Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

"Most na Adi" otvoren za saobracaj ...

elitemadzone.org :: MadZone :: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 55258 | Odgovora: 253 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 16:41 - pre 149 meseci
Jbg, ja razumem grief, neki put se i ja tako iznerviram al onda se setim Mrke i koliko je para posrkano na put koji vec decenijama nije gotov, i svaki put kad idem za Beograd po ispucalom Mrkinom putu koji je isfuserao za Slobine izbore razmislim da je mozda i bolje sto ga on nije zavrsio jer bi izgledao isto tako jadno. Pa eto u tom kontekstu koji je nezaobilazn jedan ovakav most je sasvim sigurno dobrodosla prinova.

Taj overhead alavih politikosa je neizbezan i mozda je najbojle o njemu razmisljati kao o nuznom zlu jer u suprotnom dolazis u paralisucu situaciju da nikad nista ne uradis, a narocito ne nesto ove velicine jer ce politikos, sabijen u cosak da na mostu ne moze da pomarise pare, te pare preusmeriti u mnogo mnjih sitnijih projekata na kojima moze da uzme vece pare (a pride i da nabudzet zaposli tetkinu malu da u excelu to sve sracunava da on ne lupa glavu mnogo oko toga). Alternativa zaista ne postoji, cak i da kaes da bi privatni sektor to uradio bolje i da je bolje bilo da se da koncesija na 20 godina za most i da se naplacuje mostarina opet bi politikos uzeo svoje jer a) neko mora da izabere ko ce od privatnika da radi most i b) privatnik mora da plati raznorazne dazbinice, obe ove tacke su takodje pogodne da su na njima izvuce lova iz budzeta u dzepove.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 16:43 - pre 149 meseci
Prvo bi vlast trebala da odgovori na pitanje: Koliko zaista kosta most na Adi? Da da zvanican, do u paru izracunat, presek cena i potrosenih sredstava.
Ali iz nekog razloga, taj odgovor se ne daje... na pitanje se odgovara pitanjem i odugovlacenjam, kao i mnogo puta do sada. Pitam se zasto.
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 16:51 - pre 149 meseci
Opet kažem. Čoveče daj dokaz. Bilo šta. Most je tu ima ga 200 metara u visinu a vaših dokaza nigde. Ako je bilo korupcije treba da se za to odgovara. Ali isto tako trebaju da odgovaraju i oni koji kleveću bez dokaza.
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 16:59 - pre 149 meseci
Kolika je cena mosta? Jel' znas? Jel' ti se javlja?

Da li vlada zeli da kaze cenu? Ne zeli... kako ocekujes da se bilo sta pravno pokrene kad gradska vlast na celu sa DS-om ne zeli da da finalnu cenu troskova izgradnje - koja dakako odstupa od potpisanog ugovora. Kako pokrenuti pravni postupak u tom slucaju?

Samo budala moze da odgovara na pitanje pitanjem.
Q: Ljudi kolika je cena mosta? Mislimo da ste krali, da je daleko skuplji nego sto je to predvidjeno...
A: Ako mislite da smo krali, vi nas tuzite, gde su dokazi...

A pritom se "ne zna" finalna cena mosta - pritom vishestruko veca od onoga sto su svojevremeno izjavljivali politicari.

Transparentno... nema sta. Gotovo kao ugovor sa Fijatom poslat savetu za borbu protiv korupcije.

 
Odgovor na temu

mmix
Miljan Mitrović
Profesorkin muz
Passau, Deutschland

SuperModerator
Član broj: 17944
Poruke: 6042



+4631 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 17:13 - pre 149 meseci
Pa vidis, ne mozes ih naterati da ti to kazu ako nece, bez obzira na to sto ih zakon obavezuje jer ne postoji instanca iznad njih koja bi ih na to primorala. Jedino sto ti mozes je da ne glasas za njih, ali od toga geenralno nema nista jer ni murta nije nista transparentniji od kurte. Sve ovo moze da se resi veoma lako reformskim zakonom o javnom knjigovodstvu i obaveznom i krivicno obavezujucem izvestavanju. Ali i onda ce biti korupcije jer ce izvodjaci radova morati da iskesiraju neki kick-back za privilegiju da dobiju drzavni ugovor, malo donacija ovde, malo robe tamo, itd.
Sloba je za 12 godina promenio antropološki kod srpskog naroda. On je od jednog naroda koji je bio veseo, pomalo površan, od jednog naroda koji je bio znatiželjan, koji je voleo da vidi, da putuje, da upozna,
od naroda koji je bio kosmopolitski napravio narod koji je namršten, mrzovoljan, sumnjicav, zaplašen, narod koji se stalno nešto žali, kome je stalno neko kriv… - Z.Đinđić
 
Odgovor na temu

HeYoo

Član broj: 72595
Poruke: 491



+1017 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 17:14 - pre 149 meseci
Upravo je to najlaksi nacin da se zapuse usta svim zluradim. Jednostavan potez.

Elementarna kultura bi trebalo da bude kada se rade javni projekti da se ispostavi racunica onima koji na kraju to i placaju. Ali je ovde izgleda normalnije da imamo Pajticev most, Mrkin put, Djilasov most, Palmin akvapark...
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 17:15 - pre 149 meseci
a1200

Opet kažem gde su dokazi. Nemoj da mi na pitanje odgovaraš pitanjem.


Koga zanima više detalja o mostu :

http://www.savabridge.com/home_sb.htm
 
Odgovor na temu

HeYoo

Član broj: 72595
Poruke: 491



+1017 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 17:34 - pre 149 meseci
Dokazi za sta?
Covek rece samo da se neke informacije kriju od javnosti (ne o visini pilona narovno). Sad ne mozes kuditi nekog ako mu to smrdi na neko kraduckanje.
To sve ne znaci da most nije potreban, lep, funkcionalan ili sta vec.
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 18:10 - pre 149 meseci
Mislio sam na nekakve insajderske informacije. Tema je aktuelna. A ovo vrćenje prstena i vikanje javlja mi se je totalno neozbiljno. Čisto dnevnopolitičko prepucavanje.
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 18:15 - pre 149 meseci
Citat:
Pa vidis, ne mozes ih naterati da ti to kazu ako nece, bez obzira na to sto ih zakon obavezuje jer ne postoji instanca iznad njih koja bi ih na to primorala.

Dakako je to plan igre. Tj. put nesmetanog "kraduckanja".
Citat:
Upravo je to najlaksi nacin da se zapuse usta svim zluradim. Jednostavan potez.

Elementarna kultura bi trebalo da bude kada se rade javni projekti da se ispostavi racunica onima koji na kraju to i placaju.

Ma jok, lakse je praviti se lud... u zemlji bez zakonja. Mislim, zasto bi na najlaksi moguci nacin - jednostavnom ispostavom cene i troskova gradnje - odklonili svaku nedoumicu... kad moze ovako.
 
Odgovor na temu

Tehnoman

Član broj: 147889
Poruke: 61
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.



+5 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 19:23 - pre 149 meseci
Da pitate nekoga koliko ga je koštala kuća koju je sazidao teško da će da vam kaže približno tačnu cifru. Dobićete cifru sa +-15% u najboljem slučaju. Da pitate nekoga koliko ga košta renoviranje stana, isto tako..... Ne kažem da ne postoje usamljeni slučajevi pedantnih "evidentičara" ali i njima promakne dosta "sitnijih" izdataka. Ali SIGURNO vam niko neće reći da je cena bila u rangu planirane na početku. Svaki put je bila veća.

Građevina a pogotovo mostogradnja i niskogradnja oko mosta je jaaaaaako relativan pojam i teško da se do završetka velikog dela okolne infrastrukture oko mosta može znati bar orjenatciona cena. Jer veliki deo investicija tokom gradnje ide i u pripremu infrastrukture koja u momentu obračuna nije niti vidljiva niti upotrebljiva.

I to su "potpaljivači" nezadovoljstva znali i zato proizivaju. Neozbiljno, neprofesionalno i nezrelo je svoditi bilo kakve zaključke o ceni. Da ne pominjem da svi oni imaju partijske drugove po SVIM gradskim i republičkim odborima i da su upoznati (čak i kad su preglasani u odlukama) sa svim detaljima. Da ima bilo kakve osnove i građanska a i službena obaveza im je da to prijave. Možda slučaj dospe kod "korumpiranog" sudije ali dokazi idu u javnost. Kako su izneti u javnost dokazi vezani za poslovanje Kolubare?

Na kraju bitan podatak: novac za most je velikim delom od kredita iz inostranstva, a posao su vodile inostrane firme. Ulagači (kreditori/banke) nisu davali novac već su plaćali oabveze prema doavljačima baš iz razloga da novac ne nestane, most se ne izgradi, pojede vuk magarca i vraćanje kredita se iskomplikuje. Prema tome teško da je nešto oko finansija i ovog mosta izlazilo iz okvira normalnog poslovanja za takve građevine.

Ostaje, dakle, samo nezadovljstvo onih kojima je draža nečija šteta od opšte koristi. I onih koji žale za vremenima kada se mostovi nisu gradili već rušili i kada su provizije bile veće i niko nije pitao za nestale pare. Možda se vremena vrate pa sada oni budu među onima koji će "skidati kajmak"......


Citat:
a1200: Dakako je to plan igre. Tj. put nesmetanog "kraduckanja".


Nema nikakve "igre", zavere, masona, CIA-e itd..... Ima most koji ima po tri auto trake, mesto za laki metro i pešačko/biciklističku staz u svakom smeru. I njegova izgradnja košta, naravno. A tek će morati da se troši na održavanje mosta, da ne bi prošao kao Gazela.....
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 19:37 - pre 149 meseci
Citat:
Tehnoman: Da pitate nekoga koliko ga je koštala kuća koju je sazidao teško da će da vam kaže približno tačnu cifru. Dobićete cifru sa +-15% u najboljem slučaju. Da pitate nekoga koliko ga košta renoviranje stana, isto tako..... Ne kažem da ne postoje usamljeni slučajevi pedantnih "evidentičara" ali i njima promakne dosta "sitnijih" izdataka. Ali SIGURNO vam niko neće reći da je cena bila u rangu planirane na početku. Svaki put je bila veća.

Građevina a pogotovo mostogradnja i niskogradnja oko mosta je jaaaaaako relativan pojam i teško da se do završetka velikog dela okolne infrastrukture oko mosta može znati bar orjenatciona cena. Jer veliki deo investicija tokom gradnje ide i u pripremu infrastrukture koja u momentu obračuna nije niti vidljiva niti upotrebljiva.

I to su "potpaljivači" nezadovoljstva znali i zato proizivaju. Neozbiljno, neprofesionalno i nezrelo je svoditi bilo kakve zaključke o ceni. Da ne pominjem da svi oni imaju partijske drugove po SVIM gradskim i republičkim odborima i da su upoznati (čak i kad su preglasani u odlukama) sa svim detaljima. Da ima bilo kakve osnove i građanska a i službena obaveza im je da to prijave. Možda slučaj dospe kod "korumpiranog" sudije ali dokazi idu u javnost. Kako su izneti u javnost dokazi vezani za poslovanje Kolubare?

Na kraju bitan podatak: novac za most je velikim delom od kredita iz inostranstva, a posao su vodile inostrane firme. Ulagači (kreditori/banke) nisu davali novac već su plaćali oabveze prema doavljačima baš iz razloga da novac ne nestane, most se ne izgradi, pojede vuk magarca i vraćanje kredita se iskomplikuje. Prema tome teško da je nešto oko finansija i ovog mosta izlazilo iz okvira normalnog poslovanja za takve građevine.

Ostaje, dakle, samo nezadovljstvo onih kojima je draža nečija šteta od opšte koristi. I onih koji žale za vremenima kada se mostovi nisu gradili već rušili i kada su provizije bile veće i niko nije pitao za nestale pare. Možda se vremena vrate pa sada oni budu među onima koji će "skidati kajmak"......

Nema nikakve "igre", zavere, masona, CIA-e itd..... Ima most koji ima po tri auto trake, mesto za laki metro i pešačko/biciklističku staz u svakom smeru. I njegova izgradnja košta, naravno. A tek će morati da se troši na održavanje mosta, da ne bi prošao kao Gazela.....


Odlicno, svaka cast. Izgleda da ima jos neko ko 'ladne glave, ali ima i u glavi, nesto kaze ovde na temi!

Naravno, sad ce odmah da se vrti ista prica jer "ovi drugi kojima je zivotna hrana da budu protiv" moraju da odgovore da ne bi "pukli" od jeda sto neko nesto suvislo izjavi... :)


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 19:45 - pre 149 meseci
Valjda te banke koje su dale pare, kreditirale u nashe ime tu izgradju, znaju do u cent koliko su para dale - jer te pare treba i da im se vrate sa kamatom, ili su mozda i one na nivou raspale drzave pa ne znaju gde su im pare?...

Kad gradis kucu, ti je gradis za sebe i od svojih para, tako da porast u ceni znas da tolerishes u onoj meri u kojoj je zaista nephodan. Dok kad gradis od para koje nisu tvoje, a niko te ne kontrolishe niti zna koliko to treba da kosta, ti opusteno mozes da lapas pare - jer to na kraju ne ide iz tvog dzepa, i neces ti da ih vracas. Prica da se "ne zna" koliko je sta kostalo je vishe nego smesna - upravo to je srz korupcije.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 19:53 - pre 149 meseci
Zna se da je 30 miliona dato za ubrzanje radova da bi se stiglo pre izbora, valjda je to dosta.
 
Odgovor na temu

stil

Član broj: 4832
Poruke: 2066



+419 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 20:20 - pre 149 meseci
Može link
 
Odgovor na temu

Marenović Slaviša

Član broj: 85917
Poruke: 1298



+264 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 20:42 - pre 149 meseci

Igrica koja je zaludela Beogradjane....


http://www.srbtal.com/mostnaadi


Napravi sto jeftiniji most na Adi







@a1200:

Nastavi istim tempom, to sto nisu u pravu, ne znaci da ne moras cutati i slusati njihova naklapanja.
Ja, kao i svaki poreski obveznik, imam pravo i zelim da znam gde idu pare od poreza. Da li je osim za most otislo jos za nesto?
Izgleda da ce se tacna informacija o ceni mosta znati tek posle izbora.
Code:
Još ne znamo konačnu cenu mosta preko Ade, ali se zna da mu je cena već dostigla 650 miliona evra!
Kaze neki lik na FB...ko zna, mozda nije toliko, ali 500....


PČELAR.

OTKUPLJUJEM STARI NOVAC, STRIPOVE, ITD
_______________________________________________________________________
 
Odgovor na temu

Andrej013

Član broj: 157053
Poruke: 321
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+694 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 21:02 - pre 149 meseci
ja mislim da iza svega stoje ili
1 Tadic i Djilas!
2 Banke(jevreji)
3 Vatikan u koaliciji sa CIA-om (posredno u dosluhu sa ovima iz tacke 2)

kako je CIA uspela ceo onoliki Brooklyn Bridge da izgradi za 15 miliona a ovi dusmani na celu sa dinkicem, tadicem i cedom izdajnikom prodavaju za 10 puta toliko?!?!
cim neko kaze da ne zna jos uvek koliko kosta most zbog kojekakvih proracuna i poreza, to znaci da zna ali laze i ne da kaze. tako su i onaj na dunavu kod beske..kao ne znaju ne znaju, a ono 80 miliona! LAZU da ne znaju, nego su sacekali ovi iz DS-a da poludi ovo na Kosovo pa da kazu kad nikog ni ne zanima vise.
sve je suprotno od onog sto izgleda da jeste!

Kako je Drug Tito izgradio onoliku gazelu, za jeftine pare, ovi ne mogu ni da je okrechu kolika je, a sada jedan mostic da mi kosta toliko. eeej, 150 milijona! jer znate koliko ste stanova za te pare mogli da izgradite?! da uposlite ovaj narod...da napravite fabriku neku...za 150 milijona ja cu da napravim 3 fabrike. svaka po pedes! ih. e to treba a ne neke mostove koji su pored Titove gazele nepotrebni.
e bas u inat necu preko ovog vaseg da idem
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1498 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 21:19 - pre 149 meseci
@stil

nije problem - http://www.b92.net/biz/vesti/s...09&dd=23&nav_id=460480
 
Odgovor na temu

Tehnoman

Član broj: 147889
Poruke: 61
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.



+5 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 21:50 - pre 149 meseci
@a1200

Pročitaj ponovo lepo šta sam napisao. Nije bitno šta ko toleriše ili ne već da je to problem kod građevinskih radova. Građevina je vrlo, vrlo komplikovana rabota.

Jedan od primera, a ima ih dosta u celom svetu: Sydney Opera House je trebala da košta 7 miliona $ a izgradnja je završena sa 102 miliona $.

Ko hoće da razumno razmišlja shvata ko neće njegovo je pravo. Umesto da svi slavimo, ipak, izuzetan događaj za grad i državu ima ljudi kojima je to problem. Ima ljudi kojima je napredak problem, izgleda.....






 
Odgovor na temu

a1200

Član broj: 28980
Poruke: 200
87.250.40.*



+744 Profil

icon Re: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...04.01.2012. u 21:55 - pre 149 meseci
Ako se pod napredkom smatra neverovatna korupcija i izbegavanje podnosenja bilo kakvog racuna... onda, da, ja sam protiv takvog "napredka". Ne grade se mostovi tek tako - po sistemu "e ovde ce da bude most, pa neka kosta sta kosta"... niti to rade firme koje nemaju iskustva.

Valjda se (majku mu) vrse neka ispitivanja i procene pre nego sto se lupi cena - ono, rade ti cuveni expertski "master planovi"... bas da se takve stvari ne bi dogadjale i da bi se ocenilo koje reshenje je najbolje u odnosu upotrebljivost-cena. A to se, najvno verujem, upravo radi da cena jednog mosta, npr. ne bi mogla da skoci preko noci sa 180-190 na 430+ miliona Evra - tj. za jos cirka dve te cuvene preplacene Sydney Opera House...

Al' nema veze, niko nema sto Srbin imade...

.....
Citat:
MOST PREKO ADE Gde je nestalo stotine miliona?
DRUŠTVO | UGLJEŠA MRDIĆ | AVGUST 29, 2011 AT 23:36
Piše: Uglješa Mrdić

Planirani troškovi izgradnje mosta preko Ade su se popeli sa preskupih 118 miliona na nezamislivih 400 miliona evra, a da ni pola posla nije završeno

Most preko Ade je najbesmislenije, ujedno i najbeskrupuloznije bacanje novca građana, zabeleženo u novijoj istoriji Beograda. Ne samo što je reč o najskupljem projektu, nego je u pitanju i jedno megalomansko rešenje koje se ne uklapa u sredinu, ni estetski, ni funkcionalno.

Od trenutka donošenja odluke da se počne sa gradnjom „slovenačkog“ mosta, bilo je jasno da će Beograd dobiti finansijskog i arhitektonskog monstruma. Stručnjaci su mišljenja da je lokacija na kojoj je most osvanuo pogrešno odabrana, te da očigledno niko, pa ni sam projektant, nije razmišljao kako da uklopi pristupne saobraćajnice. Most gradi firma (SCT), čiji je vlasnik u međuvremenu osuđen na zatvorsku kaznu u Nemačkoj zbog korupcije, dok je sama firma bankrotirala. Da li je s tim u vezi ili ne, tek planirani troškovi izgradnje mosta preko Ade popeli su se sa enormnih 118 miliona na nezamislivih 400 miliona evra, a da ni pola od planiranih radova nije završeno. No, uprkos tako poražavajućim rezultatima, srpski mediji samo najpozitivnijim epitetima časte ovaj poduhvat.
Kako se euforija većine srpskih medija pod kontrolom režima ne stišava, u materijalu do kojeg je došao „Pečat“ jasno se vidi šta su druge države, za manje ili isto novca, izgradile:

Penobskot most, SAD
Američka država Mejn, most na reci Penobskot je izgrađen 2006. godine, skroman, ali funkcionalan.
Dužina: 646 metara
Visina: 136 metara
Cena: 65.000.000 evra
Za jedan most preko Ade moglo je da se napravi šest ovakvih, „američkih“, mostova.

Zihoumen most, Kina
Spaja dva ostrva u oblasti Žoušan, na istočnoj obali Kine. Otvoren 2009. godine.
Dužina: 2.700 metara (najduži raspon 1.650 m)
Visina: 211 metara
Cena: 289.000.000 evra
Da je most preko Save koštao po metru dužine kao ovaj kineski, ne bi prešao 100 miliona evra.

Stounkatrs most, Kina
Most „kamenorezac“ u Hongkongu, otvoren krajem 2009. godine, povezuje dva ostrva.
Dužina: 1.596 metara (najduži raspon 1.018 m)
Visina: 298 metara
Cena: 274.000.000 evra
Ponovo Kinezi, ovoga puta Hongkong. Ovakvom gradnjom bismo premostili Savu dva puta.

Most Balinge, Kina
Otvoren krajem 2009. godine, premošćuje dolinu reke Baling.
Dužina: 2.237 metara (najduži raspon 1.088 m)
Visina: 375 metara
Cena: 173.000.000 evra
Premostili bismo i Savu i Dunav nekoliko puta da je cena gradnje bila u ovim okvirima.

Most Pumipun, Tajland
Most iz dva dela, povezan saobraćajnicom koja visi 50 m u vazduhu, otvoren je u Bangkoku 2006. godine.
Dužina: 1.284 metara (najduži raspon 398 m)
Visina: 173 metara
Cena: 240.000.000 evra
Za duplo manje novca, Tajlanđani su izgradili dva mosta i spojili ih saobraćajnicom koja lebdi u vazduhu. Svaka priča o komplikovanim pristupnim putevima izgleda smešno posle ovog mosta.

Most Mijo, Francuska
Najviši drumski most na svetu, otvoren je 2004. godine, deo autoputa koji spaja Pariz i Barselonu. Čine ga sedam pilona.
Dužina: 2.460 metara (najduži raspon 342 m)
Visina: 343 metara
Cena: 400.000.000 evra
S obzirom na to da ima sedam pilona i najduži raspon sličan mostu na Adi (s tim što je skoro duplo viši), možemo zaključiti da bi Francuzi premostili Savu najmanje sedam puta za isti novac koliko nas košta most preko Ade.

Most preko Ade, Srbija
Na kraju, Beograd, most preko reke Save, sa jednim, jedinim, pilonom.
Dužina: 929 metara (najduži raspon 376 m)
Visina: 200 metara
Cena: 400.000.000 evra (cena nije konačna)

Kako je moguće da je most preko Ade skuplji od svih gorenavedenih projekata?
Čini se da je reč o besramnom i beskrupuloznom bacanju novca građana, koje nije skoro zabeleženo u novijoj istoriji Beograda i Srbije. No, umesto da neko odgovara za ovoliku krađu, izvesno je da će dobiti nagradu „Najevropljanin“ i slično.

TRENUTNA CENA MOSTA
Srpska napredna stranka došla je do prikrivenih spisa i pouzdanih podataka koji svedoče da troškovi izgradnje mosta i prilaznih saobraćajnica do sada koštaju 404.960.000 evra.
Iako je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas više puta najavljivao da će cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama biti 120 miliona evra, podaci Skupštine Beograda su ga demantovali, jer je trenutna cena, bez kamata, 404 miliona i 900 hiljada evra! Pokušaj gradonačelnika da lažno predstavi cenu koštanja izgradnje mosta sa pristupnim saobraćajnicama, demantovali su i podaci „Evropske banke za obnovu i razvoj“, kao i „Evropske investicione banke“, od kojih je Grad Beograd u četiri navrata uzimao kredite, u ukupnom iznosu od 289 miliona i 900 hiljada evra. Sa novcem koji se izdvaja iz budžeta Grada, u trenutku kada bude potpuno izgrađen, most sa pristupnim saobraćajnicama preko Ade koštaće građane između 405 i 500 miliona evra, i tako postati najskuplji most na svetu! Ove kredite za višestruko preplaćeni most, nažalost, plaćaće mnoge buduće generacije građana Beograda, ali i Srbije.
Pored garancija vlasti da će most biti završen do kraja tekuće godine, sada je jasno da će radovi na mostu preko Ade biti završeni tek 2012. godine. Umesto objašnjenja zbog čega se završetak radova stalno odlaže, kao i podatka koliko će most građane Srbije stvarno da košta, vlast je svojim sugrađanima ponudila samo pešački prelaz preko Save.

ŠEST STOTINA MILIONA EVRA
Zamenik predsednika Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Vučić izjavio je da će most preko reke Save kod Ade Ciganlije u Beogradu, i pristupne saobraćajnice, koštati više od 600 miliona evra. Vučić je gradsku vlast i gradonačelnika Dragana Đilasa optužio za obmanjivanje građana.

„Kakve su to pristupne saobraćajnice koje koštaju tri puta više od mosta? Zbog izgradnje novog mosta svaki građanin je zadužen za 300 evra više. Dragan Đilas saopštava javnosti da je to najjeftiniji most koji košta 2.500 evra po kvadratnom metru, da bi samo dva dana posle toga, odgovarajući na naše optužbe, preko jedne radio stanice, gospodin Hajdin izjavio da je to veoma jeftin most koji košta 3.000 evra po kvadratnom metru. Izvinite što konstatujem da je samo razlika u tome 25 milion evra. Predlažem da se prvo njih dvojica velikih prijatelja, i u biznisu i u svemu drugom, dogovore pošto mislim da 25 miliona evra prosto nije sitnica. Nije u pitanju 25 miliona dinara, već 25 miliona evra, a na kraju će se ispostaviti da je mnogo, mnogo više od toga. Ipak, prvo neka nam saopšte, neka nam samo kažu kolika je cena mosta sa pristupnim saobraćajnicama. Mi taj most mnogo volimo. I ne postoji most na svetu koji možemo više da volimo, u njega smo toliko uložili, a o pristupnim saobraćajnicama i da ne pričam. Ali vas molim da proverite u vašoj arhivi i uporedite izjavu Đilasa koji je rekao da most po kvadratu vredi 2.500 evra i Hajdina koji se opredelio za 3.000 evra. To je gađanje sa parama narodnim kao da su njihove, iako od svojih para nisu uložili ništa“, rekao je Vučić.

Sve vodeće arhitekte Beograda predviđale su drugačije i jeftinije rešenje za mostove. Ovako se stiče utisak da gradska vlast pravi most u hodu, pa kada im ponestane novca, problem rešava zaduživanjem.
Samo hiljadu metara mosta na Savi koštaće 500 miliona evra – dakle ceo gradski budžet.


Podsetimo, da je SNS saopštila da je u izgradnji mosta preko Save kod Ade Ciganlije i pristupnih saobraćajnica „opljačkano 404,9 miliona evra“ i optužena je vlast da je u prikrivanje te „najveće korupcionaške afere u Beogradu“ uključila „Radio-televiziju Srbiju“ („RTS“) i akademika Nikolu Hajdina.

SNS pita Hajdina da li se u takvu kampanju uključio jer je njegov sin Rade Hajdin predstavnik švajcarske firme „BBRV“, koja je glavni dobavljač kablova za kose zatege na mostu.
Dodaje se da, međutim, ni Hajdin, ni „RTS“, niti svi funkcioneri vlasti nisu odgovorili na pitanje kako je potrošeno 404,9 miliona evra, niti koje su to pristupne saobraćajnice predviđene tenderskom dokumentacijom izgradili za gotovo 285 miliona evra.

Ako je javno obznanjena činjenica da je najkomplikovanija pristupna saobraćajnica – petlja kod Careve ćuprije, plaćena oko 20 miliona evra, onda je svakako jasno da je preostalih 265 miliona evra u najvećoj meri otišlo u džepove gradskih i republičkih moćnika.

Od gradske vlasti u Beogradu zatraženo je da konačno saopšti građanima koliko zaista koštaju most i pristupne saobraćajnice predviđeni ugovorima o kreditnom zaduženju i odlukama Skupštine grada Beograda.
Svakodnevno iznošenje neistina i licitiranje cenom koju Beograđani plaćaju za projekat mosta preko Ade sa pristupnim saobraćajnicama, prikrivaju se stvarne razmere pljačke koja danas iznosi 404,9 miliona evra.

Ta stranka je istakla da je posebno tragično što će tako skup i višestruko preplaćen projekat decenijama opterećivati građane koji će otplaćivati „bogaćenje pojedinaca“, a zauzvrat neće dobiti puteve, škole, domove zdravlja, bolje plate i penzije ili nova radna mesta.

Činjenica je da ćemo desetinama godina grcati u dugovima, jer su kamate na finansijske kredite veoma visoke. Kada dođe vreme za otplatu kredita, u gradskoj kasi više neće biti novca za socijalna davanja, niti za ulaganja u razvoj grada.
Unuci Beograđana će morati da vraćaju ove kredite. Ovaj most neće rešiti jedan od gorućih problema Beograda, a to je problem saobraćajnih gužvi!

http://www.pecat.co.rs/2011/08...de-je-nestalo-stotine-miliona/

E sad, most je potreban, most je lep, i zavrshen je... ali sve ostalo smrdi za nagradu. A posebno cena - koja se "ne zna".

[Ovu poruku je menjao a1200 dana 04.01.2012. u 23:17 GMT+1]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: "Most na Adi" otvoren za saobracaj ...

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 55258 | Odgovora: 253 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.