razjasnim, stari regler je punio na 14.0V bez ikakvih potrošača, a sa potrošačima je padao na 13.7V (vjerovatno i niže, jer nisam pratio u to vrijeme). Uglavnom, stari regler nikada nije punio preko 14.0V (od kada je auto kod mene). Iz ovog razloga sam se odlučio na zamjenu reglera (prema preporuci nakon dijagnostike). Akumulator je star 10 mjeseci (prva zima). Mjerili smo akumulator, nije prošao na testu, što je i logično, jer ga stari regler nije punio kako treba, i to se primjetilo na instrument tabli i na još par načina. Takođe, test pokazuje malo veći otpor između ćelija akumulatora (suvi). Napon akumulatora nakon 50-ak km vožnje bude oko 13.(5-7)V, ali nakon par sati (na hladnom) padne na oko 12.(7-8)V.
Zanima me šta mislite da li je u stvari ovdje akumulator problem (ćelije u kratkom spoju ili šta) ili alternator. Imam alternator od dizela od 120A, ali ako ga ugradim, onda mora i jača baterija (izbjegao bih ovu opciju ako mogu, mada smatram da bi auto pod klimatronikom bolje radio sa 120A, već sa ovim sada).


[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 29.11.2015. u 00:03 GMT+1]
 
Odgovor na temu

T.r.o.n.i.c.Srb

Član broj: 330926
Poruke: 81
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+11 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator29.11.2015. u 08:04 - pre 45 meseci
Ako mozes izmeri koliku struju vuku svi ukljuceni potrosaci, i koliku struju daje alternator i to u oba slucaja tj kad su ukljuceni vi potrosaci i u slucju kada nema potrosaca ( broj obrtaja motora nek bude onaj koji najcesce koristis u normlnoj voznji).
 
Odgovor na temu

Igor88

Član broj: 176643
Poruke: 279



+20 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator29.11.2015. u 09:04 - pre 45 meseci
Problem je riješen, odnosno može se reći da ga nije ni bilo, jer me je prevario ispražnjen akumulator zbog lošeg reglera koji sam zamijenio.

Uglavnom, možda će nekome biti od pomoći moj slučaj, stoga idem po redu:

Naponi sa starim reglerom nisu bili zadovoljavajući, to sam već naveo.

Naponi sa novim reglerom su sljedeći:

Bez potrošača:
Ler: 14,38V
Konstantni obrtaji (3000 o/min): 14,42V

Sa potrošačima:
Ler: 14,01 V i vremenom padaju na 13,30V (pad ću objasniti kasnije i grijanje alternatora i glavnog kabla)
Konstantni obrtaji (3000 o/min): nisam mjerio (a nije ni bitno sa ovog aspekta, pošto sa ovim reglerom nema velikih oscilacija napona)

Uglavnom, napon pod opterećenjem je padao na 13,30V iz dva razloga:
-prije svega, jer je akumulator bio iscrpljen lošim reglerom (onim koji sam zamijenio),a ovo nisam uzeo u obzir,
-druga greška mi je bila ta što, nakon zamjene reglera, nisam vozio nekoliko dana i dao akumulatoru dovoljno vrijeme da se oporavi, već sam odmah uključio potrošače i testirao regler.

Iz ovog razloga je napon padao na 13,30V sa uključenim potrošačima, pošto alternator nije mogao da prehrani sve potrošače + prazan akumulator, tako da je, praktično, akumulator bio dodatni (najveći) potrošač. Odatle grijanje kabla i alternatora.

Nakon punjenja akumulatora na struju, stanje se vratilo u fabričke postavke i sada su naponi sa naprijed navedenim vrijednostima i nema grijanja kabla i alternatora.

[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 29.11.2015. u 13:54 GMT+1]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Alternator bruji, i ne puni akumulator

Strane: < .. 1 2 3 4

[ Pregleda: 32996 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.