Citat:
shadow88: manja impedansa sa istim naponom daju kao rezultat vecu struju, veca struja puta isti napon daju za rezultat vecu snagu, znaci promenom veze namotaja iz zvezde u trougao se dobija veca snaga, isto kao kod trofaznih asinhronih motora sto je veca snaga u trouglu, zato se kod jacih motora isti startuju u zvezdi pa se prebacuju u trougao u radu kad se zalete, naravno sad to obavljaju frekventni regulatori i soft start, ali nekada su to radile dve sklopke i vremenski rele.
Ma šta mi napriča Shadow...
Kada citiraš nešto nemoj izvlačiti parče iz konteksta, nego ovako:
Citat:
Vezom zvezda ili trougao se ne menja snaga naprave, već praktično njena impendansa.
Zvezda: viši naponi - manje struje, trougao manji naponi veće struje.
Svaki trofazni motor koga je moguće vezati u obe veze (zvezda/trougao) ima napisane noiminalne napone za svaku od njih, I pri nominalnom naponu za tu vezu će razvijati i nominalnu snagu.
Šta ćeš na primer uraditi kada imaš industrijsku mrežu od 3 x 660VAC?
Motor od Y660V i D400V ne možeš pokretati sa Y/D već sa otporničkim upuštačem.
I naravno, razvijaće nominalnu snagu sa Y660VAC.
----------------------------------
Ako je alternator za 12 voltnu instalaciju auta bio vezan u Y onda se ne sme koristiti sa D vezom i pri tom raditi na 14V, već sa maksimalno 8V.
Ako je bio u D vezi, onda će u Y vezi moći da se napaja sa 24V.
Ima ih sa obe veze, zavisno od proizvođača.