Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Alternator bruji, i ne puni akumulator

elitemadzone.org :: AutoZone :: Alternator bruji, i ne puni akumulator

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 33091 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 12:04 - pre 95 meseci
Dakle, alternator (ili nešto oko njega) bruji tokom rada motora i ne puni akumulator. Remenica je dobra, sve se vrti kako treba, samo se dakle čuje taj glupi zvuk i "samo" ne puni akumulator. Inače, alternator je prešao manje od 90 000 km, pa mi je malo prerano za kvar na njemu (ali eto, izgleda da ta logika nije primenljiva na novija "napredna" vozila).

Skidam alternator čim nađem vremena, pa mi dajte ideje šta bi moglo da bude u pitanju.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12035
*.ipb.ac.rs.



+5231 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 12:46 - pre 95 meseci
Skidaj to sto pre, moguce je da je cetkica reglera dosla do kraja, pa opruga struze po kontaktu.
Znam da volis da vozis po nekoliko meseci sa takvim kvarom, ali da ne bi morao da menjas rotor, sigurnije je da skines regler i proveris stanje.

Poz
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7686
89.216.32.*



+9277 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 12:56 - pre 95 meseci
Alternator je sklop koji najčešće nadživi automobil. Pošto je to generator naizmenične struje, kolektori su odvojeni pa tako grafitne četkice klize po neprekidnom obruču i ne troše se "uopšte", tj. ekstremno malo pa i one traju duže od auta.

1. Najčešće pregoreva regler. To je elektronski sklop (na njemu su najčešće i četkice) koji shodno svom imenu, reguliše izlazni napon alternatora. Regler je relativno jeftin sklop, a zamena se svodi na to da se odršrafe dva šrafa izvadi regler, i onda se novi umetne i zašrafi. Alternator ne mora da se izgrađuje, osim ako je pozicija reglera takva da mu se ne može prići bez izgradnje. Najčešća manifastacija pregorelog reglera je da lampica za indikaciju ne punjenja akumulatora stalno gori.

2. Ali to nije sve. Pošto je alternator zapravo generator trofazne naizmenične struje, za njeno ispravljanje zadužene su 6 diode koje se nalaze na takozvanoj diodnoj ploči. Moguće je da neka od tih dioda pregori, pa onda samo dve faze učestvuju u generisanju struje. Najčešća manifastacija pregorele diode na diodnoj ploči je da lampica za indikaciju ne punjenja akumulatora gori na nižim obrtajima. Nekada je bilo da se kupi diodna ploča (za bošove alternatore koji su se masovno ugrađivali u zastavu, fiat, VW, Opel i sl.), Za ugradnju je potrebno izvaditi alternator, rasklopiti ga i zameniti ploču. Nije ni to posebno komplikovano. Diode na diodnoj ploči je teoretski moguće i odlemiti i zameniti , ali to je već malo komplikovanije. To su diode za jake struje, a i ne verujem da ih sada ima u prodaji (nekad je bilo). Diode na diodnoj ploči najčešće pregorevaju kad se, dok motor radi, izvadi akumulator, kleme vise u vazduhu, pa napon u instalaciji nekontrolisano poraste.

3. I na kraju, teroretski je moguć i mehanički kvar alternatora. Istroše se ležajevi tj. biksne ili nešto slično. To ćeš lako da utvrdiš kad skineš kaiš i probaš rukom da zavrtiš rotor alternatora. On mora da se savršeno lako okreće, bez ikakvog otpora, bez ikakvog zvuka, i naravno savršeno centriran.


Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 13:40 - pre 95 meseci
Alternator se slobodno vrti rukom i dok je motor ugašen (a kaiš na mestu), samo u jednom smeru (u drugom ne ide), i ne mogu da čujem nikakav zvuk pri ručnom okretanju (sve je glatko i tiho) ali i ne mogu toliko brzo da ga vrtim ko što to radi motor .

Bilo bi mi jasnije šta je u pitanju (tj. verovatno regler/diode, nešto već oko elektrike) kada ne bi bilo tog čudnog brujanja. Ali, odakle dolazi to brujanje? Prerano je za istrošene ležajeve (i četkice), a i valjda bi se to čulo prilikom ručnog okretanja? Takođe, da su ležajevi onda bi se samo čulo struganje/brujanje ali bi alternator i dalje punio akumulator?

P.S. A da ga vozim mesecima ovako ne mogu, s obzirom da auto vuče neku nenormalnu struju (>10A) prilikom rada motora, tako da časkom "popije" ceo akumulator .

[Ovu poruku je menjao pisac dana 02.12.2011. u 14:52 GMT+1]
 
Odgovor na temu

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3330
adsl-37-163.teol.net.



+230 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 14:04 - pre 95 meseci
Dioda 100%, posebno imajuci u vidu brijanje i nenormalnu potrosnju struje.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12035
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5231 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 16:24 - pre 94 meseci
Pa sad, izmedju "ne puni" i "vuce preko 10A" je malo veca razlika...

Moraces da skidas alternator, i da ga servisiras.

Sumnja je diodni sklop, kao sto rece veselinovic, ali me jedna stvar buni..trosenje struje kada se alternator okrece..a sta se desava ako se samo da kontakt a ne startuje motor, da li i tada vuce veliku struju?

Uzgred, skini regler pa probaj da li vuce struju, doticnih "preko 10A"..


Poz
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 17:01 - pre 94 meseci
Pa sad, potrošnja je diskutabilna jer je nisam merio stavljanjem ampermetra između akumulatora i ostatka elektrike, već sam je čitao na ampermetru punjača. To je neki ruski punjač sa ogromnim trafoom, i ima podešavanje struje punjenja (pre bih rekao napona, ali svejedno) u desetak stepeni preko ogromnog obrtnog prekidača koji je spojen direktno na nekoliko sekundara trafoa.

Dakle, kada punim akumulator sa maksimalnom snagom, vuče negde oko 5-6A. Kada je dat kontakt, pokazuje negde oko 8A na istom maksimalnom stepenu punjenja. Međutim, kada startujem motor (pre toga isključim punjač da ne bi vrisnuo osigurač), a zatim uključim punjač, već negde u prvoj trećini obrtanja tog prekidača struja dođe do 10A. Dalje (do maksimuma) ne smem da teram, jer će iskočiti osigurač na punjaču. U svakom slučaju, tih 10A nije dovoljno da trajno održi rad motora jer je napon na akumulatoru tada oko 10-11v i u narednim minutima polako pada sve dok ne padne oko 9v kada se motor ugasi. U pitanju je naravno akumulator koji nije napunjen do kraja već samo dopunjen koliko treba da bi mogao da zavergla i upali auto.


E, sad, vreme je kao što znamo hladno, a ovo je dizel i ima svoje grejače koji se (kao što sam utvrdio ranije) koriste i tokom rada motora u prvih nekoliko minuta. Možda je to tajna tolike potrošnje, ko bi ga znao. To ću utvrdititi tak kad napunim akumulator do kraja pa pustim da motor radi malo duže.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 17:36 - pre 94 meseci
Evo brujanja (snimljeno iz kabine). Doduše, nešto me zezao mobilni pa je previše tih snimak (izgleda da je to brujanje protumačio kao pozadinski šum pa ga je prigušio) i pri tome snimak nešto zuji, ali ono što bruji/huči u skladu sa obrtajima motora je alternator.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 02.12.2011. u 19:03 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12035
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5231 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator02.12.2011. u 23:55 - pre 94 meseci
Vidim da mi je nesto cudno, ali tvoje ideje me uvek nadmase u pretpostavkama...

Nije dobro prikacinjati snazni ispravljac dok motor radi..smeta i regleru i procesoru, a visoka amplituda napona moze da umlati neke osetljivije komponente.

Takvo "merenje" ne znaci nista, vec olabavi sraf na klemi, drzi je dok motor ne zavergla i upali(moze i delimicno zasrafljena. zatim prisloni jednu pipalicu ampermetra(na DC opsegu do 10 ili 20 ampera) na klemu a drugu na elektrodu akumulatora, zatim razdvojis klemu i prikljucak na accu, i meris struju, punjenja ili praznjenja...zavisno o smera struje..

I to je merodavno..

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1268 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator03.12.2011. u 00:05 - pre 94 meseci
Za merenje amperaze nije potrebno skidati klemnu.
 
Odgovor na temu

pri3rak
Beograd

Član broj: 43563
Poruke: 701
*.cpe.vektor.net.

Jabber: pri3rak@elitesecurity.org


+298 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator03.12.2011. u 00:30 - pre 94 meseci
@pisac meni je bios slican zvuk odmah nakon sto sam zamenio regler,posle je postao (skoro) besuman ... Inace dok ga ne otvoris mozes samo da nagadjas.Imao sam slicne manifestacije, malo drugaciju buku i lose punjenje, a krivac je bio lezaj ...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12035
*.ipb.ac.rs.



+5231 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator03.12.2011. u 16:11 - pre 94 meseci
Citat:
zarsilic: Za merenje amperaze nije potrebno skidati klemnu.


Ne mora, ali ako zeli da otkrije sta se desava sa akumulatorom, to je najsigurnije, ako mu nesto drugo vuce struju.

Sam alternator dosta pokaze i obicnim merenjem napona, pri raznim obrtajima...

Elem, prikljucenjem snaznog izvora, svakako se zaludjuje regler, koji obara napon alternatora (i pobudu), sto moze da izazove nepredvidjene efekte, zavisno od snage alternatora, snage ispravljaca, stanja kablova i spojeva...

Posebno je indikativno sto se "praznjenje" desava u radu..ako sam razumeo situaciju....koja je vise cudna nego sam kvar...

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1268 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator03.12.2011. u 16:32 - pre 94 meseci



 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator03.12.2011. u 16:57 - pre 94 meseci
Evo update:

Dakle, nažalost poslušao sam Vladd-a , i nažalost nisam pretpostavio da struja može biti veća i od 20A . Na sreću, uzeo sam kineski multimetar koji vredi nekih 600din (a imao sam i vrednije), tako da šteta nije velika. Sve u svemu, struja je veća i od 20A, i spalila mi je 20A šant na multimetru. Onda sam se vratio na staru metodu merenja preko punjača, ali sam pre toga otkačio grejače, i utvrdio da su upravo grejači ti koji vuku nenormalnu struju. U stvari, ta struja i nije nenormalna kad su grejači u pitanju.

Nego, što se tiče alternatora: Skinuo sam kontrolne žice sa alternatora (tj. sa reglera), upalio sam motor i... nema brujanja. Onda sam tako dok motor radi spojio kontrolne žice i brujanje je počelo. Posle sam u toku rada opet skinuo žice ali brujanje nije prestalo.




Zatim sam utvrdio sledeće činjenice:
- Dok motor ne radi, punjenje preko punjača na nekom opsegu je bilo 4A.
- Dok motor radi, punjenje preko punjača na tom opsegu je bilo 4.25A, a zatim je neku desetinu sekundi kasnije samo od sebe (uz promenu tona brujanja) palo na 3.75A.

Zaključak: Ležajevi izgleda nisu u pitanju (s obzirom da nije brujalo dok nisam spojio žice). Alternator/regler puni, ali vrlo loše iz nekog razloga(?).

Inače, lampica akumulatora u kabini (dok je punjač ugašen i motor radi samo uz pomoć akumulatora/alternatora) se nakon nekog vremena ugasila, pa kasnije ponovo upalila, i tako par puta da bi na kraju zadnjih celih petnaestak minuta bila ugašena sve dok nisam ugasio auto. Međutim, bez obzira na tu neodlučnu lampicu, napon na akumulatoru je svo vreme konstantno padao (ispod 12v), što znači da alternator nešto kao radi ali ne radi dovoljno dobro. Tu me je i ta "digitalna" lampica potpuno razočarala, jer je očigledno moguće da pod određenim uslovima bude ugašena iako je alternator neispavan i akumulator se polako ali sigurno prazni. Naravno, auto nije mogao da upali nakon gašenja jer je akumulator bio ispražnjen.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12035
*.ipb.ac.rs.



+5231 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator03.12.2011. u 17:44 - pre 94 meseci
Imam ja dva instrumenta sto su naponski becnula, pa mogu da ti pokloniim santove. Ma sta santove, sve dzumle, ionako putuju prema kontejneru

Mada prvo proveri da nije osigurac crkao, za 20-ak ampera, prosto ne mogu da verujem da je sant izgoreo, i da je 60 ampera u pitanju..ipak je to zicetina od par mm, koja je potpuno hladna na 20A...mozda stampa na plocici...

Po ostatku price, vreme je za zamenu reglera..

Bar ga skini i proveri da nije neka cetkica istrosena ili zaglavljena. Zamenu cetkica na regleru nekada je moguce uspesno izvesti, a nekada je veci i kompleksniji posao od cene reglera.

Poz

P.S.
@Zare
Ja za DC struju koristim Tek sondu sa pojacavacem, ali nije zgodna za koriscenje po kolima drago mi je da postoji minijaturni klamp sa DC ocitavanjem


 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator03.12.2011. u 18:50 - pre 94 meseci
Citat:
vladd: Mada prvo proveri da nije osigurac crkao, za 20-ak ampera, prosto ne mogu da verujem da je sant izgoreo
Šta god da je izgorelo to je uradilo uz dim koji je izašao baš kroz utičnicu na kojoj piše 20A Sumnjam da postoji osigurač na 20A opsegu, naročito kod kineza. Ali šteta nije značajna, ionako je u pitanju kinez pa još opseg 20A koji ne koristim češće od par puta godišnje.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12035
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5231 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator04.12.2011. u 16:24 - pre 94 meseci
Otvori i pogledaj, moguce je da stampa na plocici nije izdrzala struju, sto nije problem popraviti.
BTW..skokni na forum elektronika da ne spamujemo popravkom digitalca Auto Zone:)

Poz
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4494



+3117 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator05.12.2011. u 11:36 - pre 94 meseci
Citat:
vladd:Zamenu cetkica na regleru nekada je moguce uspesno izvesti, a nekada je veci i kompleksniji posao od cene reglera.


Genijalci iz Forda uopšte ne puštaju u prodaju posebno regler, već samo ceo alternator u kompletu. Cena je 280€ ukoliko im vratim stari neispravan, a 340€ ukoliko im ne dam stari. Sve mi se čini da mi ne pada napamet da svakih <90 000km dajem 280€ za zamenu celog alternatora. Ja hteo pošteno da kupim regler, ali eto. 'Ajde da je prešao preko 200 000km pa da kupim ceo alternator, ali bre ovako mogu samo da se nasmejem na cenu i uslove.

Nego, i dalje mi ne deluje da regler može da napravi brujanje. Pre bih rekao da to brujanje potiče od onih 6 dioda za ispravljanje naizmeničnog napona.

Moja pretpostavka je ovakva:

- Kada upalim motor bez kontrolnih žica u regleru, rotor nema strujnu pobudu i alternator ne proizvodi nikakvu struju (i nema brujanja).
- Kada spojim kontrolne žice dok motor radi, regler pušta pobudu u rotor i alternator počinje ga generiše neku struju ali zbog neispravnih dioda ta struja se najvećim delom troši u samom alternatoru (i otuda brujanje)
- Kada otkačim kontrolne žice reglera dok motor radi, regler i dalje dobija struju preko neke povratne sprege u samom alternatoru, i nastavlja da daje pobudu (i brujanje se nastavlja).
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 7686
89.216.32.*



+9277 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator05.12.2011. u 11:53 - pre 94 meseci
Citat:
pisac: Genijalci iz Forda uopšte ne puštaju u prodaju posebno regler, već samo ceo alternator u kompletu. Cena je 280€ ukoliko im vratim stari neispravan, a 340€ ukoliko im ne dam stari. Sve mi se čini da mi ne pada napamet da svakih <90 000km dajem 280€ za zamenu celog alternatora. Ja hteo pošteno da kupim regler, ali eto. 'Ajde da je prešao preko 200 000km pa da kupim ceo alternator, ali bre ovako mogu samo da se nasmejem na cenu i uslove. :D

Alternator traje koliko traje i auto. 200.000 km je zanemarljiva kilometraža. Što nisi otišao kod lokalnog autoelektričara, nego si išao u Ford servis ?
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

milovanmaric
milovanmaric
MElektro
Cacak

Član broj: 218769
Poruke: 312
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+2 Profil

icon Re: Alternator bruji, i ne puni akumulator05.12.2011. u 15:47 - pre 94 meseci
Resenje se namece, samo je potrebno izabrati put, a sve prema odnosu cena/pouzdanost. Tako, da ja sad tu vidim, par opcija.

1. Pravac autoelektricar (ili viklerska radnja), te skinuti i proveriti ispravnost statora, rotora, reglera i okolih sklopova unutar alternatora, pa iz toga videti koliko kosta da se resi. Ovde jeste prednost, sto se moze desiti, da ce se problem resiti za male pare, ali se isto tako moze desiti da ces se cimati X vremena, dok se to resi, pa onda tebe tvoje vreme kosta vise nego da si kupio nov. A mozda neki elekticar ima i remontovane bas ko u tvom Fordu, pa mu das tvoj stari, on tebi repariran, sa nekom garancijom, te se nadjes na pola cene novog, ili slicno.

2.Ili auto otpad, naci alternator u zdravom stanju, da se to ispitati, mada niko ne garantuje, sta ce biti za 2 dana sa tim.

3.Ili nov alternator.


Sad, sto je se pokvario, moze biti vise faktora. Ako bih ja gledao kroz neku teorije zavere ''velikih igraca'', pa recimo da je to jedan od sklopova, za koje proizvodjaci planiraju da postane kao vodena pumpa, kad menjas kais, promenis i pumpu i alternator, jer to je avaj potrosna roba. Samo jos i da pocnu da ih isporucju zapertlovane i zalivene.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Alternator bruji, i ne puni akumulator

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 33091 | Odgovora: 68 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.