Pa ovako, otprilike, su imali iskustvo gotovo svi stariji bajkeri koje ja znam, ukljucujuci i sebe, mada sam, sada, bajker samo u dusi. I automatik i 12-ica, i sugave sajle na levoj strani. Mada, dok se vozilo, zaboravljani su dani i noci, u podrumu punom ulja i starih krpa, alata i delova za tomosa.
Cinjenica, da je 60-tih i 70-tih tomosova cetvorka bila proglasena za najbolji mali robustni motor(evropski), izdrzljiv, i za nase prilike jeftin, sa jeftinim odrzavanjem. Za par kantica ulja za Johnsona, mogao si kupiti klip i cilindar za cetvorku. A kupis ga u robnoj kuci, na kredit. Milina.
Ali, to je prica stara 30 i + godina, sada je sve malo drugacije, i zahtevi i slobodno vreme, ljudi sve vise traze kvalitetnu zabavu, da ne moraju da imaju garazu i tonu alata ni za motor ni za kola, nema se vremena za nedelje i nedelje popravke. A i vozila su brza, jeftinija, sada se za godisnju prosecnu platu moze kupiti nesto pristojno, bar sto se motora tice, sto je ranije mnogo komplikovano bilo.
Zato ne vidim puno smisla, gubiti vreme sa tomosom, a i pare, i postari su presli na aprilie, makar u Italiji
, a retki "srecnici", koji su se vozili tomosa bez popravke, su ostali retki. Treba se osvrnuti i prilagoditi novom vremenu, kvalitetnijih, stabilnijih, pouzdanijih motora, za iste ili zanemarljivo vece pare. Da ne spominjem "vreme je novac", ali to "malo vise novca", znaci mnogo vise vremena u voznji i druzenju, nego u radionici(garazi, podrumu), ne racunam razna "ulepsavanja" ili ugradnje muzike...
Poz.