Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako turbini produziti zivot?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako turbini produziti zivot?

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 52983 | Odgovora: 97 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

dekster2
milosavljevic boban
centar

Član broj: 142273
Poruke: 758
*.adsl.verat.net.



+4 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?20.05.2007. u 21:26 - pre 206 meseci
@stele

nerazumem te. da li znas kako radi turbina (na kom principu)+intercooler.
on je pitao za stariji model automobila.Za mazdu ne znam da li ima i pumpu za dizel gorivo u rezervoaru kao peugeot.
Elementi u pumpi se podmazuju preko goriva.Za vreme nestasice goriva ljudi su nabaljali i sipali kerozin koji je suv i
tako upropascavali motore.
•Postujte sve ucesnike diskusije, pa cak i kada se ne slazete sa necijim misljenjem!
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?20.05.2007. u 21:36 - pre 206 meseci
Šta ti nije jasno, šta ne razumeš?

Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
 
Odgovor na temu

dekster2
milosavljevic boban
centar

Član broj: 142273
Poruke: 758
*.adsl.verat.net.



+4 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?20.05.2007. u 22:14 - pre 206 meseci
@stele

Znaci vas dvojica kada krenete na duzi put(nemacka-da kazemo blize Minhen)vi vozite 150 km jedno 10 min pa negasite 2 min i tako 1000 km.
Najbolje drugar da stavi kuku,pa povucete prikolicu u kojoj pauzirate uz kaficu ( mada od silnih pauza ima da se nadujete ).
Salim se.Pa nije motor puter pa da ga gasis i odmaras.Ima raznih pravila ali to je bar meni smesno.Dizel ruku na srce jedino ne trpi turaze
i maksimalan gas.Za njega optimalno je najbolje ima da traje bar 300.000.

ps

da vam prodam termose za kafu imam povoljno.
•Postujte sve ucesnike diskusije, pa cak i kada se ne slazete sa necijim misljenjem!
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?21.05.2007. u 15:43 - pre 206 meseci
Nisi valjda pomislio da smo se zaustavili da bi odmorili motor, turbinu ili šta već. Reci mi da se šališ molim te.

BTW
Možeš li da mi pojasniš ovu rečenicu.
Citat:
Za njega optimalno je najbolje ima da traje bar 300.000.

danas sam imao mnogo posla pa mi je koncentracija malo opala tako da ne mogu da shvatim ovako duboku misao

Hvala na ponudi za termos, pročitaj malo bolje prethodne postove pa će ti biti jasno da mi nije potrebna.

Pozdrav!
Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?26.05.2007. u 23:39 - pre 206 meseci
Citat:
njinsa: bakara sedi u nekog japanca sa turbinom,spusti vozacev stitnik za sunce i procitaj na upozorenju sta pise (sigurno znas engleski)!!! a i u velikom broju upustava za auta to isto pise,stvarno ne znam sta si ti citao!

Citat:
Stele: Piše o ovome u korisničkom uputstvu za Mazdu 6 iz 2003 godine. (mislim na rad motora na praznom hodu neko kratko vreme posle rada na velikom opterećenju, pa onda gašenje, ne na sipanje ulja u rezervoar)
Pozdrav!

Citat:
bakara: Ajd` postavi sliku ako ti nije tesko...


Evo prodje 5 dana a ja ne dobih sliku iz korisnickog uputstva gde to pise za turbinu...
Nije da vam ne verujem, ali sve ispade na rekla-kazala!
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

millko
MAMAS-namjestaj po mjeri,okovi za klizna
vrata,... www.mamas.ba

Član broj: 64074
Poruke: 358
85.158.33.*



+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?27.05.2007. u 01:39 - pre 206 meseci
pa ovako nekako ide za tu pricu,pokusacu na ovaj nacin malo da prenesem moje skromno ali iskustvom steceno znanje.
turbo motor nije fakat preporucljivo gasisi odmah po zavrsetku voznje.sad mnogi se pitaju sto?kad ugasis motor,uljna pumpa i vodena pumpa istog trena ujedno se gase,ujedno i sa time prestaje aktivno hladjenje cijelog motora preko ulja i antifriza.nagomilana toplota koja ostaje u motoru na kriticnim mjestima je naglo povisuje.temperatura ispusnih plinova kod turbo dizela ide od 500 do 800 celzijusa,pa tako i ulje koje podmazuje cijeli sklop turbine ima temperaturu oko 300 celzijusa,naravno uloga tog ulja je adekvatno podmazivanje i hladjenje turba.sad kad naglo ugasis motor,temperatura ulja se enormno povecava na 500 celzijusa,temperatura lezajeva turba i osovine isto tako.
e u takvim uslovima ulje izgara,osovine lezajeva sljed toplotne torzije se deformisu.takvo izgaralo ulje zatvara uljne kanale,pa prilikom sljedeceg hladnog starta turbo nema adekvatno podmazivanje a i sam znas da turbo vrti preko 120k ob/min,ako nema dobro podmazivanje,turbo zariba i .....
pored ovoga,turbo strada i od lose nafte.veci udio sumpora u nafti stvara masne naslage koje vremenom ocvrsnu,tako da smanjuju protok zraka kroz turbo.meni se licno desila ovakva situacija.skidanje turba,ciscenje ti ne gine.onaj ko se bavi reparacijom turbina i kompresora zna o cemu pricam.pozzzzzzzzz
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16359



+2922 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?27.05.2007. u 10:01 - pre 205 meseci
Ma sve je to u redu, i to je vec nekoliko puta ponovljeno u nekoliko prethodnih postova...
To sto si ispricao ja sam do sada cuo milion puta.
Ja trazim crno na belo gde to pise, zelim da vidim da proizvodjac tako savetuje...


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?27.05.2007. u 10:08 - pre 205 meseci
Ja sam trenutno u Minhenu i uputstvo mi trenutno nije pri ruci pa ne mogu da okačim sliku :-) ......... strpljenja molim!

Do tada evo par linkova sa citatima koji potvrđuju ono što sam već napisao.

http://www.turbosafeplus.com/news_clips.html

Citat:
Shut Down
Before shutting your engine down, let the turbocharger cool down. When an engine runs at maximum power/high torque, the turbocharger is operating at very high temperatures and speeds. Hot shut down can cause reduced service life which is avoidable by a minute or two of idling.


http://www.holset.co.uk/files/4_3_5-operating%20procedures.php

Citat:

Shut Down
Before shutting your engine down, let the turbocharger cool down. When an engine runs at maximum power/high torque, the turbocharger is operating at very high temperatures and speeds. Hot shut down can cause reduced service life which is avoidable by a minute or two of idling.


http://www.renault5gtturbo.com/gttmaintenance.htm

Citat:

2. Also you can prolong the life of your turbocharger by getting in the habit of every time you finish your journey and want to switch off your engine, let the engine idle for about 2 minutes then switch off the engine. This allows the turbo to stop spinning before the oil supply to the turbocharger is cut off by you switching off the engine.



http://zhome.com/ZCMnL/PICS/tu...Basics/turboChargerBasics.html

Citat:

Let the engine idle for approximately two minutes prior to engine shut down. This cool-down period prevents oil coking and oil varnishing on the turbine wheel and shaft. Varnishing is a build up of oil on the shaft which increases clearances and decreases the flow of oil to cool and lubricate the shaft.


Evo šta može da se pronađe za pet minuta googlanja.

Pozdrav!




Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ptt.yu.



+5251 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?27.05.2007. u 11:16 - pre 205 meseci
Bez obzira na veliku googlovsku pamet, motor ipak nije od sira (ili putera)..

Sva temperaturna naprezanja su uracunata, a svako "kidanje" motora, na velikim obrtajima, smanjuje servisni interval kako za turbinu tako i za motor. Tih par minuta rada za pothladjivanje turbine uljem moze da se obavi i sa parkiranjem, laganom voznjom, ili se prostim gasenjem motora, jedaput ili dvaput se nista nece dramaticno dogoditi..

Poz.
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?27.05.2007. u 13:00 - pre 205 meseci
Motor nije ni od sira, putra, vrhnja, mleka, jajca i krumpira već od čelika, livenog gvožđa, aluminijuma, bronze, plastike itd... pa se ipak pre ili kasnije nešto pokvari.

Šalu na stranu, naravno da nisu motori baš toliko osetljivi. Rad motora na leru pre gašenja treba praktikovati samo u ekstremnm slučajevima tj. posle rada na velikom opterećenju. U svakodnevnoj vožnji sa delimičnim opterećenjem dovoljno je primeniti trikove koje si naveo. Znači lagana vožnja pre parkiranja i gašenja i to je to.

Pozdrav!
Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?27.05.2007. u 22:35 - pre 205 meseci
Citat:
bakara: Ma sve je to u redu, i to je vec nekoliko puta ponovljeno u nekoliko prethodnih postova...
To sto si ispricao ja sam do sada cuo milion puta.
Ja trazim crno na belo gde to pise, zelim da vidim da proizvodjac tako savetuje...


Evo, ja ću da ti ispunim želju. Crno na belo:



Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

hakinen
kragujevac

Član broj: 30133
Poruke: 1182
*.dynamic.sbb.co.yu.



+2 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 00:18 - pre 205 meseci
Al tu nigde ne pise da treba da ostavis motor da radi minut dva pa da ga ugasis!!
Normalno je da kad zaustavljas vozilo, da kocis, a ne da pritiskas gas??
Tako da u svakom slucaju pre gasenja motora, dok se vozilo zaustavi prodje 10-15sec, sto je sasvim dovoljno!
I nezaboravite da turbina ne radi uvek, tako da prilikom voznje po gradu, turbina ce veoma retko da se upali, ako znate kad se na vasem autu pali turbina, i uz malo vezbe, necete dozvoliti turbini ni da se upali!
ZASTAVA 750LE poslednja serija 85god 950.000 primerak!
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 01:41 - pre 205 meseci
U poruci: http://www.elitesecurity.org/p1580780
je rečeno ono na šta se bakara pobunio i na kraju u drugoj poruci tražio crno na belo.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ptt.yu.



+5251 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 10:24 - pre 205 meseci
Ovo je kao uputstvo kao za domacice. Tenicki nema previse opravdanja, osim ako lezaj, a to puno zavisi od tipa i kvaliteta turbine, neki slucajem, razlikama pritiska, ne dozivi ulazak prljavstine u sebe, izbijanje zastite...

To se mozda(licno jako sumnjam da je "redovna" pojava) desavalo kod prastarih turbina, pa jos "jeftinijih, novije konstrukcije su zasticene i od vakuumskih rupa i od hidraulickih udara.
Slicno se desava kada se zavrti motor, pusti gas, a turbina "kine". Ako su neispravni pomocni sistemi, turbina ce uginuti ranije, bez obzira na nacin gasenja motora, ili neka sitna pothladjivanja.

Turbine su jako razlicite, tako da bi trebalo upoznati onu koja se koristi, tip i nacin rada, i prema tome se ophoditi. Nema univerzalne formule, a da je nesto znacajna.

Ali to je "tezi" put, zahteva neka znanja, ne dozvoljava slobodna zakljucivanja...

Poz.
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 15:32 - pre 205 meseci
Nažalost, još nisam uspeo da dođem dao uputstva za mazdu, ali evo setih se danas da na poslu imam jedno korisničko uputstvo, doduše za kamion ali princip je isti i za putnička vozila.
Elem, korisničko uputstvo je za Mercedes Atego iz 2006. godine i evo šta sam u njemu našao:

Dakle postoji barem jedno korisničko uputstvo koje potvrđuje ono što sam već napisao.
Pa, ko hoće, neka veruje i poštuje, a ko neće ne mora.


Citat:
vladd: Ovo je kao uputstvo kao za domacice. Tenicki nema previse opravdanja, osim ako lezaj, a to puno zavisi od tipa i kvaliteta turbine, neki slucajem, razlikama pritiska, ne dozivi ulazak prljavstine u sebe, izbijanje zastite...


pa ne očekuješ valjda da ti u korisničkom uputstvu (za šofere) neko u sitna crevca objašnjava zašto to nije dobro za turbinu. Zamisli na šta bi ličilo uputstvo u kome se svaki sistem na vozilu objašnjava u sitne detalje...... Šofer treba da zna kako se šta koristi i šta je dobro za njegovo vozilo a šta ne, a ako ga interesuje zašto je to tako neka se informiše na nekom drugom mestu.

Pozdrav!


Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ptt.yu.



+5251 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 17:00 - pre 205 meseci
Normalno je da je uputstvo i za neuke, npr domacice (mada...), ali takvo uputstvo ne treba koristiti kao sveto pismo i argument, bar ne na tehnickom forumu, gde neko nesto i zna...(osim kiflica sa sirom)

A drugo, ovo sto si dao, normalno je koriscenje vozila, savet se moze dopuniti, kada auto prokuva, dodati mu toplu vodu i ostaviti ga da radi, ne gasiti ga. Takodje, paziti da se vrucim auspuhom ne pokupi neka kesa (cest slucaj kod nas-Nemci to ne razmatraju), a ne samo parkiranje blizu sena...

Poz.
 
Odgovor na temu

milovank
Milovan Kovačević
Banja Luka

Član broj: 67279
Poruke: 67
87.250.121.*



+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 17:47 - pre 205 meseci
Ama ljudi, ja sam Bosanac, ali ovde mi neki ozbiljno konkurisu po pitanju tvrdoglavosti....
Pa valjda je svima jasno da rad motora na praznom hodu, nakon zestoke voznje, sigurno ne skodi, a cim ne skodi zaci da .. da .. KORISTI. Sigurno da je turbina tako projektovana da moze da radi i bez toga. A onaj ko to trazi crno na bjelo, tesko ce to naci u korisnickoj literaturi. U projektnoj dokumantaciji, raznim naucnim radovima sigurno to pise. Korisnicko uputsto je za vozaca, a oni obicno nisu bas nesto tehnicki obrazovani. Zamislite da covjeku koji da par desetina hiljada evra u uputstvu napisete da prije gasenja motora, treba da ga ostavi 10-20-30 sec na praznom hodu. Pa on bi mislio da je bacio taj novac. Da postoji visa tehnicka kultura vozaca, to bi se sigurno smjelo napisati. Japanci su tu malo odmakli, pa se zato na nekim njihovim autima, to moze procitati.
Nemojte, molim vas vise pisati o tome kako ovo ne koristi turbini ili traziti crno na bjelo. Pokajacu se sto sam uopste postavio ovo pitanje. Pozdrav!
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 17:48 - pre 205 meseci
Citat:
vladd:takvo uputstvo ne treba koristiti kao sveto pismo i argument, bar ne na tehnickom forumu, gde neko nesto i zna...


Baš naprotiv, ovakve argumente treba koristiti kad god je to moguće. Na taj način izbegava se rasprava a forum dobija na ozbiljnosti i kvalitetu.
bakara je tražio crno na belo iz uputstva i to je i dobio. Drugačije ga sigurno nebi ubedio.........
A to da li će neko da poštuje ili ne ono što piše u uputstvu to je njegova stvar, zaista ne želim nikog da ubeđujem.

Pozdrav!
Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ptt.yu.



+5251 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 18:33 - pre 205 meseci
E pa nije, bas, moraces malo da podignes nivo argumenata ili pojedi kljuceve od kola...I za to postoji uputstvo da se ne radi, da se ne povredi neko...ili za prskanje WD40u oci...sta god..

Znaci, mahati sa budalastinama kao potrebnim ponasanjem, bez opisa, tipa i tehnologije turbine, mozes da ostavis na mestu, gde si nasao, ili da pronadjes zutog macka, sa bogatim repom...

Elem, polivanje vozila benzinom ne raditi, to skracuje vek kontakt brave, a pomalo i svega, u zapaljenom vozilu.

Znaci, "zavrsavamo" sa "velikom mudroscu", dovodjenja motora u normalan temperaturni rezim, i ima li, da li je neko izcackao, neki zdrav, tehnicki savet, za rad i trajanje turbine, sira ili uza creva, adijabatski prigusivaci, regulatori nadpritiska...nesto nedostupno "domacicama" ili pravnicima..

Poz.
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 19:24 - pre 205 meseci
majstore, mnogo si se udaljio od teme i počeo si da odgovaraš na pitanja koja ti niko nije postavio.

Pazi, bakara je izrazio sumnju u vezi onoga što sam napisao i zatražio crno na belo iz uputstva da se uveri da je to istina.
Ja sam okačio sliku iz uputstva u kojoj sve lepo piše i sad tebi to nevalja. Oni u mercedesu nemaju pojma šta pišu a ti ovde kao sve znaš.
Neznam šta si ti još očekivao, da sliku propratim sa nekim referatom iz tribologije, Navije-Stoksovim jednačinama, nekom hemijskom formulom ili proračunom iz mašinskih elemenata pa da bi tebe ubedio da onaj tekst iz uputstva ima nekog smisla.
Stvarno sam umoran od ove rasprave, pa bih zamolio bakaru da se javi i da se izjasni da li je zadovoljan crno-belim odgovorm.

Pozdrav!
Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako turbini produziti zivot?

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 52983 | Odgovora: 97 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.