Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11

[ Pregleda: 123623 | Odgovora: 203 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?16.08.2012. u 13:26 - pre 142 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Citat:
Nocni: Naravno da se moze postici 200 konja... postignuti su najvise zbog ogromnog kompresionog odnosa od 12,5:1 i odlicnog kvaliteta subaruovog bokser motora (razvijanog godinama na wrc stazama) sa horizontalnim klipovima

Kakve veze ovo ima sa Toyotom o kojoj se ovde priča?!? Ovde je tematika Toyota vs. Honda i to putnički automobili, a ne Subaru...


Daj preskocio si da se izvines za ovu nebulozu koju si napisao i za neznanje da cijeli dan juce pises o tom motoru a ne znas da je subaruov boxer u pitanju... nije u redu

Svi bi mi ovdje voljeli da od tebe vidimo jedno "izvinite pogrijesio sam vi ste bili u pravu"

 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6833

Sajt: about:blank


+2200 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?16.08.2012. u 13:28 - pre 142 meseci
Ma da, apsolutno je ključno da kupac dobije 0,1 sekunde više za svoj novac, mada šta očekivati od nekog ko vozi svoj automobil još sa ljudima unutra preko 200 km/h po srpskim putevima... još se čak i hvališe time po forumu, time si dovoljno bio rekao, što se mene tiče, kakav si profil kupca, wannabe racer.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8358
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?16.08.2012. u 13:40 - pre 142 meseci
Noćni, pričam o rezultatima koje je ta Toyota postigla i poredim ih sa Hondom, uopšte ne ulazim u to ko je projektant njenog motora.

Tebe kao iskusnog servisera pitam:

Kakvo je podmazivanje bokser motora sa horizontalnim cilindrima u odnosu na podmazivanje linijskog motora sa vertikalnim cilindrima? Meni je samo to dovoljan razlog da o bokser motorima uopšte ne razmišljam.

Pitaš li se zašto je koncept bokser motora praktično izumro u putničkom automobilizmu?

Zato je potpuno apsurdno da ti koji propagiraš "pouzdanost", "trajnost" i slične osobine, istovremeno propagiraš i ovaj nasvirani bokser motor, koji je sve samo ne trajan.

 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.rs.



+896 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?16.08.2012. u 15:39 - pre 142 meseci
@tdusko
@Nebojsa:

http://www.autoevolution.com/e...yota-gt-86-2012-20l-boxer.html

PERFORMANCE
TOP SPEED140 mph OR 225 km/h
ACCELERATION 0-62 MPH (0-100 KPH) 6 s

U vecini testova je 6,2 do 7s max. Verovatno zavisi od uslova. Neka je i oko 7s to je fenomenalno.

Da dodam da vecina koji su testirali sa automatikom daju 8s rezultate.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?16.08.2012. u 17:31 - pre 142 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:
Noćni, pričam o rezultatima koje je ta Toyota postigla i poredim ih sa Hondom, uopšte ne ulazim u to ko je projektant njenog motora.

Tebe kao iskusnog servisera pitam:

Kakvo je podmazivanje bokser motora sa horizontalnim cilindrima u odnosu na podmazivanje linijskog motora sa vertikalnim cilindrima? Meni je samo to dovoljan razlog da o bokser motorima uopšte ne razmišljam.

Pitaš li se zašto je koncept bokser motora praktično izumro u putničkom automobilizmu?

Zato je potpuno apsurdno da ti koji propagiraš "pouzdanost", "trajnost" i slične osobine, istovremeno propagiraš i ovaj nasvirani bokser motor, koji je sve samo ne trajan.



Nebojsa,

Ulje koje podmazuje motor je pod pritiskom i podmazivanje nije nista bolje kod rednih motora. Kako se podmazuje klipni motor u avionu koji pravi lupinge i vrti se oko ose elise? Ima suvi karter a podmazuje se i traje po 50 godina. Imamo mi u Niksicu aerodrom (onaj isti sa kojeg je kralj bjezao sa zlatom za Englesku) i dosta takvih aviona, vecinom su ispravni... Rijeseno je to jos davno i to nije uopste predmet nase rasprave.
Takodje, predmet nase rasprave nije to o kojim motorima ti razmisljas ili uopste ne razmisljas...
Juce si rekao da treba tojoti odbiti nesto vremena jer ima los, odnosno spor menjac... niti si znao koji je motor niti koji je menjac niti da moze da se vrti 7.500 obrtaja i jos drugih podataka o tom vozilu... a tako samouvjereno nesto tvrdis kao da si ti to konstruisao... btw, reklamiraju taj menjac kao extra brz, kazu mijenja brzine za 0,2 sekunda... mozda ti imas neke druge informacije?

Barem pogledaj reklamni film i ugrubo se informisi prije rasprave




[Ovu poruku je menjao Nocni dana 16.08.2012. u 18:46 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8358
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?16.08.2012. u 19:17 - pre 142 meseci
Citat:
Nocni: Barem pogledaj reklamni film i ugrubo se informisi prije rasprave

Evo pogledao sam i taj reklamni film ali kao i svaka propaganda ni on ne govori ništa, isto kao ni priča o avionskim motorima u Nikšiću...

Bokser motor zbog svoje nesimetrije po visini ne može da ima jednak pritisak ulja u svim vitalnim tačkama i to je jedan od osnovnih uzroka zašto je i kao koncept napušten.

Što se tiče ove Toyote, da barem ima pravo direktno ubrizgavanje pa da ima nekog načina da realno digne specifičnu snagu...ovako je samo ceđenje suve drenovine.

I zaista prelazi u bezobrazluk to tvoje ponavljanje da "nisam znao da se vrti do 7500 rpm" kada od prvog trenutka pričam (i ne samo ja) o obrtajima na kojima postiže maksimalnu snagu, a ne o maksimalnim obrtajima. U svakom mogućem izvoru taj podatak za Toyotu je 7000 a kod Honde je 7800 (Duško je u ovom postu dao čak i slike na kojima se vidi gde su crvena polja). To je preko 10% više kod Honde, a pošto su im zapremina i oficijelna snaga iste, pri čemu Toyota zadovoljava čak i najstrože emisione zahteve koje Honda ne zadovoljava, to me je navelo da začeprkam kolika je ustvari snaga te Toyote.
Što se tiče menjača, poklonio sam joj pola sekunde na njegovu sporost, ali ako kažeš da je on brz tim gore, jer je onda realna snaga tog motora još manja zato što zbog menjača gubi manje nego što sam mislio.

@Cozmo, dosta više linkovanja fabričkih podataka, pa valjda smo videli koliko lažu (ne samo oni). U situaciji kada imamo rezultate real-life testova, i to mnogo njih, zaista je deplasirano ponavljati jedne iste netačne fabričke podatke na više mesta.

I još jedno pitanje za ljubitelje ove Toyote: Da li možete sebi da dočarate nivo buke koji u vožnji emituje ovaj automobil? Kakav stav imate prema tome?
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?16.08.2012. u 19:52 - pre 142 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:

Bokser motor zbog svoje nesimetrije po visini ne može da ima jednak pritisak ulja u svim vitalnim tačkama i to je jedan od osnovnih uzroka zašto je i kao koncept napušten.

Što se tiče ove Toyote, da barem ima pravo direktno ubrizgavanje pa da ima nekog načina da realno digne specifičnu snagu...ovako je samo ceđenje suve drenovine.



^Ovo naravno nije tacno... porsche ima boxere koji su ekstremno kvalitetni i nema nikakvih problema sa podmazivanjem a ima ih dosta i bez vode odnosno sa vazdusnim hladjenjem i isto nemaju problema sa podmazivanjem... Zar bi trebao da ima sa podmazivanjem problema neki auto koji kosta 130.000€ kao novi porsche 997? Treba li uopste pominjati legandarnu vw bubu i koliko su trajali njeni boxer motori.

Boxer motor je izuzetno simetrican po svim osama i veoma kompaktan. Sama ideja i nacin rada odnosno sile klipova u odnosu na radilicu takodje aludiraju na kompaktnost, dobar takt i mirnocu na velikim obrtajima...

Sto se tice poredjenja ove toyote i honde na nacin na koji si ti to uradio one se ne mogu porediti... motori nisu ni slicni.

Sto se tice ubrizgavanja kod toyote, ni ti ni ja ne znamo mnogo o njemu ali ono je duplo (nisi vidio film dobro) a znajuci kako toyota to radi temeljno treba da bude savrsenstvo tehnike.
Citat:
Nebojsa Milanovic:
I još jedno pitanje za ljubitelje ove Toyote: Da li možete sebi da dočarate nivo buke koji u vožnji emituje ovaj automobil? Kakav stav imate prema tome?


Kao prvo, ja nisam ljubitelj ove toyote niti njoj slicnih auta iz prostog razloga jer sam visok 197...
a kao drugo, buka se moze izmjeriti i vozaci koji kupuju ovakva vozila smatraju je zabavnom na vecim obrtajima. U top gear-u su bili recimo potpuno odusevljeni...


 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8358
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 13:54 - pre 142 meseci
Noćni, nekozistentnost tvojih izjava je neverovatna. Treba li da citiram stotine tvojih postova u kojima propagiraš jednostavne atmosferske motore pomoću ovih rečenica: "turbo motori su komplikovani, kvare se, majstori slabo znaju da ih popravljaju", itd.

I nakon puno takvog pisanija - dolazi ovakav upside down sa preporukom ovog bokser motora. Pa znaš li da je turbo motor prost kao pasulj u odnosu na ovog boksera? Siguran sam da to znaš ali u ovom trenutku to ne pričaš. A da je neka druga situacija, isterao bi nam oči time.

Ovaj motor ja vidim samo kao još jedan u nizu dokaza nemoći japanske autoindustrije u poslednje vreme. Na sve moguće i nemoguće načine pokušavaju da iscede još po neku kapljicu iz atmo napajanja, međutim uz zadovoljavanje ekoloških normi dobici koji su tu mogu ostvariti su potpuno marginalni, dok buka, cena i komplikovanost takvih agregata raste eksponencijalnim zakonom.

Aprpopo buke koja je u ovom autu blago rečeno enormna, ko želi sebi preciznije da je dočara predlažem da obrati pažnju kako se o tome izjašnjavaju ljudi koji ga vozili. Videće obrnutu srazmeru između vremena provedenog u vožnji i ocene buke u tom vozilu.

Drugim rečima, u tom autu zabavno može biti samo u prvih par km vožnje, a nakon toga zamor od prevelike buke postaje dominantan utisak. Jedan od razloga različitih ocena kod raznih testera i "testera" je što su mnogi od njih zapravo totalni amateri u tome što rade (često i u vožnji uopšte), a čuli su kako je buka jednog npr. Brabusa ili AMG-a atmosferca zabavna.

Da, Brabus i AMG imaju zabavnu buku, ali ne zbog njenog nivoa (koji nije veliki), nego zbog relativno visoke frekvencije zvuka koji potiče od obrtanja atmosferskog motora na 6-8 k rpm.

Ova Toyota je samo smešni pokušaj kopiranja toga, jer je ona bukvalno veoma bučna na potpuno klasičan način prenapregnutog atmosferskog aluminijumskog motora. Dakle, zbog prevelikog intenziteta klasične buke koju generiše takav motor, frekevencija samog zvuka ne dolazi do izražaja.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16358



+2922 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 14:36 - pre 142 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic:

Ovaj motor ja vidim samo kao još jedan u nizu dokaza nemoći japanske autoindustrije u poslednje vreme. Na sve moguće i nemoguće načine pokušavaju da iscede još po neku kapljicu iz atmo napajanja, međutim uz zadovoljavanje ekoloških normi dobici koji su tu mogu ostvariti su potpuno marginalni, dok buka, cena i komplikovanost takvih agregata raste eksponencijalnim zakonom.

Kakve nemoci?

Japanskoj autoindustriji je primarno americko i azijsko trziste, a tamo turbo motori nisu narocito popularni...
Zato sam i skrenuo paznju da nema sanse da taj motor nema konje koji pisu u specifikaciji to na trzistu na kojima nastupaju moze jako puno da ih kosta, i nema sanse da prodje nezapazeno.

I ne verujes valjda da japanci ne mogu da naprave turbo motore kada su ih pravili pre 20 godina.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8358
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 14:45 - pre 142 meseci
Citat:
bakara: Kakve nemoci?


One najbitnije, a to je da ponude snažan, elastičan, tih i istovremeno ne previše skup agregat u svakoj pojedinoj klasi.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 19:38 - pre 142 meseci
Kad su ti subaruovi boxeri u pitanju ne moze se rijec "nemoc" upotrijebiti u nikakvom kontekstu...

Postojalo je vise opcija takvog (slicnog) boxer motora, koji subaru razvija decenijama, sa jednom ili sa dvije turbine koje su naravno uklonjene prije ubacanja u GT86...

Subaru impreca ima sa tim boxer motorom u najjacoj verziji sti 280 KW odnosno 380 konja sa dvije turbine i to fabricki... Sa tim boxerom se bukvalno moze popisati na svakog golfa R ili tako te igracke kao sto su TSI ikli TFSI ... jedino audiji RS i to u vecim klasama mogu da se nose sa njim...

Ove smijesne tvrdnje kao "pokusavaju da iscijede jos koju kapljicu snage" itd... najbolje je ne komentarisati. Taj atmosferski benzinac je odlican, tiurbina mu nije potrebna i zato je nisu ni stavili, odnosno uklonili su je. Turbina je potrebna jedino dizelima i to je skroz druga filozofija kod Japanaca i naravno ne radi se o nemoci... Oni na terenca nece da stave ksenon svijetla (ne pomazu pare) jer smetaju drugim vozacima po nekom njihovom zakonu...
Ova filozofija je odlicno dokazana u realnim razlikama izmedju pola i yarisa... Japanac smatra da je nepotrebna turbina na motoru 1.2 a svabo je vec stavio... jednako ubrzavaju i trose samo na drugaciji nacin... a na 1.4 je kod svaba vec tu i kompresor i turbina za one koji iamju novca... za one koji nemaju ima golf 6 1.4 od 80 konja... Zasto njega ne pohvalite malo?
Ta tojota GT86 je odlicna za one koji takva auta vole, sigurno je pouzdana i o nekakvom zahtjevnom odrzavanju nema ni govora...

Nebojsa, znas li ti bilo koga normalnog covjeka da je imao problema sa toyotinim benzinskim motorom, da mu se kvario, lose radio ili nesto slicno?

Ovo sto kazes da je turbo ili motor koji ima i turbinu i kompresor jednostavan u odnosu na ovog boksera je nevidjena smijurija...
Atmosferski bokser motor se proizvodi masovno od zavrsetka drugog svjetskog rata i to mislim porsche da je bio prvi a on ga proizvodi i dan danas...
Samo da na tezi nacin ne shvatis komplikovanost turbo motora koji posjedujes sa 5 ventila po cilindru... za njega se moze reci da je izuzetno komplikovan po bilo kom osnovu
Sto se mene tice govorim ti iz iskustva, desavalo mi se da mi takav 1.8T u kesama donose jer su ga rastavili i ne umiju ga sastaviti...

Pozdrav

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 17.08.2012. u 21:04 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 20:25 - pre 142 meseci
Citat:
Nebojsa Milanovic: ...
Bokser motor zbog svoje nesimetrije po visini ne može da ima jednak pritisak ulja u svim vitalnim tačkama i to je jedan od osnovnih uzroka zašto je i kao koncept napušten.

...

Ja sad malo ne razumem. Ako je koncept napusten, kako to ti tvrdis a ja nemam razloga da ti ne verujem, koje godine je pocela prizvodnja ovog GT86 vozila. Mozda 1986. godine? Onda ok, razumem. Ali ako nije tako davno - kada je?!

Pa ako ti nije tesko, razmrsi mi nedoumicu da mogu dalje da pratim diskusiju na miru. Hvala.

Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

Branko Santo
Tu i tamo

Član broj: 57312
Poruke: 2232
*.cust.nbox.cz.

Sajt: cz.linkedin.com/in/branko..


+600 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 20:57 - pre 142 meseci
Iskreno jako puno citam u Auto zone ali nekad je tesko razumeti zasto dolazi do tolikog razilazenja misljenja izmedju dva tabora ljudi koji ocigledno puno vrmenea provode na usvajanje znanja o automobilima i jasno je imaju puno iskustva.

Rekao bih da je popularna diskusija izmedju tabore VW i Toyota koncerna u stvari za 98% posetilaca cepidlacenje. I jedni i drugi su sposobni da naprave automobile koji ocigledno su ispred ostale konkurencije i mogu da zadovolje potrebe velikog broja musterija.

Snazan fokus u diskusijama na snagu/elasticnost motora nekako potisne izdrzljivost i trosak eksploatacije koja je rekao bih jednako vazna. Isto tako motor je samo jedan deo ukupnog ugodjaja voznje i treba ga posmatrati u kontekstu svrhe koriscenja auta.

Predlazem da napravimo temu koja ce se baviti osobinama automobila koje su bitne da bi bio pogodan za ulogu koja mu se dodeli, po mogucstvu bez pominjanja brendova (zarad strogo apstraktnog razmisljanja i prevencije off topic-a).

Primer (kao laik oprostite ako sam nesto lupio ispod):
Mali auto po gradu
Bitne stavke motora:

- Odnos KS i tezine: X - obrazlozenje
- Dimenzije - obrazlozenje
- Autonomija - obrazlozenje
- Lakoca/Trosak servisiranja...
- Ubrzanje 80-120s ispod X - obrazlozenje

Ukoliko bismo imali ovakvu temu, mogli bismo da postignemo strogo tehnicku diskusiju bez potenciranja bilo kog modela automobila.

Mislim da imamo neke izuzetno strucne ljude na forumu a steta da znanje i energija idu na diskusije koje ne vode nikuda.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8358
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 21:29 - pre 142 meseci
Šćeko, Žare je nedavno ostavio izuzetno lep post koji može da odgovori na mnoga pitanja. I na to tvoje, i na mnogo štošta drugo, a rekao bih da ima veze i sa ovom Toyotom o kojoj se ovde govori. Evo citiraću ga u celosti:
Citat:
Zarko Silic:

Moj komsija bas iz ovih pobuda nosi samo crvene cipele. . Kaze da crne nosi svaka susa i ne zeli sa takvima da se poistovecuje.

@Noćni:

Nije ispravno za primer bokser motora navoditi motor Bube koja sa ovim bokserom ima istu samo naslovnu koncepciju dok je sve ostalo veoma različito. Osim toga, ti kada god se pomene turbo pominješ 1,4 TSI twin turbo sa turbinom i kompresorom, on zaista jeste komplikovan, kako i ne bi bio kada sa 1400 kubika izvlači 200 KS.

Zato njega lično ne razmatram jer bih uvek pre išao na 1,8 sa jednom turbinom. Što se tiče 1,8T sa 5 ventila po cilindru, jasno ne može da bude prost kada daje 240 KS u stock-u što je duplo više od japanskih atmosferaca, ali to je ona stara priča: ili si spreman da zagrizeš jabuku ili nisi. Ali ima i još jedna priča: jednom turbina - uvek turbina, tako da... ;)

@Branko Santo:

Odavno sam predlagao da se naprave tipske teme najbolja kupovina u A segmentu, najbolja kupovina u B segmentu, najbolja kupovina polovnih do 10000 eur, do 5000 eur i slično, koje bi se bavile upravo time što ti predlažeš, dakle rešavanjem praktičnih problema i dilema koje imaju obični ljudi prilikom odabira automobila. Dve takve teme sam čak i otvorio, veliku svi znate, a postoji i još jedna manja, o D segmentu....

Ta moja inicijativa iz meni nepoznatih razloga nije naišla na razumevanje, štaviše, tada je bila upotrebljena protiv mene (sa pričom da se "mešam"), ali sada je drugačija situacija na forumu i možda ne bi bilo loše da se teme sličnog tipa sada otvore, ja bih ih svakako podržao.
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
*.adsl.alicedsl.de.



+768 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 21:39 - pre 142 meseci
@Sceka

Boxer motor je danas apsolutna egzotika i broj automobila koji se proizvodi sa njima je ispod statisticke greske. Sozbzirom da se za njega zna vise od 100 godina, a da se danas skoro ne koristi dovoljno govori o tome da li je koncept napusten ili nije. Kome to nije dovoljno i hoce da zna vise, na internetu se mogu naci puno informacija o manama ovog koncepta.

Pre svega radi se o tome da je njihovo koriscenje totalno neisplativo u danasnjim automobilima gde se ide na unifikaciju i smanjenje troskova. Osim sto je skuplji u "deo po deo" racunici jer ima puno duplih delova, ima i inzenjerski izazov o kojem je Nebojsa pricao, a tice se podmazivanja motora.

Jos jedan od problema je i sam oblik odnosno velicina. Danas kada se jedan isti ili slican motor ugradjuje od A do D segmenta, poslednje sta treba proizvodjacima jeste da ih boli glava da li ce motor da stane u karoseriju zajedno sa sistemom za hladnjenje, diferencijalom i menjacem.

Sledeci problem je buka koja je veca kod boxer motora tako da je to bila jos jedna muka sta raditi sa tim motorom ako neko ne zeli toliku buku, a takvih je 99% :).

 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 22:21 - pre 142 meseci
@tdusko, to je tacno donekle... pitanje je za koga je egzotika problematicna? Za proizvodjaca koji voli da stanca auta koja su konfekcija ili za korisnika?
Vi sigurno mislite da je budala neko ko plati porschea 997 130.000€ jer je dobio boxer motor koji je napusten?!? Pazi rijec "napušten koncept"...

Nebojsa,
Vecina tih 1.8T ima 150 konja a bilo ih je i sa 180 i nema potrebe pricati o 1.8T koji ima 240 konja... Otkud za 14TSI 200 konja? Ako govorimo o chipovanim autima onda onaj subaru STI koji smo gore pominjali moze da se nasvira na 520 konja...
Uvijek u raspravama treba pominjati fabricke varijante. Ne lezi svim autima tuning a za neka su i veoma skupi tih "nekoliko klikova misa" koje ti tako lako omalovazis a nekad ti zahvati kostaju i 1.000 ili 2.000 eura... na nekim autima i mnogo vise...
Te dodatne konjske snage koje fabrika ne deklarise treba i dokazati na dyno testu... ogromne ti neke razlike pominjes stalno a od toga nema nista... razlike su moguce kod svih proizvodjaca do nekih 5% a zavise od niza parametara koji su ostavljeni kao rezerva... npr. nije svejedno na kojoj se nadmorskoj visini vrsi mjerenje kod nekih motora i sl. Treba da znas da motori u audijima nisu isti kao u skodi i golfu...

Meni se cini da bi ti svoj auto jos pojacavao? Je li tebi to sporo? Nije mi jasno kako si uzeo novog atmosferskog benzinca kad si kupovao nova kola... U svakom slucaju, moglo je i bolje ali nisi lose odabrao i taj mali kutijasti auto ti je bolji i skuplji od ovog drugog kojeg imas... kako ide bez turbine?

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 17.08.2012. u 23:50 GMT+1]
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
*.adsl.alicedsl.de.



+768 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?17.08.2012. u 23:32 - pre 142 meseci
Pa ja ne znam kako drugo to da nazovem nego napusten koncept. BMW danas iz N20 motora dobija daleko preko 200KS i taj motor ide u sve zive karoserije serijski, a ovde neko treba da se odusevljava sto Toyota/Subaru iz atmo motora izvlaci sumnjivih 200 samo da bi pokazali svetu kako je turbo out. Na celom trzistu ima taman toliko prostora za boxer motore koliko se prodaje subaru-a i porshea. Sutra da VW krene da ugradjuje TSI motore u porshea niko ne bi ni primetio da ih nema. Isto kao i sa BMW-ovim cuvenim rednim sestakom atmosfercem koji je otisao u zaborav posle prve voznje i svracanja na pumpu.

Citat:
Nocni:
Vecina tih 1.8T ima 150 konja a bilo ih je i sa 180 i nema potrebe pricati o 1.8T koji ima 240 konja... Te dodatne konjske snage koje fabrika ne deklarise treba i dokazati na dyno testu


U s3 je isao 1.8 sa 225 KS http://www.autoevolution.com/engine/audi-s3-2001-18t.html
 
Odgovor na temu

tdusko

Član broj: 93380
Poruke: 1702
*.adsl.alicedsl.de.



+768 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?18.08.2012. u 07:19 - pre 142 meseci


Samo da se kratko nadovezem na ovu poruku sobzirom da sam se u medjuvremenu setio audija TT u koji je isao 1.8 t sa 240 KS - http://en.wikipedia.org/wiki/Audi_TT. Pretpostavljam da je Nebojsa mislio na njega kada je govorio o stock varijanti ovog motora.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3739
*.crnagora.net.



+1232 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?18.08.2012. u 10:02 - pre 142 meseci
Citat:
tdusko: Pretpostavljam da je Nebojsa mislio na njega kada je govorio o stock varijanti ovog motora.


Kojeg motora?
Taj u audiju sport nema nikakve veze sa ovim njegovim koji on ima u bori. Nije mu ista ni turbina ni vitalni djelovi. Ali vjerovatno ce i za njega reci da je fabrika audi pogrijesila i da ima jedno 270-280 konja ako cemo progresijom koliko dodaje ovim slabijim...

Ono sto si rekao da vw moze u porschea da ubaci tsi i da niko nebi primjetio jednostavno nije tacno. Po pitanju porschea si u zabludi, onaj bokser je 10 puta skuplji i 10 puta bolji motor.

Meni je interesantna u ovoj temi jos jedna stvar... ovi trkači iz kukuruza kojima ne odgovara nijedan atmosferski motor već hoće samo 200-300 konja po mogućnosti bi-turbo da bude... Čime se bavite vi i gdje vozite vi ta auta? Ajde vi yugo-svabe imate puteve ali ovi po Srbiji...








[Ovu poruku je menjao Nocni dana 18.08.2012. u 11:22 GMT+1]
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8358
*.dynamic.sbb.rs.



+1344 Profil

icon Re: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?18.08.2012. u 11:00 - pre 142 meseci
@Šćeko, na tvoje pitanje kako to da postoji GT 86 već si dobio odgovore i od mene (indirektno) i od Duška (direktno).

Pošto u tvom stilu i dalje "pitaš", pri čemu kao i obično kažeš da sve znaš o tome šta pitaš ali uprkos tome i dalje pitaš, čime priznaješ da pitaš samo da bi provocirao, evo ti onda još jedno objašnjenje:

Odgovaram čak i na takva pitanja, ali samo onome ko svojim doprinosom na forumu to zasluži (kao na primer Noćni, video si da koliko god me provocirao, odgovarao sam mu).

Pošto je tvoj jedini način učestvovanja na forumu u vidu besmislenih provokativnih pitanja na koje odgovore kako sam kažeš već znaš (prethodno takođe upućeno meni ti je bilo on-sight obrisano, trebalo bi nešto da zaključiš iz toga), a bez ikakvih korisnih postova na forumu, izlišno je da ti se više odgovara, posebno jer ti je već odgovoreno, a i kako kažeš, sve znaš. Ne znam samo zašto ništa od toga ne pišeš kada sve znaš? Zadovoljan odgovorom sada?

@Noćni, ne govorim o tuningu nego o stock varijantama, tuning je posebna priča. Jel' treba sad da ti se rugam što ne znaš koje varijante tih motora postoje? Neću naravno.

U Polu GTI, Fabiji RS i Ibici Cupri 1,4 TSI ima oficijelnih 180-182 KS, a ovde sam ti dao dokument da običan od 160 KS ima 174 KS (sa razvojem snage i momenta po obrtajima), pa nemam sumnju da ove varijante koje su deklarisane na 180-182 KS imaju po oko 200 KS. Slažem se da taj motor ne bi trebalo remapirati zbog komplikovanih odnosa turbine i kompresora, njemu to ne bih radio, ali on se i ovako ugrađuje u male aute i tih njegovih ~200 KS je i više nego dovoljno za njih.

Što se tiče 1,8T, brojčano ih je najviše u verzijama sa oficijelnih 150-180 KS, ali rekoh da u Audiju S3 on ima 225 KS, a u TT 240 KS u stock-u po defaultu (vidim da je Duško već okačio linkove). I taj od 1,8T od 240 KS je konstrukciono potpuno jednak kao ostali uz samo minorne i potpuno poznate izmene, 5mm veći prečnik turbine (K04), još jedan interkuler, prilagođene dizne. Ko želi, na svakom to može lako uraditi.

Dakle, sve su to stock snage, a kada se krene u domen tuninga tu skoro da nema granice, naročito kod 1,8T. Evo ti jednog citata Srđana Matavulja kome on u osnovnoj verziji, naravno, "slabo ide":
Citat:
Razlog zasto slabo ide 1.8 T je cinjenica da je stepen kompresije 9.5:1 a normalan boost 0.55 bara a paljenje je prilicno reterdirano,to je ujedno i razlog zasto mozes na 1.8 T od 150 ks staviti veci turbo i vece dizne i veci intercooler i da nista na motoru nemjenjas i mozes ici na 280 ks. Cak ni deblji dihtung glave ne treba. Taj motor ima ogroman potencijal za tuning

Dakle i taj najobičniji 1,8T sa oficijelnih 150 KS se veoma lako, maltene u domaćoj radinosti može dovesti do 280KS, a ako pričamo o jačim varijantama, i te varijante se malo razlikuju od originala, evo jednog citata i o tome:
Citat:
This engine is also used in a very high state of tune in the one-make Formula Palmer Audi (FPA) open-wheeled auto racing series. It develops 300 brake horsepower (224 kW; 304 PS), with an extra 60 brake horsepower (45 kW; 61 PS) available from a driver operated 'push-to-pass' turbo boost button. Based entirely on road-car production engines and prepared and built by Mountune Racing, it only differs by utilising a Pi Research Pectel electronic fuel injection and a water-cooled Garrett T34 turbocharger with closed-loop boost control.

Furthermore, an even higher 'step up' version of this engine is used in the new European-based FIA Formula Two Championship. Developed as a pure race engine and again built by Mountune Racing, this variant includes many all-new lightweight components, and has been converted to a dry sump lubrication system. For its initial 2009 season, it produced a continuous maximum power of 400 brake horsepower (298 kW; 406 PS) at 8,250 revolutions per minute (rpm), and includes a limited duration 'overboost' to 450 brake horsepower (336 kW; 456 PS), aided by an all-new Garrett GT35 turbocharger and a Pi Research Pectel MQ12 ECU. From the 2010 season, base power is increased to 425 brake horsepower (317 kW; 431 PS), and with overboost to 480 brake horsepower (358 kW; 487 PS).

Tako da ne vidim neki smisao da se po pitanju snage priča o nekakvim atmosfercima, ili da se priča da su trkački Mitsubishi EVO ili trkački Subaru sa dve turbine postigli ovo ili ono.

Ovo su vrednosti koje dobijaju iz velikoserijskih, znači svima dostupnih mašina, i to je ta razlika između Nemaca i Japanaca. To se ne može porediti, jer sa motorima kao 1.8T onaj ko je entuzijasta može u sopstvenoj radinosti (koju naravno ne preporučujem) da nadograđuje svoj auto maltene do 300 KS, što na Zapadu mnogi ljubitelji automobila i rade.

Pitao si me da li bih ja pojačavao svoj, zaista ne, nemam potrebe a ni vremena za tako nešto, ali znam da ispod toga ne želim da idem.


edit: izbačen odgovor na obrisani post

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 22.01.2013. u 18:05 GMT+1]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Novi Hyundai I30 - review. I dalje bestseler, ili ne?

Strane: << < .. 4 5 6 7 8 9 10 11

[ Pregleda: 123623 | Odgovora: 203 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.