Citat:
Zarko Silic:
Neotklanjanjem uzroka povecane potrosnje ulja od uobicajene moze dovesti do ostecenja motora sa trajnim posledicama.
Kakve posledice? Moj je trosio 1L na 4000-5000km, tako da sam dolivao oko 2L na 10.000km od zamene do zamene (sada mi je potrosnja otprilike 300 grama za 6-7 meseci, nisam gledao kilometrazu). Elem, kad mi je ono nesrecno pukao zupcasti kais, kad je motor otvoren - bio je cist ko suza, nikakvih naslaga, cisti klipovi, hilzne, glava, bregasta, sve uredno kao novo (osim stete koju je napravilo pucanje kaisa - 4 klackalice). Takodje, jedan izduvni ventil je krenuo da popusta (malo je nagoreo - cadjav bio, ali za 300.000km to nije ni cudno). Ono sto sam ja zamenio je zato sto se to radi kad se motor otvori. Da nije bilo pucanja zupcastog, eventualno bi mozda popustio taj izduvni ventil i to je sve. Ali to se ne moze pripisati potrosnji ulja vec radnim uslovima.
Stetu moze da izazove samo neredovna zamena ulja i filtera (u vidu naslaga), voznja na kratkim relacijama bez propisnog zagrevanja motora, los kvalitet ulja i goriva. Ili eventualno ako curi kroz semering pa moze da zamasti lamelu i kaiseve ili prlja motor.
Dolivanje ili potrosnja ulja ne pravi stetu na motoru, osim ako isti ostane bez ulja pa zariba.