Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Koji akumulator?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Koji akumulator?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 13836 | Odgovora: 110 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

cika dacha

Član broj: 296868
Poruke: 1013



+2237 Profil

icon Re: Koji akumulator?02.02.2019. u 15:20 - pre 16 meseci
Imam neki sivi Bosch ima 5god garanciju. Radi sve kako treba. Nije kupljen u Srbiji.
 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 4014
*.dynamic.sbb.rs.



+255 Profil

icon Re: Koji akumulator?02.02.2019. u 17:53 - pre 16 meseci
E i ja sam juče proverio kada sam sipao tečnost za brisače, moj aku je S4 to je onaj sa plavim gornjim delom. Evo šije petu godinu bez ikakvih problema. Izgleda danas mora da se uzme klasa iznad najniže iako je dobar brend. I oni se iskvarili svi pa varta i bosch u osnovnoj verziji prodaju neku krdžu. Smontirao danas mustanga kreše ko blesav, mirni smo godinu ipo najviše dve.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1756
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+620 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 10:58 - pre 16 meseci
Citat:
bordzija:... moj aku je S4 to je onaj sa plavim gornjim delom. Evo šije petu godinu bez ikakvih problema. Izgleda danas mora da se uzme klasa iznad najniže iako je dobar brend. I oni se iskvarili svi pa varta i bosch u osnovnoj verziji prodaju neku krdžu.


Kod nas postoji sirok dijapazon akumulatora, raznih brendova i cenovnih opsega...Sigurno je da medju njima ima i dobrih i losih...pre svega manje dobrih. Akumulatori se ne prave po nekim supama i iznajmljenim garazama, vec zahtevaju visoku tehnologiju i ne verujem da ce neka fabrika da pravi nesto BAS lose, nego pre napravi nesto sto ne odgovara nasim standardima i potrebama. I "los " akumulator moze biti dobar ako se koristi u odgovarajucim uslovima i na odgovarajucem automobilu. Imam utisak, da mnogi biraju akumulator kao modni detalj, pa obracaju paznju i na njegov dizajn, izgled nalepnica i sl. a ne po potrebama svojih automobila. Verujem, da cak i taj Blek Hors, za koji smatram da je manje dobar, da bi se pokazao bolje kad bi malo vise paznje poklonili njegovom odrzavanju. U stvari, svakom akumulatoru treba dodatno odrzavanje, iako se oni deklarisu kao "bez odrzavanja". Osnovno je da se svaki akumulator, na svakih nekoliko meseci, kvartalno, dopunjuje pomocu kucnnog punjaca u trajanju bar 10 sati...Zatim, tamo gde je to moguce, dopunjava i kontrolise nivo elektrolita (dolivanje destilovanom vodom), obraca paznja na stanje klema i stubica akumulatora...kontrolise zategnutost kaisa alternatora i elektricne veza na alternatoru i njegov spoj sa motorom...I ja prvi, iako sve to znam (jer sam nekad u mladosti zavrsio za autoelektricara) to jednostavno ne radim...vec periodicno, bas kad mi je toliko dosadno da ne znam sta cu drugo . Nekako mi je lase da kupim drugi akumulator nego da postojecim posvetim malo paznje...Nekako, sve ide s godinama . Na ovom forumu, bilo je u proslosti, nekoliko tema o akumulatorima i vezano za njih. Tu smo se toliko izubedjivali, prepirali, svadjali...da sam pomislio da je o njima sve vec receno i mislio sam da se takva tema vise nikad nece pokrenuti. Kad...desio se mladi Bordzija, i prvo sto sam pomislio je... "oooo, boze...zar opet ". Savremeni automobili, sa puno dodatne opreme, klima, elektricni podizaci za sve i svasta, grejaci sedista, razna dodatna svetla, maglenke..pa grejaci motora, kompjuteri i sl. zahtevaju odgovarajuce snabdevanje strujom (za sta je odgovoran alternator koji se i dimenzionise po potrebama tih kola) a zatim i odgovarajuci akkumulator koji ce odgovarati mogucnostima punjenja tog alternatora i imati odgovarajuci "kapacitet" i pre svaga odgovarajuci" rezervni kapacitet" kao i odgovarajucu adekvatnu "startnu struju", jer ovi akumulatori pripadaju klasi "startnih akumulatora", odgovornih za startovanje motora. To mu je osnovna namena. Zato, kad se bira drugi akumulator, treba staviti akumulator koji je postavljen u originalu, jer fabrika postavlja odgovarajuci akumulator sa odgovarajucim karakteristikama, ako se ne nadje isti brend onda neki sa tim karakteristikama, eventualno malo boljim...pod uslovom da moze da stane u leziste, naravno...Narociti treba obratiti paznju ne na kapacitet vec na "startnu struju" na sto vecu startnu struju..Ono..500A,,600A i sl. Ako na njemu ima karakteristika izrazena kao "rezervni kapacitet" izrazen u minutima, onda neki sa sto vecom minutazom...Znaci, izbor, pravilnog odgovarajuceg akkumulatora, je najvazniji faktor koji ce odgovarati tim kolima u eksploataciji u odgovarajucim uslovima eksploatacije, broja startovanja i u zavisnosti od temperaturnog opsega klimatskih uslova...
 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 4014
*.dynamic.sbb.rs.



+255 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 11:24 - pre 16 meseci
Uvek sam gledao nivo elektrolita i nikada nije falilo, akumulator se jednostavno raspadne, razloži, istruli i ode u kratki spoj. Uvek sam uzimao 10 ah jači za svaki slučaj, zbog godina i uopšte da kompenzujem sve češći nekvalitet zašta god se uhvatiš danas. Sa klemama nisam nikada imao problema, uvek dobre kleme, sve dotegnuto i čisto, samo sa malo vazeljina. Vožnje prosečne automobil uvek ispravan, Nekada gradske od 10 km najmanje ili međugradske. Sve idealno ali akumulatori truba.

Svašta sam namenjao do sada i odlučio da više ne uzimam najnižu klasu nekog brenda 10 ah jaču nego za nijansu bolji recimo bosch s4 umesto s3. Neznatna je razlika u novcu ali eto radi posao. Ovih mustanga, magnuma, fire turbo mega giga "proizvođača" će uvek biti al samo na po par godina pa menjaju ime. Vaćarenje je životni trend danas gde god da se okreneš bukvalno u svim porama civilizacije. Samo krađa i prevara.

Voleo bih da uzem neki suvi akumulator i da ga formiram, ne vidim da ih ima više da se kupe, nekada ih je bilo po benzinskim pumpama. Moj otac kupovao pa kada odluči da ga koristi, samo sipa kiselinu i sačeka pola sata - vozi. A ne da mi trgovac uvaljuje užegli akumulator koji je stajao negde na rafovima godinu dana u magacinu nikad dopunjen.

Otkad se povećala ta udarna snaga akumulatori su postali žešća katastrofaaaaa.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

looker-on

Član broj: 339519
Poruke: 476



+154 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 11:28 - pre 16 meseci
A kako gledaš nivo elektrolita kod akumulatora na kojima piše bez održavanja ili koji su punjeni želatinom?
Kako ako nema pristupa ćelijama?
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8101
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+9531 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 11:39 - pre 16 meseci
Godinama sam gledao nivo elektrolita, dok god sam kupovao akumulator sa čepovima i sa tečnom kiselinom. Imao sam i još imam bometar (ko zna - zna)

Ali već od druge polovine devedesetih kupujem jedino i samo akumulatore bez održavanja, i stvarno mi nije jasno šta bih tu održavao.

- ne pada mi na pamet da ga otvaram
- kleme jednom lepo zategnem i namažem odozgo (vazelinom ili mašću) i više ne pipam
- ako je alternator neispravan, i ne puni akumulator to pokaže kontrolna lampica. Ako je pak dobar, dodatno punjenje nema nikakvog efekta


Pametni ljudi su uvek puni sumnji. Samo su budale uvek savršeno sigurne.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1756
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+620 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 11:54 - pre 16 meseci
Citat:
bordzija:
...A ne da mi trgovac uvaljuje užegli akumulator koji je stajao negde na rafovima godinu dana u magacinu nikad dopunjen.


Kod svakog akumulatora postoji proces koji se naziva "samopraznjenje"...bilo da stoji u rafu prodavnice, bilo kad stoji na automobilu koji ne radi. Samopraznjenje je normalna pojava. U zavisnosti od spoljasnje temperature, taj proces je sporiji ili brzi. Na toplom, samopraznjenje je vece, a na hladnom taj proces je sporiji. E sad ce neko reci, a kako zimi izgubi snagu...? A to nema veze sa "samopraznjenjem" vec sa promenom unutrasnjeg otpora aktivne mase i elektrolita (u zavisnosti od spoljasnje temperature) koji utice na brzinu fuzickohemijskog procesa sulfatizacije i elektricnog praznjenja..To je druga prica...Elem,...kad se kupi nov akumulator, treba ga staviti na punjenje van vozila, ber 10 sati...pa tek ga onda montirati na vozilo. Tad je pravilno "formiran" i povracen u pocetno fabricko stanje. A onda ce "svako *ovno da se kotrlja nizbrdo"

 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1756
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+620 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 12:08 - pre 16 meseci
Citat:
Java Beograd:

- ako je alternator neispravan, i ne puni akumulator to pokaže kontrolna lampica. Ako je pak dobar, dodatno punjenje nema nikakvog efekta



Za laika, ovo je tacno...za majstora "ovo je tacno al' ne mora da znaci"...Alternator ima svoju izlaznu snagu kogu kontrolise regler, a sve u zavisnosti od potrosnje i u zavisnosti od promene unutrasnjeg otpora u akkumulatoru (spoljasnje temoperature). Alternator, prvo snabdeva strujom potrosace a tek onda viskom od 4-5A dopunjuje akumulator. Kontrolna lampica ima ...pa 5W, sto znaci da trosi oko 0,4A. POsto u zavisnosti od toga kako je vezana, gasi se pomocu razlike u potencijalu ili preko releja...da bi se ugasila, alternator treba da da struje koliko potrosaci trose plus tih 0,5A i lampica nece goreti. Al' to ne znaci da je sa punjenjem sve u redu, jer ipak fale tih 4-5A...koji ne dopunjuju akkumulator. Samo merenjem izlazne snage na vozilu moze se pravilno dijagnostikovati da li je sa punjenjem sve u redu ili ne. Kad se lampica upali, i gori, taj je alternator u "debelom kvaru"...
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15184



+2719 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 12:21 - pre 16 meseci
Citat:
pajapop: ...da bi se ugasila, alternator treba da da struje koliko potrosaci trose plus tih 0,5A i lampica nece goreti. Al' to ne znaci da je sa punjenjem sve u redu, jer ipak fale tih 4-5A...koji ne dopunjuju akkumulator. Samo merenjem izlazne snage na vozilu moze se pravilno dijagnostikovati da li je sa punjenjem sve u redu ili ne. Kad se lampica upali, i gori, taj je alternator u "debelom kvaru"...


To je mozda bilo tacno za neke stare automobile, danasnji automobili su vrlo inteligentniji pa nece dozvoliti nikakvo odstupanje napona vec ce ti odmah upaliti upozorenje ako punjenje izadje izvan deklarisane vrednosti i otici u safe mode kako bi te naterao da odes odmah u servis.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1756
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+620 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 12:29 - pre 16 meseci

Pa...i ja sam neki "stari majstor"...vreme me polako gazi...
 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 4014
*.dynamic.sbb.rs.



+255 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 12:32 - pre 16 meseci
pajo otkud on zna da više nije u radnji na rafu nego sam ga ja stavio ispod haube? Ja praktikujem uvek jednu dobru vožnju kada kupim aku barem 200 km. To mu je dosta posle se razmazi.

Alternetor treba povremeno prekontrolisati unimerom koji nije dovoljno precizan ali ce sigurno da pokaze neka veća odstupanja. Alternator treba servisirati povremeno na određenom broju km. Ako prepunjava, na manjim relacijama se to ne primeti ali na većim bukvalno se akumulator ispovraća. Jednom smo putovali za cg sa glanc novim vojadžerom i stalno smo se sprdali ko je prdnuo kad smo stigli akumulator izbacio sve iz sebe.

Nekada su automobili imali i voltmetar ali je to danas veliki luksuz, ima srećom da se kupi ko nije lenj pa se ubode umesto upaljača.

Akumulatori bez održavanja su uglavnom sa održavanjem. Negde sam pročitao da u te gel akumulatore ako fali dodaju destilovanu? Jel to neko spamovao ili je stvarno tako? U principu gel akumulatori traju baš dugo pa ti i nije nešto teško da ga zameniš.

Loš jeftin akumulator ima veliko samopražnjenje. U početku dok je nov i ne toliko ali kasnije postaje pravi rasipnik.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15184



+2719 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 13:12 - pre 16 meseci
Citat:
bordzija

Nekada su automobili imali i voltmetar ali je to danas veliki luksuz, ima srećom da se kupi ko nije lenj pa se ubode umesto upaljača.

Nekada su "neki" imali voltmetar, a danas svaki auto ima voltmetar, nema potrebe da bilo sta guras u upaljac.
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

looker-on

Član broj: 339519
Poruke: 476



+154 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 13:21 - pre 16 meseci
Ne, danas svaki auto ima kompjuter i on obaveštava o problemima.
Meni je na displeju izašla informacija da mi je baterija u ključu od auta oslabila i da treba da je zamenim a kamoli informacija o akumulatoru.
 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 4014
*.dynamic.sbb.rs.



+255 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 13:32 - pre 16 meseci
Dobro obd ima uključi ček endžin, mislio sam konkretno na kazaljku koja pokazuje punjenje. Može i digitalno ali jefriniji automobili nemaju to, morao bih stalno da držim spojen mob. A i ne treba mi, to je ionako jednom u 100.000-200.000 km
Mene na novom hyundaiju zezao nov akumulator čitave 4 godine i ništa mi nije javio, ni ček endžin ništa. Bio sto puta u ovlašćenom servisu i ništa nisu ustanovili. Baterije na ključevima rade i dan danas bez problema, jedino to valja.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1756
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+620 Profil

icon Re: Koji akumulator?03.02.2019. u 15:04 - pre 16 meseci
Citat:
bordzija:

...Alternetor treba povremeno prekontrolisati unimerom koji nije dovoljno precizan ali ce sigurno da pokaze neka veća odstupanja.


Alternator se i proverava voltmetrom/unimerom...zasto ne bi bio precizan??? E..ali akumulator (ako si na to mislio) se ne proverava klasicnim voltmetrom, ukoliko se pri tome ne opterecuje. On ce uvek pokazati napon od 12V bez obzira i ako je "prazan", osim ako je doslo do "dubokog praznjenja" al' to su drasticne situacije...Moze obicnim voltmetrom da se meri napon ako na primer ti meris voltmetrom napon a neko u tom momentu startuje motor. To je onda u redu i tada od pocetnih 12V, motor pri startovanju obori napon do 9,5V i to se podrazumeva kao dobar napon akukmulatora. Napon akumulatora se uvek meri pri opterecenju...zato postoji autoelektricarski voltmetar sa promenljivim otpornicima (u zavisnosti od nazivnog kapaciteta) i sa njim se proverava napon akumulatora. Voltmetar u kolima, kao instrument, je vec paralelno vezan sa akumulatorom i on pokazuje napon mirovanja, napon pri potrosnji uredjaja, napon pri startovanju (opterecenju) kao i napon punjenja..izlazni napon alternatora...To je jako koristan instrument i uvek sam se pitao zasto se to ne ugradjuje u standardnu opremu mnogih/svih automobila. Takodje i "vakummetar"...Zar to toliko poskupljuje i komplikuje proizvodnju???


 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 4014
*.dynamic.sbb.rs.



+255 Profil

icon Re: Koji akumulator?05.02.2019. u 17:39 - pre 16 meseci
Da mislio sam samo na punjenje a akumulator mora sa opterećenjem da se meri. Ma svaki malo bolji vozač oseti kada je aku pred smrt, ne treba ti nikakav doktor. Čim slabije vergla kupiš drugi a ovaj stari šibneš.

Kako danas uspevaju da naprave akumulator prosečne težine 10-12 kg a da se raspadne za jedva 2 godine? Šta uguraju unutra? Jel to olovo krš kvaliteta? Rešetke znam da su uranjili maksimalno zaštitili svetom vodicom da traju.
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

looker-on

Član broj: 339519
Poruke: 476



+154 Profil

icon Re: Koji akumulator?05.02.2019. u 18:25 - pre 16 meseci
Možeš ti biti iskusan koliko hoćeš kad on bukvalno kao sijalica rikne. Upravo se tako i meni desilo. Znači, sedam godina kao munja palio. I taj poslednji put, iz prve, ujutru, hladan. Vozio nekih pola sata po gradu, parkirao i posle max pola sata da startujem a on mrtav.
Zasvetlele lampice, okrenuo ključ a on ništa, samo ugasio lampice i otišao u večno đubrište.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 15184



+2719 Profil

icon Re: Koji akumulator?05.02.2019. u 18:34 - pre 16 meseci
Citat:
bordzija:
Da mislio sam samo na punjenje a akumulator mora sa opterećenjem da se meri. Ma svaki malo bolji vozač oseti kada je aku pred smrt, ne treba ti nikakav doktor. Čim slabije vergla kupiš drugi a ovaj stari šibneš.

Kako danas uspevaju da naprave akumulator prosečne težine 10-12 kg a da se raspadne za jedva 2 godine? Šta uguraju unutra? Jel to olovo krš kvaliteta? Rešetke znam da su uranjili maksimalno zaštitili svetom vodicom da traju.

dobar akumulator nema 10-12kg nego 17-18kg
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

bordzija

bordzija
Član broj: 137771
Poruke: 4014
*.dynamic.sbb.rs.



+255 Profil

icon Re: Koji akumulator?05.02.2019. u 19:00 - pre 16 meseci
55 ah ne mislim za dizel benzinac? Pa onda više ne postoje dobri akumulatori. Jel se sećate nekada trepčinih akumulatora što nisu imali ništa za nošenje nego se vukao vrhovima prstiju sa jedne i druge strane? :)
Glup narod bira glupu vlast!
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1756
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+620 Profil

icon Re: Koji akumulator?05.02.2019. u 19:00 - pre 16 meseci

Ja mislim, da se sa akumulatorima uopste ne treba mnogo opterecivati. Dobro, treba, bar sa izlaskom iz zime i ulaskom u nju, malo se s njim pozabaviti: staviti ga na punjac preko dana (ili noci, mada to ne preporucujem) da se malo dopuni tj. regenerise. I ocistiti stubice i kleme dobro ocistiti i pritegnut.i Bar jednom godisenje pregledati zategnutost kaisa alternatora. Ali, realno...cena kostanja jednog akumulatora, koji u normalnoj eksploataciji traje bar 4-5 godina (ocekivani vek), je nistavna u odnosu na godisnji trosak oko kola: utroseno gorivo, registracija, redovan servis, vanredni kvarovi...E sad..mnogima se desi da nakon izvesnog broja godina, akumulator zataji. Kao...bio je dobar do sad. Pa on ima svoj vek trajanja. Proces desulfatizacije je sporiji od procesa sulfatizacije na kome i pociva princip rada akumulatora. I pazi sad...neko pred godisnji odmor...ima da da nekoliko hiljada evra za letovanje od desetak dana, a nema 50-60 evra za akumulator??? I sl. situacije...a posle je "djavo kriv" kad se nesto takvo desi u nekoj vuko*ebini...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Koji akumulator?

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 13836 | Odgovora: 110 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.