Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina

elitemadzone.org :: AutoZone :: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 11252 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 442
95.180.119.*



+169 Profil

icon Re: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina13.05.2024. u 10:16 - pre 30 dana i 21h
Citat:
ademare: Svaka cast Juraju i slicnima ali oni NIkada nece reci da neki auto Ne valja !


Upravo to, oni žive od tih automobila i plaćaju ih uvoznici i dileri automobila. Najbliži nekim objektivnim recenzijama je Miloš Maksimović (od njega sam čuo auto "pseudoterenac" kada je testirao Tiguana i često napominje kako se SUV jevi kupuju radi trenda i ostavljanja utiska). Sa druge strane taj isti Miloš vozi Renegadea Isto je i Mladen Alvirović imao neke sublimirane poruke, kada je prilikom recenzije TRoca i pomenuo tu temu "da li ovakvi automobili zaista objedinjuju najbolje osobine drugih automobila ili sa njima dobiješ od svega po malo a ne dobiješ ništa" (parafraziram).

Citat:
mjanjic: U vezi broja sedišta, zavisi šta kome treba. Evo moj komšija ima petoro dece, dakle treba mu 7 sedišta kad krene na more, ako bi hteo da povede i oboje roditelja, trebalo bi mu nešto sa 9 sedišta, ne znam ni da li kod nas ima nešto tako da se kupi (a da nije kombi) i da li to može da vozi sa B vozačkom.


Nema - kod nas može da se kupi Taraco sa 7 sedišta, one smešne Dacije (mislim da je Jogger) koja ima zadnji red sedišta, ali gepek je praktično nepostojeći i nešto tipa Caddy ili Berlingo. Ostaje klasičan kombi - minibus.
 
Odgovor na temu

iculibrk
Bačka Palanka
21400

Član broj: 321321
Poruke: 841



+154 Profil

icon Re: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina13.05.2024. u 16:48 - pre 30 dana i 14h
Citat:
mjanjic:
U vezi broja sedišta, zavisi šta kome treba. Evo moj komšija ima petoro dece, dakle treba mu 7 sedišta kad krene na more, ako bi hteo da povede i oboje roditelja, trebalo bi mu nešto sa 9 sedišta, ne znam ni da li kod nas ima nešto tako da se kupi (a da nije kombi) i da li to može da vozi sa B vozačkom.

Ima ovako nešto
Opis ovde
 
Odgovor na temu

mjanjic
Šikagou

Član broj: 187539
Poruke: 2742



+707 Profil

icon Re: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina13.05.2024. u 17:01 - pre 30 dana i 14h
Ovi naši "jutjuberi" i ovi iz emisije SAT imaju veoma usko tržište, pa moraju da idu niz dlaku uvoznicima, jedino je Top Gear mogao da se sprda sa automobilima, jer su primerke kupovali ili tako nešto (ako su i pozajmljivali, to je bilo bez obaveze da ih nahvale, pa kome ne odgovara...).

Međutim, kod pojedinih kupaca čak i pljuvanje ima suprotan efekat, jer će da reaguju u stilu "ma, šta ovaj zna" i baš da kupe takav auto, samo je naše tržište isuviše malo, ali u UK i na drugim većim tržištima upravo distributeri mogu da daju nekom dileji auto da ga ovaj namerno napljuje, a kupci će da urade suprotno dokazujući da su pametniji :)


Što se tiče SUV-ova, na nekoj listi videh Lexux LBX, ali ga kod nas nema u katalozima (čak nema kataloga na sajtu zastupnika za Tojotu ni za jedan Lexus model, doduše može da se vidi cenovnik za RX model preko linka koji izbaci Google), krajem prošle godine je najvaljeno da bi početna cena bila oko 33.000€. Mislim da je u osnovnom paketu 1.5 benzinac, dok recimo za 35k može da se uzme Corolla Cross u osnovnom paketu sa 1.8 hibridom (140ks).
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.
 
Odgovor na temu

srbaja
nekada kblo 45

Član broj: 4671
Poruke: 279



+28 Profil

icon Re: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina14.05.2024. u 08:28 - pre 29 dana i 22h
Kad smo vec kod automobilskih jutjubera, u moru šarenila gde pričaju o alkantara vs mikrofiber problematici na zadnjim sedištima, pa da li je cupholder adaptivni ili ne, kolika kesa čipsa staje u pretinac i sličnim (istina ne uvek sasvim beskorisnim) stvarima, meni je ubedljivo najzanimljiviji The Car Care Nut (i The Car Care Nut Reviews). Nažalost fokusiran je na američko tržište i mahom Toyota+Lexus repertoar, ali evo na primer XC90 https://www.youtube.com/watch?v=LT26VEfwbj0, dovoljno je pogledati prvih nekoliko minuta da se stekne utisak šta sledi, mogu se videti uglovi i čuti informacije koje će biti interesantne svakom ljubitelju automobila.
 
Odgovor na temu

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 8422
*.dynamic.sbb.rs.



+1355 Profil

icon Re: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina26.05.2024. u 23:36 - pre 17 dana i 7h
10 uvjerljivih razloga zašto ne kupiti SUV

Citat:
SUV-ovi su posljednjih godina tržišni hit i to je fakat. Međutim! pored modnih trendova, njihovoj kupovini treba pristupiti kritički. Ipak imaju i puno nedostataka o kojima vrijedi dobro porazmisliti prije konačne odluke!

Već nekoliko godina broj SUV vozila na našim cestama eksponencijalno raste. I novih i polovnih. Promatrajući trendove, mnogi ljudi počinju sanjati o kupovini vlastitog automobila s povećanim razmakom od tla. Da li je vrijedno toga? Kao i obično u takvim situacijama, nema jasnog odgovora. SUV vozila imaju svoje prednosti, ali nisu bez nedostataka koje donosimo u nastavku.

Lošije rukovanje

Zašto su sportski automobili niski i široki i imaju krute ovjese? Tako da im je težište što bliže cesti, a da bolje leže u krivinama i drugim manevrima. SUV-ovi, čak i oni najsportskiji, suprotni su tipičnim sportskim automobilima. Čak i ako se dobro voze, nakon prelaska na niski coupe vozač će biti impresioniran njegovom agilnošću i preciznošću vožnje. Naravno, uočljive su i razlike između kompaktnog SUV-a i običnog kompakta. Najlakše ih je uočiti pri direktnom prelasku iz jednog automobila u drugi – zato vrijedi iskoristiti priliku za probne vožnje automobila različitih segmenata u salonu.

Povećan rizik od prevrtanja

Mnogi ljudi poistovjećuju SUV sa sigurnošću. Iza upravljača smještenog više, cesta je dobro vidljiva, a u slučaju sudara s lakšim automobilom, oni koji voze teži SUV imat će veće šanse izvući se neozlijeđeni iz nezgode. Ipak, ne treba zaboraviti visinu terenaca. Nagli manevar, skretanje s ceste ili bočni udar može dovesti do prevrtanja terenskog vozila Pronašli smo podatke iz SAD-akoji pokazuju da je rizik od prevrtanja u slučaju SUV vozila dostupnih u inostranstvu puno veći nego u slučaju automobila s klasičnom karoserijom. Ali i popularni modeli koji se prodaju u Evropi često bivaju podvrgnuti testu sjevernog jelena (losov test). Čak i bez prevrtanja, točkovi koji se odvajaju od površine ceste učinkovito destabiliziraju SUV i ograničavaju kontrolu nad njim. Naravno, ESP radi sve jer gospodari automobilom, ali ovaj sistem može funkcionisati samo u okviru zakona fizike.

Veća opasnost za pješake i bicikliste

Kada se dogodi nesreća, SUV može biti ozbiljna prijetnja drugim učesnicima u saobraćaju. U slučaju nesreća u kojima učestvuju pješaci i biciklisti, važan je oblik prednjeg pojasa. Kod SUV vozila, pogotovo onih najvećih, obično nije pogodno za amortizaciju u slučaju sudara. Najgore posljedice su sudari s najvećim američkim SUV-ovima, koji mogu završiti i podpadanjem udarene osobe pod automobil.

Povećana potrošnja goriva

Ne možete prevariti zakone fizike. Čak i ako SUV ima dobar koeficijent otpora, prednja površina je također važna. Guranje zračnih masa može biti skupo. Do nekih 80-90 km/h aerodinamički otpor ne igra veliku ulogu, ali kod brže vožnje značajno utječe na potrošnju goriva. Sa sličnim stilom vožnje i istim brzinama, SUV će zahtijevati više goriva od “normalnog” automobila. Čak i kad vozimo sporo, postojat će neki nesrazmjer – barem zbog veće težine, širine guma i otpora koji stvaraju elementi 4×4 sistema. Da, čak i u pričvršćenim sistemima, poluosovine i druge komponente moraju se pokrenuti…

Veći troškovi održavanja

Održavanje SUV-a košta više od gradskog, kompaktnog ili srednjeg automobila slične veličine. Razlozi ne završavaju na spomenutoj većoj potrošnji goriva. Šire gume većeg promjera ili višeg profila obično su nešto skuplje za kupovinu od onih koje montiramo, npr., na kompaktni automobil. Čak … pranje može biti skuplje. Doduše, ne u automatskoj praonici, ali kada se odlučimo za ručnu praonicu, njezino osoblje može naplatiti uslugu i više. Veća površina lima i prozora znači i da će nas malo skuplje koštati i pranje u beskontaktnoj praonici – temeljito oprati auto potrošit ćemo više vremena na to. Razlika u pojedinačnim troškovima nije velika, ali kada se akumulira tokom godina rada, postat će mjerljiv iznos.

Potencijalno brže trošenje komponenti

Veća težina SUV vozila ubrzava trošenje potrošnog materijala. Uključujući gume, kočione diskove i pločice ili ovjes. Vrijedno je zapamtiti – posebno pri kupovini polovnog SUV-a, isplati se uložiti u pregled podvozja kako ne biste imali nepotrebne troškove nakon kupovine. Nažalost, može se pokazati da su rezervni dijelovi za mnoge starije, posebno azijske SUV-ove, iznenađujuće skupi, što je, između ostalog, zbog nedostatka zamjena.

Ograničen prostor i kapacitet prtljažnika

SUV vozila smatraju se funkcionalnim i prostranim automobilima. Ko poznaje različite okuse automobilizma, zna da je to samo iluzija. Da, tzv-terenci imaju veliku unutrašnjost, ali ako uz njih stavimo karavan slične veličine ili čak monovolumen, izgledat će lošije naspram njih. Zašto? Visine karoserije ovih tipova automobila su slične, ali SUV-ovi imaju višu podnicu, što očito utiče na volumen unutrašnjosti i prtljažnika. U nekim modelima postoji jasno profiliranje poda za pogonsku osovinu ili reduktor. Standard je i viši prag opterećenja – budući da je cijeli automobil viši, teško bi bilo drugačije …

Teško je manevrisati i parkirati

Mnogi vozači žive u gradu ili u njega redovno dolaze u poslovne ili privatne svrhe – čak i u kupovinu. Što je SUV veći, to je više problema s pronalaskom parkirnog mjesta. Mjesta može nedostajati i po dužini i po širini, ulazak i izlazak iz SUV-a kada su druga vozila parkirana na za to predviđenim mjestima nije jednostavan i ugodan. Veličina nekih modela također može otežati manevrisanje u uskim ulicama.

Lošija izvedba

Veća težina, veća prednja površina, šire gume i otpor koji predstavljaju komponente pogona na sva četiri točka čine SUV manje dinamičnim od “običnih” automobila. Razlika se ne osjeti u prvim metrima – ovdje 4×4 pogon čak može pružiti bolji start s mjesta. Međutim, što je veća brzina, SUV postaje teži od kompaktnog automobila ili automobila srednje klase. Što je još gore, kako bi se osigurala dinamika koju vozač očekuje, automatski mjenjač može prebaciti u niži stepen prijenosa, što utiče na buku i potrošnju goriva. Naravno, sve može kompenzirati snažan motor, što premium marke rade već godinama. Problem je što će limuzina ili karavan s istim motorom, pa čak i pogonom na sve točkove, biti življi i štedljiviji.

Visoke cijene i moda koja može proći

U današnje vrijeme čak i polovni SUV košta puno novca. Da li je vrijedno tolikog novca? Svatko mora procijeniti za sebe. Hoćemo li puno izgubiti? Vrijeme će pokazati… Hoće li uvijek biti zainteresiran za kupovinu SUV-a? Naravno. Sve je stvar cijene. Međutim, teško je predvidjeti kako će se razvijati automobilska moda. Je li iko prije 10 godina zamišljao da će biti teško pronaći kupca za monovolumen ili mali sedan? Stalno rastuća ponuda ovih automobila može biti na štetu osobe koja prodaje SUV. Moguće je da će nekome ko želi prodati običan automobil to biti lakše. Tim više što se u bližoj budućnosti planiraju uvesti porezi na izduvne gasove koji će obuhvatiti sve automobile. Potencijalno, što su izduvni gasovi otrovniji, to je skuplje voziti takav automobil.

Ograničena terenska sposobnost

Neki ljudi pokušavaju argumentirati kupovinu SUV-a mogućnošću odlaska izvan asfaltne ceste. Problem je što mnogi popularni automobili nisu prikladni za takve izlete, iako neki imaju povećani razmak od tla ili pogon na sve točkove. Pripadnost SUV segmentu ne znači automatski i off-road snagu. Baš suprotno. Mnogi modeli nemaju pogon na sva četiri točka ili zaštitne ploče. Umjesto toga, ima moderne branike niskog profila koji smanjuju prilazne i odlazne uglove. Slikovito rečeno – lakše ih je slomiti vozeći se gore ili dolje po terenima koji se nalaze u divljini. Drugi problem su zazori. Ako su manji od 18 cm (a još bolje – 20 cm), bolje je ne voziti predaleko od asfalta. Sama učinkovitost 4×4 je diskutabilna. Godinama je bio problem s pogonom koji je razvila Honda, a sada se neki hibridi negativno ističu, koji imaju stražnju osovinu na električni pogon. Vrijedi potražiti mišljenja, jer neki sistemi rade dobro, a drugi možda neće moći izgurati automobil iz snijega.
 
Odgovor na temu

Turmen
Software Quality Assurance Engineer
Wireless Media
Beograd

Član broj: 317274
Poruke: 442
95.180.119.*



+169 Profil

icon Re: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina28.05.2024. u 10:27 - pre 15 dana i 20h
Od svega ovoga meni je dovoljna druga tačka da većinu tih automobila ne razmatram, bar ne za svakodnevnu porodičnu upotrebu. Za grad mi ne treba SUV, za grad mi je dovoljan auto gabarita Pola / Punta, a za putovanja je pogodan auto sa većim gepekom, više prostora, komforan.

SUV prodaju kao "bezbedniji", jer su povišeni, što znači da će neki Tucson ili Sportage proći bolje u sudaru sa nekim Puntićem.

Bezbedan auto je auto koji se lakše vozi i kojim će teže doći do problema, koji bolje leži u krivinama, ne ljulja se na jačem vetru ili prilikom obilaženja kamiona i ne poskakuje na svakom kolotragu.

Automobili od 900 - 1000kg podignuti na štule to nisu. Ozbiljan SUV mora da bude težak bar 1.5T da bi bio stabilan, srazmerno svojoj konstrukciji. Ali naravno, to nosi veće troškove izrade, njega ne može da nosi 0.9TCE i slično.

 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16388



+2923 Profil

icon Re: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina28.05.2024. u 15:46 - pre 15 dana i 15h
Ima jedna velika greska u tom tekstu!

Nisu SUV vozila trzisni hit nego crossoveri, lici ali nije isto.
Razumem da ste u ovoj temi te dve vrste vozila izjednacili ali su ipak razliciti po konstrukciji karoserije

cak je dosta proizvodjaca svoju ponudu prilagodilo tom tzv CX pravcu tako da to dovoljno govori da li je (kako kazu u tekstu) taj trend prolazan ili se ipak koncept savremenog automobila promenio u odnosu na tradiocionalne.




Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: SUV (Crossover) auto - najbolja kupovina

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6

[ Pregleda: 11252 | Odgovora: 106 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.