Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 13337 | Odgovora: 29 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?01.07.2014. u 20:17 - pre 118 meseci
U kojim granicama se temperatura rashladne tečnosti smatra optimalnom i regularnom, za dobro zagrejan auto, pri dužoj vožnji?

Da li je 75-90, ili je 85-95, ili tome slično?
 
Odgovor na temu

Drivee

Član broj: 81794
Poruke: 324
203.113.145.*



+43 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?02.07.2014. u 02:26 - pre 118 meseci
Zavisi od vozila do vozila, tj jacine termostata, kada otvara, zatvara. Optimalno je ona temperatura koja je PRE nego termostat otvori. Kada teromostat otvori tada je vec motor vruc. Temperatura rashladne tecnosti na ulazu u blok i izlazu nije isto.
Mislim da je optimala 80C..
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9444
89.216.32.*



+10242 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?02.07.2014. u 07:16 - pre 118 meseci
Ranije je bilo za benzince oko 85 - 90 C a za dizele oko 95 C.
E, sad više nema pravila. Sada su tu turbo punjači, razne specifikacije za razne motore i tako. Jedino da pogledaš temperaturne karakteristike termostata za tvoj auto pa da na osnovu toga izvučeš neki zaključak.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?02.07.2014. u 15:34 - pre 118 meseci
Pošto sam nabavio amatersku blutut dijagnostku, vozikao sam se preko 2000 km po brdima i auto putevima i pratio temperaturu vode (a i mnoge druge stvari). Sve u svemu, najćešće se kreće 81oC-83oC, povremeno se penje i zadržava do 87oC, ali povremeno i pada na 77oC. Par puta je došla i zadržala se neko vreme i na 90oC (period monotone vožnje na autoputu po suncu), a samo jednom je skočila na čak 95oC. Takođe je samo jednom pala na samo 72oC (čini mi se da kočenje motorom na nizbrdici nakon jakog uspona zna brzo da obori temperaturu ispod 80oC).

Pa me zanima jel to sve u redu?
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?02.07.2014. u 15:38 - pre 118 meseci
Ne valja termostat.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?02.07.2014. u 16:59 - pre 118 meseci
DA nije komplikovano, bilo bi prosto, termostat bi bio krivac...

Do pojave visokofrikcionih motora, radna temperatura je bila u rasponu oko 80C, na mernom mestu, uz regulaciju termostatom i davacem za paljenje ventilatora, koji je merio drugu poziciju na rashladnom sistemu.

Zatim je podignut prag, na preko 90C, zavisno od termalnog menadzmenta, i elemenata za regulaciju, drugacijih pumpi, drugacijih i vecih hladnjaka, termostata sa uzom regulacijom.

A nakon 2010-e, otprilike, krenulo se sa jos ostrijom termalnom regulacijom, i podizanjem radne temperature motora i iznad 105C, sto je zahtevalo posebne sisteme cirkulacije vode, kontrole temperature u vise tacaka, i odrzavanja potrebnog pritiska u instalaciji(ranije je obrtanje pumpe, vezane za motor, definisalo pritisak), da ne bi doslo do kuvanja i pojava mikro mehurova, sto bi izazvalo pregrevanje pojedinih delova motora(zbog losijeg odvodjenja toplote).

Pa sad, uklopi motor u pripadajucu generaciju, pogledaj koje su merne tacke i opsezi temperature na senzorima i regulatoru, uracunaj promene rezima rada motora( i rad pumpe)..pa konstatuj da li je nesto "ispalo" iz regulacije...
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?02.07.2014. u 17:53 - pre 118 meseci
Pošto je u pitanju stari LYNX 1.8 TDCI motor, zaključujem da je sve u redu.
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?02.07.2014. u 18:10 - pre 118 meseci
Tesko onome ko kupi auto od tebe.
 
Odgovor na temu

Drivee

Član broj: 81794
Poruke: 324
203.113.145.*



+43 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?03.07.2014. u 02:27 - pre 118 meseci
to je sve ok. recimo radna temperatura kod ford mondea mk3 je 95 stepeni c. Sve zavisi od vozlila do vozila.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?03.07.2014. u 23:01 - pre 118 meseci
Testirao sam danas malo po svim putevima, i imam vrlo zanimljive podatke. Međutim, pre nego što se bacim na analizu i iznošenje pretpostavki, da vidimo da li sam ja dobro razumeo sledeće:

Rashladni sistem (bar na mom starom tdci motoru) se sastoji od sledećih komponenti:

1) Pumpa vode koja radi u skladu sa brojem obrtaja motora - što jači obrtaji motora to jače strujanje vode
2) Mehaničkog termoventila koji propušta vodu kroz hladnjak kada se zagreje na potrebnu temperaturu, odnosno ne propušta je kroz hladnjak kada nije dovoljno zagrejana
3) Termostata/senzora koji upravlja ventilatorom hladnjaka.

Da li je to tačno?

 
Odgovor na temu

miki069

Član broj: 161528
Poruke: 1951
*.vs.rs.



+370 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?04.07.2014. u 00:40 - pre 118 meseci
Da ne zeza ta amaterska blutut dijagnostka?
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9444
89.216.32.*



+10242 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?04.07.2014. u 07:57 - pre 118 meseci
Citat:
pisac:
Testirao sam danas malo po svim putevima, i imam vrlo zanimljive podatke. Međutim, pre nego što se bacim na analizu i iznošenje pretpostavki, da vidimo da li sam ja dobro razumeo sledeće:

Rashladni sistem (bar na mom starom tdci motoru) se sastoji od sledećih komponenti:

1) Pumpa vode koja radi u skladu sa brojem obrtaja motora - što jači obrtaji motora to jače strujanje vode
2) Mehaničkog termoventila koji propušta vodu kroz hladnjak kada se zagreje na potrebnu temperaturu, odnosno ne propušta je kroz hladnjak kada nije dovoljno zagrejana
3) Termostata/senzora koji upravlja ventilatorom hladnjaka.

Da li je to tačno?


Jeste, u principu. Dok termo-ventil, tj. termostat ne "otvori" rashladna tečnost kruži u "malom toku" tj. kroz blok motora i radijator u kabini - zarad grejanja. Kad se dostigne radna temperatura, termostat počinje da otvara i u blok motora počinje da ulazi potruno hladna (na ambijentalnoj temperaturi) rashladna tečnost iz hladnjaka. Onda treba da prođe neko vreme dok se ukupna količina rashladne tečnosti zagreje.

Cela ideja rashladnog sistema je da se što pre dostigne radna temperatura i da se ona održi konstantnom, na zadatu vrednost, bez obzira da li je napolju -30 ili +40.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?04.07.2014. u 21:23 - pre 118 meseci
Pri ganjanju na uzbrdicama na autoputu, penje se polako do oko 90-92'C. Verujem da se ne bi više penjala od toga, ali nijedna uzbrdica nije bila dovoljno dugačka da to i dokažem. Sve u svemu, kada se najzad popnem na uzbrdicu, temperatura odjednom poraste na oko 95'C (što sam već pomenuo da sam primetio na tabli jednom), ali sam najzad ukapirao zašto: Zato što ubacim u nižu brzinu, i protok vode se smanji! Napravio sam eksperiment, nakon uspona sam ubacio u ler, i temperatura je skočila na čak 99'C jer očigledno voda nema dovoljan protok da bi se prethodno izmaltertiran motor hladio kako treba.

Nakon tog skoka na 95 odnosno 99 stepeni, temperatura posle nekog vremena počinje polako da pada.

Nakon te uzbrdice, ako kočim motorom na nizbrdici (što znači da motor ne generiše toplotu ali je protok vode brz), temperatura polako pada do oko 78'C. Ne znam da li bi padala još niže, nisam imao tolike nizbrdice da to proverim.

Međutim, ono što me buni je sledeće: Nakon dužeg kočenja motorom na nizbrdici ili nakon stajanja na semaforu, kada dam gas temperatura munjevito padne za 4-5 stepeni od one koja je bila pre gasa, da bi tek onda počela polako da raste. To ne kapiram. Nekako bih još i mogao da svarim da nakon kretanja sa semafora temperatura padne zato što je protok vode odjednom 2-3x veći, međutim ne kapiram zašto temperatura toliko padne i nakon prestanka kočenja motorom i davanja gasa jer tu razlika u obrtajima nije uopšte tako velika.

Da li sve ovo deluje u redu ili je nešto sumjivo?
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?05.07.2014. u 07:41 - pre 118 meseci
Citat:
pisac
Nekako bih još i mogao da svarim da nakon kretanja sa semafora temperatura padne zato što je protok vode odjednom 2-3x veći, međutim ne kapiram zašto temperatura toliko padne i nakon prestanka kočenja motorom i davanja gasa jer tu razlika u obrtajima nije uopšte tako velika.

Da li sve ovo deluje u redu ili je nešto sumjivo?


Sve je u redu i nije nista sumljivo. Ti u stvari ne razumes kako deluje sistem za hladjenje. Kao sto u nasem organizmu postoji "veliki i mali krvotok" tako i sistem za hladjenje bi mogao da se podeli na veliki i mali. Mali bi bio kruzni tok u samom bloku motora, a veliki, kad se otvori termostat, mali + tok kroz hladnjak. Protok kroz hladnjak zavisi od pritiska vodene pumpe, koji potiskuje rashladnu tecnost kroz sve otvorene tokove, i ta dva toka se u sustini mesaju. Njihovom mesavinom, tople i rashladjene tecnosti, regulise se celokupna temperatura motora. E sad...temperatura motora, pre svega zavisi od broja eksplozija u cilindrima za sagorevanje ( ciji broj je manji na leru i pri oduzimanju gasa) i celokupnog trenja svih pokretnih skolopova, pre svega klipova. I mala razlika u broju obrtaja dovodi do znatnog smanjenja temperature jer se menja broj eksplozija i broj proklizavanja elemenata u jedinici vremena. E sad...meni se cini, da celokupna rasprava o ovom pitanju ide u samo jednom pravcu. Vec si dokazao da turbomotor moze bez turba... Znaci, sad je u pitanju "naucno" dokazivanje da motor moze i bez termostata, termoprekidaca, ventilatora...U sustini, pod odredjenim uslovima i moze. Jedino bez vodene pumpe ipak nece moci, jer je to "cep koji drzi vodu"...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?05.07.2014. u 10:16 - pre 118 meseci
Meni lici da je nedovoljan protok rashladne tecnosti.
Uz pretpostavku da je termostat u duzem periodu maksimalno otvoren ili da ima veliki histerezis, ne regulise u uskom opsegu(sto i nije bitno u nekim situacijama).

Zasto pumpa ima manji protok na nizim obrtajima, nego sto treba, to je sada "nagradno" pitanje. Neko zapusenje, u cevima ili hladnjaku, pa prigusuje potreban protok, ili je sama pumpa pr kraju radnog veka, sa povecanim zazorima na lopaticama, pa radi u opsegu slabijih protoka.

Mozda bi trebalo izmeriti pritisak rashladne tecnosti blizu pumpe, ako je to merodavan nacin merenja stanja doticne pumpe. Mislim da se ne menja prosto, vec prvo proveri...
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?05.07.2014. u 23:13 - pre 118 meseci
Upalio sam 'ladan auto danas i ostavio ga da radi, da vidim kako će da se ponaša temperatura.

Za pola sata je sa 33 došla do 83

Kada se zadržala par minuta na 83 pomislio sam da je to to, pa sam odlučio da sačekam još 10 minuta i zaključim slučaj. Međutim, nakon par minuta je skočila na 84.

Onda sam tako čekao da prođe 10 minuta bez promene, ali je temperatura vrlo lagano rasla, i tako čitavih sledećih 50 minuta.

Kada je došla do 99, pala je na 97. Sačekao sam da se ponovo popne do 99, i ponovilo se i to sa padanjem na 97. Tako da sam zaključio da se onih 99'C u leru nakon jake uzbrdice ne javlja bez razloga nego da se tada aktivira dodatno hlađenje.

I pored najbolje volje nisam mogao da čujem da se uključio ventilator, a haubu nisam mogao da otvorim da pogledam jer se kod ovog genijalnog automobila hauba otvara ključem . No pretpostavljam da je baš ventilator obarao temperaturu i da se aktivira tek na 99'C što ni u snu nisam mogao da pretpostavim.

Dakle, moj zaključak je da termoventil otvara hladnjak na 83'C, a senzor aktivira ventilator na 99'C. Ono između bi trebao da bude predviđena radna temperatura.

Međutim onda ostaje dilema zašto temperatura na nizbrdicama pada i na 77 pa čak i niže. Takođe ostaje dilema zašto dotični moj auto zimi nikada ne može da se zagreje u mestu (makar stajao i sat vremena, makar ga i malo turirao) već je neophodno da krenem i vozim bar 10 minuta. Meni su obe ove stvari delovale kao da termoventil drži otvoren hladnjak svo vreme.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?06.07.2014. u 07:56 - pre 118 meseci
TReba prvo da proveris dal ti se otvara termostat ili je stalno otvoren. Kad je motor hladan, upali ga, i pipaj gornje i donje crevo od hladnjaka. Ako se gornje zagreva, a donje je hladno, pa se tek kasnije na nekoj visoj temperaturi skoro naglo zagreje, znaci tad otvara termostat i sve je u redu. Ako se zajedno postepeno zagrevaju i gornje i donje, znaci da ti je termostat stalno otvoren i ima stalni protok, sto nije u redu, ali je ipak bolje nego da se uopste ne otvori. Treba proveriti i termopprekidac na hladnjaku za ukljucivanje ventilatora. Na njemu pise temperatura aktivacije. Nije ga lose skinuti, povezati sa ommetrom i postepeno zagrevati u posudi na sporetu i videti na kojoj temperaturi se aktivira. Moguce je da on nije u redu. Cim ti se ventilator ne ukljucuje nesto "tu ne stima". Treba ventilator direktno prekontrolisati, Skinuti zice sa termoprekidaca na hladnjaku i direktno spojiti. Ako ventilator radi, onda je u redu,(samo treba utvrditi da li je ventilator povezan preko kontakt brave ili preko "zive struje", da se tu ne zbunis pa da trazis kvar i tamo gde ga nema), prekidac mozda nije u redu. Ako ne radi, proveriti zasto - mozda osigurac, spoj sa masom, cetkice ventilatora (mora da sa rastavi) ili sto je redji slucaj da sam rotor ventilatora pregori. Ajd,...sad na poso...
 
Odgovor na temu

botr
Srbija

Član broj: 229796
Poruke: 2008
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+371 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?06.07.2014. u 10:03 - pre 118 meseci
Citav naucni rad, da bi se utvrdilo da je termostat neispravan.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?06.07.2014. u 10:17 - pre 118 meseci
I to lose odradjen, kao sa Mega-sega..

Poenta je u POSMATRANJU temperature, odnosno pozicije koja se posmatra. OBD cita senzor koji je kod motora, a ventilator "cita" senzor na hladnjaku. Svaki senzor treba da je "obliven" vodom da bi izmerio temperaturu vode...

Znaci da raashladna tecnost, od motora, slabo "poliva" senzor na hladnjaku. Termostat je otvoren, pa ne deluje problematicno, posto se motor brzo zagreva..

MAda, postoji opcija da je stalno otvoren(ili da ga nema), ali da je protok izuzetno slab, zbog pumpe, slabije se mesa topla-hladna voda, na nizim obrtajima, pa da deluje da termostat "odradjuje" svoj posao, ali naknadno, sa povecanjem protoka, dolazi do intenzivnijeg mesanja vode i promena (merenih) temperatura.

Naravno uz vece obrtaje sledi i vece zagrevanje, pa kada se jos uvrsti i strujanje vazduha preko hladnjaka, i jace pothladjivanje "hladne" grane, rezultati merenja temperature na jednoj tacki mogu da budu izuzetno razliciti. Narocito u periodima promena rezima voznje...
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9444
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10242 Profil

icon Re: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?06.07.2014. u 12:46 - pre 118 meseci
Citat:
pisac:Međutim onda ostaje dilema zašto temperatura na nizbrdicama pada i na 77 pa čak i niže. Takođe ostaje dilema zašto dotični moj auto zimi nikada ne može da se zagreje u mestu (makar stajao i sat vremena, makar ga i malo turirao) već je neophodno da krenem i vozim bar 10 minuta. Meni su obe ove stvari delovale kao da termoventil drži otvoren hladnjak svo vreme.

Sve ti je u redu sa autom. Opušteno.

1. Na nizbrdici, kad se koči motorom, u motoru NIŠTA ne sagoreva. Potrošnja je 0 (nula). Sasvim je logično da sa na dovoljno dugoj nizbrdici motor ohladi i na -10 C, ako je napolju toliko.
2. Savremeni dizeli su izuzetno ekonomični, i nijedan dizel ne može da se zagreje na radnu temperaturu radeći u mestu. Ja vozim auto sa motorom 1.9 jtd i ista je priča.

Kad treba da reaguješ:
a) ako dolazi do pregrevanja (kuvanja) rashladne tečnosti
b) ako zimi i posle 15 minuta vožnje (dakle, ne: rada u mestu) ne duva toplo u sistemu za grejanje kabine.

OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Koja je optimalna temperatura rashladne tečnosti?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 13337 | Odgovora: 29 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.