Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Rashodovani twingo rado bih ga rastavio

elitemadzone.org :: AutoZone :: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio

Strane: 1 2

[ Pregleda: 7312 | Odgovora: 32 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:11 - pre 133 meseci

Pa ti problemi sa majstorima su izgleda univerzalni. Pa dobro...posto zivis na "trulom zapadu"...svi smo mi ovde po malo majstori, sto profesionalno, sto poluprofesionalno, sto iz potrebe...amaterski. Rad na trapovima je relativno lak (ukoliko nema pratecih problema zabog zapeklih srafova), pa je to lako rasturati i sastavljati, dovoljno je da pogledas sta koje drzi i redosled skidanja i nalmestanja ce ti se sam reci. Oko motora...tu treba dosta teorije da bi znao zasto nesto radi tako kako treba da radi. I zato prvo treba da se upoznas sa principom rada motora sa unutrasnjim sagorevanjem, tako sto ces naci literaturu koja se time bavi. MIslim da tu kod vas ima dosta takve literature...ovde kod nas je to siromasno, svedeno je na skolske udzbenike za srednje skole. Nekad je bilo u "tehnickoj knjizi" dosta toga...ali sada ne vidjam. Bila je i kod nas nekad jedna knjiga - tipa "Popravi sam svoj auto" prevod sa engleskog (americka), iz koje se moglo sto sta nauciti, i princip rada i nacin popravke. Nesto takvo ti treba na nabavis, da dobro "prostudiras", pa tek onda da se upustas u rad oko svojih kola. Sto se tice alata - samo ce ti se reci sta ti treba....Ja imam dosta toga...uvek nedovoljno...jos uvek po nesto dokupljujem...i sad sam u fazi pronalazenje knjige - elektronika u automobilima...jos je nisam nasao, ako neko zna nek javi gde ima...
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:23 - pre 133 meseci
Toliki internet, gde mozes da nadjes i video, a ti trazis knjige :)

Salu na stranu, elektronika i nije bas tako komplikovana, bar kod automobila starih oko jednu deceniju. Imas nekoliko senzor preko kojih ecu kontrolise rad motora i ostalih komponenata, uz neke varijacije, zavisno od proizvodjaca i modela, ali nista strasno.

Filozofija je prosta, ecu dobija signal od senzora bregaste i radilice, protokomera, lambda sonde, senzori temperature, pritiska, itd. i na osnovu toga odredjuje kada ce i koliko goriva ubaciti.
 
Odgovor na temu

Braksi

Član broj: 288770
Poruke: 1643



+4015 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:24 - pre 133 meseci
citam knjigu Car repair for Dummies (pisala ga zenska !) i gledam na youtube kako funkcionise transmisioni mehanizam.

Za motor klipove, ventile 4 takta to sam znao od pre jer sam gledao jednom kako majstor menja karike pa znam i dole sta je karter i hod klipax4 jednako kubikaza i zasto treba zupcasti i sta je bregasta.

Jedino ne mogu kod menjaca da shvatim posto klipovi prikazuju menajc, dalje sta se desava znaci od motora preko kvacila do menjaca sam shvatio, ali ne znam dalje sta se desava. Gde je diferencijal ?

Poluosovine ulaze obe na menjac preko diferencijala jel tako ?
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:32 - pre 133 meseci
Citat:
Filozofija je prosta, ecu dobija signal od senzora bregaste i radilice, protokomera, lambda sonde, senzori temperature, pritiska, itd. i na osnovu toga odredjuje kada ce i koliko goriva ubaciti.


I jos kad bi se sve zavrsilo na filozofiji, mnogo bi manje problema bilo.
Previse delova ima koji salju podatke, onda samo jedan pocne da kaki, pa zbog njega jos jedan, a onda dijagnostika ispise nesto trece i sad se ti je**.
Previse komplikacija za jedan obican porodicni auto. Odnosno, previse za dzep, kad ti svi delovi, koji cine auto unapredjenijim, pocnu da samaraju. I onda proizvodjaci uzimaju ono sto su i cekali.
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:40 - pre 133 meseci
Citat:
Braksi:


Jedino ne mogu kod menjaca da shvatim posto klipovi prikazuju menajc, dalje sta se desava znaci od motora preko kvacila do menjaca sam shvatio, ali ne znam dalje sta se desava. Gde je diferencijal ?

Poluosovine ulaze obe na menjac preko diferencijala jel tako ?


Diferencijal je u menjacu i njega pokrece osovina na kojoj su zupcanici. On sluzi da prenese obrtaje, ali sa drugim odnosom, sporijim. Tako se i zove. differential

A poluosovine ulaze u diferencijal. On ih pokrece, a one prenose to na tockove.


http://www.tecnotrasmissioni.com/tav/A7.jpg
 
Odgovor na temu

Braksi

Član broj: 288770
Poruke: 1643



+4015 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:44 - pre 133 meseci
diferencijal su ovi delovi u sredini na donjoj slici, a sta je ovo gore na slici ?

Da li diferencijal moze da se menja ili mora komplet menjac ?
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:50 - pre 133 meseci
Diferencijal je sve osim one dve osovine dole.

 
Odgovor na temu

Braksi

Član broj: 288770
Poruke: 1643



+4015 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 20:59 - pre 133 meseci
ekhm, cini mi e da diferencijal necu rastavljati.
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 21:03 - pre 133 meseci
Citat:
Cezar Corolla:
Citat:
Filozofija je prosta, ecu dobija signal od senzora bregaste i radilice, protokomera, lambda sonde, senzori temperature, pritiska, itd. i na osnovu toga odredjuje kada ce i koliko goriva ubaciti.


I jos kad bi se sve zavrsilo na filozofiji, mnogo bi manje problema bilo.
Previse delova ima koji salju podatke, onda samo jedan pocne da kaki, pa zbog njega jos jedan, a onda dijagnostika ispise nesto trece i sad se ti je**.
Previse komplikacija za jedan obican porodicni auto. Odnosno, previse za dzep, kad ti svi delovi, koji cine auto unapredjenijim, pocnu da samaraju. I onda proizvodjaci uzimaju ono sto su i cekali.


To mi je jasno, ali ako se radi polako i temeljno, uz znanje nekih specificnih kvarova za taj model automobila, dijagnostikovanje kvara nece biti previse komplikovano.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 22:11 - pre 133 meseci
Citat:
Braksi:
citam knjigu Car repair for Dummies (pisala ga zenska !) i gledam na youtube kako funkcionise transmisioni mehanizam


Citas knjigu i jos nisi shvatio sta je diferencijal??? Malo sam odgledao tu knjigu, onoliko koliko sam mogao da je ucitam (nesto mi sporo radi komp), veruj mi... ima boljih udzbenika. Ima raznih tipova diferencijala, ali budi siguran da je to najtrajniji sklop na automobilu i najmanje je podlozan kvarovima. Uglavnom, osim provere ulja, nema vecih problema, a to bi inace bio prevelik zalogaj za tebe, tako da o tome i ne razmisljaj, cak i da imas neki problem sa njim. Inace...da ti ukratko kazem sta je diferencijal. Kad bi auto isao samo pravo, bez skretanja, onda diferencijal ne bi ni bio potreban...Kada automobil skrece, spoljni tockovi prave veci put od unutrasnjih, i da ne bi doslo do proklizavanja, ugradjuje se diferencijal koji omogucuje da se tockovi okrecu razlicitim brzinama. Sad je malo komplikovano da se objasnjava princip rada pojedinih zupcanika, "trkaca", "kavez diferencijala", "tanjirasti zupcanik", "lezajevi diferencijala", i kako dolazi do preraspodele snage i brzine ka spoljnim i unutrasnjim tockovima pri zakretanju. Konvencionalni diferencijal ima jednu ozbiljnu manu. On deli ukupan obrtni moment na pogonskim tockovima. To znaci, ako jedan pogonski tocak naidje na blato, ili led, drugi nece moci da prenese momenat. Kao rezultat toga automobil u takvoj situaciji bi stajao u mestu, sa jednim tockom koji proklizava, dok drugi stoji u mestu cak i ako je na cvrstoj povrsini. To se resava pomocu posebnih uredjaja koji se ugradjuju u osovinu, koji se nazivaju "zatvaraci diferencijala". Ti uredjaji imaju specijalna kvacila koji se nalaze izmedju zupcanika i kaveza diferencijala i zatvaraju (koce) sklop kada jedan tocak pocne da proklizava, I tako dalje i tako dalje.... Bolje sa za pocetak bavi filterima, svecicama, ...
 
Odgovor na temu

Braksi

Član broj: 288770
Poruke: 1643



+4015 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 22:37 - pre 133 meseci
U pravu si to za proklizavanje to mi se desilo zimi vec, ovajs to priklizava vergla ko lud ovaj drugi na suvom ni da mrdne. I jos nesto jednom mi majstor digao jednu stranu i gleda prednji tocak i kaze ubaci sad u brzinu i daj gas (da ga zavrtim). Ja reko - ovaj je lud. Kazem majstore ?! A on: sam' daj gas !

e voila.

yep knjiga nije gran che ali moze da posluzi za pocetak. Neko imam problem sa klipovima na youtube ne mogu da nadjem poluosovine i dif...
 
Odgovor na temu

Braksi

Član broj: 288770
Poruke: 1643



+4015 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 22:47 - pre 133 meseci
a knjigu inace citam zbog terminologije na engleskom jer je youtube na engleskom uglavnom
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio30.05.2013. u 22:49 - pre 133 meseci
http://www.youtube.com/watch?v=rHHKGeQ8PpU
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Rashodovani twingo rado bih ga rastavio

Strane: 1 2

[ Pregleda: 7312 | Odgovora: 32 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.