Citat:
Nebojsa Milanovic:
Auh, evo ponovo dijametralno suprotnog mišljenja, pa je red da se to konačno raščisti.
Vozio sam od VW-a 1,8T i nekoliko TSI motora i ono što je objedinjen utisak za sve njih, to je da je osećaj snage u vožnji znatno iznad onoga šta specifikacije pokazuju. A da to nije samo subjektivan utisak nego i realnost pokazuju i merenja koja takođe govore isto.
Multiair motore nisam vozio pa te vladd molim da kažeš po čemu se to oni izdvajaju, jer ono što je jedino naočigled jasno za njih, to je da su 30-tak KS slabiji od deklarisanog,
što sam i precizirao u ovom postu.
Dakle, 30 KS slabiji TSI ostvaruje identične performanse kao Multiair od 170 KS. Uz to je TSI i jeftiniji, jednostavniji, pouzdaniji, pa je onda zanimljivo čuti čime to Multiair može da privuče potencijalnog kupca?
Vozio sam multiair, ali ga i nisam "vozio"...:)
Nisam bas smeo da mu vadim dusu, em je nov, em za probu, em pod nadzorom. A nije red da pokvarim tri prijateljstva, zbog nekog klinackog stava.
I sa 3000 obraja se ponasa kao zver. Nije ni bilo prilike za vise obrtaja.
Da li ima svih 170ks, ne znam, mozda ce neko vec da ga baci na dyno, pa da sprava pokaze.
Uglavnom, "osecaj" je bolji nego sa 1.4TSI. Uskoro se nadam probi 1.8TFSI, samo da se vozilo vrati sa puta, mada je nesto teze u pitanju, od hecbekova.
Ono sto je impresivno, i na papiru, i u voznji, je sistem regulacije rada ventila, "tri" stepena regulacije, gde prakticno simulira promenu oblika brega na bregastoj, sto je bio SAN svih trkaca, pa i onih wanabe. Za dobru trku i dodatak snage, ozbiljan zahvat je bio i odabir bregaste druge geometrije.
Na multiairu je to ostvareno sistemom regulacije, prakticno "hidromotora", kojima se varira i geometrija otvaranja ventila, osim samo vremena i visine otvaranja ...sto imaju i najnoviji sirokopoznati sistemi regulacije rada bregaste.
Sto se i vidi, u rezimima rada motora..prosto je rasprava o nadmoci multiair naspram dosadasnjih sistema na nivou rasprave o turbo i nonturbo motora u istoj kubikazi..neuporedivo...:)
A 1.2TSI je prosto nevredan pomena, u C segmentu...po vise osnova, i da je "papiroloski" ok, toliko ima problema i navodnih "apdejta softvera", da je prosto nepristojna ponuda..a u voznji neubedljiv.
Trosi kao da ima 1800ccm, iako ima neki momenat na niskim obrtajima, mora se terati preko 2000, posto mu je ukupna snaga nedovoljna za vozilo preko tone, ako se zeli zivahna voznja, a kada se vrti, tada i guta gorivo, tako da je neki mali dizel siguno bolja opcija, i za veci momenat i za manju potrosnju, pa makar i sa manjom snagom.
Ne moze da pridje 1,3MJET motoru, posebno ne po realnoj upotrebljivosti..
Tako da se prica o TSI uvek svede na pitanje "koji TSI?"..razlike su dramaticno bitne i velike..zato je i bolje ne lomiti mozak sa njima i otaviti ih za bacanje novca.
Uspeh koji je napravio 1.8T se tek sada debelo naplacuje, i kada bih birao, pre bih odabrao 1.8T nego ove TSI nestabilne novotarije, namenjene nekoj ekologiji(gde ih Fiat sije i po tom pitanju..)
P.S.
Mada bih vise voleo neki domaci test..
http://www.youtube.com/watch?v=hUZW9iRnEGw