Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako turbini produziti zivot?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako turbini produziti zivot?

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 52616 | Odgovora: 97 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vlada01us

Član broj: 2291
Poruke: 393
*.ptt.yu.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 20:06 - pre 204 meseci
Citat:
Piše o ovome u korisničkom uputstvu za Mazdu 6 iz 2003 godine. (mislim na rad motora na praznom hodu neko kratko vreme posle rada na velikom opterećenju, pa onda gašenje, ne na sipanje ulja u rezervoar)
Pozdrav!

Pa hajde molim te, kad vidis drugara, snimi i ovo pa okaci. Pa tako resi sve nedoumice.
 
Odgovor na temu

Stele
sam svoj majstor
Srbija, BG

Član broj: 30247
Poruke: 285
*.ikomline.net.



Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 20:57 - pre 204 meseci
Trenutno zaista nisam u mogućnosti da dam sliku iz mazdinog uputstva. Nebih da objašnjavam zašto.

Ali, evo pretpostavimo da ja lažem i da u mazdinom uputstvu ne piše ono što sam rekao.

Umesto slike iz mazdinog ja sam dao sliku iz mercedesovog uputstva, i šta sad, u čemu je razlika?
Čak i to je sasvim dovoljno da se demantuje ono što je bakara rekao:

Citat:
bakara:Zasto ni u jednom korisnickom uputstvu nema ni reci o tome?


U čemu je poenta, koliko uputstava je potrebno da bi se savet o negašenju motora minut-dva posle rada na velikom opterećenju prihvatio kao pozitivan?

Pozdrav!
Ako se zaglavi - primeni silu. Ako se slomi, ionako ga je trebalo zameniti.
 
Odgovor na temu

millko
MAMAS-namjestaj po mjeri,okovi za klizna
vrata,... www.mamas.ba

Član broj: 64074
Poruke: 358
85.158.35.*



+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 21:18 - pre 204 meseci
"I nezaboravite da turbina ne radi uvek, tako da prilikom voznje po gradu, turbina ce veoma retko da se upali, ako znate kad se na vasem autu pali turbina, i uz malo vezbe, necete dozvoliti turbini ni da se upali!"
mislim da bas grijesisi oko ovoga:)nema tu turbo se pali.ne pali.mislim da je ovo bas glupost koju si napisao,razmisli 2 puta prije nego sto pises:)nista lose:)
naime,sa pokretanjem,tj. startanjem motora turbo pocinje da se vrti,jer njega pokrecu izduvni gasovi.stiskanjem akseleratora ili papucice gasa veci je protok natfe srazmjerno tome brze sagorijevanje pa tim i veca brzina okretanja lopatica turba.turbina ima svoj max. stepen iskoristenja,zavisno od modela i nacina konstrukcije motora,varira oko 2800 ob/min,pa otuda i mesarska prica pojedinih ljudi koji u zivotu nisu ni vidjeli kako ona izgleda da se "pali".izvinjavam se na offu,ubadalo je ovi:)
mislim da ovakav tok price vezano za ovu polemiku gasenja-ne gasenja motora odmah ne treba nastavljati.jednostavno,onaj ko tako nece postupiti niko ga i ne tjera,onaj ko zeli moze probati,nece skoditi(da opet na ulazimo u ponovnu raspravu jel tako bolje ili ne).ja sam napisao samo dobronamjeran savjet,nije mi cilj bio da ulazim u polemike.

 
Odgovor na temu

Goran Mijailovic

Član broj: 12684
Poruke: 6907



+437 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 21:35 - pre 204 meseci

Citat:
pa otuda i mesarska prica pojedinih ljudi koji u zivotu nisu ni vidjeli kako ona izgleda da se "pali".izvinjavam se na offu,ubadalo je ovi

Pozdrav,

I ja sam to cuo od nekih, kako kazu da se turbina upali u petoj na auto putu

Ja stvarno nemam nekih iskustava sa turbinama na autima ali na buldozerima sam vidjao turbo kako izgleda cak sam ih i slao na servis i ta prica da se turbo pali posebno sto se tog aspekta moga znanja tice ne pije vodu.
E sad, mozda su ubacili neku elektroniku na turbo od auta pa se stvarno pali stajaznam, ali sumnjam da je na mom Golfu turbodizelu primenjeno takvo sto.
 
Odgovor na temu

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Milan Stosic
dipl. ing.
Kragujevac

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Član broj: 57952
Poruke: 298
*.dynamic.sbb.co.yu.

Sajt: www.kragujevac.co.yu


+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 22:20 - pre 204 meseci
@Milko i Goran

Jel ste sigurni? Aj mi objasnite onda postojanje takozvane turbo rupe, jer po vasoj teoriji turbina radi non stop i onda bi i ubrzanje trebalo da bude linearno ali nije tako zar ne?

Turbina se pali tek na 2500 rpm (zavisi od proizvodjaca ali tako je u proseku recimo) jer tada kolicina izduvnih gasova postane dovoljna da je pokrene..
Nemojte ljudi na silu... uzmite veci cekic..
 
Odgovor na temu

Goran Mijailovic

Član broj: 12684
Poruke: 6907



+437 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 22:50 - pre 204 meseci
Ja nisam siguran, ali sam prilicno siguran da turbina nije vodenicni kamen.

 
Odgovor na temu

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Milan Stosic
dipl. ing.
Kragujevac

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Član broj: 57952
Poruke: 298
*.dynamic.sbb.co.yu.

Sajt: www.kragujevac.co.yu


+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:03 - pre 204 meseci
Hmm ako vec moram "plasticno" da ti poredim onda mozes da je posmatras kao vetrenjacu :)
Znaci potrebna je odredjena sila koju stvaraju izduvni gasovi da bi se zavrtela.. to se sve desava negde oko 2500rpm (naravno ovo je uzeto grubo jer se razlikuje zavisno do proizvodjaca).. ova granica broja obrtaja je pretpostavljam uzeta namerno zbog potrosnje u gradskim uslovima kada dodatna snaga i nije potrebna.. kao sto rekaoh zato i postoji ta famozna turbo rupa..

Na savremenijim vozilima efekat turbo rupe se eliminise primenom interkulera, zatim varijabilnim pritiskom, da li primenom elektronike ili na starijim turbinama primenom "vest gejt" ventila, koji isporucuje turbina itd..
Nemojte ljudi na silu... uzmite veci cekic..
 
Odgovor na temu

millko
MAMAS-namjestaj po mjeri,okovi za klizna
vrata,... www.mamas.ba

Član broj: 64074
Poruke: 358
85.158.35.*



+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:12 - pre 204 meseci
Stole_sto_ljubi_zene_gole cuj sam si sebi dao odgovor na postavljeno pitanje.lopatice koje pokrecu izduvni gasovi nalaze se na izduvu,zamisli kako bi ti teoretski "upalio" turbinu zasebno od izduva?!drugo,ovdje turbo lag ili rupa.taj lag se manifestuje u trenutnom odzivu papucice gasa,i inertnosti turba,jer pri nizim obrtajim tubro se vrti ali nije u stanje trenutno naglo povecati broj obrtaja da bi doslo do brzeg usisa.ovaj problem se jednostavno rijesava u velikoj mjeri sa varijabilnim turbinama,koje u sebi imaju tkz. zakrilca koja tacno usmjeravaju zrak na lopatice pri nizim obrtajima,i na taj nacin dobijamo efikasnije "punjenje" turbine i efikasniji pritisak na izlazu.pored ove tehnologije,mrzi me da sada pisem postoji i twin-turbo tehnologija koja se u velikom mjeri razlikuje od ove.sastoji se iz 2 manje turbine koje " rade" na razlicitim stepenima obrtaja,al to nije sada tema.
kljucno u ovom svemu je da turbo nemozes ti regulisati nikakvim paljnjem i gasenjem.turbo lag jednostavno ovdje nije nicim vezan za ovu tematiku.
 
Odgovor na temu

millko
MAMAS-namjestaj po mjeri,okovi za klizna
vrata,... www.mamas.ba

Član broj: 64074
Poruke: 358
85.158.35.*



+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:24 - pre 204 meseci
"Na savremenijim vozilima efekat turbo rupe se eliminise primenom interkulera, zatim varijabilnim pritiskom, da li primenom elektronike ili na starijim turbinama primenom "vest gejt" ventila, koji isporucuje turbina itd.."


Opet mijesas pojmove!znas li sta je inercooler?!
e ovako mala skola da napravim rezime posto vidim da ova rasprava se svodi na lupetanja kojekakva

intercooler-Kada je vazduh kompresovan (po zakonima termodinamike) on se greje, a kada se vazduh greje on se širi. Tako jedan deo od povećanja pritiska turbo pujnača je rezultat zagrevanja vazduha pre nego on uđe u motor. Da bi se povećala snaga motora, cilj je povećati broj molekula vazduha u motor, a ne neophodno povećati pritisak vazduha. Interkuler je dodatna komponenta sistema koja liči na hladnjak, samo što vazduh prolazi kako kroz interkuler tako i oko njega. Vazduh koji treba da uđe u motor prolazi kroz interkuler i time se hladi, dok se spoljašnji vazduh pomoću ventilatora duva preko interkulera. Interkuler povećava snagu automobila tako što hladi vazduh pod pritiskom koji izlazi iz turbine pre nego što uđe u motor. To znači da turbo punjač koji radi na 0,5 bar pritiska uz pomoć interkulera ubacuje hladan vazduh na 0,5 koji sadrži daleko više molekula vazduha obzirom da hladniji vazduh je gušći nego topliji.znaci intercooler ne eliminise nikakav turbolag,vec hladi zrak:)))))))

wastegate-ti je obicni ventil koji ispusta visak sabijenog zraka da tubro nebi stradao od velike brzine kretanja,opet nikakve veze nema sa lagom.njegov princip rada je da ventil „oseća“ promenu pritiska i ako pritisak pređe određenu granicu to je indikator da se turbina okreće prebrzo i tada ventil ispušta deo izduvnih gasova tako da ne prelaze preko turbine i time omogućava turbini da uspori.


 
Odgovor na temu

Goran Mijailovic

Član broj: 12684
Poruke: 6907



+437 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:27 - pre 204 meseci
Citat:
Stole_sto_ljubi_zene_gole: Hmm ako vec moram "plasticno" da ti poredim onda mozes da je posmatras kao vetrenjacu :)
Znaci potrebna je odredjena sila koju stvaraju izduvni gasovi da bi se zavrtela.. to se sve desava negde oko 2500rpm (naravno ovo je uzeto grubo jer se razlikuje zavisno do proizvodjaca).. ova granica broja obrtaja je pretpostavljam uzeta namerno zbog potrosnje u gradskim uslovima kada dodatna snaga i nije potrebna.. kao sto rekaoh zato i postoji ta famozna turbo rupa..

Na savremenijim vozilima efekat turbo rupe se eliminise primenom interkulera, zatim varijabilnim pritiskom, da li primenom elektronike ili na starijim turbinama primenom "vest gejt" ventila, koji isporucuje turbina itd..


U vezi turbo laga i pocetka rada turbo punjaca:
Citat:
Turbo Lag
Jedan od najlakše uočivih problema turbo punjača je da oni rade istog tretnutka kada pritisnete pedalu gasa, već je potrebno da motor obezbedi odgovarajuću količinu gasova, a onda je potrebno još nekoliko trenutaka da se turbina zavrti da bi počela sa radom što ima za rezultat da automobil naglo dobije snagu tek nekoliko trenutaka po pritiskanju pedale gasa. Jedan od načina za smanjenje ovog efekta (lag = zadrška prim.prev.) je da se smanji intertnost pokretnih delova, tj. umanjenje njihove težine. Ovo omogućava turbini i kompresoru vazduha da se brzo zavrte i počnu ranije sa povećanjem snage motora.


U vezi vest gejt ventila:
Citat:
Ventil za ispuštanje viška vazduha (vejst gejt – eng. wastegate)
Većina automobilskih turbo punjača imaju ventil za ispuštanje viška vazduha koji omogućava manjim turbo punjačima da se ne vrte previše brzo na visokom broju obrtaja, a istovremeno time što su mali umanjuju lag. Ventil za ispuštanje viška vazduha omogućava izduvnim gasovima da ne prelaze preko lopatica turbine. Ventil „oseća“ promenu pritiska i ako pritisak pređe određenu granicu to je indikator da se turbina okreće prebrzo i tada ventil ispušta deo izduvnih gasova tako da ne prelaze preko turbine i time omogućava turbini da uspori.


U vezi interkulera:
Citat:
Interkuleri
Kada je vazduh kompresovan (po zakonima termodinamike) on se greje, a kada se vazduh greje on se širi. Tako jedan deo od povećanja pritiska turbo pujnača je rezultat zagrevanja vazduha pre nego on uđe u motor. Da bi se povećala snaga motora, cilj je povećati broj molekula vazduha u motor, a ne neophodno povećati pritisak vazduha. Interkuler je dodatna komponenta sistema koja liči na hladnjak, samo što vazduh prolazi kako kroz interkuler tako i oko njega. Vazduh koji treba da uđe u motor prolazi kroz interkuler i time se hladi, dok se spoljašnji vazduh pomoću ventilatora duva preko interkulera. Interkuler povećava snagu automobila tako što hladi vazduh pod pritiskom koji izlazi iz turbine pre nego što uđe u motor. To znači da turbo punjač koji radi na 0,5 bar pritiska uz pomoć interkulera ubacuje hladan vazduh na 0,5 koji sadrži daleko više molekula vazduha obzirom da hladniji vazduh je gušći nego topliji.


U vezi principa rada:

Citat:
Način funkcionisanja turbo punjača:

Turbo punjač je pričvršćen na izduvnu granu motora, a ti izduvni gasovi okreću turbinu. Turbina je osovinom povezana sa kompresorom koji se nalazi između filtera za vazduh i usisne grane motora i taj kompresor sabija vazduh koji se ubacuje u cilindre. Izduv iz cilindara prolazi preko lopatica turbine koje okreću samu turbinu i što više vazduha prolazi kroz lopatice, to se turbina brže okreće. Sa druge strane osovine na koju je prikačena turbina nalazi se kompresor koji pumpa vazduh u cilindre. Kompresor je tzv. Centrifugalna pumpa – uvlači vazduh u centru svojih lopatica i gura ga dalje kako se okreće. Da bi izdržala 150000 rotacija u minuti osovina turbine mora biti pričvršćena veoma pažljivo. Većina ležaja bi pri ovoj brzini okretanja verovatno eksplodirala pa tako turbo punjači koriste fluid (ulje) koje je u veoma tankom sloju između lagera i osovine i pomoću koga se kuglagerima po kojima se osovina kreće samim tim smanjuje trenje, a istovremeno hladi osovinu i druge delove turbo punjača.



 
Odgovor na temu

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Milan Stosic
dipl. ing.
Kragujevac

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Član broj: 57952
Poruke: 298
*.dynamic.sbb.co.yu.

Sajt: www.kragujevac.co.yu


+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:30 - pre 204 meseci
Ok udaljismo se od teme.. Ja se nadam da ovde govorimo o starijim modelima turbina za koje je i potrebna eventualna paznja pri eksploataciji zbog zastarelosti tehnickih resenja.. a to su upravo te turbine iz 80-ih i 90-ih godina koje se mahom koriste u vozilima na nasim drumovima.. takve turbine su jako inertne i da bi se zavrtele potrebna je odredjena sila ili moment izduvnih gasova na krilcima..
Ne govorim o savremenim turbinama, twin turbo sistemima i ostalim sada vec HI tech zajebancijama.. ove novije i savremenije verujem da se odlikuju svim tim sto si napomenuo ali cisto sumljam da je za njih potrebna bilo kakva paznja jer veruj mi da su o ovome inzenjeri koji su je projektovali dobro raspravljali..

Nemojte ljudi na silu... uzmite veci cekic..
 
Odgovor na temu

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Milan Stosic
dipl. ing.
Kragujevac

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Član broj: 57952
Poruke: 298
*.dynamic.sbb.co.yu.

Sajt: www.kragujevac.co.yu


+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:33 - pre 204 meseci
Odlican citat samo si podebljao pogresnu recenicu izvadjenu iz konteksta.. procitaj sledecu tj ovu..

Citat:
Goran Mijailovic

Turbo Lag
Jedan od najlakše uočivih problema turbo punjača je da oni rade istog tretnutka kada pritisnete pedalu gasa, već je potrebno da motor obezbedi odgovarajuću količinu gasova, a onda je potrebno još nekoliko trenutaka da se turbina zavrti da bi počela sa radom što ima za rezultat da automobil naglo dobije snagu tek nekoliko trenutaka po pritiskanju pedale gasa. Jedan od načina za smanjenje ovog efekta (lag = zadrška prim.prev.) je da se smanji intertnost pokretnih delova, tj. umanjenje njihove težine. Ovo omogućava turbini i kompresoru vazduha da se brzo zavrte i počnu ranije sa povećanjem snage motora.

Nemojte ljudi na silu... uzmite veci cekic..
 
Odgovor na temu

millko
MAMAS-namjestaj po mjeri,okovi za klizna
vrata,... www.mamas.ba

Član broj: 64074
Poruke: 358
85.158.35.*



+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:34 - pre 204 meseci
pa ovo su neki osnovni aspekti turbo punjaca.mislim kad vec baratas sa pojmovima treba da ih dobro prostudiras:)

p.s. postamo isti tekst:)
evo jedan link o reparaciji turba,Garrett VNT15 koji je inace nasao primjenu u wv grupaciji,nekom moze biti koristan.
http://www.technologie-entwick...15-Turbo/body_vnt15-turbo.html


"već je potrebno da motor obezbedi odgovarajuću količinu gasova, a onda je potrebno još nekoliko trenutaka da se turbina zavrti da bi počela sa radom"-po startanju motora,pocinje i vrtnja turba,s tom razlikom sto nema dovoljno obrtaja da napuni cilinrad svjezim kompriminiranim zrakom.na leeru turbo se okrece,ne stoji u mjestu,to je cinjenica koju laici preskacu!mislim da na leeru ona vrti oko 20-25000 ob/min!znaci "cinjenica" da se turbo pali je smijesna!:)
 
Odgovor na temu

Goran Mijailovic

Član broj: 12684
Poruke: 6907



+437 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:37 - pre 204 meseci
@stole

Ne bas, podebljao sam zbog toga sto ti kazes da se turbo pali na 2500 obrtaja. Evidentno je da turbo radi sve vreme a lag nastaje kada das gas a zbog inertnosti turba treba mu koji sekund da odreaguje kako bi motor dobio na snazi. Najbolji primer kada si na uzbrdici primoran da prebacis u prvu ili dodajes gas prilikom preticanja.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16343



+2920 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?28.05.2007. u 23:39 - pre 204 meseci
Vidim da nam je tema svima interesantna...

Hvala piscu i stele sto su se potrudili da okace slike, ako ima jos neko nesto slicno, nek okaci, i obavezno napisite za koji je vozilo i koje godiste...


Sve u svemu, za sad koliko vidim, potrebno je samo u teoriji ostaviti motor da radi na leru.


Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Milan Stosic
dipl. ing.
Kragujevac

Stole_sto_ljubi_zene_gole
Član broj: 57952
Poruke: 298
*.dynamic.sbb.co.yu.

Sajt: www.kragujevac.co.yu


+1 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?29.05.2007. u 00:17 - pre 204 meseci
Pa rekao bih da vestgejt sprecava udare pritiska stiteci turbinu a to doprinosi linearizaciji ubrzanja i smanjenju turbo lag-a..
Inetrcooler hladi zrak sto se posebno oseti pri nizim obrtajima kada je turbina manje efektna sto opet slozices se doprinosi smanjenju famoznog turbo lag-a..


Nemojte ljudi na silu... uzmite veci cekic..
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?29.05.2007. u 01:37 - pre 204 meseci
Ford Focus 2006
"turbo rupa" je negde ispod 1800 o/min, izmedju 2000-3500 o/min vuče ko zmaj, na gas reaguje posle 0.7sec (sporo).

 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16343



+2920 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?29.05.2007. u 08:21 - pre 204 meseci
Sporo reaguje zbog elektronskog gasa, kao i svi drugi sa elektronskim gasom...
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4578



+3341 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?29.05.2007. u 10:47 - pre 204 meseci
Sporo reaguje na gas i sporo povećava broj obrtaja. Da bih krenuo sa semafora treba mi 1-2sec. Ali zato cepa asfalt preko 2000 o/min.

[Ovu poruku je menjao pisac dana 29.05.2007. u 14:13 GMT+1]
 
Odgovor na temu

hakinen
kragujevac

Član broj: 30133
Poruke: 1182
*.dynamic.sbb.co.yu.



+2 Profil

icon Re: Kako turbini produziti zivot?29.05.2007. u 15:02 - pre 204 meseci
Ono sto sam ja napisao da se turbina "pali" trebao sam da stavim pod znacima navoda!
Svi vi vec znate ( tj dosta se pisalo o principu rada turbine, cemu sluzi interkuler... ) kako radi turbina, i znate cemu sluzi, znaci da poveca kolicinu vazduha, tj kiseonika u cilindru da bi mogla veca kolicina goriva da sagori, da bi se povecala snaga!!
Turbina je nepotrebna do 2000-3000 obrtaja u zavisnosti od konstrukcije motora, jel do tog broja obrataja motor moze samostalno, promenom pritiska u cilindru da izvrsi punjenje svezim vazduhom, a nakon tog broja obrtaja ne moze samostalno, pa se zato turbina projektuje da nakon tog boja obrtaja povecava pritisak, kao i kolicinu vazduha, pa odatle ona cuvena rec da se turbina "pali" na tom i tom broju obrtaja!

ZASTAVA 750LE poslednja serija 85god 950.000 primerak!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako turbini produziti zivot?

Strane: < .. 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 52616 | Odgovora: 97 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.