Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Auto majstori ili diletanti?!

elitemadzone.org :: AutoZone :: Auto majstori ili diletanti?!
(Zaključana tema (lock), by Zarko Silic)
Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22864 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

banevuk
Bane Vukadinovic
Nis

Član broj: 162457
Poruke: 38
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 08:39 - pre 147 meseci
Znam da većina mojih prijatelja vozi, ili se vozi automobilom. Oni srećnici koji su mogli da sebi priušte novi auto nisu iz ove priče, ali nije na odmet da je pročitaju.
Dakle, kupim ja auto pre pet godina, koji je već tada bio star celih 15 godina i naravno ne prodje puno vremena pa mu nešto zafali. Uglavnom sitnice, habajući delovi, ali problemi veliki, auto ne možeš ili ga je rizično voziti. I naravno obilaziš majstore. Elem, za ovih pet godina imao sam bar desetak kvarova i nije mi se desilo da odem kod majstora i on to reši iz prve. Uglavnom polaze od najgore solucije, predlažu zamenu najkomplikovanijih i najskupljih delova, ili te čak "ohlade" da mu spasa nema. A onda ja sam, ili drugi majstor, posle nekog vremena rešavajući neki drugi problem, rešimo ono što je "bilo ne popravljivo".

Da vas ne zamaram puno navešću samo par slučajeva:

U jednom periodu motor je neravnomerno radio i znao da se ugasi na leru. Obilazim više majstora, čak i ovlašćeni servis i svi mi kažu ne valja ti kompjuter, teško da ga nadješ pa i onda možda ne bude kompatibilan i auto opet da ne radi dobro. Posle par meseci, kada je auto potpuno stao, ustanovim da je jedna svećica totalno otišla, zamenim je i rešim "problem kompjutera". :)

Drugi slučaj: u toku vožnje povremeno se pojavi neko čudno lupanje u prednjem trapu i volan se jako trese. Odem u servis i majstor kaže čaura zupčaste letve, zameni to a problem ostaje isti. Odem kod drugih majstora, kažu ne valjaju ti felne, ne valjaju gume... svašta nešto. Menjam ja to i ništa. I onda, kada je prednji levi točak počeo totalno da blokira odem u servis i majstor ustanovi da je otišla kočiona kandža. Zamenimo to i auto nikad više ne zatrese.

Slučaj treći: pre par meseci, kada je motor zagrejan i na leru počne da mi se pali kontrolna lampica za ulje. Obilazim servise i dijagnoze su sumorne, od toga da je karter ubiven pa je smanjena zapremina, zatim da je "riknula" pumpa za ulje pa sve do toga da je nešto produvalo oko radilice i da mu spasa nema, zaribaće motor jedan dan. Elem, ovih dana se ja prisetim da sam prošle godine sipao neko "kvalitetno" ulje od nepouzdanog prodavca /sa auto pijace/ i sada kupim kvalitetno italijansko ulje, zamenim to i lampica se više ne pali a motor radi kao sat.

I posle svega pitam se ja, šta bi čovek posle ovakvih majstorskih gafova mogao da misli o automehaničarima? Izvinite me ako sam omanuo u naslovu.
 
0

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 09:32 - pre 147 meseci
Godiste auta je problem koji priziva drugi problem,a to je izbor majstora koji je problem predhodnog problema
pa se problem nadovezuje jer je izbor majstora problematican.I na kraju krunski problem,mastor ima problem
jer je problem u njemu.Mozda sam problematicno objasnio ali to je to.
Da li mi se cini da sam rec problem upotrebio vise puta,ne ne,nema problema.

Mala sala,ali priznaj da si sa tim uljem sa pijace i ti sam sebi napravio jedan problem.
 
0

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 09:37 - pre 147 meseci
Pa prvo podjes od sebe, za vecinu problema si kriv ti:
-nisi redovno menjao svecice
-nisi proverio kocnice
-sipao si neprovereno ulje

Majstori kakvi god da su pogresno su predpostavili da je bar to gore sigurno OK.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
0

pri3rak
Beograd

Član broj: 43563
Poruke: 701
*.cpe.vektor.net.

Jabber: pri3rak@elitesecurity.org


+300 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 09:48 - pre 147 meseci
Citat:
banevuk
I posle svega pitam se ja, šta bi čovek posle ovakvih majstorskih gafova mogao da misli o automehaničarima? Izvinite me ako sam omanuo u naslovu.

Ne ulazeci da li stvarno znaju ili ne da rese problem, jer je i jedno i drugo apriori podjednako verovatno, ono sto tebi pravi problem jeste godiste i ekonomska realnost. Imaj u vidu da ti ljudi zive od svog rada, i da bi ziveli koliko toliko normalno, moraju efikasno zaradjivati.To se postize povecanjem koeficijenta iskoriscenosti vremena u radu.Sve sto je tebe mucilo moze bilo koji krsteni majstor da resi, samo je pitanje vremena.Kvar se sigurno moze naci, ali jeste potrebno proci troubleshooting proces koji moze uzeti dosta vremena.To nije problem, problem je naplatiti to vreme vlasniku automobila starosti od 20 i vise godina.I onda imas slucaj, dodjes kod majstora on iznese razumnu pretpostavku, koja moze, a ne mora biti ispravna.Isproba svoju tezu pa ili pogodi ili omasi.Ukoliko omasi nece dalje da gubi vreme na tebe, ukoliko pogodi onda je on "the majstorcina".A oba slucaja su se mogla desiti bilo kome od svih pobrojanih. Ono sto bih ja kritikovao kod ovih sto su ti uzeli pare ni za sta, je to sto su uopste prihvatali da rade.
 
+2

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
89.216.32.*



+10255 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 09:51 - pre 147 meseci
Nisi omanuo, ali na ovaj problem moraš da gledaš filozofski.

- Da li se razumeš u tehniku ? Da li imaš ličnu kolekciju alata i osnovnih ključeva 10-11-12-13-16-17 viljuškasti, cevasti, okasti ?
- Da li umeš da otvoriš haubu nepoznatog automobila i prstom odmah pokažeš na termostat, na glavni kočioni cilindar i na filter vazduha ?
- Da li umeš sam da zameniš ulje i filter ulja ? (ovo je samo slikovito, kao pokazatelj tvog poznavanja auto tehnike)

Ako su odgovori na ova ti pitanja negativni - onda auto star 15 godina nije za tebe. Razumem ja tvoju muku, da nemaš za bolji auto, ali jednostavno, bolje ne kupuj ništa, nego nastavi da koristiš javni prevoz u svakom obliku.



Kako izgleda razvojni put prosečnog srpskog automehaničara ? (čast retkim izuzecima)

- Nije uspeo da završi nikakvu školu (zato što je lenj), pa su ga roditelji poslali kod "šuraka od pašenoga", koji ima servis, da pripomaže i šegrtuje.

- Lenj kakav je po prirodi nije se mnogo interesovao da nauči zanat, ali po prirodi stvari, gazda mu je davao poslove ("terao da radi").

- Posle godinu - dve dana čišćenja radionice i odlaska po burek i novine, počeo je da odvrće točkove i menja ulje.

- Onda je naučio još koješta šta ga je majstor terao da radi, kao što je ugradnja - izgradnja auspuha, kočionih pločica, zamena antifriza i slično.

- Onda je malo i poras'o i stekao ozbiljniji izgled, pa su klijenti, ničim izazvani, počeli da mu postavljaju pitanja: "Šta mislite majstore, da li je za menjač mog Alfa Romea 147 bolje koristi ulje specifikacije API GL4 ili API GL 5 ? (Ovo je postalo presudno za dalji razvoj njegove karijere)

- Onda je on shvatio da u očima 99% klijenata koji dođu u servis on predstavlja autoritet, i nekog ko "zna", pa je tako, ničim zasluženo, poverovao sebi da je vredan i pametan.

- Ako je baš lenj i glup, nikad nije otvorio svoj servis.

- Ako je bar pomalo lukav i preduzetan - kreće u sopstveni "bizis" i počinje da radi, prvo na divljaka u iznajmljenoj garaži, a onda možda i registruje radnju, kad mu se ukaže prilika da "održava vozni park" nekog lokalnog preduzeća, pa mu zatreba žiro račun.

- U međuvrenu, (kad napuni oko 35 godina) shvata koliki je luzer u životu i shvata da nikad neće imati para da kupi ni približan auto onim koji mu dolaze na servisiranje. Zato postaje cinik, i bahato počinje da se ophodi prema svakom ko mu se u startu obrati na "VI".

- Za sve godine koje je proveo u garaži, masnih ruku, njegovo znanje nije mnogo odmaklo. Osim osnovnih operacija - ništa novo nije naučio.




A onda mu u servis uđe banevuk, i umesto da kaže (naredi) "Zameni mi svećice, majstore.", Bane se kulturno obrati i kaže "Znate majstore, ponekad neravnomerno radi, da li možda znate u čemu je kvar ?" A ovaj u startu pomisli "Sad ću ovu naivčinu da oderem !"

U posebnom postu ću da opišem razvojni put "školovanog" srpskog automehaničara, koji radi za platu u ovlaščenom servisu.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
+15

Count Zero

Član broj: 32400
Poruke: 203



+406 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 10:28 - pre 147 meseci
LOL
Bravo, Java, super si ovo sročio
Pljus i Patrik
 
0

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
89.216.32.*



+10255 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 10:53 - pre 147 meseci
Kako izgleda prosečni srpski ovlašćeni servis i zaposleni u njemu ? (nema izuzetaka)

- Lokalni bizmismen je nekako došao do para. Naravno, nije to uvek povezanom s kriminalom, zaista ima sposobnih ljudi. Skidam kapu.

- Razmišlja gde da investira i priseti se da poznati auto brend "XXX" još uvek nema ekskluzivnog zastupnika, ili brend koji ne potpisuje eskluzivne ugovore nema zastupnika u njegovom okrugu.

- Biznismen ulaže stvarno puno para u blještavi salon, okupan svetlom, i prema propisima brenda daje silne pare za svu moguću opremu. Bar 4 dizalice, kompletna sušara za auto-lakierske poslove, 10 kompleta za autodijagnostiku, 10 kompleta alata, kompletnu aparaturu za tehnički pregled, prema propisima koji važe u Holandiji i Nemačkoj

- Zapošljava nekoliko dugonogih devojaka koje nemaju ništa protiv da nose miniće i ponekad sednu šefu u krilo. Škola i pamet nisu bitni, one su tu da budu lepe.

- Zapošljava ortaka komercijalstu, lokalnog japija dugačkog jezika i osrednje pameti. Bitno je da je alav.

- A gde da nađe radnike za "ovlašćeni servis" ? Uspeva da nađe dvojicu starijih momaka - šegrta u radionicama iz kraja, koji su već stekli kakvo-takvo znanje, a i ne slažu se najbolje sa gazdom. Obećava im šefovsko zvanje, sigurnu fiksnu platu i procenat od zarade. Kupuje i blještave žuto-crvene kombinezone sa velikim logom brenda

- Ali dvojica nisu dovoljna. Prema propisima brenda, treba mu bar deset radnika. Zapošljava "školovane" dečake. Zapravo momci koji su tek završili trogodišnju "Auto-saobraćajnu školu" u koju, prema nepisanom pravilu, idu oni su izbačeni iz drugih škola, i gde su kriterijumi ocenjivanja ekstremno niski. Dakle, oni koji baš, baš neće da uče. Momci uglavnom lenji i osrednje glupi. Da su vredniji i pametniji, završili bi neku bolju školu.

- I servis počinje da radi. Za koji dan, eto prvog ponosnog vlasnika brenda na 4 točka, na zamenu ulja i filtera. "Cijena ? Sitnica !" Samo 300 EUR, ali tu su uračunati i rad i originalni delovi, koje je biznismen morao da naruči, kad je potpisivao ugovor o zastupništvu.

- Svi normalni vlasnici automobila u širokom luku zaobilaze "ovlaščeni", jer nisu ludi da plaćaju 200% marže na delove, i rad mehaničara kao da je kardio hirurg.

- U međuvremenu jedan od one dvojice koji su koliko-toliko ponešto znali o automobilima, odlazi zato što se posvađao sa direktorom i nahebao mu se majke, zato što od procenta nema ništa, a fiksna plata je mizerna.

- Ostaje samo onaj drugi kome je žena zatrudnela, pa se trudi da zadrži posao sa garantovanom platom.

- Oni klinci srednješkolci su se uglavnom zevzečili po servisu (nije ni bilo posla), i tu i tamo naučili gde stoji koji alat, i naučilii kako se menja ulje i filter. I filter klime. Zupčasti kaiš su samo videli očima, ali lukavi šef ih nije naučio kako se radi uzupčavanje razvoda.

- Ovome se žena porodila i uzima zakonom propisanih 7 dana odmora.

- Dolazi banevuk, spreman da plati silne novce, jer dolazi u "ovlašćeni servis". Kokoške u miniću, u "prijemnoj službi" otvaraju radni nalog, "Gospodine ovo, gospodine ono, sedite gospodine, hoćete li gospodine kafu gospodine ?"

- Auto ulazi u gražu, a klinci nisu sigurni kako se prikopčava dijagnostika, jer im onaj nije dao da to diraju, da ne pokvare. Jedan odvažni zove komercijalistu i pita šta da radi ?

- Dijagnoza kvara je takva da treba da se kupi ceo motor sa menjačem, direktno od proizviođača, za šta treba 3.000 EUR i 45 radnih dana.

- Usluga dijagnostike se naplaćuje 180,00 EUR.

- Doviđenja gospodine, gospodine hvala lepo gospodine, dođite opet gospodine.

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
+6

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 11:05 - pre 147 meseci
Uglavnom je sve tacno sto ste napisali, ali stavite se u situaciju da postoje ljudi koji se stvarno ne razumeju (mozda samo u neke osnove) i mozda stvarno nemaju sredstava za novi auto ali IMAJU sredstava da odrzavaju polovni auto.

Ako neko ima zelju da ga odrzava i novca, a ne razume se, logicno je da ce potraziti pomoc u nekom od servisa, da li ovlascenih ili onih u kraju koji se bave odredjenim tipom vozila.

Sudeci po ovim postovima dajemo vetar u ledja majstorima da oderu vlasnike vozila koji se ne razumeju A ZELE vozilo u ispravnom i bezbednom stanju. Sam taj majstor dakle utice na bezbednost vozila takvim ponasanjem.

Naravno ima i onih koji se ne razumeju u svoj auto i ne zele da ga odrzavaju, voze dok se ne raspadne... to je ipak druga prica.

BTW, znam masu ljudi koja kupuje ulja na auto-pijacama.
 
0

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
89.216.32.*



+10255 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 11:11 - pre 147 meseci
Svakako je tačno šta Kozmo kaže. Ima svakakvih pojedinačnih priča i sudbina vlasnika automobila. I želja i nada. Para nikad dovoljno. Ali ovo je surova realnost održavanja automobila u Srbiji.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
0

pri3rak
Beograd

Član broj: 43563
Poruke: 701
*.cpe.vektor.net.

Jabber: pri3rak@elitesecurity.org


+300 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 11:54 - pre 147 meseci
Citat:
cozmo_im: Uglavnom je sve tacno sto ste napisali, ali stavite se u situaciju da postoje ljudi koji se stvarno ne razumeju (mozda samo u neke osnove) i mozda stvarno nemaju sredstava za novi auto ali IMAJU sredstava da odrzavaju polovni auto.

Postoje takvi ljudi, ali ako su bez iskustva, zelje za ucenjem i ulaganjem sopstvenog vremena, e onda su nahebali i to bukvalno.Prvi put kad im stucne kocioni sistem, uz svu zelju da ga poprave kvalitetno ne zaleci novca, imaju debele sanse na veceru sa sv. Petrom. Nekad sam bio uveren da se niko normalan nece zezati dok radi kocnice, a onda su me razuverili
 
0

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4902
*.3gnet.mts.telekom.rs.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 12:32 - pre 147 meseci
Citat:

- Dolazi banevuk, spreman da plati silne novce, jer dolazi u "ovlašćeni servis". Kokoške u miniću, u "prijemnoj službi" otvaraju radni nalog, "Gospodine ovo, gospodine ono, sedite gospodine, hoćete li gospodine kafu gospodine ?"

- Auto ulazi u gražu, a klinci nisu sigurni kako se prikopčava dijagnostika, jer im onaj nije dao da to diraju, da ne pokvare. Jedan odvažni zove komercijalistu i pita šta da radi ?

Izmedju ove dve stavke si zaboravio VAŽAN detalj:
- S obzirom da majstori NISU u prijemnom hodniku (a nije dozvoljeno ulaziti u servis), banevuk objašnja tim "i tata bi sine" tetama o čemu se radi. Tete dalje prenose majstorima ono što im je banevuk maločas slobodnim stilom prepričao. Dakle, banevuk (sa svojim predznanjima o automobilima) prepričava kvar tetama (sa svojim predznanjima o automobilima), a one prepričavaju majstorima (sa svojim predznanjima o automobilima). Sve u svemu, dobro je da auto ne pošalju na farbanje umesto da mu zamene ulje.
 
0

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4902
*.3gnet.mts.telekom.rs.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 13:04 - pre 147 meseci
Inače, nije uvek sve tako crno. Sećam se jednom kada sam menjao zupčasti i onaj pljosnati kanalisani kaiš za Ford Mondeo karavan, u jednom "običnom" servisu u BG-u.

Broj sam pronašao u Oglasima, po izgledu. Pozovem ih (javi se kancelarija) i objasnim o čemu se radi. Oni mi odgovaraju, prvi slobodan termin za servis je u sredu, a pošto zovete iz Požarevca, birajte vreme (od nekoliko ponuđenih). Opredelim se za 08:30. Odmah mi kažu procenjeno vreme za zamenu i cenu. Takođe su rekli da ugrađuju isključivo delove koje oni nabavljaju, tj. ne ugrađuju delove koje im neko donese.

Ovo napominjem kao važan detalj, jer su svi kaiševi, filteri i ulje, za prvi sledeći servis, gratis, spakovani za "srećan put" servisu u Nemačkoj, gde je auto i kupljen kao polovan.

Stignem malo pre vremena, što su učinili i svi zaposleni u servisu. Poslovođa već pripremio radnu listu, odštampan crtež kako se kaiševi montiraju (jer ide onaj kalanilsani preko gomile prenosnika, nije baš trivijalno vratiti), kao i sve ostale delove. Nema gubljenja vremena.

U svaki od 3 boksa je ušao po jedan zakazani Ford.

Poslovođa obalizi majstore sva tri boksa, asistira, pomaže, daje savete.


Međutim, kada su demontirali sve potrebne delove da priđu kaiševima našeg Forda, dolazi do "problema". Radi se o nekoj međuseriji našeg Mondea, dužina kanalisanog kaiša je za 10mm kraća i tu nema natezanja. Mora da se nađe drugi kaiš. Zovu ceo BG, niko nema.

Onda ih ja podsetim da imam u gepeku sve te potrebne delove, spakovano u Nemačkoj. Poslovođa se konsultuje s gazdom, koji odlučuje da ih ugrade.


Po završetku ugradnje, htedoh da platim, a gazda ni da čuje - "Mi smo vas pozvali, nismo imali to što smo obećali i zato mora da bude sve gratis. Izvinite još jednom!" Tutnem (protiv baksuza) dvojici majstora koji su radili naš auto u džep neku lovu, i odem.

Eto, u Srbiji postoji neko ko neće da naplati rad, jer smatra da se obrukao prema mušteriji, što nije imao deo koji je rekao da ima!


 
+3

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
89.216.32.*



+10255 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 13:11 - pre 147 meseci
Citat:
X Files:Inače, nije uvek sve tako crno 

Nije. slažem se. Malo sam karikirao.

Postoje ljudi, kojima na vreme dođe iz "du*eta u glavu" da im kvalitet života zavisi od znanja, pa kad prođe mladost-ludost počnu vredno da rade i usavršavaju se. I ulažu u sebe i svoj posao. Tako i vremenom nastanu servisi, ovakvi kakav si opisao.


OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
0

HoT_Steppa

Član broj: 25399
Poruke: 1940



+398 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 14:33 - pre 147 meseci
Za svaku marku mozes da nadjes makar jedan neoficijelni servis u Beogradu gde su zaposleni revnosni. Sad, za neke marke to kosta skoro ko u ovlascenom servisu a za neke ne. Ima na drugim forumima crna i bela lista servisa pa ih potrazite.
 
0

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 14:43 - pre 147 meseci
Java, kako te samo nije mrzelo

Naravno da ima solidnih majstora, pa cak i nesolidni mogu da odrade nesto kako treba.

Ovo nije zemlja gde ce opstati servis sa krutim pravilima i kvazi "poslovnim" ponasanjem. Jeste to model nekog organizovanog sistema, ali, recimo da je primer apsolutno tacan, kao dokaz ide u prilog moje price. Okruzenje je problem.

Jednostavno su mnogi zajahali auto industriju, od carinika, prodavaca, i delova i vozila i opreme, servisi, preduzimaci, uvoznici.... na celu sa drzavom...i njenim neumerenim taksama, kaznama, akcizama i porezima

Svi su se precutno urotili protiv potrosaca para koji su kupili clanstvo u velikoj porodici osisanih ovaca, vlasnika mezimca.

Tu zaista ne postoji organizovano ni slobodno trziste. Niti je asortiman korektan. Uz svu muku dodaje se mentalitet, i jednih i drugih i trecih, pa nastaje papazjanija u kojoj se snalazimo.

I to je jedini pravi naziv celokupnog sistema u Srbiji i poprilicno na Balkanu. Opste snalazenje i dovijanje.


Sam majstor mora nesto da zna. Ono sto je obavezno, to su osnove masinske tehnike. Ostale teme su vec stvar afiniteta i prilike.

Ako postoji tema koju ne zna, mora da zna gde moze da nabavi korektnu informaciju. I tu je kraj price.


Poz
 
0

etjen
beograd

Član broj: 153477
Poruke: 1946
95.180.112.*

Sajt: www.terrarenting.com


+492 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 15:05 - pre 147 meseci
saosećam sa pokretačem teme i hteo bi da dodam da nikako nije sam. Naime, najveći problem vlasnika starih automobila je naći majstora koji će im se posvetiti. Jer to se ne isplati, jer ne mogu da naplate, a ako pak hoće da naplate, vlasniku se ne isplati i to je jedan ''lep'' začarani krug, i zbog toga treba maksimalno bežati od starih automobila (još ako su malo egzotičniji, ne bi ih uzeo ni da mi plate)

A sa druge strane:

moram ipak da prokometarišem da si sve probleme sam sebi napravio i da ti prvi ne održavaš nikako auto, jer kako je već neko rekao - ne proveravaš kočnice, svećice i kao najveća glupost - kupuješ ulje na buvljaku - mislim, ako si ti kao vlasnik takav, šta onda očekuješ od majstora?!? :)
Tada sam pogledao kroz prozor... Imao sam sta da vidim... Napolju je bila fabrika MACIJE TRAVE! Morao sam nesto da ucinim!
 
0

milivoje t

Član broj: 230055
Poruke: 270
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+726 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!30.03.2012. u 20:54 - pre 147 meseci
ne postoji idealan majstor. time se i ne treba previse opterecivati. kada ti namerno nanese stetu, ti njega ostetis dva puta vise i mirna bosna.
najgori su slucajevi pacijenata koji stalno bleje u servisu ili slucajevi dozivotnih ovaca koje svaka susa sisa.


 
0

codeNO

Član broj: 185745
Poruke: 1192
*.opera-mini.net.



+76 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!31.03.2012. u 02:28 - pre 147 meseci
Al evo i kontra primer. Drugu na korsi u ovlascenom servisu nisu mogli da nadju zasto se pali zuti kljuc. Mislili da su grejaci, al nista. Jedino sto su uspeli je da se ne pali kljuc. Posle 3dana vozili se sa njim i drugu smrdelo nesto. Otvorimo haubu, siba li siba gorivo kod pumpe. Decko je zaboravio da stavi gumicu kad su se zezali oko grejaca. I da, pri zameni ulja mu naplate 6l ulja
 
0

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3875
adsl-43-231.teol.net.



+334 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!31.03.2012. u 06:09 - pre 147 meseci
Negdje na pocetku price su pominjani stari automobili i odnos servisa.
Zar je sa novim automobilima nesto bolje?
Jedino sto su svi sklopovi u toleranciji pa dozvoljavaju odredjene greske - tj ne primjeti se bas svaka greska servisera.
Mehanicar je kao svaki ziv covjek, ako je pedantan i voli svoj posao radi kako najbolje umije svaki automobil.
Ako je traljo, onda je traljo.

Recimo u firmi smo kupili i novu skodu oktaviju.
Kvacilo nije valjalo od pocetka.
Ovlasteni servisi u garanciji su redovno naplacivali svoje usluge ali nikad nisu rijesili kavcilo.
Prije 10-tak dana ode kvacilo, a presla je oko 120 kkm.

Aj i to, ali skine majstor filter vazduha - ja mislim da nikad nije promijenjen ( iako je uredno naplacivana zamjena na servisu) jer je bio strasno prljav.
Filter klime nije nikad zamijenjen.

Strasno.

Ja imam srecu da imam drugara vrh majstora, jer je pedanterija. Prije par dana smo mijenjali sajlu rucne kocnice ( nexia-kao opel suza) i to je trajalo oko 4 sata, jer je vise gledao pod i ostale sklopove kako stoje nego sajlu. Oprali i promijenili jedan lezaj na tocku, razradli stelunge kocnica, osmirglali dobose....

Problem je sto to ne moze da se naplati nikako, jer je zamjena sajle 5-10E a 4 sata rada je 30 E.

Koliko nas je spremno dati 30E za zamjenu sajle????
Naravno, nisam ni ja dao toliko para, jer su odnosi drugaciji, a i ja sam mu pomagao.

Zamjena ulja je potrajala cijelu subotu. Skinute svjecice, kapa, kablovi, kaisevi, sve pregledano i podmazano i vraceno. Podmazane poluge mjenjaca,prekontrolisane kugle, krajnice, silen blokovi, zamjenjeno ulje i u kocnicama. Prekontrolisan antifriz....
Inace zamjena ulja je ovdje najcesce gratis ( kad kupis ulje kod njih) a mi ostadosmno cijelu subotu.

 
0

banevuk
Bane Vukadinovic
Nis

Član broj: 162457
Poruke: 38
*.mbb.telenor.rs.



+7 Profil

icon Re: Auto majstori ili diletanti?!31.03.2012. u 07:51 - pre 147 meseci
''Bakara'' :
''...Pa prvo podjes od sebe, za vecinu problema si kriv ti:
-nisi redovno menjao svecice
-nisi proverio kocnice
-sipao si neprovereno ulje
Majstori kakvi god da su pogresno su predpostavili da je bar to gore sigurno OK....''

Slažem se prijatelju da je najveći problem u meni, tj. u mom novčaniku inače bih kupio auto sa 5 godina garancije i danas se ovde smešio čitajući postove. Medjutim cljao sam na auto majstore a ne na "srotinju raju", koja je na žalost od pamtiveka značajna većina u zemlji Srbiji. Znači dobar i posvećen majstor ne bi smeo da predpostavlja nego da zna rešenje problema, bez obzira na to šta sam ja kao laik prethodno zabrljao.

PS.Izvini što sam tebe citirao, ima ovde još postova u kojima ljudi beže od teme i lopticu prebacuju u dvorište mušterije.

 
0

elitemadzone.org :: AutoZone :: Auto majstori ili diletanti?!
(Zaključana tema (lock), by Zarko Silic)
Strane: 1 2 3 4 5 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 22864 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.