Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pad vojnog helikoptera

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 173228 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 00:18 - pre 110 meseci
Citat:
Ja smatram da noc , magla i smanjena vidljivost uopste nisu bitan faktor

I ja sam tako mislio,do ovog drugog klipa sa nesrecama.Cak i ovaj sa maglom nije naivan a dan je.

A u klipu sa nesrecama ima primera da ne treba mnogo da krene po zlu.Isto sam primetio daskoro ni jedan nije eksplodirao pri udarcu o zemlju.

Mislim da cu se povuci iz teme jer nepotrebno lupeam sa teorijama zavere.








https://www.youtube.com/watch?v=Wfb_3A50OdI
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 00:20 - pre 110 meseci
Citat:
@Homer J. Simpson

Jesam leteo ali nisam pilotirao i ne vidim problem ...


He, he, he... pa ako ne vidis problem onda nista. . Dzabe...

Steta ako se ne prijavis za pilota. Mislim, kad je vec tako prosto... nemam vremena nesto sada ali sledece nedelje cu i ja u pilote...

Laku noc.


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 00:22 - pre 110 meseci
^Homer J. Simpson

Uzmi GPS i vozi auto bez gledanja kroz stakla.
Nikog osim tebe nema na drumu.
Šta misliš, da li ćeš na prvoj raskrsnici proći čitav?
A kolike su šanse da prodješ dve raskrsnice?
S tim što svaka ogrebotina automobila ili iskliznuće sa asfalta
znači pad helikoptera.
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 00:28 - pre 110 meseci
Kao prvo - svi (cak i cozmo) se slazu da ovde nije bilo problem letenje vec sletanje.
Kao drugo - na praznom drumu je i dalje mnogo veca guzva nego na nebu a i greska GPS-a od par metara na nebu iznad njive je nista , a na drumu svasta ...
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Ja smatram da noc , magla i smanjena vidljivost uopste nisu bitan faktor

I ja sam tako mislio,do ovog drugog klipa sa nesrecama.Cak i ovaj sa maglom nije naivan a dan je.

Po toj magli se sve vidi bez problema a ostali su svi ljudski faktor tj. greske pilota po 'idealnom vremenu' sto bi neki rekli ...
 
Odgovor na temu

vlada131
Niš

Član broj: 222787
Poruke: 14
*.dynamic.sbb.rs.



+168 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 00:56 - pre 110 meseci
Citat:
ventura:
Najverovatnije je pilot bio neiskusan i izgubio orijentaciju u prostoru u tim uslovima. Kad odeš sa automobilom u tunel sa četkama, pa kad ti pena pokrije sve prozore a auto se pomera to je totalno nelagodan osećaj iako znaš da je sve u redu, a kamoli kad si bez ikakvog iskustva i to isto ti se desi u letelici koju moraš nekako da prizemljiš...

Svakako da je iz ovog ugla najlogičniji potez za pilota bio da jednostavno stane u mestu, opusti gas i sleti na neku njivu pri čemu je najgore što je moglo da se desi da udari u neko drvo ili stub pa padne sa nekoliko metara... Ali to je iz ovog ugla, iz ugla pilota on je sigurno imao barem reputacionu presiju - zamisli da jedan major avijacije sleti na njivu jer nije umeo na aerodrom, itd...


Koji si ti hodajući facepalm. Da nije tužno, bilo bi smešno...

Citat:
Poginuo Omer Mehić: Jedan od najboljih pilota vojske Srbije do sada spasio preko 1.000 ljudi
Napisao: Dina Đorđević - March 14, 2015

BEOGRAD – U padu helikoptera koji je prevozio bebu iz Novog Pazara poginuli su pripadnici Vojske Srbije major Omer Mehić, kapetan Milovan Djukelić, Nebojša Trajić i Ivan Miladinović, lekar Dževad Ljajić i anestetičar Miroslav Veselinović iz Novog Pazara, kao i beba iz porodice Ademović. Pilot koji je upravljao letelicom, Omer Mehić, učestvovao je u brojnim akcijama spasavanja kao jedan je od najboljih pilota naše vojske.

Link


Citat:
Major Omer Mehić

Bio je jedan od najiskusnijih pilota Vojske Srbije i imao je preko 4.000 sati naleta. Prošao je sve faze, od instruktora letenja pa sve do vođe tima za spasavanje. Za vreme snežnih smetova u Feketiću prošle godine je upravljao helikopterom koji je spasavao zavejane ljude, a 2008. godine je preživeo pad helikoptera Gazela. Kada je Obrenovac bio poplavljen, uspeo je da dođe do ljudi do kojih drugi nisu mogli. Iza sebe je ostavio suprugu i dva deteta.

Link


 
Odgovor na temu

SlobaBgd

Član broj: 70350
Poruke: 2348



+5071 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 01:00 - pre 110 meseci
Šta vi tu držite predavanje venturi, on ima onu igračku, kvadrikopter (kako li se već zove), zna sve o poletanju, letenju i sletanju. Čak zna i kako izgleda kad mu se skrši igračka!
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 05:46 - pre 110 meseci
Vreme je da ministar odbrane i ministar zdravlja podnesu ostavke.

U ovom slučaju postoji niz propusta u planirajnu i rukovodjenju operacije.
Odluke koje su donete od strane nadležnih nisu bile u skladu sa okolnostima.
Briga o bezbednosti je bila u drugom planu u odnosu na lične ambicije pojedinaca.

Ostavke ministara odbrane i ministara zdravlja su minimum
da bi se pokazala ozbiljnost i odgovornost u izvršavanju poverenih funkcija.
 
Odgovor na temu

anon142305

Član broj: 142305
Poruke: 1492



+1542 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 06:36 - pre 110 meseci
Citat:
hotchimney:
Vreme je da ministar odbrane i ministar zdravlja podnesu ostavke.

Prc, nece da moze!
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 06:51 - pre 110 meseci
Citat:
Sceka:
Jok, horizontalna brzina se ocitava na instrumentu precizno. A dovoljno je dovesti palicu (desna ruka) u "nulti" polozaj i pratiti cajger... cim se dovede u poziciju lebdenja nije bitan nos letilice (smer, pravac, polozaj...).


Ne, to nije dovoljno. Lebdenje je jedan od najslozenijih manevara i zahteva sinhronizaciju polozaja glavnog rotora, snage motora i reponog rotora.
Dakle nije dovoljno "staviti palicu u nulti polozaj", nego je potrebno nonstop vrsiti korekcije tom palicom, collective kontrol i pedalama, a sve uz pomoc spoljasnjeg vizuelnog orijentira.
Postoje helikopteri koji mogu da lebde u ovakvim ili slicnim uslovima, ali oni imaju instaliranu specijalnu opremu i lebdenje vrsi racunar.

Citat:
Sceka:
Da dodam, ono sto je @cozmo_im naveo u nekom postu a tice se "vestibularnog sistema" moze da ima uticaj ali rec je o profesionalcima sa dugogodisnjim stazom pa se podrazumeva eliminacija toga, ili bar neko svodjenje na prihvatljivi minimum a u odnosu na "slucajnog prolaznika".


Mnogi piloti su izgubili glavu zato sto su tako razmisljali i bili uvereni da to "moze da se usavrsi".

U svakom slucaju, lepo je sto imamo jako puno strucnjaka.
Sada je vazno da samo da pravilno ulozimo novac - da li da odmah krenemo na osvajanje planeta Suncevog sistema ili da vec jednom sagradimo tu svemirsku stanicu...


Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

branko tod

Član broj: 325192
Poruke: 3923



+9456 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 07:55 - pre 110 meseci
Svaki helikopter ima AUTOROTACIJU koja se koristi kada otkaže motor.
Autorotacijom helikopter može prilično bezbedno da se spusti, obično bez
oštećenja i to je nešto što se obavezno vežba. Ovaj Mi17 je bio vrlo dobro
opremljen, sa GPS-om i koliko ja znam radio visinomerom. Imao je čak i
telefon, i jedan deo zapadne opreme. Stvarno mi nije jasno šta se desilo.


Blago onome ko rano poludi, ceo zivot mu u veselju prodje

 
Odgovor na temu

gilopile
Dragan Jovanovic

Član broj: 173855
Poruke: 11572



+2610 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 08:19 - pre 110 meseci
Ko zna sta se desilo...Hiljadu stvari moze poci po zlu, a verujem da su ti iskusni piloti sve preuzeli sto je u njihovoj moci da do toga ne dodje, ali sta da se radi, poklopi se vise faktora i eto tragedije. Zao mi je svih nastradilih:(
(c) 1982 sinclair research ltd
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 08:46 - pre 110 meseci
Da odgovorim svima:

Lebdenje je jedno, a sletanje kada nemas nikakvu vidljivost je drugo. Medjutim, cak i lebdenje je izuzetno tesko i rizicno u ovim uslovima.

Mozes da lebdis koliko hoces ali ne mozes da sletis jer ne vidis nista. Ovde se poklopilo vise negativnih faktora.

Sto se tice instrumenata, Mi 17, ovaj sto je pao, ima VOR/ILS/NDB. Radio-radarski visinomer njemu nije od pomoci na tako maloj visini. Osnova za sletanje svakog helikoptera nije nikako napipavanje terena i buljenje u visinomer na 50m visine, vec bilo kakav vizuelni kontakt sa tlom.

Neko pita, pa zasto nije sleteo na pistu pobogu. On je trebao da prati svetla piste do stajanke. Da je pokusao da sleti na pistu, blokirao bi citav saobracaj iznad Nikole Tesle, sto sam rekao da je vec jako tesko izvodljivo jer nikakvo vanredno stanje nije proglaseno, niti je zatrazena emergency procedura. Dakle, u slozenim meteo uslovima, kontrola letenja je morala da ga razdvaja i od prilaznog saobracaja i da svima obezbedi bezbednost letenja u aerodromskoj zoni. Sletanje na poljanju koja je nepristupacna medicinskom osoblju, u magli i po mrklom mraku je odmah osudjeno na propast i beba bi mozda umrla dok stignu po nju - dok se javi pozicija, dok se pronajde terensko vozilo, pronadje helikopter i slicno... ogroman rizik (bez obzira na lekare u helikopteru, tragedije se desavaju bez adekvatne opreme i pomoci).

Onda, neko kaze, ima GPS sto nije tako dosao do tacke sletanja. Letenje naslepo, pomocu GPS-a, pomocu bozje ruke, pomocu sta god, je ZABRANJENO u zoni aerodroma. Mozes da budes sam bog, ZABRANJENO je zujati na 100m iznad zemlje po aerodromskoj zoni.

1. Treba utvrditi da li se desila neka neispravnost helikoptera - ovo nije iskljuceno i desava BEZ OBZIRA sto je bio ispravan pred poletanje. Ne moze da poleti neispravan.
2. Zatim treba utvrditi tacne vremenske uslove u trenutnku oba prilazenja i pada helikoptera
3. Treba utvrditi komunikaciju izmedju posade i kontrole letenja
4. Utvrditi tacno nacin vodjenja i navodjenja helikoptera na prilaz pisti 30 i aerodromu Nikola Tesla
5. Kakva su naredjenja bila, da li se cekao neko


http://www.blic.rs/Vesti/Hroni...nih-pitanja-o-padu-helikoptera

"Pitanje broj 6
Da li je na posadu izvršen pritisak da sleti u Surčin?

Prvo mesto na kojem je Mi-17 trebalo da sleti bila je Banjica, blizu VMA, kaže za „Blic“ sagovornik iz vazduhoplovnih vlasti. Zbog guste magle posada se odlučila za Aerodrom „Nikola Tesla“. I tamo je, međutim, vreme bilo loše. Pilot nije mogao da vidi pistu, a helikopter Mi-17 nije opremljen uređajima koji bi omogućili sletanje bez vizuelnog kontakta sa zemljom. Vidljivost na samoj pisti je, inače, bila oko 200 metara, ali je vertikalna vidljivost iz vazduha bila nekoliko puta manja. Nije poznato da su se piloti žalili da je neko izričito tražio da slete u Surčin."

"Helikopter Mi-17 dvaput bezuspešno pokušava da se spusti na pistu Aerodroma „Nikola Tesla“ u Surčinu. Nekih 15 minuta kasnije, pilot Omer Mehić javlja Kontroli leta da ne vidi pistu i da kreće ka Batajnici. Skreće desno ka Bežanijskom groblju i nekih 20 do 30 sekundi kasnije gubi vezu s Kontrolom leta i nestaje s radara."

(Ne misli se na pistu, vec je u pitanju heli deo)

"
Pitanje broj 9
Zbog čega je potraga za helikopterom trajala tako dugo?

Letelica Mi-17, kako kažu sagovornici „Blica“, nema odašiljač koji bi slao signal s mesta udesa. U vremenskim uslovima kakvi su bili u noći između petka i subote jedina opcija bila je da se na terenu traga za ostacima helikoptera.
- Kiša je padala, bila je velika magla, vidljivost izuzetno mala. Teren na kojem smo tragali bio je teško prohodan jer je zemlja bila natopljena. Tek kada smo mestu nesreće prišli na manje od 100 metara, videli smo olupinu - priča za „Blic“ jedan od učesnika u dramatičnoj potrazi."

Upravo sve ono sto sam ja vec ranije ovde napisao.
 
Odgovor na temu

gilopile
Dragan Jovanovic

Član broj: 173855
Poruke: 11572



+2610 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 08:58 - pre 110 meseci
@cozmo_im, da li imaju `crnu kutiju`ovi modeli helikoptera? Valjda bi ona trebalo da odasilje nekakav signal i tako otkrije lokacija. I da li ona belezi sve parametre kao sto je visina pre udesa i sl.? Negde procitam da ima crnu kutiju, negde da nema...
(c) 1982 sinclair research ltd
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 09:05 - pre 110 meseci
Crna kutija u ovom helikopteru je drugacija od one sto znate iz aviona. Belezi neke najosnovnije parametre i mislim da nema odasiljac. Ali ja nemam pouzdan info da li je ima ili nema konkretno ovaj dezurni Mi17. Po ICAO i FAA pravilima ne mora da je ima uopste.
 
Odgovor na temu

gilopile
Dragan Jovanovic

Član broj: 173855
Poruke: 11572



+2610 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 09:06 - pre 110 meseci
OK. Hvala na odgovoru!
(c) 1982 sinclair research ltd
 
Odgovor na temu

test1234
Branislav B. Rakic

Član broj: 146636
Poruke: 4594
*.dynamic.sbb.rs.



+310 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 09:18 - pre 110 meseci
I bez obzira na sve, kontrola leta je imala "pasivan" i "aktivan" odraz helikoptera u svakom momentu, znali su u milimetar gde je pao, kao i u sekundu kada je pao.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 09:34 - pre 110 meseci
Wrong answer.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9448
89.216.32.*



+10246 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 09:37 - pre 110 meseci
Citat:
cozmo_im:"Pitanje broj 6
Da li je na posadu izvršen pritisak da sleti u Surčin?

Prvo mesto na kojem je Mi-17 trebalo da sleti bila je Banjica, blizu VMA, kaže za „Blic“ sagovornik iz vazduhoplovnih vlasti. Zbog guste magle posada se odlučila za Aerodrom „Nikola Tesla“. I tamo je, međutim, vreme bilo loše.

Koja bre gusta magla na Banjici, aman zaman, jesu li svi jeli bunike ?! Ajde, mogu da prihvatim da je bilo izmaglice na poljima oko Surčina, (jer je prethodio kišni dan, pa kao isparavanje i to) ali na Banjici nije bilo magle. Garant, sigurno i definitivno !

I to se uporno pominje "gusta magla" !?

Citat:
- Kiša je padala, bila je velika magla, vidljivost izuzetno mala. Teren na kojem smo tragali bio je teško prohodan jer je zemlja bila natopljena. Tek kada smo mestu nesreće prišli na manje od 100 metara, videli smo olupinu - priča za „Blic“ jedan od učesnika u dramatičnoj potrazi."
Kad je to "velika magla" dok kiša pada ?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 09:45 - pre 110 meseci
Kada si vec pomenuo.Jos ovo.

Citat:
Neko pita, pa zasto nije sleteo na pistu pobogu. On je trebao da prati svetla piste do stajanke. Da je pokusao da sleti na pistu, blokirao bi citav saobracaj iznad Nikole Tesle, sto sam rekao da je vec jako tesko izvodljivo jer nikakvo vanredno stanje nije proglaseno, niti je zatrazena emergency procedura. Dakle, u slozenim meteo uslovima, kontrola letenja je morala da ga razdvaja i od prilaznog saobracaja i da svima obezbedi bezbednost letenja u aerodromskoj zoni.

Koliko su imali volje ( mislim na kontrolu leta) i da li je neki avion mogao da napravi krug da bi ovi sleteli na pistu prateci svetla ?
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera17.03.2015. u 09:46 - pre 110 meseci
Java, ti bas ne razumes o cemu se radi.

Znas li sta je baza oblacnosti ispod 60m?

Jel bi slao helikopter da sleti na Banjicu, ako se zna da mu je minimum donje baze oblaka PO DANU, 150m za bezbedno letenje?

Strucan termin se zove "Let u slozenim meteoroloskim uslovima".
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 173228 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.