Citat:
kundak: Kad motor mora da se radi obično se vidi po dimu iz auspuha, kad je plavkast vreme je za opravku a kad je crn onda je koma ili ga moraš skroz remontovati. Potrošnja ulja ne bi trebalo da je veća od 0.5 lit na 1000 km s obzirom da je auto star deset godina i ko zna koliko je prešao.
Ovo nije bas tacno. Plavkast dim znaci potrosnju ulja, ali u 99% slucajeva su otisle gumice ventila (kad puska plavi dim - gumice ventila). Jeftine su, lako se menjaju (i jeftino). Zbog njih moze da potrosi i 1lit na 400-500km. Crn dim znaci samo da je nepravilno sagorevanje sto se i kod dizela i kod benzinca lako sredjuje (stelovanje karburatora, ciscenje dizni, provera brizglajki, lambda sonde, EGR ventila...). Ako i pri prvom jutarnjem paljenu izbija plavi dim i nestane posle malo dodavanja gasa, to su gumice 100%. Obicno prilikom kretanja u prvoj ili duzeg stajanja i dodavanja gasa ako izbija isto plavi dim i zatim posle odredjenog vremena nestane isto tako oznacava potrosene gumice ventila. Svecice (ako je benzinac u pitanju) ce imati naslage na sebi ali NE i ulje.
Medjutim - abnormalne kolicine plavkasto-belicastog non-stop u voznji dima JESU znak da nesto nije u redu sa motorom (mesa vodu i ulje, trosi antifriz), a najjednostavnija provera je - merenje kompresije i tzv. leak-down test (merenje kompresije na suvo, a zatim se kroz otvor svecice kapne malo ulja. Ako se tad poveca kompresija, onda mozemo govoriti da je motor zreo za osvezenje ili generalku). Skroz beli dim konstantno u voznji oznacava potrosnju rashladne tecnosti (u nekim slucajevima ulje na meracu je krem boje i dize se nivo ulja). Zamascene svecice kod benzinca (ili skroz mokre i crne) su znak da nesto nije u redu sa potrosnjom ulja i sa motorom (sagorevanje ulja, lose sagorevanje goriva, losa kompresija).
Isto tako ne bi trebalo sipati u motore koji su u Golfu 3 mineralno ulje.