Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

JAT Airways -> Air Serbia

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: JAT Airways -> Air Serbia

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 20740 | Odgovora: 84 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8094
89.216.32.*



+9523 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 08:27 - pre 82 meseci
Gajiti sentimentalnosti prema firmi je jako pogubno. Firma to ne ume da vrati. Treba gajiti sentimentalnosti prema bliskim ljudima.
Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

su27killeryu

Član broj: 50706
Poruke: 394
213.133.8.*



+334 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 08:39 - pre 82 meseci
zna li neko finansijski istorijat JATa, jesu li bili gubitaši od osnivanja ili tek od kraja osamdesetih? Jer ako je ovo drugo nije ni čudo pošto su skoro sve državne firme tad počele naprasno da "gube" (tj. direktori da mažnjavaju). Ako menadžmentu kompanije može biti da krade nekažnjeno nema te kompanije koja bi mogla poslovati pozitivno :)
 
Odgovor na temu

nnn
Tech Lead
Haxr.io
Beograd

Član broj: 16743
Poruke: 679
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+87 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 10:10 - pre 82 meseci
Sto nije mnogo poznato,

Jedno vreme JAT je bio jedini koji je imao liniju Amerika - Kina, i tu su se uzele OGROME pare, jer su letovi bili prepuni i karte preskupe. Sta se desilo sa tim parama ne zna se
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:08 - pre 82 meseci
Citat:
nnn: Sto nije mnogo poznato,

Jedno vreme JAT je bio jedini koji je imao liniju Amerika - Kina, i tu su se uzele OGROME pare, jer su letovi bili prepuni i karte preskupe. Sta se desilo sa tim parama ne zna se


JAT nikada nije imao direktnu liniju SAD-Kina tako da nije čudo što to nije mnogo poznato kada nikada nije pstojalo.
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:11 - pre 82 meseci
Citat:
Hbt, u svoje najbolje vreme su imali jedan DC-10 i deset 737-300 aviona. Gigant, takoreci.


Nope, imali su pet DC-10 krajem osamdesetih, sve do poslednjeg interkontinentalnog leta. Dva kupljena sedamdesetih i onda još tri iznajmljena ili na lizingu.
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

nnn
Tech Lead
Haxr.io
Beograd

Član broj: 16743
Poruke: 679
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+87 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:11 - pre 82 meseci
Mislim sa konekcijom u Beogradu.
 
Odgovor na temu

Mali Milojica

Član broj: 317018
Poruke: 20
*.adsl-a-13.sezampro.rs.



+17 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:13 - pre 82 meseci
Nostalgija...
Sećam se kraja 80-ih i leta u SAD sa desetkom. Šta reći...nov, blista.
Nedavno, dve godine nazad, leteo sam Beograd-Prag, Prag-Moskva, Moskva-Beograd. Beograd-Prag na ATR-u (ČSA). Prag-Moskva na Airbusu (Aeroflot), Moskva-Beograd na Boingu (JAT). Iskreno, kada sam ušao u Boing, imao sam osećaj da sam ušao u gradski autobus (koliko je ofucan). Davno beše 87'i kada sam na, možda tom istom, Boingu leteo za Pariz. Tada je to bio najmoderniji avion , ako se ne varam, srednjeg dometa?!
Šta reći o pokojniku...sve najbolje.
O partnerstvu sa Etihadom možemo kada zaživi i kada prođe bar godinu dana.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15970
*.hsi.kabelbw.de.



+6753 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:15 - pre 82 meseci
Citat:
madamov:
Citat:
Hbt, u svoje najbolje vreme su imali jedan DC-10 i deset 737-300 aviona. Gigant, takoreci.


Nope, imali su pet DC-10 krajem osamdesetih, sve do poslednjeg interkontinentalnog leta. Dva kupljena sedamdesetih i onda još tri iznajmljena ili na lizingu.


Ja sam bio pod utiskom da je JAT imao jedan kupljen DC-10 (nisam racunao lizing), sad vidim da su imali 2 kupljena, moja greska.

Mada, i 5 widebody aviona nije nista preterano veliko pogotovu ako se uzme da je to bila nacionalna avio kompanija drzave od preko 20 miliona stanovnika.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:19 - pre 82 meseci
Citat:
cozmo_im:
Citat:
Odin D.:
Naravno. Ako su i ostali takvi pametnjakovici kao taj kapetan, onda je realno ocekivati da ce razuman poslodavac za mjesto pilota potraziti nekog ko ce biti samo pilot, a ne i pametnjakovic koji nema problema i moralnih dilema da citav radni vijek provede u gubitaskoj firmi ciji se gubici prebijaju preko ledja drugih gradjana i jos to velica svojim izjavama u javnosti.


Nisi apsolutno svestan kako si izvredjao pilote u JAT-u a pri tom napisao neverovatnu glupost. Svakakav trash se moze ovde procitati.

Onaj ko poznaje JATove pilote, a pogotovo dugogodisnje kapetane - instruktore ovo ce shvatiti kao zestoko vredjanje te profesije i samih pilota.

Ovakvih pilota nema vise, niti ce ih biti nazalost.

Ko je leteo sa njima, pogotovo sa Stevom, zna sta su profesionalci, uvek ljubazni i nadasve ljudine i postenjacine.

Tebi i tebi slicnima ce tesko dopreti do mozga da ti objasnim zasto je on, kao i vise drugih najboljih pilota, ostajalo u JAT-u.

Mozda da pogledas malo istoriju JAT-a pa da vidis koji su avioni bili do skora u floti....

P.S. Jedan takav kapetan kompaniji vredi kao 50 novih pilota... mozda ce ti se jednog dana i kazati zasto.


Cozmo, kakve veze ima politikanska izjava sa kvalitetom profesije?

Što se ostalog tiče, moj matori je do penzije ostao u JAT-u zato što ga je mrzelo da ide bilo gde za mnogo veće pare. Bio je "iznajmljivan" sredinom osamdesetih u Air Africa preko JAT-a, ta tri ili četiri meseca su mu bila dovoljna da ne želi da ide u Afriku da radi, a mogao je ko god je od njih sa desetke hteo da ide i da drma 10 soma dolara mesečno sedeći u Abidžanu i leteći između Pariza i Abidžana, Dakara, Lagosa, ....

To što je on JAT-u vredeo kao 50 novih pilota nije taj isti JAT sprečilo da ga osam meseci pre nego što je trebalo da ide u starosnu penziju skine sa aviona, bukvalno pozove da izađe iz kabine desetke pred let za Čikago kako bi u kabinu ušao jedan od tih 50 umesto njega. Jedino ga je nepisana tradicija da destinaciju za svoj poslednji let bira sam kapetan spasla da još jednom sedne za komande koji mesec kasnije i ode do Toronta.
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:22 - pre 82 meseci
Citat:
nnn:
Mislim sa konekcijom u Beogradu.


Ne razumem, sve ostale veće kompanije su imale liniju za Kinu mnogo pre JAT-a (JAT je uveo redovnu liniju tek 1987. godine, pre toga je išao Boeing 707 kao čarter), nije mi jasno šta si hteo da kažeš.
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:33 - pre 82 meseci
Citat:
su27killeryu:
zna li neko finansijski istorijat JATa, jesu li bili gubitaši od osnivanja ili tek od kraja osamdesetih? Jer ako je ovo drugo nije ni čudo pošto su skoro sve državne firme tad počele naprasno da "gube" (tj. direktori da mažnjavaju). Ako menadžmentu kompanije može biti da krade nekažnjeno nema te kompanije koja bi mogla poslovati pozitivno :)


Ne znam za zvanične podatke, ali me ne bi čudilo da su bili gubitaši čak i u zlatno vreme krajem osamdesetih. Tih pet desetki koje su imali nisu bukvalno gasile motore od aprila do oktobra, nije se isplatilo da ih gase, karta za Australiju se kupovala mesecima unapred, a JAT nije mogao da dobije više od dva ili tri slota koja je imao za Melburn i Sidnej. Dva puta sam tih godina leteo za Severnu Ameriku tokom letnjih meseci (jednom za Toronto i jednom za Njujork) sa ćaletom u kabini, nije bilo mesta ni u prvoj klasi (članovi porodice su imali tzv. servisne karte sa ogromnim popustom bez prava na rezervaciju mesta tako da kada je avion pun jedina šansa da uđeš je ako kapetan potpiše da je on pustio putnika na pomoćno sedište ili u kabinu, imao je pravo da potpiše dve karte).
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

nnn
Tech Lead
Haxr.io
Beograd

Član broj: 16743
Poruke: 679
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+87 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:33 - pre 82 meseci
Ja znam sta mi je pricao sin od od nekadasnjeg predsednika upravnog odbora.
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:43 - pre 82 meseci
Citat:
Ivan Dimkovic:
Citat:
madamov:
Citat:
Hbt, u svoje najbolje vreme su imali jedan DC-10 i deset 737-300 aviona. Gigant, takoreci.


Nope, imali su pet DC-10 krajem osamdesetih, sve do poslednjeg interkontinentalnog leta. Dva kupljena sedamdesetih i onda još tri iznajmljena ili na lizingu.


Ja sam bio pod utiskom da je JAT imao jedan kupljen DC-10 (nisam racunao lizing), sad vidim da su imali 2 kupljena, moja greska.

Mada, i 5 widebody aviona nije nista preterano veliko pogotovu ako se uzme da je to bila nacionalna avio kompanija drzave od preko 20 miliona stanovnika.


Kao što rekoh u prethodnoj poruci, verovatno su i u tom zlatnom vremenu bili gubitaši s obzirom da su bili svetski rekorderi po broju zaposlenih po jednom sedištu tako da nije bilo para za više, šta li, ili su procenili da im je to dovoljno za ono što imaju od letova: dva puta nedeljno Australija, jednom a kasnije dva puta Kina, jednom nedeljno Tajland, sve preko Dubaija i Singapura, jedan let nedeljno samo do Singapura, svakodnevni let za SAD (Njujork, Čikago, LA, povremeno čarter za Detroit), plus dva puta nedeljno Kanada. U sezoni desetke nisu stajale, avion koji je stigao iz Australije je bio u Beogradu nekoliko sati da se sredi i dolije gorivo, sve vreme na "leru", da bi nastavio za Montreal, recimo. Moj matori je u sezoni radio tako da kada stigne iz Njujorka ima zakonom propisanih minimum dana između letova, ne više od pet koliko se sećam, možda je bilo i manje, a onda ide za Australiju (par dana Dubai, novi let do Singaupura, par dana tu, onda par dana u Sidneju i isto nazad), pa onda opet tih pet ili koliko dana, pa Toronto recimo i slično.
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:49 - pre 82 meseci
Citat:
nnn:
Ja znam sta mi je pricao sin od od nekadasnjeg predsednika upravnog odbora.


A šta ti je pričao: da niko drugi nije leteo za Kinu? Ili da niko drugi nije leteo za Kinu iz Beograda? Prvo nije tačno, drugo jeste tačno.
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

nnn
Tech Lead
Haxr.io
Beograd

Član broj: 16743
Poruke: 679
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+87 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 11:59 - pre 82 meseci
Da je imao najbolju konekciju i pune letove i da su se usrali od para tada. I da se ne zna ko je zabo te pare
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4366
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+131 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 12:09 - pre 82 meseci
Citat:
nnn: Da je imao najbolju konekciju i pune letove i da su se usrali od para tada. I da se ne zna ko je zabo te pare


Najbolju konekciju za Kinu? Iz Beograda da, iz SAD ne. Da su imali pune interkontinentalne letove, jesu, pojedine domaće linije su bile čist gubitak i zvrjale su prazne. Recimo, par puta godišnje sam išao kod babe na Pohorje, koliko je puta devetka ili karavela imala samo desetak ili manje putnika na letu iz Maribora za Beograd, jedno 90% sigurno. Kad malo bolje razmislim, samo je jednom avion bio dupke pun Austrijanaca koji se sa nekom turističkom agencijom JAT-om iz Beograda išli za Australiju, pa su ih iz Graca i Beča dovezli autobusima do Maribora. Da ne govorimo o letovima za Pulu ili Rijeku preko zime.

Pare su, ako je uopšte bilo viška, pojeli zaposleni kojih je bio značajni višak od potrebnog broja, niko ih nije ukrao.
ACSA 10.6 ACSP 10.7-10.14
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://www.4d.rs
 
Odgovor na temu

Kangrga

Član broj: 316354
Poruke: 19



+106 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 15:54 - pre 82 meseci
http://www.b92.net/biz/vesti/s...08&dd=20&nav_id=744627
 
Odgovor na temu

Kangrga

Član broj: 316354
Poruke: 19



+106 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia20.08.2013. u 18:08 - pre 82 meseci
Citat:
Java Beograd:
Gajiti sentimentalnosti prema firmi je jako pogubno. Firma to ne ume da vrati. Treba gajiti sentimentalnosti prema bliskim ljudima.


Upravo tako. Ja uopšte ne sumnjam i da je u jednom Pan American-u bilo mnogo zaposlenih koji su bili vredni, odgovorni, medju najboljima na svetu u tome što su radili, uz ljubav i poštovanje prema kompaniji itd. itd. pa šta? Slažem se ja i ljudski je to pokazati malo emocija, ali stičem utisak da neki misle da je svrha postojanja aviokompanija da piloti budu finansijski i emotivno zadovoljeni, a ne da se prevoze putnici i pravi profit na tržištu.
 
Odgovor na temu

Kangrga

Član broj: 316354
Poruke: 19



+106 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia18.11.2013. u 12:44 - pre 79 meseci
www.b92.net:

Dubai -- Erbas SAS i Boing dobili su tokom prvog dana Aviosalona u Dubaiu rekordnu količinu narudžbina za avione, a najviše od aviokompanija iz Emirata.

Kompanije Etihad i Emirati su sa proizvođačima aviona potpisale sporazume o kupovini širokotrupnih aviona ukupne vrednosti veće od 100 milijardi dolara, prenela je agencija Blumberg.

Boing je u nedelju objavio da je za novi tip avona 777X čiju je proizvodnju nedavno pokrenuo, dobio rekordnih 259 porudžbina za najnoviji model širokotrupnih aviona.

Ukupna vrednost zaključenih ugovora za kupovini aviona 777X iznosi 95 milijardi dolara po kataloškim cenama, navedeno je u saopštenju Boinga.

Aviokompanija Emirati je objavila da sa Erbasom zaključila ugovore za kupovinu 50 aviona modela A380 u vrednosti 23 milijardi dolara.

Erbas je takođe postigao sporazume o prodaji 87 aviona kompaniji Etihad ervejz, među kojima je 50 aviona tipa A350 XWB, u vrednosti od 14 milijardi evra po kataloškoj ceni.

"Porudžbina se odnosi na 40 dugolinijskih putničkih aviona tipa A350-900, 10 aviona tipa A350-1000, i jedan širokotrupni avion A330-200 za prevoz tereta", izjavio je izvršni direktor "Etihada", DŽejms Hogan, a prenosi Frans pres.

Ova porudžbina uključuje i opciju kasnije kupovine još 30 aviona.

Ova kompanija je i od Boinga naručila 56 novih aviona, uključujući 25 dugolinijskih putničkih aviona tipa 777X sa kapacitetom za prevoz 350 do 400 putnika, koji još nije ni doživeo svoju premijeru.

Hogan je rekao da je vrednost porudžbine, koja obuhvata i mogućnost kasnije kupovine 26 aviona po unapred dogovorenoj ceni, iznosi 25,2 milijarde dolara, prenela je agencija AFP.

Među naručenim avionima je 30 letelica "boing 787-10 Drimlajnera", što "Etihad" čini najvećim kupcem tog tipa aviona u svetu kada se uzmu u obzir i prethodne porudžbine 41 takvog aviona.

Narudžbine bliskoistočnih aviokompanija prvog dana aviosalona premašile su 150 milijardi dolara.
 
Odgovor na temu

Mali_Milojica

Član broj: 317284
Poruke: 157
*.adsl-a-12.sezampro.rs.



+445 Profil

icon Re: JAT Airways -> Air Serbia19.11.2013. u 08:18 - pre 79 meseci
EKSKLUZIVNO IZ DUBAIJA: Er Srbija naručila 10 erbasova A320neo!
"Er Srbija" kupuje nove avione, nove generacije. Deset "Er Basovih" letelica "A320neo" biće isporučene od 2018. do 2020. godine, saopšteno je na vazduhoplovnoj izložbi u Dubaiju.
Izvor
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: JAT Airways -> Air Serbia

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 20740 | Odgovora: 84 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.