Citat:
vladd: Da ostavimo pranje i lickanje spolja, da vidimo sta se unutra desava:)
Standardno ljudi sipaju losa ulja, po preporuci. Pa gde naci ulje od pre 20 godina?:)
Za savremene ljude koji se razumeju u tehniku, red je da se bira po afinitetu. Neko voli da mu lepo radi motor, menjac, a neko voli da stedi:).
Pa nismo mi ovde domacice, da se drzimo kuvara za mlade snajke. Valjda mozemo da izaberemo nesto bolje, sto snizava temprature, smanjuje frikcije, poboljsava ciscenje, smanjuje talog, cilj je da duze traje, a ne da ga majstori popravljaju nejapanskim delovima, peru naftom, i naplacuju mudrovanje...:)
Bar ulje znamo da odaberemo:D
Ne moramo da ga koristimo i sipamo, vazno je "znati za
bolje".
Poz
Ulje za menjac
Ko ima para,
neka sipa 75w90.
1000-1500din/l.
Ko nema,moze i 80w90.
Oko 500din/l.
Bilo koje ulje od poznatih firmi,
i u proverenoj prodavnici.
Kolicina:
Mora se kupiti 3l.
Koliko ide u menjac,
nisu ni tabele toliko bitne.
Auto se dovede na ravno,
ispusti se staro,sipa se novo.
Ima jedan sraf,koji regulise kolicinu.
Znaci kada krene da curi iz rupe,dosta.
Ne bitno da li je to, 2.4l ili 2.6l.
Videcete koliko je ostalo u boci.
Za menjanje,trebalo bi kanal ili st.dizalica.
U svakom servisu to moze,ne mora ni strucan majstor.
Ne mogu ni puno naplatiti.
U najgorem slucaju,moze se doliti ulje,ne mora staro napolje.
bar do cele zamene.
Ali,ko zna koje je unutra...? Nije preporucljivo da se mesaju baze,
tj. mineralno sa sint.