vladd
Član broj: 37217 Poruke: 12060 *.dynamic.isp.telekom.rs.
|
Upravo ste rekli sustinu.
Taj malisa, sa turbom, zamenio je, po snazi, neki 1.5, 1.6 motor, recimo, ali 100ks ima SVOJU potrosnju..onda kada se "prozovu" doticni konji, imace potrosnju adekvatnu za razvijenih 100ks
I ne samo taj malisa, kojem god da se aktivira 100ks, trosice kao 100ks, a ne kao 22ks.
E sad, ubacuje se stil voznje i gasenje cilindara zarad ustede, i to malisa radi kada se uravnotezi nekih 70-80Nm, i postize ustedu.
I verujem da na pravcu, bez ometanja, moze da trosi i ispod 4 litra, zarad doticnih tehnologija.
Medjutim, realnost nije voznja na pravom putu i to ujednacena..kada se sve sabere, zbog gasenja 2 cilindra, moze da ima litar i sitan kusur manju potrosnju, od predecesora, parnjaka po snazi i om, sto se uklapa sa svim postojecim primerima ..iz zivota, a ne sa neta..9l u Yetiki, 8 litara u bubi, verovatno oko 7 u Polu..ipak ima (znacajno)manji koeficijent otpora
I sta je tu neocekivano.."Mala" li je potrosnja 7 litara?..a agilnost...11-12 sekundi za "uobicajena" savremena vozila od 1200-1400kg, prosecno, prakticno uobicajeno "povlacenje" od 0-60..o tome i onako presudnu rec ima MENJAC..
Cinjenica da je takav motor zamenio atmosferca od 25% vise kubika(pa cak se priblizio nekima od 2000 kubika), ali ni taj nije bio "dovoljan" da bi bio dobar izbor za dobro vozilo..niko nije rekao NEMOGUC, nego nedovoljno dobar.
Uguravan u neadekvatnu karoseriju(idealan je Polo za njega), postigao je prosecne potrosnje motora od 1800-2000 kubika, 20-30% vece snage, i 200-300kg tezih vozila, savremenih, naravno..
Pa cemu onda spominjanje...doticnog..moze da ide i da radi...e bravo na uspehu..valjda su upeglali softver...
I sad, sipamo po 10 litara goriva u Punta 1.3MJTD, i Golfa 7 1.2TSI, ko ce pre stici i dalje? Da bi presao 190 km, golf NE sme da predje 70, a puntic moze da vozi 90..ako vozi 80, preci ce 220 km..
Ako ze gaze, prvih 100km ce golf biti, brzi, desetak minuta, ali maksimalan domet do 130-og km..dok ce puntic imati za jos bar 50km..
Mislim, gde su te prednosti, i situacije, koje naporno pokusavamo da "osvetlimo"?
|