
Ne mogu Ameriku(gde mozes da kupis motor od 100$ do 100k$, i imas tone delova gde god..) da uzimam kao reper, ali dovoljna je Evropa. Mogu se pronaci solidni motori za pristojne pare, izbor delova...
Ali, ovde, situacija dolazi do smeha, da ljudi furdu cene 1000 i kusur evra, da motore stare po 15- 20 god, koji jos idu i mogu se naglancati, cene 60% cene novog...
Cesto su i sezonu stari, skuplji nego novi.., "drze" tvrdoglavo cenu svog blaga, a u radnji pala cena....
Sada su mi jasne neke filozofije, koje se ulivaju, tamo gde nisam mislio da moze. Motori(trebalo bi, po meni) su opsesija, zabava, svako nesto voli, enduro, coper...ali sve je manje takvih, sve se vise voze oni motori sto se "lako" prodaju...
Ofucane pjadjo vespe iz devedesetih, prodaju se kao "legende"(?), za 1000 i kusur evra, a cena im je bila, pre 15 god, 2000DM(par godina stare)..a nova je 3000
Virago, cudo popularnosti, nova je 4500 evra, mala Yamaharli(125-250), a polovna, stara 10 god, 2000-2800, uvezena za 700-1500 evra..
Malo je realniji odnos kod crsh-rocketa, grbavaca, tu su 5 godina, upola cene, ali, ko zna kako raubovani, ispadani, iskrivljeni, pa zakrpljeni. Stari par godina, odrzavani, sa "samo" 20 kkm, su 70-80% cene novog.
Tako da polovna opcija postaje besmislena, sto se polako i vidi po oglasima, vatrene cene, u ponudi hiljade motora, a mozda desetak promeni (legalno) adresu..vise ih se "klepi"...
Znaci novo, samo da saznam(o), kako se koji od "nepoznatih" ponasa, od korisnika...iskustvo sa terena je znacajno.
Hrvatska je mnogo dalje "dogurala" u odnosu prema robi, gradjanima, internetu..evropi..najbolje tekstove o motorima na Balkanu sam procitao na hr sajtovima, ne racunam, naravno, zemlje sa mnogo duzim i bogatijim iskustvom, ne zivim ni u USA ni u Australiji..sve u svemu, drugacija situacija..
Poz.