Citat:
Ivan Dimkovic:
U interesu politicara je da ljudi glasaju za njega.
Misliš da će ljudi glasati za nekoga kome ne vjeruju. Ja sumnjam u to.
Citat:
Ivan Dimkovic: Nisam video sta si pitao, ali sto da ne - auto je odlican primer.
Hoces da budes neinformisan, da ne kazem glup? OK - nema problema, veruj ovlascenom servisu, drzavi, kome god. Meni su tako napakovali 2000 EUR nepotrebnih opravki (ispitivanja, zamena kablova, zamena injektora, zamena pumpe niskog pritiska) dok im nisam odneo odstampane BMW TIS-ove iz USA, gde je BMW popio tuzbu za fabricki defektan dizajn HPFP pumpe na N54 motorima - taj defekt je davao iste greske koje ja, naravno, ne bih ni znao da nisam imao citac gresaka (jos jedna od stvari "sto bih ja to znao - ima kome je to posao").
Prvo pitanje "ODAKLE TI OVO? OVO JE POVERLJIV DOKUMENT!!!", pozoves dir-a (u pitanju je lokalni BMW za ceo grad, sa servisom) i objasnis mu sta ce se desiti ako odes praznih ruku (i ovo zahteva jos par "strucnih termina" samo iz druge struke). Za 2 dana sam dobio nazad svoj auto sa zamenjenom HPFP pumpom i kintom nazad.
Mogao sam i da budem glup, da me ne zanimaju ti strucni detalji ovo ono... OK, to je skroz u redu. Ali to kosta 2000 EUR + jos ko zna koliko dok ne bi zamenili i pumpu, o mom trosku. Verovatno jedno 3-5K EUR na kraju balade. Ali mozes da budes glup, da se ne zamaras ni sa kakvim "strucnim terminima" i da uzivas u zivotu.
Ili, jos bolje - kako je preporuceno: kad mi stigne racun, da zovem advokata koji ce onda za mene da se ganja. Naravno, o mom trosku. Dobicu 3-5K EUR nazad, onda cu morati da jurim drugu stranu da mi plati sve moje legalne troskove :-) Hm... mogu i za to da unajmim advokata, totalno meta!
Znas, "na zapadu" ovo jako dobro radi - hoces da budes pglu i neces da mislis? ODLICNO! Neces ni da primetis nista, sve ce biti OK, samo ces biti na svakom cosku odvaljen od kinte - BING servis BONG losa usluga PING advokat ZONG osiguranje. Ako ti to nije problem, ili ti je stvarno tako bolje/lakse... sto da ne. Slobodan svet, kako ko hoce.
Ali nemoj ni na momenat da pomislis kako ce bilo ko o tvojim interesima misliti vise nego ti.
I oni koje mozes da unajmis da brinu - ima da brinu, do tvog poslednjeg dinara/eura/dolara/bitkoina.
Ako neko ne smatra da treba sve da zna APSULUTNO ne znači da je GLUP, čak nije ni neinformisan.
Biti informisan podrazumijeva nešto sasvim drugo u odnosu na ono sto ti pod tim podrazumijevaš.
Možes biti informisan U STRUCI, to svakako poželjno. Ali ne da svako bude informisan o svakoj struci, nego svako o svojoj.
Možeš biti informisan o nekim opštim stvarima, politička situacija, vremnska prognoze... koje se tiču svakoga. To je takođe poželjno, ali je i jako opširno pa se ljudi obično informišu samo o onome što ih zanima.
Ali biti informisam o SVEMU u mjeri za koju ti smatraš da je potrebno... je NEMOGUĆE. Za to postoje PROFESIJE.
Tako da se ja s tobom i dalje ne slažem.
Uporedi to s medicinim. To ti je bliskije.
Ako NAJ*BEŠ s jednim stomatologom, više ne ideš kod njega. Ja lično imam dvojicu kod kojih nebih otišao ni za šta ne svijetu.
Ja sam se i raspitivao, kod jednog ide moja svastika i prezadovoljna je, kod drugog idu supruga i sin i oni su zadovoljni... Ja kod obojice NA*EBAO ko niko živ... (nikad nisam ni uradio zube... odustao sam dok ne počnu da bole.... kad počnu da bole VODIM dok ima šta da se vadi. mada i tu imam probleme...)
I to je meni jasno. I svastika i suproga i sin zube održavaju redovno i ne treba veliki stručnjak da njima održava zube. Ali za moje, potpuno trule i zapuštene BOGAMI TREBA.
Čak i da sam ja bolji stomatolog od njih, ništa mi ne pomaže ako oni nijsu dovoljno stručni.
Ako kardio-hirug mora da ide na operaciju srca, da je najbolji kardio-hirurg na svijetu, badava mu je, Bitno je koliko je stručan onaj koji treba da ga operiše.
Ja sam davno izvukao pouku:
Koliko god se informisao i znao, ja nemogu znati koliko je neko drugi stručan.
Dalje!
Apsulutno ti ne vjerujem da su u ovlaštenom BMW servisu pokušali da ti prevare. To ne postoji ni u BiH. U BiH imaš jedan jedini ovlašteni servis "Tomić", nema šanse da će da te zeznu i pola EUR-a.
To što u servisu mijenjaju dijelove koji nisu "neispravni" je "PRAVILO STRUKE". Da si dovoljno informisan, znao bi da svaki dio ima vijek trajanja.
U ovlaštenim servisima, ako auto održavaš po PS-u. svaki dio se mijenja prije nego mu istekne rok bez obzira da li je neispravan ili ne (po pravilu bi morao uvijek biti ispravan, problem bi bio ako bi se pokvario u tom roku).
SVI dijelovi će raditi mnogo duže od propisanog i to se zna, ali FIRMA želi sigurnost i zato određuje vijek trajanja mnogo manji nego što dio realno može da traje i preporučuje zamjenu prije isteka tog roka.
To se zove PREVENTIVA, imaš to i u medicini.
Ako tako održavaš auto, šansa da ostaneš u kvaru je ZENEMRIVO MALA a da li ćeš ti to da poštuješ ili ne je tvoja stvar.
Ako su ti u servisu zamijenili dio koje je bio ispravan, uradili su to iz razloga koji sam naveo (dijagnostika je pokazala da mu je vrijeme za zamjenu).
Pitanje je zašto te nisu pitali, nego su mijenjali bez pitanja (bitno je šta si im rekao kad si došao u servis)
Za otklanjanje fabričkih greški postoje rokovi (ja sam imao 2 god) i dobija se pismeno obaviještenje da postoji greška (ako je greška već otkrivena) i treba samo da tom roku odeš u ovlašteni servis da se to otkloni.
Kako je moguće da postoji poznata fabrička greška a da o tome nisi obavješten ja ne znam ali mi je malo vjerovatno. (moguće da nisi prvi vlasnik auta a prvi vlasnik je to propustio da uradi, provjeri i vidjećeš da je on bio obavješten)
Ako su ti naplatili zamjenu dijela za koji je poznato da je fabrička greška (vjerovatno je prošao rok za zamjenu ili tako nešto) ili je čista prevara, (ako je istina piši direkno u BMW, pa češ da vidiš šta će da se desi).
Auta s fabričkom greskom (ako ne može da se riješi u ovlaštenom servisu se iz USA vraćaju nazad u Njemačku i fabrika plaća OGROMNE PENALE za takve PROPUSTE, misliš da će BMW dozvoliti da se tamo neki servis s tim ZAJE*AVA i da to naplacuje)
Ako je greška nepoznata (recimo da si je ti prvi primijetio) onda ne znam kakva je procedura.
I moj BMW je imao neki fabrički problem (davno je bilo, mislim da je u pitanju bio španer lanca), pismeno sam obavješten da odem u najbliži servis da mi se to riješi.
Nikakvo plaćanje nikome ni kraj pameti nije palo. Upravo suprotno, Auto je odmah uzeto i urađeno jako brzo uz izvinjenje... što je i logično. Intervencija se upisuje u servisnu knjigu s jasnom naznakom da se radi o otlanjanju te greške.
Očito da fabrika hoće to da zna. (mislim da sve to možeš provjeriti i ONLINE).
primjer:
Imam ja jednog druga koji ima auto-serveris i on ti na ovakve stvari kaže slijedeće:
"Ja najviše volim kad mi u servis dođu oni koji SVE ZNAJU, obilaze oko auta i govore mi kako misle ovo ili ono, da trebam pogledati ovo ili Ono...
da to i to sigurno nije jer su oni to već provjerili...itd.
Takve najlakše UDARIM PO UŠIMA. Sami mi kažu gdje mogu da ih UDARIM.
Najgori su oni koji mi bace ključeve i odu u kafanu. Tu nikad ne znaš s kim imaš posla i takve je najteže UDARITI PO DŽEPU."
Često je u životu bolje o nečemu ne znati ništa nego znati nedovoljno. Posebno ako je čovjek sklon egoizmu.
Često, čovek na osnovu onoga što ZNA izvlači zaključak, koji usljed nedovoljno znanje bude POREŠAN, a čovjek je SIGURAN da je zaključak ISPRAVAN jer NE ZNA a MISLI DA ZNA.
Ja mislim da ti nisi bio u ovlastenom BMW servisu, popis ovlaštenih servisa imaš na oficijelnom sajtu i možes lako provjeriti i to, i po meni, spada u onaj dio informisanosti koji treba znati :
https://www.bmw.com/en/index.html
[Ovu poruku je menjao nerminz dana 11.11.2020. u 00:35 GMT+1]