Ja kleme i ceo akumlator perem sa običnom toplom vodom sa praškom.Jako lepo skida sulfatizaciju.Čeličnu četku ne koristim da ne oštetim,istanjim priključke na akumlatoru.Ako baš moram,koristim bakarnu četkicu.
Znači,operem sve,vratim kleme na mesto i namažem spojeve sa silikonskom mašću.Ako nemam,onda sa vazelinom.Tavata mast ne koristim,jer vremenom postane kiselkast i pospešuje sulfatizaciju i gubljenje dobrog kontakta.
4 ampera za punjenje?Zavisi,za koji akumlator.Najčešće i proizvodač navede.Ako to nije slučaj,maksimalnu struju možete izračunati sa gore navedenom načinu.Primer:ako je akumlator od 55 ampersati(Ah) to podelite sa deset,dobitćete maksimalnu struju punjenja,tj. 5,5 ampera.Za nominalnu struju punjenja ampersati treba te podeliti sa dvadeset.U ovom slučaju je to 2,75 ampera.
Naravno,koriste se i veće amperaže naročito kod desulfatizacije ali UVEK SA KONTROLOM.Velika struja uništava,deformiše lamele u ćelijama.
Kada se puni akumlator?
Kada stoji duže van vozila;
Ako smo radili konrolisano, periodično pražnjenje,radi sprečavanja sulfatizacije;
Zimi,ako nam vozilo i akumlator stoji u hladnom,radi održavanja nazivnog napona;
i Ako smo ispraznili akumlator
Najbolji su punjači sa regulacijom struje.Neki imaju(oni skuplji) ugradjen i "kap po kap" sistem.Sa ovim zadnjim stalno (a naročito zimi) možemo puniti akumlator.Nekada u svakom broju SAMa je bilo reči o ovome...
Glupih pitanja nema...
...samo glupih odgovora!