Promena dezena u ovoj firmi nije bio nikakav problem jer se kalup dobijao od narucioca(BMW,Audi,Opel,Porsche...)za seriju od nekoliko hiljada pa i desetine hiljada felni a po potrebi i nekoliko stotina komada ali to je bila prava retkost.Tako da su naplacivali samo uslugu a ulaganja skoro nikakva u jednu seriju osim naravno tekucih troskova(plate,struja porez materijal,pa vreme potrebno dok se jedan kalup ne nasteluje da bude isplativa proizvodnja tu mislim na koliko se sekundi ili minuta postavi livenje ,hladjenje kalupa itd....) ali sve su to veoma dobro ukalkulisali u tu cenu usluge tako da gubitka sigurno nije bilo.U toj firmi je tada radilo istovremeno do 48 kalupa razlicitih dezena i velicina u 4 smene i subotu i nedelju a kompletna proizvodnja je bila unapred prodata.
Pozdrav
Ali ne razumem to 2-3dolara.Misli li se na troskove proizvodnje? Ako je tako mislim da nema mogucnosti za tako nesto. Kostanje samo materijala za proizvodnju je i u Kini i u Nemackoj ista.Pa plate radnika,struja,porez....U svakom slucaju osim cene materijala u Kini svi ostali troskovi manji nego u Evropi
Pozdrav
Kolko sam razumeo borbet je pravio OEM(fabričke) felne za automobilske fabrike? Znam da BBS i danas to radi i to im čini veliki deo proizvodnje, s tim da su im te fabričke uglavnom jednostavnije izrade od njihovih popularnih modela.