Možda jeste isti, ali ne mora da bude. Sećam se priča da je VW-ov 2.0tdi motor u Pumpa-Dizna verziji (ona prva varijanta sredinom 2000-ih) kao isti kod svih brendova u sastavu VW Group, međutim taj motor je kod Golfa imao problem sa pucanjem glave, a kod Audija nije, mislim da nije čak ni kod Pasata. Znači, jeste isti blok, ali ne znači da je sve ostalo isto.
Slična priča sa Renault 1.5dCi motorom koji je kupovao i ugrađivao Mercedes u A klasu, kupovao je samo blok, radilicu je obrađivao prema svojim standardima, elektronika takođe Mercedesova, itd.
Volvo i taj "kinez" sigurno nisu isti, postoji ugovor po kome kinezi ne mogu da tek tako uzimaju Volvo tehnologiju za druge brendove u okviru te kineske grupe, naravno oni mogu da kradu, ali ne smeju takve modele prodavati van Kine. Jesu kinezi postali vlasnici kompanije Volvo automobili, ali kao investitori koji su kupili akcije i to pod određenim uslovima, tamo i dalje rade švedski inženjeri i automobili se proizvode u Švedskoj, bar oni za evropsko tržište.
To što je nešto slično, tipa delovi platike ili karoserije, farovi, ne znači da je motor identičan, elektronika, sedišta, niti da je kvalitet materijala isti.
Ne sećam se tačno brenda i modela, ali se sećam jednog detalja davno iz nekog dokumentarca: radilica za standardnu verziju motora se pravi livenjem i brušenjem, dok se radilica za ekskluzivniji model radi isključivo rezanjem - motor je na oko praktično isti, samo je eto radilica rezana, klipovi od kovanog gvožđa, itd., ali je geometrija ista, pa neko može da kaže kako je motor isti, samo "malo" načipovan.
Blessed are those who can laugh at themselves, for they shall never cease to be amused.