Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji

elitemadzone.org :: MadZone :: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 52065 | Odgovora: 67 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Zephyros

Član broj: 32658
Poruke: 97
212.200.107.*



Profil

icon HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji09.09.2004. u 09:46 - pre 183 meseci
posto Aministartor Gojko smatra da je ova ideja dobra, evo ja pocinjem, a ostali neka se pridruze. Naravno bilo bi pretenciozno sa moje strane da se predstavljam kao autoritet u ovoj oblasti. Prvo to nisam, a drugo to je preopsirna oblast za jednog coveka. Ideja je da se sva znanja koja imamo i korisni delovi pojedinih topica skupe na jedno mesto i da se to stalno dopunjuje, novim primerima, ispravlja sugestijama i dr.

Evo kako sam ja to mislio:

1. AUTOMOBIL KAO TEHNICKO SREDSTVO

1.1 Mehanika
1.2 Limarija + Lakiranje
1.3 Autoelektrika

2. KUPOVINA AUTOMOBILA

2.1 Modeli automobila
2.2 Novi automobili
2.2.1 prodajna mesta
2.3 Polovni automobili
2.3.1. Na sta obratiti paznju
2.3.2. prodajna mesta
2.4 Prodaja automobila
2.5 Inostrana iskustva

3. PAPIROLOGIJA

3.1 Registracija
3.2 Uvoz
3.3 Osiguranje
3.4 Prepis
3.5 Dozvole vozacke, saobracajne, punomoc

4. NA PUTU

4.1 Saobracajnice i pravci u Srbiji
4.2 U inostranstvu
4.3 Kako sa saobracajnom policijom
4.4 Sta za slucaj nezgode

5. RAZNO

5.1 Kamioni, bageri
5.2 Moj auto moj sampion

------------------------------

otprilike mislim da sam obuhvatio skoro sve...
Connections in any gendered cable systems must be made between one male connector and one female connector. The connectors themselves will not allow male/male or female/female connections.
 
Odgovor na temu

Zephyros

Član broj: 32658
Poruke: 97
212.200.107.*



Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji09.09.2004. u 10:04 - pre 183 meseci
3.2 Uvoz

3.2.1 Nemacka

Samo traženje odgovarajućeg automobila uglavnom se obavlja preko dobro poznatih sajtova, listu možete pronaći u delu ovoga sajta korisni linkovi. Najpoznatiji je svakako www.mobile.de. Zavisno od želje kupca pretražuje se po različitim kriterijumima (tip, motor, godište, klima, udaren, MwSt…..).

Ljudi koji se bave uvozom automobila, u Srbiju uglavnom uvoze udarene pa ih ovde popravljaju i prodaju. Neke firme kod nas pokažu slike automobila skinute sa sajta i na osnovu njih i nekih tehničkih podataka se kupac odlučuje da li kupuje ili ne.

Kada se nađe potencijalni automobil u Nemačkoj onda se kontaktira prodavac ili hendler, raspituje se za detalje (savet: bez preteranog pokazivanja da vam je do auta stalo jer vam to smanjuje šansu da oborite cenu). Svaka cena je oboriva, a koliko će vam oboriti zavisi od vaše veštine. Meni je konkretno pomogao kolega koji zna savršeno nemački a pri tome je komercijalista tj. prodavac. On je na cifru od 4500€ ponudio 3900€ i na kraju dobio 4100€ sa mogunošću da se još obori cena kada gazda stigne (prodavac je imao dozvolu od gazde da toliko obori cenu).

Izuzetno bitno za kupce iz Juge je da tehničke detalje tačno utvrdite jer podaci na sajtu nisu merodavni. Pitati da li je udaran, da li ima sve sto piše da ima (alu-felne,kasetofon....), da li je na njemu sve ispravno, da li po njegovom saznanjima automobil apsolutno ispravan....

Nakon prvog razgovora i nakon sređenih utisaka zovete ponovo i pokušavate da dogovorite konačnu cenu. Kada to završite tražite da vam rezerviše auto jer biste vi došli da ga pogledate i kupite. Moguće je da će vam prodavac tražiti da pošaljete fax sa tim zahtevom da bi bio siguran da dolazite. U svakom slucaju vi tražite od njega fax na kojem ce opisati auto, na kojem ce pisati dogovorena cena (OBAVEZNO DA NAVEDE NETTO ILI BRUTTO) i datum do kada vam drži rezervaciju da ne bi imali problema kada dođete da vidite auto.

Kupovina:
Kada dođete na vama je da pokušate da oborite još malo cenu i da proverite ceo auto. Ako ste odlučili da uzmete auto od handlera dobijate račun (koji bi bilo dobro da glasi na što manji iznos) i izvoznu carinsku deklaraciju (u slučaju da postoji mogućnost povraćaja poreza –MwSt ausweissbar ), a ako auto kupujete od fizičkog lica MORAĆETE otići kod notara da bi isti napravio i overio ugovor (opet bi bilo dobro da glasi na sto manji iznos).

Račun od hendlera trebalo bi da glasi na osobu koja će registrovati auto u Jugi, tj. na osobu koja će biti vlasnik auta (da u Jugoslaviji ne biste plaćali prenos od 5%).

Notar sklapa ugovor između trenutnog vlasnika-Nemca i budućeg vlasnika. Ako budući vlasnik nije prisutan prilikom sklapanja ugovora onda čovek koji preuzima auto mora da ima ovlašćenje od budućeg vlasnika da može u njegovo ime da kupi i doveze auto u Srbiju. Taj papir se overava u našoj opštini i mora da se prevede kod sudskog tumača. Važno je da datum na ovlašćenju bude stariji od datuma na ugovoru od notara. U protivnom carina ne priznaje ugovor i sama određuje osnovicu.

Nakon toga se uzimaju zoll tablice na ime osobe koja će voziti auto u Jugu. Zoll tablice se dobijaju pod uslovom da auto ima TÜV. Ako ga vozilo nema, onda se mora prethodno obaviti tehnički pregled (40€). Test izduvnih gasova (40€) za našu zemlju nije neophodan. Procedura oko zoll tablica se obavlja u policiji (Zulassungsstelle). Zoll tablice i osiguranje koštaju ukupno oko 150€ (hendler gotovo uvek pomaže i prisutan je pri dobijanju tablica).

Takav auto može izaći iz Nemačke. Na austrijsko-mađarskoj granici overavate izlaznu deklaraciju, ako je imate, (da bi mogli posle od hendlera dobiti MwSt.- obavezno definisati sa hedlerom kome ide MwSt. vama ili njemu). Mađari znaju da prave probleme i da insistiraju da oni prekucaju deklaraciju i da istu overe što nije nikakav problem što se tiče povraćaja MwSt. već vas taj papir košta dodatnih 25€.

Mađari od granice sa Austrijom pa do naše znaju da prave problemčiće koji se rešavaju na dobro poznat način.:))))))

Na ulazu u Srbiju morate da nađete špeditera (od 30-50€ zavisno od prelaza) koji će vam uraditi papire (propratni list tj. carinske papire sa kojima idete na carinjenje). Njih ima koliko hoćete na granici, jedino sto je potrebno znati je mesto gde ćete automobil cariniti (npr. Beograd, Subotica...). Na granici se upisuju osnovni podaci o kolima (broj šasije, tip, boja, godište, a na nekim granicnim prelazima i kilometraža). Ako imate neka oštećenja obavezno ih prijavite da biste mogli na osnovu toga dodatno da spustite carinsku osnovicu. Vise o ovome na: http://www.nasi-u-d.org/
Connections in any gendered cable systems must be made between one male connector and one female connector. The connectors themselves will not allow male/male or female/female connections.
 
Odgovor na temu

Zephyros

Član broj: 32658
Poruke: 97
212.200.107.*



Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji09.09.2004. u 10:09 - pre 183 meseci
3.2. Uvoz

3.2.1. Carinjenje auta iz Nemacke

U roku od tri dana tebalo bi da predate auto na carinjenje carinarnici koju ste naveli na granici.

Najbolje je da nađete (još jednom) špeditera koji će svu papirologiju i proceduru odraditi za vas (50€ navise). Od papira su vam potrebni: račun ili ugovor, fahrzeugbrief, servisna knjižica (u slučaju da se traže olakšice na osnovu pređene kilometraže), carinski papiri sa granice, očitani broj motora i šasije (papir koji dobijate u bilo kom servisu koji radi tehnički pregled).... Špediter će vam sve objasniti!!!!!!!!!!

Tu imate i troškove parkinga u carinskom boksu (u Beogradu 50€, auto može da bude do 4 dana u boksu, posle se doplaćuje).

Carinik određuje carinsku osnovicu. Ako je cena iz ugovora odnosno računa prihvatljiva (po njegovoj proceni) onda je to carinska osnovica, a ako nije onda se utvrđuje na sledeći način:

Gleda se vrednost automobila po Schwacke katalogu. Postoje dve vrednosti: gornja ako je auto kupljen od hendlera i donja ako je kupljen od fizičkog lica (razlika je oko 16%)
Ta vrednost se deli sa 1.16 (umanjuje za 16%) i u slucaju hendlera i u slučaju kupca
Na osnovu kilometraže koju je auto prešao, a koja mora biti dokumentovana servisnom knjižicom i stanjem na kilometarsatu i da se slaže sa kilometražom upisanom na granici (ako je upisana), osnovica se može oboriti jos maksimalno 30%
Osnovica se može oboriti i na osnovu oštećenja automobila i na osnovu opšteg stanja
Na tako sračunatu osnovicu plaća se carina 20% (priča se da će se smanjiti u aprilu 2003. zbog usklađivanja carinskih stopa Srbije i CG, ali ...). Kada se carina plati, auto se preuzima iz carinskog boksa i sledi registracija.

3.2.2 Carinjenje: tips and tricks

troskovi prema drzavi su 44,5% jer je carina 20% i porez je na osnovicu koju cine cena vozila (sa uracunatim troskovima prevoza- postoji tarifa za vozilo stiglo na tockovima i na prikolici) i carinsko zaduzenje, a iznosi 20% ali na vecu osnovicu od one koju carina uzima. U to dodamo i 0,5% carinske provizije i dolazimo do cifre od 24,5%...da, ne racunajuci troskove SVOG speditera, koji ima SVOG carinika, stajanje vozila u zici, proviziju banke pri uplati, nabijanje kilometraze za umanjenje carinske osnovice, izradu adekvatne dokumentacije za opisanu radnju itd. I kao sto rece Roli: na pijaci ti automobili vrede isto koliko i bez pomenutih opterecenja u inostranstvu- upravo zbog postupka varanja kupca kroz "peglanje" lima, kilometraze itd. - lancia88


Dok je na snazi bila uredba o dozvoli uvoza vozila starih do 12 meseci (1 godina) povlascena kategorija su bili invalidi sa invaliditetom od najmanje 60% u II kategoriji ili I kategorija. Oni su mogli da uvezu vozilo bez ogranicenja starosti ali uz zabranu otudjenja koja je unosena na carinsku deklaraciju i u saobracajnu dozvolu. To vise nemaju pravo.

Naredni nacin je tzv. Uvozna dozvola koja se sticala na osnovu potvrde nasih ambasadi u inostranstvu da je korisnik dozvole proveo najmanje (mislim) 6 godina neprekidno ili (mislim) 10 godina sa prekidima ne vecim od 6 meseci u toj i toj drzavi. Sada mu se izdaje dozvola da uveze svoj automobil/kamion/belu tehniku/pokucstvo /itd obzirom da se vraca sa privremenog rada. Na osnovu te dozvole (koja je vremenski ogranicena na 1 godinu od dana izdavanja) on uvozi svoje vozilo ili tudje za sta dobije novce (cuvana kupovina uvozne dozvole) takodje uz zabranu otudjenja od 2 do 5 godina.
Popularan nacin carinjenja skoljke i bloka (tako se radilo a ne sasije i motora) je zasnovan na mogucnosti uvoza delova za vlastito REGISTROVANO vozilo i to tako sto se mora uvesti odvojeno, tj. ne moze celo vozilo biti sastavljeno. Zakon propisuje i carinjenje ostalih rezervnih delova ali ovo su nosioci identifikacionih brojeva pa oni moraju kroz carinu a ostali delovi mogu biti od bilo kud pa zato ne podlezu carinjenju jer je to u praksi neizvodljivo. Pre dve godine otprilike, carinskom uredbom ne dozvoljava se uvoz skoljke, ostaje dakle samo blok motora. Uredba je defakto protivzakonita, MUP nema nikakve nove instrukcije po tom pitanju ali prvu instancu tj.Carinu ne prolazis i tu je kraj.

Postoji i jos jedan naporan nacin: testamentom neko nekome ostavi vozilo iz inostranstva i onda krecu brojne molbe po ministarstvu za spoljnu trgovinu da se dobije njihovo misljenje i saglasnost, pa sa time u SUC (carina) pa njihovo misljenje i onda u proces uvoza vozila. U praksi postupak se retko primenjivao, funkcionisao je i u formi poklona a ne samo testamenta i trajao je oko 3 meseca. Licno imam samo podatke o uspesnosti ali ne i o neuspesnim pokusajima pa ne mogu reci koliko je generalno bio funkcionalan..

Slicna prica je funkcionisala i preko auto-klubova do donosenja novog zakona o donacijama, kao i u humanitarnim organizacijama ali uz stalnu obavezu da vozilo svakih 6 meseci napusti zemlju i vrati se.

Price o Trabantima itd. nikada nisu postojale cak ni u formi nekakvog predloga skupstini, zasnovane su na ideji u razvijenom delu Evrope da drzava plati vlasniku svaki stariji automobil i uz njegovu saglasnost ga ukloni sa ulice (primer Italija) ali osim te male novcane nadoknade nema drugih beneficija. Evropska resenja tog pitanja su razlicita: Svajcarska ima veoma rigorozan tehnicki pregled koji se tesko moze proci (sa nasim TP-ma zajednicki je samo naziv) ali zato je uvozna dazbina zasnovana samo na kilazi vozila pa biraj sam hoces li staro ili novo. Nemacka recimo na pumpama toci samo bezolovni benzin, pa ako imas stariji auto, kupis bocicu aditiva i dodas ga u rezervoar ali ko bi se sa time bas zezao, ljudi sami od sebe napustise Super. U vecini zemalja su premije osiguranja destimulativne za starija vozila pa ko voli nek' izvoli. Visok standard diktira sindrom 5 godina starosti jer je to najcesci rok otplate vozila u inostranstvu a za teretna cak rok rentabilnosti, sa njime im prestaje vrednost. - lancia88



[Ovu poruku je menjao Zephyros dana 09.09.2004. u 12:20 GMT]
Connections in any gendered cable systems must be made between one male connector and one female connector. The connectors themselves will not allow male/male or female/female connections.
 
Odgovor na temu

Zephyros

Član broj: 32658
Poruke: 97
212.200.107.*



Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji09.09.2004. u 10:13 - pre 183 meseci
3.1. Registracija

3.1.1. Registracija uvezenog vozila

pripremite:

1) Overena carinska deklaracija. Da bi auto mogli registrovati morate platiti porez u opštini stanovanja. Porez je 20% na ukupnu vrednost automobila (carinska osnovica +carina). Nakon te uplate na poleđini carinske deklaracije dobijate pečat da ste izmirili obaveze prema državi..

2) Tehnički pregled
3) Zoll tablice
4) Original Fahrzeugbrief
5) Original račun ili ugovor od notara
6) Prevod ugovora ili računa – prevod od strane sudskog tumača
7) Osiguranje
8) Brdo uplatnica za puteve i dr

ovo poslednje mozete uraditi i u nekoj agenciji, poplacati takse i taksice
Connections in any gendered cable systems must be made between one male connector and one female connector. The connectors themselves will not allow male/male or female/female connections.
 
Odgovor na temu

UroS
uros.net inc. Head manager
yu/sr/bgd

Član broj: 3
Poruke: 1953
*.vdial.verat.net

ICQ: 44960289
Sajt: www.uros.net


+1 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji05.10.2004. u 04:31 - pre 183 meseci
Još da vlast stavi manji porez na zastavina vozila a poveća strancima to bi bilo super, favorizovala bi se domaća privreda a ne neki stranci da zarađuju na nama.
one-thousand, three-hundred and thirty-seven.
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
*.dialup.neobee.net.



+105 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji07.10.2004. u 18:04 - pre 182 meseci
BEZ UVOZA VOZILA STARIJIH OD 3 GODINE | 17:04 | Izvor: SRNA
Beograd -- Vlada Srbije donela je danas odluku o zabrani uvoza korištenih motornih vozila starijih od tri godine.

"Osim toga, Vlada je dozvolila uvoz motornih vozila čiji motori ispunjavaju standard Evro 3 i ukoliko nisu havarisana", rekao je ministar finansija Srbije Mlađan Dinkić na konferenciji za novinare. Time je poništena ranija odluka Vlade Srbije o zabrani uvoza korištenih motornih vozila starijih od šest godina.
 
Odgovor na temu

Stefano

Član broj: 13287
Poruke: 1797
*.dialup.sezampro.yu.



+5 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji07.10.2004. u 18:44 - pre 182 meseci
Citat:
Zna li neko vise o ovome,da li ce dazbine idalje ostati 45.5%(carina+porez) ili ce bar to smanjiti na neku normalnu meru(15-20%)od kada pocinje da se primenjuje,i najvaznijeda li ce biti dozvoljen uvoz automobila starijih od 3 godine a ciji motori ispunjavaju EURO3 normu


Evo da sam sebi odgovorim,samo do 3 godine starosti i to samo motori koji ispunjavaju EURO 3 normu
 
Odgovor na temu

roli
Mrdja Dragan
Razvlakac kablova na Freedom wireless
mrezi

roli
Član broj: 3571
Poruke: 2156
*.dialup.sezampro.yu.

Sajt: www.freedom-wlan.com


Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji07.10.2004. u 22:36 - pre 182 meseci
...jedino sto je pozitivno je to..da se vozila vise nece "donositi" vec dovoziti na njihovim tockovima,koja vjerovatno za to i sluze ....ostalo je malo zesca glupost koja ce trajati onoliko koliko i onaj koji je taj zakon donio.
Nisam znao da Zastava pravi Euro 3 motor ???
Izgleda da su plate povecane pa da ce mo lako odvojiti desetak hiljada eura za takvo vozilo zajedno sa carinom i porezom.
Bojim se da ce biti malo takvih vozila na nasim putevima, ali ce zato biti rasklimanih stojadina i Yugo-kabrioleta
Pravi potez bi bio da su zabranili uvoz havarisanih vozila ,ali da je ostalo do 6 godina...time bi izbjegli (bar donekle) kojekakve marifetluke na relaciji carina-spedicija-uvoznik...
Pa zapadna Evropa je jos uvijek puna kojekakvih krsina i ljudi to tamo voze...kao...zimski auto...,inace odakle bi Bugari vozili one silne auto-vozove sa vozilima iz 80-ih godina
Nadam se da ovo nece biti dugog vijeka.
Zesca glupost!!!!

Pozdrav!!!
/mrdja
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.vdial.verat.net

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji07.10.2004. u 23:21 - pre 182 meseci
Pozdrav,
da dopunimo pa da idemo na spavanje:)
dakle, kod carinjenja treba obratiti paznju na papire koje dobijate prilikom preuzimanja vozila. Papiri moraju nedvosmisleno pokazivati put kojim je vozilo doslo do osobe na koju se carini. U praksi to znaci da npr. vlasnik na brifu (nemacka dozvola) moze biti Otto Muler ali na Peru Perica notarskim racunom ga prenosi garaza XY&co. To ne stima jer mora postojati vezni dokument koji daje za pravo toj garazi da proda Otov automobil Peri. Takav dokument se cesto zaboravi pa onda ume da "boli glava" a i dzep najcesce.

Dalje, mora postojati i izvozna deklaracija ukoliko je prodavac na saobracajnoj dozvoli pravno lice u inostranstvu inace se za obracun carinske vrednosti uzima kataloska procena (najskuplja varijanta) i tu samo ostecenja i kilometraza mogu da pomognu kod umanjejna osnovice za obracun carine/poreza.

I da ne gusim dalje ostalim detaljima, dodacu samo jos da u Beogradu nije vise neophodno platiti 50 eura za stajanje "u zici" za 4 dana jer postoji i opcija od 25 eura za 7 dana samo je izvan Luke Beograd na Vilinim Vodama.
pozdrav
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 9956



+1212 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 00:34 - pre 182 meseci
Bas je neumesno lancia88 da u trenutku prakticne zabrane uvoza pricas o uvozu...
Evo, da ja probam da pomognem:
Citat:
Vlada Srbije donela je danas odluku

A ko nama brani da sutra odemo u Crnu Goru i prijavimo se tamo!? Time sticemo pravo na uvoz polovnog automobila po propisima Crne Gore, koji bez problema mozemo voziti u Srbiji. Cini mi se da ce po ko zna koji put Crna Gora zgrtati pare zahvaljujuci gluposti vlasti Srbije.
Boze,
daj mi smirenost da prihvatim ono sto ne mogu da promenim,
hrabrosti da promenim ono sto mogu
i mudrosti da to dvoje razlikujem.
 
Odgovor na temu

Slobodan Miskovic

Član broj: 4967
Poruke: 5814
*.dialup.neobee.net.



+105 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 00:37 - pre 182 meseci
Mislim da je glavni razlog zasto je ovaj zakon donesen taj da se spreci ili bar uspori iznosenje para iz zemlje tj. da se bar na neki nacin smanji deficit...
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 9956



+1212 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 02:24 - pre 182 meseci
Zar ima logike da se deficit smanjuje zabranom uvoza polovnih automobila!? Pa, novi automobil kosta 5x vise od polovnog, a zakon forsira kupovinu novih. Osim toga, novom automobilu pada cena godisnje za po 3-5 hiljada EUR-a, sto je vise od onoga sto prosecan srbin moze da zaradi za godinu dana!

Evo, npr. ja sam uvezao neke '99-e auto star 12 godina i jos radi kao novi. Da tada nije bio dozvoljen uvoz, ja bih umesto 4000DM iz zemlje izneo minimum 10-ak hiljada vise, a takvih kao ja je bilo oko milion, sto znaci da je drzava sacuvala 10 milijardi DM, tj. sadasnjih 5 milijardi EUR-a. Nije mnogo ali siromaha veseli
Boze,
daj mi smirenost da prihvatim ono sto ne mogu da promenim,
hrabrosti da promenim ono sto mogu
i mudrosti da to dvoje razlikujem.
 
Odgovor na temu

popeye
Branko Ivanović
Beograd

Član broj: 3846
Poruke: 960
*.pristop.co.yu

Jabber: popeye@elitesecurity.org
ICQ: 18038966
Sajt: popeye.linuxo.org


Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 02:37 - pre 182 meseci
Uvoz će sigurno biti smanjen, a pitanje je u kojoj meri. Platežna moć je ovde niska i nove automobile nemože svako priuštiti.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 15907
*.dip.t-dialin.net



+6430 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 07:43 - pre 182 meseci
Citat:
STELLANOVA
Mislim da je glavni razlog zasto je ovaj zakon donesen taj da se spreci ili bar uspori iznosenje para iz zemlje tj. da se bar na neki nacin smanji deficit...


i

Citat:
pctel
Zar ima logike da se deficit smanjuje zabranom uvoza polovnih automobila!? Pa, novi automobil kosta 5x vise od polovnog


Stellanova je u pravu, tacno je to sto pctel kaze ali nema veze - iz prostog razloga sto je neko iz odeljenja za statistiku skuzio da veliki procenat onih koji mogu da priuste kola kupuju polovna - nov strani automobil je nedostizan za vecinu gradjana Srbije.

Smanjenje potrosnje je jedan od zahteva MMF-a, a takodje je dugo poznato da je zivotni standard ljudi veci od ekonomskog outputa zemlje (dakle: zivi se na donacijama/kreditima/privatizaciji) pa je ovo prva nepopularna mera za dovodjenje stvari na pravo mesto :(

Na zalost, to dovodjenje znaci samo nivelisanje standarda na dole i, poznavajuci bezanje u apatiju i ekstreme na tom regionu, verovatno jos mnogo toga loseg :(

Evo i danasnje vesti (drugi deo)

Citat:

Dinkić je saopštio i da je Vlada usvojila odluku kojom se zabranjuje uvoz vozila starijih od tri godine. On je objasnio da mogu biti uvožena samo vozila čiji motor ispunjava standard "evro 3" i koja nisu havarisana. "Cilj je sprečiti zagađivanje životne sredine. Zato je potrebno da, ako se uvozi vozilo, ispuniti standard motora "euro 3". Naravno, to je motivisano i željom za smanjenje spoljnotrgovinskog deficita. Moram da kažem da je ove godine na uvoz automobila otišlo skoro milijardu dolara, a od toga na uvoz polovnih automobila preko 700 miliona. Želimo da pojačamo sigurnost na putevima i da smanjimo zagađenje životne sredine", kaže Dinkić.


Ekologija po strani - mislim da je jasno sto su odabrali bas polovna kola :)

DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1
Demo Videos: http://www.digicortex.net/node/17
Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
 
Odgovor na temu

Jbyn4e

Član broj: 422
Poruke: 6049
*.sbb.co.yu



+254 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 08:20 - pre 182 meseci
Znaci li to da je sledece sto treba da ocekujemo povecanje cene automobila iz Zastave? (to mi izgleda kao logicno sto ce sledece da se desi).
Kad sve ostalo zakaže, pročitaj uputstvo...
 
Odgovor na temu

postmortem
Marko Petrović
Niš

Član broj: 6754
Poruke: 393
217.15.45.*

ICQ: 40490381
Sajt: www.trekearth.com/members..


+1 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 11:26 - pre 182 meseci
po mom misljenju, sledece sto se ocekuje jesu vece kamate banaka na auto kredite, jer ce broj zakljucenih ugovora biti drasticno manji, a time i smanjena obrtna sredstva u tim fondovima.
drugo je to sto ce cene svih vozila poskupeti.
mada mislim da ova odluka nije na duge staze jer za zakljucenje onog ugovora sa EU koji se predvidja do kraja 2006te, moramo da ispunimo svakakve uslove pa i to da moramo da uskladimo carinske stope i uvoz sa susednim zemljama, o tome se pricalo u sklopu nekog sporazuma u okviru pakta za jugoistocnu evropu.. po tome, mi nema sanse da imamo jedini ovakva pravila u regionu, ako npr. bugari uvoze do 10 god starosti.. sve u svemu, pravilo je nazadno, mesto da se stimulise izvoz za smanjenje deficita, stimulisu se izborne kampanje, pa tako da ovo dodje kao posledica..

 
Odgovor na temu

Stefano

Član broj: 13287
Poruke: 1797
*.dialup.sezampro.yu.



+5 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 11:57 - pre 182 meseci
Pa teoretski nije na duge staze,pogotovu sto ova vlada nije na duge staze.
Ali sta su duge staze?
Da li godinu ili dve stavljamo pod kratke staze.
Ja verujem da ce ova odluka trajati bar 2 godine,sve i da padne vlada,posto logicno ako bi dosla druga vlast,sigurno im ne bi bio prioritet promena zakona o uvozu polovnih automobila.
Voleo bi da ako neko zna da nam ovde kaze da li su i druge zemlje koje su prolazile kroz tranziciju(Slo,Madjarska,Ceska i sl.) imale bas ovako nepopularne mere
 
Odgovor na temu

dinke
Dragan Dinić
General Manager / Lampix.net
Beograd

dinke
Član broj: 933
Poruke: 1008
*.boox.co.yu

Sajt: www.dinke.net


+2 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 13:22 - pre 182 meseci
Za sada ova odluka znači da ćemo ponovo imati gomilu vozila sa CG tablicama, jer će auto biti moguće kupiti u CG i voziti ga na osnovu ovlašćenja (već znam neke ljude koji su promenili adresu prebivališta na CG kako bi mogli to da rade). Naravno, ne bi me iznenadilo da Vlada Srbije uskoro donese i uredbu kojom bi se zabranilo korišćenje ovlašćenja u slučaju da vlasnik auta nije državljanin Srbije ili kako već.
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.verat.net

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 21:07 - pre 182 meseci
Pozdrav,
i sto bi rekao Pctel, bas je neumesno pricati o uvozu vozila preko CG kada si neinformisan o tome Ovo cu ukratko: ko nije iskusio muku sa uvozom na CG i kasnijim produzenjem registracije (da vidis kako za 1300 ccm izadje produzenje registracije 500 eura) bolje da veruje onima koji imaju ta gorka iskustva. Svakako da ima izuzetaka ali sta vredi sto poznajes nekoga kome su uredno produzili registraciju za tricavih stotinak eura kada Tebi traze za to isto 250? Samo oprezno sa tim zaletanjem...a odjava i prijava ponovo? Pa mislio sam da smo odavno prosli tu gimnastiku. Iole ozbioljan covek se ne bi u danasnje vreme igrao sa tim. Uostalom, i RS je tu a ima limit na cak 7 godina...

A vidim, ovde prolazi Dinkiceva prica i obrazlozenje? Kad to prodje na ES-u sta da se ocekuje od stadiona, pijaca, gradskih autobusa, klubova penzionera, boraca i cega sve ne... To valjda Zastava proizvodi eko3 motor? Ili mozda sest godina stara vozila nemaju taj motor? Ovo je tipicna odluka za udar po standardu koju je doneo bas Dinkic ali treba videti ko ju je sve podrzao, zapamtiti i glasati po secanju a ne po obecanju. Pa za koga god. Zanimljivo je da je zadnjih nekoliko dana bila strahovita navala vozila na Carinarnicu u Luci Beograd (za ostale nemam podatke) i da je u zadnjih par dana bilo primera da carinici rade do kasno (isti oni koji Te i ne pogledaju u 16h), te da je granicu preslo za kratko vreme nekoliko hiljada vozila...Da li je to neko znao unapred?
Hajde malo ES, razmisljajte, ocito je da ima i genijalaca medju nama, nemojte da gutate price o eko motorima, pustite to mestima gde nema ovolike obrazovanosti, tamo gde je prikladnije...
pozdrav
 
Odgovor na temu

acatheking
Aleksandar Ristić
Beograd/Mirijevo

acatheking
Član broj: 6769
Poruke: 1133
*.absolutok.net



+28 Profil

icon Re: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji08.10.2004. u 21:09 - pre 182 meseci
Citat:
...i ukoliko nisu havarisana


Šta odredba podrazumeva pod havarisanim vozilom. Da li to znači da neko neće moći da uveze auto koji je ogreban? I to je havarisano vozilo.
Volim da se vozim grackim autobusom.
Gracki autobus jede sitne pare,
gracki autobus zna kad treba stane.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: HOWTO: Kupovina automobila u Srbiji

Strane: 1 2 3 4

[ Pregleda: 52065 | Odgovora: 67 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.