Postoji bar tri vrste prljavstine u karburatoru. Stoga, nema jednoznacnog i univerzalnog sredstva za dobro ciscenje.
Sprejevi su na bazi razredjivaca, aceton je najbolji organski rastvarac za benzinske produkte, trihloretilen je izuzetno agresivan i opasan kancerogen a dobar rastvarac, ekoklineri su blage organske kiseline, baze ili detergenti, i svaka od pobrojanih "hemija" ce unistiti organsku prljavstinu.
Neorganska prljavstina, praskasta ili skamenjena, moze se otkloniti mehanickim putem, ultra zvukom ili postupkom "peskiranja", namerno pod navodnicima, posto se umesto peska koristi soda bikarbona, pesak bi urnisao mekanu cinkovu leguru karburatora.
Kombinacijom hemije i mehanike, moze se ocistiti kvalitetno, karburator. U kucnoj radinosti, treba izbegavati trihlor i jace rastvore kiselina ili baza.
Ja sam za aceton(ili razredivac) i "soda-jet", kao "dobitnu" kombinaciju, za kucnu(garaznu) aktivnost oko karburatora..
Poz
http://www.cims.rit.edu/ne/pubs/NC3R_1bakingsoda_web.pdf