Zbog koncepcije. Dvostepeni automatski menjac te jednoznacne koncepcije nije bas za takav moped, mala je snaga a standardna oprema, paljenje, platine, bez CDI-ja i neke bolje kontrole predpaljenja, sa linearnom i ogranicenom kontrolom. Promeni se za nekih 10-15 stepeni od statickog i kraj.
E sad, izuzetno stara konstrukcija, koja funkcionise samo kada je sve bar 90% ok. Kada krenu zazori, pomeranja, habanja, to se razdesi u pogresnim smerovima, pa je efekat spaljivanje svecice, koja radi u losem rezimu, uz velika lokalna pregrevanja na kontaktima i nedovoljno ustaljenom radnom rezimu.
Pregrevanje elektroda se intenzivira, pa svecica deluje kao spaljena brenerom, sto je i slican efekat, topila se od prejake varnice.
Uslovno receno prejake, energija bobine je takva kakva je, medjutim energija na svecici se cak i povecava, ako se pripaljuje na malom pritisku.
Tada u varnici ucestvuje preko sedam pikova visokog napona, dok je pod pritiskom redukovano na prva dva-tri, sa najvecom naponskom amplitudom.
Znaci, mala kompresija, pomereno paljenje zbog interne mehanicke regulacije, a motor je prisiljen da to radi zbog nezgodnog menjaca koji se ukljucuje na maloj snazi, a elasticnost motora nikakva, sledi spaljivanje svecice...
Obrusi malo glavu i nece da przi svecicu, ali tada ostatak nece predugo trajati..
Postaviti mekse opruge za pomeranje ugla predpaljenja, i omoguciti lagan hod, promeniti zonu regulacije predpaljenja..
Moze da se ugradi elektronsko, programirano paljenje, sa ogranicenim impulsom na svecici, spoljna bobina, accu...
Ili prepakuj neki varijator
Poz