Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako se prave alu-felne?

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako se prave alu-felne?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 11093 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

hakinen
kragujevac

Član broj: 30133
Poruke: 1182
*.dynamic.sbb.co.yu.



+2 Profil

icon Kako se prave alu-felne?24.05.2007. u 00:18 - pre 164 meseci
Interesuje me kako se i od cega prave alu felge?
Znaci od koje se legure prave, i dal se prave na CNC strugovima i glodalicama ili ne?
ZASTAVA 750LE poslednja serija 85god 950.000 primerak!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12052
*.ptt.yu.



+5240 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?24.05.2007. u 12:08 - pre 164 meseci
Pa osnovna sirovina je otkovak legure alumunijuma. Sastav legure moze da varira u sitnim procentima, da bi se poboljsale neke (zeljene) metalurske osobine, i najcesce je neka vrsta poslovne tajne, dugogodisnjeg eksperimentisanja...
Otkovak je gusce strukture od odlivka, i eventualne nehomogenosti pri livenju, otklanjaju se kovanjem.
Nakon toga, "matrica" se postavlje na CNC masinu i precizno izradjuju elementi tocka, ili cela felna. Nakon toga, sklapanje delova i balansiranje. Posle balansiranja, tocak ide na finalnu obradu, liranje, lakiranje, zastite, ukrasavanje detalja farbanjem...kako je odredio dizajner.

Poz.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8319
..yu.220.247.194.in-addr.arpa.



+9662 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?24.05.2007. u 13:36 - pre 164 meseci
Koliko ja znam, "Alu" felne su livene pa polirane.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

hakinen
kragujevac

Član broj: 30133
Poruke: 1182
*.dynamic.sbb.co.yu.



+2 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?24.05.2007. u 14:08 - pre 164 meseci
Kovanjem se ojacava struktura verovatno, a ne da bi se dobila gusca struktura??
Tesko da bi livenjem iz jedanput mogao da dobijes celu felgu!
Mora to sigurno da ide na CNC strug i glodalicu!

[Ovu poruku je menjao hakinen dana 24.05.2007. u 19:15 GMT+1]
ZASTAVA 750LE poslednja serija 85god 950.000 primerak!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12052
*.ptt.yu.



+5240 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?24.05.2007. u 16:29 - pre 164 meseci
Livenje je specifican proces, pri hladjenju ima nekoliko zona, jezgro, medjusloj i sloj blizak povrsini. Drugo, neki delovi bi morali specificno da se liju, pod pritiskom ili centrifugalno, ali i tada ostaje neujednacena struktura. Naravno, nemoguce je garantovati negrupisanje ukljucina, koje bi oslabilo konstrukciju. Aluminijum se tesko zari, tesko mu se dodaju aditivi za formiranje "zrna" a ima jos nekih "problema", da ne davim...

Kovanje znacajno homogenizuhe strukturu (mislim na masinsko kovanje, u kalupu, da neko ne pobrka sa kovacima-potkivacima), povecava cvrstinu...a proces je prost, jeftin, lakse je kovati nego obezbedjivati nemoguce uslove nekog specificnog livenja.

Nakon toga, dorezivanje i lickanje..

Livenje je ipak "operacija" par stepenika iznad kopanja rude..

Poz.
 
Odgovor na temu

EagleOne
Beograd

Član broj: 4897
Poruke: 239
77.46.244.*



+2 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?24.05.2007. u 21:23 - pre 164 meseci
Nedavno sam gledao emisiju o nekoj ekipi koja tjunira automobile, isli su po neke mega skupe i mega ruzne alu flene. U fabrici u kojoj ih prave su objasnili da su skupe jer nisu livene, kao na vecini kola, vec su mnogo kvalitnije jer ih dobijaju rezanjem iz kompaktnog bloka aluminijuma, i da takvih pogona ima samo par u USA.

Pa sam zakljucio iz te price da su ove "obicne" livene.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8319
..yu.220.247.194.in-addr.arpa.



+9662 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?25.05.2007. u 08:20 - pre 164 meseci
Ma naravno da su livene. Kod nas se kaže "alu felne" ali je sinonim "livene felne" zato što se prave i od magnezijum/aluminijuma i još od bog zna kojih legura, "daleko" od aluminijuma. U mnogim drugim zemljama se kaže "livene" felne. Rupe se posle buše burgijom naravno, ali je telo liveno.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12052
147.91.1.*



+5240 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?28.05.2007. u 13:07 - pre 164 meseci
Dobro, onda su livene. Mada ja kupujem gotove, tako da ih ne lijem..
Lepo se napravi kalup i liju se, jeftinije je da napravis stotinak kalupa, za razne modele, i odlijes po par hiljada felni, pa ponovo pravis kalupe, za ponovno livenje...

Poz
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 8319
..yu.220.247.194.in-addr.arpa.



+9662 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?28.05.2007. u 13:52 - pre 164 meseci
Dok sam imao nemački DSF kanal na kablovskoj, uživao sam gledajući proizvodne procese u nemačkoj auto-industriji. S tim što su imali emisije posvećene kako gigantima, tako i malim privrednicima - tzv. kooperantima. Tako sam gledao emisiju o proizvdnji pomenutih felni - od dovoženja metala u velikim torusima, teškim po 5 tona, preko topljenja, livenja, poliranja, obrade, lakiranja - do pakovanja.
Ljudi koji su skloni teorijama zavere osećaju se posebno, jer sebe vide kao nekoga ko je bolje informisan od drugih o važnim društvenim i političkim događajima. Zbog ovih razloga teoretičari zavere su često i narcisoidni.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12052
*.ptt.yu.



+5240 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?28.05.2007. u 17:10 - pre 164 meseci
Malo si propustio, a malo pomesao, topljenje i livenje do "djunte", pa kovanje i rezanje, pa poliranje...lickanje, farbanje, lakiranje...

Mozda nedostaje kopanje ruda...ali osnovni poluproizvod svakako nije sustinski element. Livene ploce, isporucuju se kao sirovina, ako tako gledamo i celicne se liju...Simens martinove peci...pa onda se malo valjaju i presuju...ali kopanje rude, pa livenje..je osnova

Poz.

P.S.Kada bi se lile i polirale, tada bi bilo potrebno kao bazu navesti da su livene. Ali sam liv, alumunijumsku je proprilicno, masinsi slab element, cak i kada mu se dodaje magnezijum, da poveca tecljivost i malo cvrstocu. Na prapocetcima sa tako radilo, za lakse automobile, ali je postalo krajnje nebezbedno, i to vise niko ne radi. E sad, da li pricamo o istoriji...
 
Odgovor na temu

Livac Aluminijuma
Livac bakra
RTB

Član broj: 308470
Poruke: 7
*.13.11.vie.surfer.at.



Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?05.11.2012. u 19:47 - pre 98 meseci
Po prvi put pisem na ovoj diskusiji i eto da se javim na ovu temu KAKO SE PRAVE ALU FELNE?
Radio sam taj posao u Austriji 12g.Necu ulaziti u detalje kojih sve metala u kojim procentima ima u pojedinim alu felnama ne znam ni smem li ?Ali ima tu i silicijuma, magnezijuma, stroncijuma, titan-bora .... U svakom slucaju Legura koja je potrebna za livenje ide u pec za livenje i pod pritiskom ukalup gde se izlije kompletna felna.Temperatura potrebna za livenje je od 970 do 990 stepeni celzijusovih (zavisi od velicine, legure..) Iz kalupa izlazi sa temp. od nekih 250-do 400 stepeni.onda se ohladi u bure sa hladnom vodom nekih 20-ak sekundionda se pokretnom trakom salje na rendgensko snimanje(svaka felna koja pokazuje i najmanji mehurc ili pukotinu bilo sta baca se tj.topi se ponovo)Posle toga se kaci na traku koja ide kroz dugacku pec gde se felne peku(kaljenje zbog cvrstine)Pa onda ide na busenje rupe za ventil za brezone obradu ivica unutrasnjih onda dela gde stoji guma.Lice felnetj.deo koji se vidi kad je montirana na auto se NIKADA ne obradjuje taj deo jetakav izasao iz kalupa(jedan kalup kosta nekih 40 000 € par manje ili vise)kad se sve obradi ide na proveru balansiranja ako je na jednoj potrbno vise od 50g tegova to se opet baca.pa onda se proverava dali dihtuje kad bi bila montirana guma na njoj(normalno za svaki proces ima posebna masina pa tako i za ovaj mislim ne montira se guma na svaku felnu)Pa tek onda ide na lakiranje i pecenje farbe pa opet na diht probu onako izlakirana i onda dodju sleperi pa prodavnice i naravno kupci.Po meni to je jedan skup proces koji je isplativ samo na ogromnu kolicinu. Primera radi mi smo proizvodili u cetiri smene po 2-3 miliona felni godisnje oko 350 radnika
Nadam se da sam zainteresovanima pomogao da shvate proces dobijanja alu felni
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12052
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5240 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?05.11.2012. u 21:44 - pre 98 meseci
Zanimljivo izlaganje, naravno iskustveno.

Svako bira tehnologiju prema mogucnostima i interesu. Livenje kompletne felne se gotovo vise i ne radi, zbog navedenih razloga.

Naknadno zarenje povecava zilavost i elesticnost felne.

S obzirom na zahteve jeftine produkcije(a kovanje je najskuplje, najbolje i najekskluzivnije), sada se delovi felne parcijalno liju(narocito estetski delovi) i zavaruju za prsten.
Lije se pod nizim pritiscima, koji su znatno jeftiniji proces i nesto povoljniji za zilavost felne. Poneki ekskluzivni modeli se sinteruju, da bi se izbegla raslojenost legure.

Uglavnom, dobri porizvodjaci liju "paoke" i centralni deo niskim pritiskom, a prsten, zbog sirine i osetljivosti na lom, obicno izvlace ili liju(redje), pa dva dela zavaruju.

Preciznost i homogenost je vellika, pa su minimalne korekcije, daljna obrada je ponajvise estetskog karaktera.

Zavarivanje je dovoljno pouzdan, a znacajno jeftiniji proces od pravljenja velikog alata pa jos promenljivog dizajna i velicine.

Poz

NPR
http://www.youtube.com/watch?v=45SqHmiXTUE&feature=related

[Ovu poruku je menjao vladd dana 05.11.2012. u 23:23 GMT+1]
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?05.11.2012. u 23:06 - pre 98 meseci
Ne razumem se baš u tehničke detalje ali čitao sam da pored forged(kovanih) felni postoji i tehnika pressured cast i flow formed. Poznato je da su kovane najbolje ali i nedostupne za smrtničke automobile, a da li bi neko mogao da objasni razliku između druge dve varijante, flow formed bi trebalo da je lakša i bolja.
 
Odgovor na temu

Livac Aluminijuma
Livac bakra
RTB

Član broj: 308470
Poruke: 7
*.13.11.vie.surfer.at.



Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?06.11.2012. u 07:47 - pre 98 meseci
Naravno ovo je proces pravljenja alu felni koji sam ja radio. A evo nasao sam i link za ceo proces proizvodnje o kom sam pricao.Ovo je proces za serijsku proizvodnju za auto industriju(Audi,Bmw,Porsche,Opel...).Ovakve felne je skoro nemoguce naci u prodaji u prodavnici samo u servisima za odredjeni tip auta ili prilikom kupovine novog auta na kome su one vec montirane.Primera AMG Mercedesove felne se mogu kupiti samo u Mercedesu ili ih dobiti na novom autu(kostaju i po 500€ komad)
Evo i Linka
http://www.youtube.com/watch?N...SBvZ_IKY&feature=endscreen

Pozz
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12052
*.ipb.ac.rs.



+5240 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?06.11.2012. u 10:01 - pre 98 meseci
Te su jos i jeftine

Neke od egzoticnih aftermarket felni, tipa Enkei, kostaju i nekoliko hiljada dolara komad. Model koji se meni svideo bio je po ceni "samo" 2700$ za komad, sto me je trenutno odvratilo i od razgledanja

Sa druge strane, nemci koriste stare kapacitete livacke industrije i prave felne koje su sa vise materijala, deblje i teze od novijih tehnologija, zarad cvrstoce, ali losije upravljivosti. I cenu formira i kolicina legure koje ima i do 40% vise nego kod kovanih i izvlacenih, za istu cvrstocu.

I livenje pod visokim pritiskom je samim tim skuplje, plus velika cena ogromnih kalupa, a proizvod, odlivak, ima mnogo vise strukturnih mana nego otkovak.

Ali je epilog, koriscenje starih livackih masina i jednoznacni odlivak, tesko promenljivog izgleda, sto nije u trendu savremenog stajlinga.

Poz
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?06.11.2012. u 10:04 - pre 98 meseci
Livac bakra ocigledno nije upucen u cene originalnih alu felni za samo malo ekskluzivnija auta
 
Odgovor na temu

Livac Aluminijuma
Livac bakra
RTB

Član broj: 308470
Poruke: 7
*.13.11.vie.surfer.at.



Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?06.11.2012. u 11:10 - pre 98 meseci
Pa u pravu ste da nisam upucen u cenu.Znam otome koliko i svi sto su kupili alu felne za sopstvena auta.Ja sam ih pravio ne prodavao.Recimo cuo sam podatak da felne koje smo tada radili za rols rojs od 22 cola kostale su tada oko 25 000E komplet i da firma nije imala nikakve zarade jer se sve radilo rucno i po dvoje radnika(tezina jedne oko40 kg).Ali je vredeo podatak za firmu da su radili za rols rojs.Marketing sta li je? Koliko je to tacno ne znam.Verujem da ima raznih tehnologija za proizvodnju, obradu alu felni ali ja sam samo napisao tekst o onome na cemu sam ja radio.Nisam pisao o presovanju nii varenju jer taj sistem nit poznajem nit sam radio.
POZDRAV
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?06.11.2012. u 11:34 - pre 98 meseci
Da, u redu je to sto si napisao, i mi smo zbog toga zahvalni.

Svakako je pozeljno imati insjdera

Dobrodosla je svaka informacija vezano za samu proizvodnju ovog, ili srodnih proizvoda koje ste radili za autoindustriju.

Na primer, korisna informacija bi bila i to da li se jos uvek ovako nesto proizvodi u Evropi ili je vec sve preseljeno u Kinu i slicno.
 
Odgovor na temu

Livac Aluminijuma
Livac bakra
RTB

Član broj: 308470
Poruke: 7
*.13.11.vie.surfer.at.



Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?06.11.2012. u 12:31 - pre 98 meseci
Koliko je meni poznato u Austriji jos uvek radi fabrika pod imenom Borbet-Austria, isti vlasnik ima i jednu fabriku u Türingenu u Nemackoj i na jos jednom mestu u Nemackoj(ne znam gde?).Onda njegovoj grupaciji pripada fabrika u Francuskoj,Juznoafrickoj Republicii mislim da je kupio jos dve na Bliskom Istoku(nije mi poznato gde)Ja ne radim vec 6g taj posao.A za ove fabrike znam jer uvek kada je negde kupio fabriku uvek je slao nase radnike da nauce tamosnje nas sistem rada. Za ovu u Austriji i u Nemackoj znam da rade jer jos uvek kontaktiram sa bivsim kolegama a za ostale ne znam nista ni dali rade nit dal' su u njegovom vlasnistvu ili je mozda kupio jos neku.Kakav je sistem proizvodnje(presovanje,varenje) na Bliskom Istoku i u Francuskoj ne znam a ostale su livenje Kao na postavljenom linku na prethodnim postovima
http://www.youtube.com/watch?N...SBvZ_IKY&feature=endscreen

Pozdrav
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12052
*.ipb.ac.rs.



+5240 Profil

icon Re: Kako se prave alu-felne?06.11.2012. u 13:58 - pre 98 meseci
MA sve je ok, nista nije sporno, rade i imaju posao, i trziste, to je najvaznije.

Ali je tehnologija i stara i ispada iz trenda smanjenja tezine delova, smanjenja potrosnje.

One felne za nas "smrtnike", finansijski dostupne, se delimicno rade izvlacenjem, i delimicno livenjem dezena paoka, zavarivanjem sklopova i prodaju po srazmernim cenama.

Borbet nije nepoznata firma ali im je tehnologija takva kakva je..

Promena dezena je smak sveta i panika u firmi..

Poz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako se prave alu-felne?

Strane: 1 2

[ Pregleda: 11093 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.