Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Pad vojnog helikoptera

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: << < .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 174008 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
82.117.196.*



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera19.03.2015. u 10:22 - pre 110 meseci
http://tangosix.rs/2015/19/03/...o-pismo-supruge-vojnog-pilota/

BEOGRAD – Na adresu naše redakcije stiglo je pismo supruge vojnog pilota. Motivisana nedavnom nesrećom u kojoj se srušio helikopter Mi-17 iznela je svoja zapažanja i iskustvo. Zbog karaktera poziva njenog supruga želela je da ostane anonimna. U razgovoru sa njom i drugim izvorima koji mogu da posvedoče o istinitosti njenih tvrdnji, uverili smo se u autentičnost iznetih činjenica. Sve to učvrstilo nas je u stavu da njeno pismo treba da prenesemo u celosti.
 
Odgovor na temu

test1234
Branislav B. Rakic

Član broj: 146636
Poruke: 4615
*.adsl-a-2.sezampro.rs.



+311 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera19.03.2015. u 13:32 - pre 110 meseci
A i onaj Falkon ima 30 tak godinica, 100% je u extra stanju.
 
Odgovor na temu

Homer J. Simpson
Zombilend

Član broj: 307921
Poruke: 688



+923 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera19.03.2015. u 15:23 - pre 110 meseci
Moze biti star ne 30 vec 60 godina i biti u extra stanju , ako se pravilno odrzava
 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera20.03.2015. u 03:18 - pre 110 meseci
Igre bez granica se nastavljaju. Ministarstvo odbrane pokušava da i dalje ceo slučaj drži skriven od javnosti.
Citat:
Šabić: Javnost ima pravo da zna nalaz Komisije MO

Poverenik Rodoljub Šabić poručio je danas Ministarstvu odbrane da se pravo javnosti ne može ograničavati podzakonskim aktima, tako da je pravno neodrživo njihovo pozivanje na "Uputstvo o klasifikovanju, izveštavanju, evidenciji i analizi vanrednih događaja" u vezi izveštaja Komisije o padu helikoptera.

Komisija za ispitivanje pada helikoptera Mi-17 juče je završila rad ali detalji izveštaja nisu objavljeni jer se Ministarstvo pozvalo na to uputstvo.

Citat:
"Pravo javnosti da zna, dakle pravo na pristup informacijama o radu organa vlasti zajamčeno je Ustavom Srbije i ono se ostvaruje na način utvrđen Zakonom o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja"

Citat:
pravno je neodrživo pozivanje na "Uputstvo o klasifikovanju, izveštavanju, evidenciji i analizi vanrednih događaja u Ministarstvu odbrane i Vojsci Srbije", kao na bilo kakav osnov za ograničavanje prava utvrđenih i uređenih zakonom

Jasno je da kolovodje politikantskih orgija pokušavaju da prikriju svoju odgovornost
i to putem donošenja protivzakonitog
"Uputstva o klasifikovanju, izveštavanju, evidenciji i analizi vanrednih događaja".

Evo još jedne interesantne informacije. MUP je odbio da izvrši transport.
 
Odgovor na temu

zorg
Beograd

Član broj: 20796
Poruke: 769
*.dynamic.sbb.rs.



+109 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera20.03.2015. u 12:33 - pre 110 meseci
Lepo je Lazanski sinoć rekao - nekada se obavljalo na stotine takvih akcija, spasavanja dece, trudnica, bolesnih, ali to nije bilo po naslovnim stranama!
Ko zna koliko se takvih slučajeva dešava svakoga dana, pa i ovog časa, ali se na žalost ne poteže toliko ljudstvo i tolika sredstva, kojih realno ni nema...
Izuzetak je naravno kad se neko uželi slikanja i heroisanja na tv-u, onda mu takav slučaj dođe ko poručen. I što izabrana unesrećena osoba ima uzvišeniji status u očima javnosti, čije će tvrdo glasačko srce da razneži svojom pojavom u naručju spasitelja, u konkretnom slučaju beba, najnevinije, bezgrešno i neprocenjivo ljudsko biće (koju, uzgred budi rečeno, ta ista javnost mirna srca često svega par meseci ranije ume dozvoliti da se hladnokrvno ubije još u majčinoj utrobi) - to je herojstvo nekog PR-advised 'tuđim-urcem-mlatim-gloginje' spasitelja veće... Za neku babu ne bi poslali ni magareću zapregu, niti bi se ko posle hteo grliti sa babom i držati je pokislu u naručju pred kamerama, niti bi to javnost htela da gleda, ali to je već licemerje druge vrste.
Dali je posada bila pod pritiskom da obavi ovu akciju spasavanja uprkos teškim vremenskim prilikama pod kojima se ne leti, koju je i MUP odbio da obavi, i da li je to primarni uzrok tragedije, možda će pokazati izveštaj Komisije.

 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera20.03.2015. u 17:37 - pre 110 meseci
Lazanski lupa.

Pod br. 1 BEL-ovi su, recimo, losiji od Gazela u svemu, osim sto moze vise da se nagura unutra.
Pod br. 2 MUP nema obucene pilote za let u tim uslovima (instrumentalno letenje).

 
Odgovor na temu

hotchimney

Član broj: 300237
Poruke: 462



+822 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera20.03.2015. u 22:11 - pre 110 meseci
MUP nije precenio svoje sposobnosti.
Ispostavilo se da su pravilno postupili time što su odbili zadatak.

Sada znamo da ni vojska nema kapacitet da obavi taj zadatak. Mada je dosta toga bilo poznato i predvidljivo unapred.
Prihvatanjem nemoguće misije napravljena je greška.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 07:58 - pre 110 meseci
Moram da razjasnim neke stvari, vidim da pisete napamet.

Vojska IMA kapacitet za ovo. Dakle, Mi17 je bio opremljen za nocno, instrumentalno letenje, kao sto rekoh: ILS/VORDME/NDB plus radio-radarski visinomer, GPS moving map. Takodje bio je opremljen za transport ovakvih pacijenata. Posada je bila OBUCENA za instrumentalno, nocno letenje. I radila je to vise puta. Sada vam iznosim podatke neke iz istrage. Vojni podaci su baza oblaka na 200 ft (60m) i horizontalna vidljivost - 800m. Brzina udara u zemlju oko 220kmh. Ono "djubre" sto vidite na trupu helikoptera (na slici) je ustvari kokpit helikoptera, toliko je jak udar bio. Sva tri prilaza su uradjena po ILS-u, do praga piste bez problema. U prva dva prilaza zbog poznate surcinske klime nije bilo moguce BEZBEDNO sleteti (uspesno je izvrsio navigaciju navodjen radarski i ILS-om) plus su bili avioni u prilazu. Aerodrom je bio normalno otvoren za saobracaj. Kada govorim mikroklima, mislim da iako je bila vidljivost 800m u horizontali dolazi do tzv. slepljenosti oblaka i u delovima aerodromske zone do trenutne nulte vidljivosti. Takodje, Mi17 IMA opremu za instrumentalno lebdenje (to sam saznao takodje). Takodje, nije zakacio dalekovod nikakav. Treci prilaz je odradjen skolski po ILS-u do praga piste a onda je nesto krenulo po zlu. Iako posada zna odlicno Batajnicu, Nikola tesla je odabrana zbog sve moguce opreme.

Dakle, u tom trecem prilazu su postojali uslovi za normalno sletanje. Goriva je bilo do 00.15, Dakle jos za oko sat i 45 minuta leta. Helikopter je bio APSOLUTNO ispravan u momentu poletanja. Vremenski uslovi su OMOGUCAVALI bezbedno izvrsenje zadatka i u reonu Nikole Tesle, iako su bili slozeni vremenski uslovi. Pilot je pravilno postupio u prva dva ILS prilaza kada zbog smanjenje vidljivosti nije moglo biti izvrseno sletanje pa je isao na trece kada se nesto desilo. Sama brzina helikoptera govori da je nesto krenulo po zlu. Da je pao prilikom sletanja, preziveli bi. Sto se tice svetala na stadionu, posto postoje prilazne procedure za sletanje na Nikolu Teslu za koje je posada obucena, nikako nije smelo da se rizikuje da se slece negde u gradsku zonu kada je losija vidljivost. Takodje, helikopter je bio prepun snage za zadatak jer nije bilo nikakvog tereta unutra, te je i potrosnja goriva bila na minimalnom nivou za tu letelicu.

Sto se tice istrage i obavestavanja javnosti to ne ide tako kako vi zamisljate. Postoji tri komisije. Prva je ova za vanrednu situaciju koja je podnela tuzilastvu svoj izvestaj. To su samo generalije: istorijat posade, njihova dokumentacija, dokumentacija o helikopteru, dosadasnji zadaci posade, obucenost, skolovanje i slicno. Dakle suve cinjenice. Druga je vojno-tehnicka komisija koja je pozvala i strane strucne sluzbe i koja tek radi na istrazi. Treca je vojno policijska komisija koja nadgleda sve.

Dakle, ne mozemo govoriti nista o izvestajima dok sve tri komisije ne urade svoj posao, sto je i logicno.

Dakle, zasad se zna da je treci prilaz vrsen uspesno kao i prva dva ali je u trecem bilo bezbedno za sletanje i tad je doslo do faktora koji su doveli do nesrece. Da li je to neki otkaz (elektronike ili neceg drugog), da li je opet doslo do uletanja u slepljeni oblak i nulte vidljivosti ili nesto trece, pokazace istraga.

Ono sto mogu da kazem je da je RTS, 20 minuta po poletanju poslao linkove na Nikolu Teslu i u Institut za majku i dete. Te politicke odluke ostavljam za dalje razmisljanje.
 
Odgovor na temu

zorg
Beograd

Član broj: 20796
Poruke: 769
*.dynamic.sbb.rs.



+109 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 12:35 - pre 110 meseci
A kako komentarišeš tvrdnje iznete u emisiji "Da možda ne" od pre neko veče (sa gostima vojnim pilotima, i Lazanskim), gde su jasno objasnili da taj helikopter NE SME da uleti u oblak uopšte, znači kad naleti na oblak - obilazi ga, vraća se ili momentalno sleće.
 
Odgovor na temu

branko tod

Član broj: 325192
Poruke: 3934



+9457 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 12:42 - pre 110 meseci
http://static.rs.n1info.com/Picture/20312/jpeg/Uvidjaj-helikopter



Dve fotografije snimljene pred jutro te noći kada je pao helikopter.
Svako ko poznaje Surčinski aerodrom zna da su magle TADA najgušće.
Blago onome ko rano poludi, ceo zivot mu u veselju prodje

 
Odgovor na temu

Blue82
dipl. ecc.

Član broj: 165981
Poruke: 838
*.adsl-a-3.sezampro.rs.



+322 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 15:01 - pre 110 meseci
Pitanje za @cozmo_im

Nisam citao citavu temu ali ne verujem da je iko na to odgovorio pa da pitam. Procitao sam deo gde spominjes vertikalnu vidljivost i ako se dobro secam ona je bila negde oko 60 m. Za sletanje helikoptera potrebno je da vidi na cega slece, ok neka smo i to apsolvirali. Iznad si spomenuo da on poseduje radio/radarski (tako nekako) pokazivac visine. Ono sto mi nije jasno, ako je on pomocu tog indikatora visine zna na kojoj visini se nalazi, i kad je vec dosao u zonu aerodroma gde zna da nema kuca, dalekovoda, dece u kukuruzima, zasto pilotu nije izvodljivo da umiri helikopter do njegovog subjektivnog osecaja da lebdi u mestu (pa neka i ne lebdi vec se kece odredenom brzinom napred ili nazad) i zapocne spustanje. Ima vestacki horizont pa zna da nije nagnut u stranu i polako se spusta. Tako bi dosao do visine od 40 metara i odatle bi video zemlju i mogao se popisno spustiti kako je zeleo, ako je vec ta vertikalna vidljivost poblem?

Mislim ne pitam radi teorije zavere (mada ovim idiotima ne verujem nista sto ce objaviti), vec onako ljudski, po logici. On da je mogao, sletio bi, to je sigurno, ali ja ne razumem zasto nije mogao.

[Ovu poruku je menjao Blue82 dana 21.03.2015. u 16:15 GMT+1]
 
Odgovor na temu

test1234
Branislav B. Rakic

Član broj: 146636
Poruke: 4615
109.121.61.*



+311 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 17:24 - pre 110 meseci
Ovaj sto je pao je bio Miloševićev VIP, vodio se kao policijski sa dosta jačom opremom od vojnih. Ovaj drugi sto je ostao je bio prateći/borbeni. Policija je bila dobro obucena za nocna letenja sto pokazuju cesta Miloseviceva nocna letenja.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.dynamic.sbb.rs.



+896 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 18:28 - pre 110 meseci
@Blue82:

I sta da uradi i sleti na 2km od aerodroma u kaljugu, ako je imao uslova za sletanje? Sta cemo s bebom? Ko bi dosao kroz ono blato po bebu?

Sletanje je trebalo da se obavi tamo gde postoji prihvat ugrozene bebe. Mozda je on i mogao da sleti negde, ali onda bi beba umrla dok dodje pomoc.

Shvatite, ovo je spasilacka operacija. Svrha je dovesti ugrozenu bebu tamo gde moze da joj se pomogne a ne da se sleti gde pilot to moze a da pomoc ne moze da stigne.

Radio-radarski visinomer i nije od preterane koristi bez vizuelnog kontakta sa mestom sletanja.

Ja bih molio da vise se ne dovodi u sumnju procena posade, jer on da je mogao da sleti on bi sleteo. Postojali su uslovi za sletanje u odredjenom momentu i mozda je mogao da sleti bilo gde na poljanu ali sta sa bebom? Operacija bi bila bezuspesna onda. Dakle nije ih bilo i bilo ih je. Sta se desilo u tom, fakticki drugom, pokusaju sletanja, to ce utvrditi istraga.

Da li je bebi pozlilo? Da li je bilo kvara na helikopteru? Da li su uleteli u vezane oblake i nultu vidljivost u kriticnim momentima prilaska na pistu?

@test: Oba Mi17 su ista. Ovaj sto je ostao citav nema dizalicu i nema putnicki salon i to je jedina razlika.
 
Odgovor na temu

Sceka
Zoran Scekic
Recording Engineer, Producer
Studio Neverne Bebe
Beograd

Član broj: 94496
Poruke: 2257
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.linkedin.com/in/sceka


+4501 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 19:26 - pre 110 meseci
Pa pazi, da je helikopter sleteo bilo gde imalo je neke sanse, neke ali i 100% vise od ovoga sto se desilo. Mislim, bolje 1% sanse nego ...


Pozdrav!
"Grand Magus and Supreme Wizard of professional
audio applications in the known universe and beyond"
E-Mail: [email protected]
Home Page: http://www.linkedin.com/in/sceka

:) "Nije ti palo na pamet da nekom inteligentnijem postu daš lajk?" (By Nebojsa)

Pravi biser: „Sada sumnjam da bih ucestvovao u poboljsavanju Nebojsinog foruma.”
 
Odgovor na temu

test1234
Branislav B. Rakic

Član broj: 146636
Poruke: 4615
109.121.61.*



+311 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera21.03.2015. u 19:41 - pre 110 meseci
Nije loše malo pogledati ovo:

http://www.cad.gov.rs/udesiinfo.php
 
Odgovor na temu

Blue82
dipl. ecc.

Član broj: 165981
Poruke: 838
*.adsl-a-4.sezampro.rs.



+322 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera22.03.2015. u 09:53 - pre 110 meseci
Ne dovodim ja nista u pitanje, vec jednostavno ne dozvoljavam da ignorisem zdravu logiku jer jedno vreme se svuda pisalo i pricalo isto. Kazu vertikalna vidljivost je bila manja od potrebnog, nisu videli pistu pa nisu mogli lebdeti pa zato nisu mogli ni sleteti. A cinjenice su da su ako pomocu niceg drugog bar na osnovu GPS-a tacno znali gde se nalaze i gde je pista i na osnovu odgovarajuceg uredjaja imali informaciju o svojoj visini. Ako su ta 2 podatka tacna a znamo da je vertikalna vidljivost bila barem 40m, onda mi zdrava logika govori da nema logike da se nisu mogli bezbedno spustiti na visinu od 40m, kada bi imali vertikalnu vidljivost dovoljnu da vide zemlju i rutinski slete po proceduri. Sto opet znaci da su u startu svi poceli sa spinovanjem lazi, a meni je i to dovoljno da se kriticki postavim ka svemu ostalom sto ce reci/objaviti.

Ako je to sve tacno, onda to automatski znaci da magla nije uzrok nesrece i da su bez obzira na maglu mogli bezbedno da slete zar ne? Znaci maglu prekrizimo pa cekamo dalje?
 
Odgovor na temu

anon115774

Član broj: 115774
Poruke: 1656



+920 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera22.03.2015. u 11:53 - pre 110 meseci
^ Upravo to sam sve vec pitao. Trebalo je da procitas celu temu ipak. Mozda bi tebi bilo jasnije objasnjenje posto meni i dalje nije...

Kazu "ne mogu da lebde ako ne vide nista". Meni to i dalje nije jasno. Ako GPS omogucava preciznu informaciju o geografskoj duzini i sirini (i donekle o visini) i ako imaju radio visinomer (ili kako se vec zove) i ako imaju ziroskop koji omogucava da znaju da li su poravnati... onda mi uopste nije jasno zbog cega lebdenje nije moguce.

Nisam pilot, nikad se cak nisam ni vozio u helikopteru, kapiram da pilot nije hteo namerno da ih sve pobije i da bi sleteo da je mogao ali ne mogu da shvatim zbog cega lebdenje nije moguce u slucaju smanjene vidljivosti uz svu tu tehniku.
 
Odgovor na temu

Blue82
dipl. ecc.

Član broj: 165981
Poruke: 838
109.121.13.*



+322 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera22.03.2015. u 12:29 - pre 110 meseci
Ono sto sam ja procitao a sto je @cozmo_im pisao, i isto su govorili na tv-u, je da on mora da vidi zamlju ili neki objakat da bi shvatio da li se krece ili jos uvek nije dosao u fazu lebdenja. I ok, to mi je shvatljivo. Ali @cozmo_im uporno preskace da objasni zasto on ne moze da leti (ne mora da lebdi u mestu), i da se tako leteci nekom umerenom brzinom spusti na visinu od npr 40m odakle bi video zemlju i rutinski mogao da udje u fazu lebdenja i spusti se na aerodromu. Ja ne kazem da on nije upravu jer ja nemam nikakva znanja o letenju, ali niko ne daje odgovor na to pitanje (ili svi izbegavaju da ga daju), a to kod mene budi sumnju da nesto nije uredu. Ne vidim ni sta je strasno u tome da se kaze ok, teorija o magli je glupa, desilo se nesto drugo. I pored toga svi se i dalje drze teorije o magli a meni je ona toliko nelogicna i ne mogu je prihvatiti isto kao sto ne bih prihvatio da su rekli da je mozda Sunce zaspelipo pilota prilikom sletanja pa se razbio o zemlju, jer eto Sunca po mraku nema.

Kroz istoriju smo naucili da i autoriteti lazu. Ako autoritet ne ume ili ne zeli laiku da objasni gde on gresi u svojoj amaterkoj logici, onda on prestaje da bude autoritet, barem za mene. Kada mene neko pita nesto u vezi oblasti koju poznajem bolje od njega, pa mi postavi glupo pitanje, lako mi je da mu objasnim da je njegovo razmisljanje nelogicno zbog toga i toga. Ali ako mu samo kazem "nemas ti pojma, ne ide to tako", on nema nikakav razlog da mi veruje.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera22.03.2015. u 12:36 - pre 110 meseci
Citat:
Blue82:
A cinjenice su da su ako pomocu niceg drugog bar na osnovu GPS-a tacno znali gde se nalaze i gde je pista i na osnovu odgovarajuceg uredjaja imali informaciju o svojoj visini.


GPS nije navigacioni uredjaj i ne koristi se u navigaciji, osim za letove na velikoj visini.
Vec sam napisao da je za lebdenje potrebna spolja referentna tacka i samo helikopteri sa posebnom opremom mogu da lebde u uslovima ovakve vidljivosti.

Ne bi bilo lose da neko skine flight simulator, pa da sam sebi postavi uslove koji su vladali te veceri. U pravom helikopteru je to isto tako, samo na 10 stepen.

Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

Blue82
dipl. ecc.

Član broj: 165981
Poruke: 838
79.175.116.*



+322 Profil

icon Re: Pad vojnog helikoptera22.03.2015. u 13:49 - pre 110 meseci
Eto, sada i ti neces da odgovoris na pitanje. Cudno zaista.
Ja kazem:
Citat:
Blue82: Ono sto sam ja procitao a sto je @cozmo_im pisao, i isto su govorili na tv-u, je da on mora da vidi zamlju ili neki objakat da bi shvatio da li se krece ili jos uvek nije dosao u fazu lebdenja. I ok, to mi je shvatljivo. Ali @cozmo_im uporno preskace da objasni zasto on ne moze da leti (ne mora da lebdi u mestu), i da se tako leteci nekom umerenom brzinom spusti na visinu od npr 40m odakle bi video zemlju i rutinski mogao da udje u fazu lebdenja i spusti se na aerodromu.


A ti odgovoris:
Citat:
Vec sam napisao da je za lebdenje potrebna spolja referentna tacka i samo helikopteri sa posebnom opremom mogu da lebde u uslovima ovakve vidljivosti.


Jos cu samo jednom pokusati. Procitaj ponovo pa ces videti da ja ne spominjem lebdenje. Ako se GPS ne koristi kao navigacioni uredjaj, koristi se sigurno neki drugi instrument, nije bitno koji. Bitno je da oni znaju gde se nalaze i gde se nalazi aerodrom. Pitao sam ako ne moze da lebdi bez fizicke vidljivosti nekog fiksnog objekta, zasto nije mogao da leti na visini od 40m na kojoj bi video i aerodrom i zemlju i sa vizuelnom potvrdom najnormalnije sleteo na aerodrom? Da podsetim, rekli smo da je vertikalna vidljivost bila oko 60m.


[Ovu poruku je menjao Blue82 dana 22.03.2015. u 15:08 GMT+1]
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: Pad vojnog helikoptera

Strane: << < .. 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 174008 | Odgovora: 563 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.