Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Best buy - narodni auto?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Best buy - narodni auto?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 13365 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

alexandarv
Alexandar st
Vranjska Banja

Član broj: 26452
Poruke: 102
*.kti.rs.



+4 Profil

icon Best buy - narodni auto?17.05.2014. u 21:53 - pre 120 meseci
Imam kompleksno pitanje - koji je auto "novi" golf 2 - narodni auto. Da odmah eliminisem polemiku oko toga da li je golf 2 naj narodniji od svih narodnih automobila - pogledajte na ulici starije automobile preko 20 god - miks je sledeci 50% golf 2, 35% kadet svi ostali 15% (ovde sam preterao :-)

Mora da bude od ostalih automobila po svemu bolji, bolja limatija, bolji motor, jeftiniji delovi...
E sad da jos vise zakomlikujem, ne mislim na nov auto vec polovan. Mora da ga ima mnogo i da ce imati i onaj efekar slican efektu golfa 2 - ima mnogo polovnih delova, citavih motora, majstora koji mogu da ga jeftino servisiraju...

Polovnjak, ali po kojoj ceni - i to morate da odredite - koja je granica za polovni automobil, kada je najbolje kupiti auto - kada bude star 4, 6, 10, 15 godina? I po kojoj ceni. Koja je to granica u odnosu cena-godiste kada treba kupiti auto?

Neka bude hedzbek - da se ne rasplinemo na karavane i kombi vozila...

Da li takav auto uopste postoji ili je golf 2 greska auto industrije - vecan auto?
 
Odgovor na temu

KrkaCiC

Član broj: 71173
Poruke: 2184
176.67.195.*



+784 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?17.05.2014. u 22:48 - pre 120 meseci
Nije golf 2 bas vecan auto,vecinom ljudi koji su ga kod nas uvozili 90-tih su imali takav sklop da se auto cuva,jer je tad vredeo bogatstvo,a i uvezeno je mnogo mnogo... golfova,i onda nije ni cudno sto su delovi za njega lako dostupni jer ga ima svuda,od gradova do najmanjih sela,pogotovu u selima brdskog tipa. Napravljen je slicno kao i zastava,nema nista skoro od opreme,tvrd,kilav,neudoban...
Krajem 90-tih su ga mnogo kupovali iz vise razloga: "komsija ga vozi vec 10 godina prezadovoljan" razlog,svi u selu ga imaju verovatno je dobar tako da cu i ja uzeti golfa.... da ne nabrajam dalje. U to vreme su se mogli naci za slican novac mnogo bolji automobili-limuzine,ali sa skupljim i komplikovanijim sklopovima,pa se iz tog razloga golf zadrzao-nema skoro nista skupo za odrzavanje,dizelas ide na sve sto lici na naftu
Za aljkave balkance je idealan
Da ne idem vise dalje pricom o nekadasnjem "narodnom" auto,jer narodan nije nikako s obzirom koliko je vredeo na nasem trzistu,a dobar G2 jos uvek ima solidnu cenu

Sto se tice trenutnog narodnog auta,smatram da je to punto,i to punto II. Moze se naci za ispod 2000,jeftin za odrzavanje,moze ga svaki malo bolji majstor sredjivati-nema nikakve specijalne zahvate kao opciju za servis,delovi dostupni skoro svuda.
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?18.05.2014. u 10:12 - pre 120 meseci
punto star 10ak godina
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?18.05.2014. u 10:20 - pre 120 meseci
Golf 2 je imao jos par socioloskih momenata, ili drustvenih..

Velika kolicina opljackanih delova iz TAS-a, kao i celih vozila se slila na crno trziste.
Pod dva, stancovanjem papirologije i "sredjivanjem" vlasnistva su se bavili specificni clanovi "sluzbe", pa je Golf imao i "poruku", da je vlasnik "snalazljiv u sistemu". Takvih saradnika je bilo vise nego standardnih vlasnika, da ne kazem "normalnih".

Treci element, koji nije spomenut je i proizvodnja G2 u JAR, koja je trajala do (mislim) 2006-e godine, sto je imalo odraza na planetarnu nabavljivost rezervnih delova. "Ziv" auto ima potpuni asortiman delova, u odnosu na ugasen model.

Uz navedene benefite, da je dizel radio na "masnu vodu", loz ulje, i najsladji, subvencionisani dizel, stvorio se izuzetno praktican ambijent koji je u ovim danima tesko ponovljiv.

Socijalna slika je izmenjena, srednja klasa je unistena, veliko je raslojavanje, osnazena je birokratija i naplata vazduha, pa "narodni" auto mora da se "bori" sa akcizama, taksama, relativno niskim standardom, i nezgodnim mentalitetom...

Na te izazove u najvecoj odgovara maleni Punto, ali taj nivo "odgovora" je i dalje nizak..nije dovoljno jeftino nista...

 
Odgovor na temu

deki111
Beograd, Srbija

Član broj: 305965
Poruke: 617
*.adsl-a-1.sezampro.rs.



+613 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?18.05.2014. u 11:13 - pre 120 meseci
Citat:
vladd
Treci element, koji nije spomenut je i proizvodnja G2 u JAR, koja je trajala do (mislim) 2006-e godine, sto je imalo odraza na planetarnu nabavljivost rezervnih delova. "Ziv" auto ima potpuni asortiman delova, u odnosu na ugasen model.

Mislim da grešiš u vezi sa proizvodnjom dvojke u JAR. Tamo se proizvodila jedinica:
http://www.worldcarfans.com/10...-citi-golf-mk1-limited-edition
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?18.05.2014. u 11:19 - pre 120 meseci
Ja bih rekao da je trenutno narodni auto punto 2, ali rame uz rame je tu i clio 2.
Mislim da na beogradskim ulicama ubedljivo najvise ima fiata i renaulta, a i razlog je prost jeftini su i dobri.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?18.05.2014. u 21:17 - pre 120 meseci
@Deki111

Da u pravu si, moja greska, nisam se udubljivao u model(ionako su neke od preko 50 postojecih verzija), mada je dosta drugaciji od klasicnog MK1, ali je poenta bila da postoji, jos uvek, vrlo ziva produkcija delova, i to planetarno.
Pogresio sam i godinu, zvanicno je 2009-a, ali su neke versije city, i gol vec usle u proizvodnju, paralelno sa MK1
Nije ni bitno, bitno je da se proizvodnja "razvlacila" decenijama..

Uglavnom, VW nije napravio gresku u koju se Zastava uvaljala, da NE PRODA svoje proizvodne linije, za upotrebljiv i jeftin automobil, na trzistu koje ce biti zadovoljno...Mi smo imali opciju Egipta, ali i previse gluposti izmedju usiju...

Danas, masovnost i termin "narodnog" auto, zaista mogu samo da nose jeftini i upotrebljivi automobili, prosto "nismo u standardu" EU, da je za narodni, porodicni, auto srednje klase, nov, dovoljna GODISNJA plata..

Nama je najpovoljniji subvencionisani kredit ili polovnjak...baka vozila do crkve nedeljom, a zimi u garazi.., sa samo 158kkm, posle pet do deset godina godina..
 
Odgovor na temu

miki069

Član broj: 161528
Poruke: 1951
*.vs.rs.



+370 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?21.05.2014. u 11:51 - pre 120 meseci
Jeftini delovi i održavanje za Golfa II?
To može da napiše samo onaj ko ga nije imao.

Fiat Punto je već druga stvar.
 
Odgovor na temu

KrkaCiC

Član broj: 71173
Poruke: 2184
*.exe-net.net.



+784 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?21.05.2014. u 13:17 - pre 120 meseci
Citat:
miki069: Jeftini delovi i održavanje za Golfa II?
To može da napiše samo onaj ko ga nije imao.


A neko ko nije imao drugi auto sem golfa II moze napisati ovo

Jeftin je prvenstveno sto nema skupe sklopove,a i mala privreda je ucinila svoje. Ne znam koliko kosta recimo lezaj zadnjeg tocka za GII,meni za reno 11 kosta 2500 srednji kvalitet,a oni najgori su oko 1500. Za GII mislim da je kineski nesto smesno

Evo OVDE recimo,kobajagi SKF
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?21.05.2014. u 18:08 - pre 120 meseci
Delovi uopste nisu znacajno jeftini, ali je moguce budzenje. I improvizacija.

Relativno, ali relativno niska cena je jedna prica, ali je mnogo slozenija prica sto je retko u pitanju samo "jedan" deo. Vec se, kao po pravilu, "otvara" posao, odnosno prosiruje kolicina aktivnosti i rezervnih delica.

Medjutim, ljudi vole da krpe, ili zapustaju, da se "kreditiraju" sa kupovinom delova i odrzavanjem vozila. Tako da ne postoji ni 0,1% golfova 2 koji su preko 90% ispravni.
U najlosijem stanju je trap, vise zadnji(amortizeri i gume u osloncima), manje prednji(vise lezista ramena i zglobovi), amortizeri se menjaju otprilike kada puknu, zatim menjaci(specijalno mehanizam menjaca) i oprema motora(kod benzinaca sistem goriva i struje, kod dizela najcesce odoka nastelovana VP pumpa, los vakuum, kilavi sistem grejaca, haoticna creva rashladnog sistema, zajedno za oba goriva je haos u elektroinstalaciji).
Sami motori su otporni na raubovanje, mogu da se voze dosta dugo sa losim stanjem i parametrima(kompresije, paljenja..)

Zilavi su za voznju u "krsevitom" stanju, sto im daje neke prednosti, narocito kod aljkavih vlasnika...kojih je nazalost poprilican procenat.

Ubedjen sam da bi svaki desethiljaditi, mozda prosao ozbiljan tehnicki pregled.

Poprilicno je nerentabilan, za odrzavanje u top stanju, i pored visokog asortimana delova.

Ostali modeli, popularni u godinama pre 90-e, su vecinom zavrsili karijeru kao oldtajmeri, ili sahranjeni losom paletom delova za popravku.

Pre 90 ih je bilo mnogo vise skoda, lada, pezoa nego golfova, naravno, zastava je imala neprikosnovenu brojnost, kao i solidan broj opela i citroena.
VW je imao jako losu paletu ruznih i neudobnih vozila, velikih gutaca goriva do pojave, Golfa 1. Mnogo lepsi, agilniji, nesto manje robusni ali udobniji, bili su gotovo svi drugi brendovi
Dizel motori su bili povoljniji, ko je tada smeo da koristi razna goriva, a da ga ne cinkari komsija, ali su bili znacajno skuplji(vise nego danas) od benzinskih varijanti.
Benzinci su bili samo bolji od Bube, i onih dva i vise puta jeftinijih, ali pored Lade 1600 ili Pezoa makar 204, nisu imali sta da traze.

90-ih je popularnost dobila posebnu dimenziju...
Ispovest po jednom pitanju, razjasnjava specificnu "popularnost" po drugom...narocito medju "snalazljivima" i "zestokim" momcima...

Citat:
...Početak propasti moje karijere dogodio se kada sam otkrio na koji način su vozila sa parkinga iz Vogošće preregistrovana kod nas. Pokrenuo sam akciju u celoj Srbiji. Sva vozila su bila oduzeta. Međutim, samo dva dana kasnije stigla je depeša da se sva vozila vrate. Tada sam saznao da je to, zapravo, bio posao Državne bezbednosti. Ako mogu oni, što ne bih mogao i ja, pomislio sam i počeo da registrujem vozila u Bosni i Hrvatskoj. Najčešće sam radio iz Trebinja. Onda me je DB nagazio, jer sam im brknuo u oko. Od 30.000 tako registrovanih automobila, izvukli su 33 moja...

Izvor:
http://www.vesti-online.com/Ve...bija/388727/Podvig-zbog-budale

To je bio auto "sa porukom"...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?21.05.2014. u 22:38 - pre 120 meseci
Uvek je narodni auto, bestbay auto i obrnuto.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?22.05.2014. u 12:00 - pre 120 meseci
U kom smislu "bestbaj". Sigurno ne u smislu "najvise nudi za najmanje novca". Sto je standardni, planetarni "best buy"

U Srbiji, ali i na Balkanu, narodni auto je po pravilu najjeftiniji, obavezno ispod 10k evra, i suvisni delovi su EGR, DPF, katalizator, ESP i slicne ekolosko-bezbednosne "novotarije".

Za "narod" je to samo "izvor problema" i troskova
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?22.05.2014. u 14:05 - pre 120 meseci
Ne postoji planetarni besbaj automobil. Sustina samog izraza ne dozvoljava takvo postojanje.

Samo nacionalni ili narodni automobil moze biti i bestbaj automobil i obrnuto.

Ovo nije tehnicko vec logicko pitanje kao i mnoga druga pitanja na AZ, samo sto mnogi toga nisu svesni.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?22.05.2014. u 14:55 - pre 120 meseci
Citat:
Ne postoji planetarni besbaj automobil.

Cekaj,sve vreme pricas kako su golf-skoda brendovi koji se dizu do granice svemira sa 2,1l potrosnje sa brzinom od 80km/h
sto moze i 10 godina star auto( da ne dokazujem) a sada kazes da ne postoji planetarni bestbaj.Ja koliko znam to nisu nasi brendovi da bi bili
domaci.Bestbaj za bogatog kupca je leksus a ne golf.
Citat:
Samo nacionalni ili narodni automobil moze biti i bestbaj automobil i obrnuto.

Pa da,skoda nije tvoj narodni automobil a uporno tvrdis kako je najbolja kupovina (nacionalni).Gde je kvaka?
 
Odgovor na temu

miki069

Član broj: 161528
Poruke: 1951
*.vs.rs.



+370 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?22.05.2014. u 22:49 - pre 120 meseci
Citat:
KrkaCiC:
Jeftin je prvenstveno sto nema skupe sklopove,a i mala privreda je ucinila svoje.


Baš jeftin.
Polovna letva volana je 40 evra + ruke majstotra.
Nova letva (zaliha iz Vogošće) je 100 evra + ruke.
Mala kineska privreda pravi neupotrevljive delove.

Golf II 1.3 benzin ima jedan najgorih karburatora u istoriji auto-industrije.
Majstor koji zna da ga našteluje traži 50 evra za ruke.
Ako se ne našteluje danas troši 6l/100km, a sutra 13l/100km. Benzina.

Oćeš cenu lajsne za Golfa II?

Prodao sam ja to g..vno i danas sam prezadovoljan sa Fiat Punto II sa 8 ventila.

Tačno je da drži cenu.
Kupio sam ga u januaru 2011. godine za 1.300 evra u extra stanju.
Prodao sam ga u januaru 2013. godine za 1.400 evra u još boljem stanju.
Samo sam bio više pod kolima nego u kolima.



 
Odgovor na temu

AstralPro
NS

Član broj: 73891
Poruke: 901
..106.109.adsl.dyn.beotel.net.



+288 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?22.05.2014. u 22:57 - pre 120 meseci
Zastava 10 na plin je sad narodni auto. Ili neki punto do 2500 e
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?23.05.2014. u 12:06 - pre 120 meseci
U skladu sa temom:


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?23.05.2014. u 12:39 - pre 120 meseci
Prava slika, kompetentni sagovornik, ocena za desetku..:):)
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?23.05.2014. u 13:27 - pre 120 meseci
bosanci su uvek bili poznati po inteligenciji, pa i ovaj put.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Best buy - narodni auto?23.05.2014. u 17:04 - pre 120 meseci
Ovo je uzagrena klinacka zelja. Upijao je samo hvale, dok ga jednom i ne "dobije" u vlasnistvo...

A onda slede glagoli sa J... i ko ga spomenu i ko ga nahvali

Narodni auto treba da je narodni i prilagodjen standardu i obicajima. Na narodnu nesrecu, 21-i vek je doneo i tehnoloski bum, ekologiju i ekonomiku, a ne samo karuce sa pogonom, po mogucstvu bez naknadnih troskova.

Sada je nabavka automobila samo kupovanje "karte" za pozoriste autokorisnika. A onda se svi umesani kace na korisnika sa sopstvenimm profitima i zahtevima..

Auto, koji izbegne najvise zahteva, postaje narodni. Sto manja cena, sto jeftiniji delovi, sto manje takse, sto manje rasipanje novca, za potrebu korisnika za odredjenim transportom.

U ove elemente G2 se jako tesko uklapa, posto je cena neracionalno visoka, i kao starudije, masovno su u zahtevnom stanju(sve su cesci "staracki" kvarovi), jedino takse jos nisu u neprijatnom obimu. A to je pitanje trenutka, odnosno bliske buducnosti i uklapanja u EU norme.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Best buy - narodni auto?

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 13365 | Odgovora: 47 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.