Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Merač temperature motora

elitemadzone.org :: AutoZone :: Fiat Panda club :: Merač temperature motora

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 188335 | Odgovora: 120 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.static.ikomline.net.



+1 Profil

icon Re: Merač temperature motora29.10.2008. u 17:51 - pre 187 meseci
Ok Garco, tako sam i mislio. To je NTC otpornik od 2,2 kilooma (na 25 stepeni celzijusa), koji bi bio idealan par sa pokazivacem koji se originalno ugradjuje u Pande 4x4, odnosno sa onim kupovnim, koji prave italijani u verziji koju sam dao na slici. Isti otpornik, ima da se nadje u specijalizovanim radnjama za elektroniku u dve varijante kucista. Jedan je zaista mali i izgleda ko zrno sociva od oko 3-4 mm u precniku, a drugo kuciste je slicno kucistu neke jace - zener diode sa srafom. Gledacu da nabavim iste pa da vidimo sta je lakse za montazu. Ovaj manji (socivo) moze jednostavno da se zalepi sa nekim lepkom koji bi ga prekrio, tako da socivo bude u dodiru sa blokom motora na nekom zgodnom mestu, i smatram da bi ocitavanje tempa bilo za svega 1 stepen razlike u odnosu na fabricki, sto je zanemarljivo. Ovaj veci, mozda bi se mogao usrafiti negde, ali svakako gledam da izbegnem vivisekciranje creva rashladnog sistema, u bilo kojoj varijanti. Neki likovi u GB, su na primer, uradili u kucnoj radinosti racvasti razvodnik, koji su usrafili u hladnjak, na mesto gde se fabricki srafi prekidac ventilatora, pa su u tu racvu zasrafili i prekidac ventilatora i NTC davac, ali i to je dosta komplikovano. Mislim da ce mo napraviti nesto i sa lepkom i obicnim NTC otpornicima.
 
Odgovor na temu

ZIKAL
mašinac

Član broj: 180531
Poruke: 49
*.rcub.bg.ac.yu.

Sajt: Beograd


Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 11:39 - pre 187 meseci
Garcha,hvala lepo.
Ja necu komentarisati slike.Mislim da same sve govore.
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 12:16 - pre 187 meseci
Zikal, odlično mesto za ntc, odlično mesto za display, izgleda kao najbolje rešenje za nas! Sve ostalo zahteva dosta petljanja. Pozz!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



+1 Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 12:17 - pre 187 meseci
Bravo ZIKAL. Zahvaljujemo na slikama koje sve govore, ali ja ne bi bio ja, da nemam nekoliko pitanja, a to su:

1. Da li je ocitavanje vrednosti tempa motora sa senzorom kako si ga ti postavio, korektno, mislim kakva su tvoja zapazanja po tom pitanju?
2. Da li si prilikom postavljanja NTC-a skidao ceo poklopac bregaste i ventila, ili si samo olabavljivao taj jedan sraf, na koji si postavio senzor....??? Ovo pitam zato jer bi taj poklopac trebalo stezati odredjenim redosledom stezanja srafova i odredjenom silom, u nekoliko prolaza sa kilo-kljucem, kako bi se izbeglo curenje ulja i ostecenje dihtunga, te deformisanje poklopca itd......
3. Kakva je preglednost displeja u toku same voznje?

Inace po svim drugim parametrima ovo resenje izgleda sasvim dobro!!!!!

Pozdrav, i hvala unapred na odgovorima.
 
Odgovor na temu

yungalunga
beograd

Član broj: 185219
Poruke: 197
194.106.186.*



Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 12:49 - pre 187 meseci
pomoc prijatelja,
cemu sluzi ovaj davac,
pozz
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



+1 Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 13:41 - pre 187 meseci
Zvanicno se vodi kao TIMING POSITION SENSOR
i isti dodiruje bregastu osovinu......?????
 
Odgovor na temu

garcha
Goran Garcevic
Beograd

garcha
Član broj: 42875
Poruke: 42
213.240.32.*



Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 13:48 - pre 187 meseci
Zikal, obavio si sjajan posao.

Slažem se sa Acom da je lokacija odlična samo treba se konsultovati sa nekim majstorom da li taj šraf može da se skida solo tj. da li mora da se šrafi kilo ključem.

Ja sam razmišljao (još nisam probao) da instrument stavim u pikslu koju i ovako ne koristim. Čini mi se da je to najpreglednije mesto, a da ne naruši kompletan izgled kokpita.
 
Odgovor na temu

ZIKAL
mašinac

Član broj: 180531
Poruke: 49
*.rcub.bg.ac.yu.

Sajt: Beograd


Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 13:55 - pre 187 meseci
Cao Pandovci,
Aco,ovako stvari izgledaju.
Po meni ocitavanje je dosta korektno i ja dajem mogucnost gresci od 2-3 stepena.Znaci da cu tu vrednost pri setovanju predvideti,tj.uzeti u obzir!
Stezanje NTC-a sam obavio preko zavrtnja,odmah ispod gumenog cepa za ulivanje ulja,kada mi je masina bila totalno hladna.Znaci,bojazan da se nesto desi je po meni minimalna.Nisam koristio kilo kljuc,mada imam podatak o sili stezanja.
Vidljivost displeja je takodje po meni u redu.Po malo deluje diskretno,sto je meni i bio cilj.Da sam nalepio uredjaj iznad komandne table,ne znam sta bih radio kad upece zvezda i u kolima bude 60-ak stepeni.
Setovao sam ga tako da mi svakih par sekundi daje za sve 4 opcije podatke.Mozda malo smeta levi donji krak volana i to samo kad se vozi pravo! Kada prekoraci zadatu temperaturu,pocinje da blinkuje i zvukom,koji je sasvim dovoljno glasan, upozorava! Ne znam kako ce se ponasati na visokim temperaturama,ali sam za sada zadovoljan.
Yungalunga,ona radnja na cosku R. vise ne postoji.U svakom slucaju hvala ti.(pl.ratkapne)
Ako vas bude jos po nesto interes.,pitajte!
Pozz
 
Odgovor na temu

roberto_s
Roberto Sotirov
Shadows, Beograd
Beograd

Član broj: 158457
Poruke: 290
93.86.139.*



Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 20:13 - pre 187 meseci
Zikal, molim te , ne zameri, ali nisam mislio na taj zavrtanj kada sam objasnjavao gde sam merio temperaturu. Stavio si sondu na poklopac ventila ispod koga se nalazi silikonski ili plutani dihtung koji smanjuje termoprovodljivost. Do duse, ne znam koliko taj zavrtanj ide duboko u glavu i koliko je blizu vodenom prostoru, tako da je to resenje mozda i bolje nego ono sto sam ja predlagao. U svakom slucaju, drago mi je sto je neko konacno resio taj problem !!!
I jos nesto: pitao sam naseg majstora za ono tanko crevce koje vraca tecnost iz motora u posudu. Receno mi je da kroz njega od trenutka paljenja motora pa sve do gasenja, cirkulise tecnost bez obzira sto je termostat zatvoren. Majstor se slaze sa idejom da se to crevo isece i nastavi bakarnom cevcicom uz pomoc dve selnice i da se na tu cevcicu nasloni sonda uredjaja. Rece, da su tu temperaturni gubici neznatni. Ja jos uvek nisam stigao da izmerim temperature koje sam obecao, ali molim za strpljenje.
Ziko , pozdrav i...... vino jos kuva, ali za desetak dana planiram da ga prekinem i flasiram!
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.static.ikomline.net.



+1 Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 21:10 - pre 187 meseci
Zikal, mala sugestija, odnosno razmisljanje oko signala za obrtomer. Posto bi svakako trebalo izbeci cackanje ECU-a tj, pina br 4 na ECU, signal se moze povuci sa prvog trafoa, i to sa crvene zicice niskonaponskog kalema, na samom dvozicnom konektoru (sa crvenom i belom zicicom). Kako i tu ne bi upropastavali nesto, mozda da se sa nekom vrstom ciode ubode signal kroz izolaciju crvene zicice, te da se ubodena iglica na crvenoj zicici izoluje izolirbandom. Naravno iglica bi se nastavljala na signalni vod do multi -uredjaja. Ovo pricam zato sto su meni prilikom dijagnostike po pitanju one trepcuce narandzaste lampice, niskonaponske vodove trafoa (bobina), uredno bockali iglicama kojima se zavrsavaju vodovi od dijagnostickog kompa........Osim toga iglica ide u pozitiv od niskonaponskog dela, tako da nema opasnosti od preskakanja napona. Nadam se da sam uspeo objasniti zamisao.
 
Odgovor na temu

garcha
Goran Garcevic
Beograd

garcha
Član broj: 42875
Poruke: 42
*.adsl.beotel.net.



Profil

icon Re: Merač temperature motora30.10.2008. u 21:23 - pre 187 meseci
Pitao sam mog komšiju majstora u vezi tog šrafa i rekao mi je da bez problema mogu da ga odvijam i zavijam tako da će za vikend da padne ugradnja Grunfa :) Mislim da je taj šraf sasvim OK jer bez obzira na dihtung on ipak ide direktno u blok i trebalo bi da prenosi temperaturu bez mnogo gubitka, a mesto je potpuno ušuškano od cirkulisanja vazduha i remećenja temperature. Naravno, ne bi bilo loše da Roberto ipak izmeri temperaturu na tom šrafu čisto radi orijentacije.

Ostaje nam još samo rešenje za vezivanje obrtomera ?
 
Odgovor na temu

ZIKAL
mašinac

Član broj: 180531
Poruke: 49
*.rcub.bg.ac.yu.

Sajt: Beograd


Profil

icon Re: Merač temperature motora31.10.2008. u 10:28 - pre 187 meseci
Ljudi,želeo bih samo da vam pojasnim neke stvari.
Što se tiče izbora zavrtnja ispod koga sam stavio sondu,vodilja su mi bile Robertove fotografije mesta koje je on merio,mada čitam da to nisu ta mesta.Nema veze,jer je moja procena,da je to mesto,na neki način u središtu motora,malo ušuškano i da zavrtanj kojim se priteže dekli ventila,koji je od neke alu legure,odlično prenosi temperaturu.Prepostavljam da na tom mestu nema velikog odstupanja od stvarne temp.motora.Moramo da shvatimo,da ako je u pitanju razlika od npr. 3 stepena,da je to apsolutno prihvatljivo! To se anticipira u setovanju samog uredjaja!
Ja sam setovao na 94 stepeni uredjaj i tada mi se aktivira i svetlosna i zvučna signalizacija. Ako računamo da tog trenutka to nije prava temp.,nego recimo 97-98 step.,to je dovoljno da se reaguje. Dihtung glave NE PREGOREVA na tačno 100 stepeni !!!
Prodavac uredjaja mi je savetovao,da treba,baš dobro zagrejati mašinu,očitati tog trenutka temp.,pa na to dodati oko 5 stepeni i tako upamtiti! Pošto sada nema vrućina, ja sam proizvoljno setovao na navedenu temperaturu.Bomo videli.
Aco,hvala ti na savetu, za način vezivanja žica,kako bi funkcija broja obrtaja motora,bila u funkciji.Po meni,najelegantnije rešenje je pin broj 4 u ECU!
Tu treba u R. klubu ili na nekom drugom mestu,nabaviti mali spec.konektor,ženku,zalemiti ga za žicu i udžekati u ECU.Ideja sa špenadlom i minus žicom je interesantna.Možda,da se ne bi sekla ona crvena žica,može da se umesto špenadle,uglavi, igličasta izolovana kablovska papučica,kao kraj kabla, koji se vezuje na multifunkcionalni uredjaj.
Videću,odlučiću.
Pozz
P.S. Na slikama se vidi konektor sa pinom br.4 u koji je udžekana crvena žica,koja ide iz obrtomera.Takodje se vidi i kako izgleda mala ženka konektora sa crvenom žicom,koji ulazi u veliki konektor.Naime,ukloni se mala bela kapica sa otvora i ugura se zajedno sa žicom u isti.
Robi,pozdrav i tebi ...a kajsija polako stari,što bi stari kazali,krti se.

[Ovu poruku je menjao ZIKAL dana 31.10.2008. u 11:49 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao ZIKAL dana 31.10.2008. u 11:53 GMT+1]
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

inspkluzo

Član broj: 142669
Poruke: 337
*.rcub.bg.ac.yu.



Profil

icon Re: Merač temperature motora31.10.2008. u 10:51 - pre 187 meseci
Zikal, bilo bi dobro da ti to nama objasniš uz pivo! Pozzz!!
 
Odgovor na temu

ZIKAL
mašinac

Član broj: 180531
Poruke: 49
*.rcub.bg.ac.yu.

Sajt: Beograd


Profil

icon Re: Merač temperature motora31.10.2008. u 11:27 - pre 187 meseci
Inspektore,uvek
Pozz
P.S. Umalo da zaboravim bitnu stvar. Multifunkcionalni uredjaj sam fiksirao sa širokom čičak trakom. Drži kao zver!

[Ovu poruku je menjao ZIKAL dana 31.10.2008. u 14:41 GMT+1]
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.static.ikomline.net.



+1 Profil

icon Re: Merač temperature motora31.10.2008. u 21:46 - pre 187 meseci
Roberto, prema podacima koje sam ja iskopao, prekidac ventilatora pocinje da roka na 90-92, a gasi na 85-87*C
Termostat se otvara na 87+/- 2*C
Nisam uspeo da kopiram to, ali ima i na GB Forumu podataka
Pozz
 
Odgovor na temu

garcha
Goran Garcevic
Beograd

garcha
Član broj: 42875
Poruke: 42
*.adsl.beotel.net.



Profil

icon Re: Merač temperature motora31.10.2008. u 23:19 - pre 187 meseci
Kod mene se ventilator pali na 95-96 stepeni, kako kaže kompjuter kod doktora.
 
Odgovor na temu

ZIKAL
mašinac

Član broj: 180531
Poruke: 49
*.rcub.bg.ac.yu.

Sajt: Beograd


Profil

icon Re: Merač temperature motora03.11.2008. u 08:32 - pre 187 meseci
Inspektore,ova priča zaista ide uz pivo.
Juče i u petak sam istestirao multifunkcijski panel,pa bih hteo da vam prenesem to moje iskustvo.
Prvo,da znate da se Panda lako ne dovodi u radnu temperaturu.Treba joj dosta vremena.
Elem,pošto sam ja u petak išao za Grocku sa već zagrejanim motorom ,nije mi bilo logično da mi temp.motora sa 84 step. od Kaluđ.prema Boleču (4-5km) padne na 64 stepena.Tu jeste nizbrdo,ali pad temp.nije logičan.Mislim da je došlo do podhlađivanja NTC sonde učvršćene na poklopcu motora.Dokaz mi je Bolečko brdo (4 km),gde sam zbog gužve vozio sporije i temp.je odmah reagovala,naviše.Dobro,znači treba zaštititi NTC sondu od strujanja vazduha,zaključih ja.To i odradim i to dosta dobro.
Kad budem u štosu,slikaću to,da vidite,kako sam to odradio sa malo lima, uz pomoć brusilice i burgije.
Da nedužim, (eh,Inspektore,dobra ti ideja) u nedelju je palo pravo testiranje, na relaciji Grocka-Zemun(put za N.S.)
Nećete mi verovati,u povratku iz Grocke, (a ja sam 2km ispred Grocke i 1,5 km od Smederevca) motor mi je,barem je tako pokazivao panel,bio zagrejan tek kod Kaluđerice,znači posle pređenih 10-12 km,uzbrdo-nizbrdo.Temp.je šetala do 86 step.
Na auto putu temp.se ukopala na 74 step. i ni makac !!! Brzina vožnje oko 100-ke.
U povratku,sve do izlaska sa auto puta,kod Dušanovca,ista situacija. 74 stepena Celzijusova! Do Vuka je temp.polako rasla i došla je na 90 stepeni.
Videću,kako će se sve to odvijati,kad budem na dužem putu,na drugačijim temperaturama.
Ja ću sigurno,preko neke led diode,kao indikatora,da se vežem za ventilator,da bih video na koliko step.se isti pali.
Pozz
P.S. Garcha,jesi li ugradio uredjaj?
 
Odgovor na temu

garcha
Goran Garcevic
Beograd

garcha
Član broj: 42875
Poruke: 42
213.240.32.*



Profil

icon Re: Merač temperature motora03.11.2008. u 10:20 - pre 187 meseci
Juče sam ga ugradio, ali mi nije bio aparat pri ruci pa cu slike okačiti kasnije. Nisam stigao da testiram kako radi jer je bilo kasno. Sondu za motor sam stavio pod isti šraf na poklopcu dekle, a sondu za spoljnu temperaturu sam provukao u prostor branika kroz rupu ispod levog fara i ostavio da visi tu za sada jer je prilično ne pristupačno za šrafljenje. Instrument sam ugradio u pikslu i ispalo je savršeno, pregledno i može da se zaštiti od sunca poklopcem (roletnicom :) ) piksle. Naravno, dok ne proverimo, nisam vezao obrtomer. Čudi me da ima promena temperature kod vožnje jer ono mesto izgleda baš dobro ušuškano.
 
Odgovor na temu

AcaDorcol
dipl.ecc.

Član broj: 162574
Poruke: 880
*.redcross.org.yu.



+1 Profil

icon Re: Merač temperature motora03.11.2008. u 10:48 - pre 187 meseci
Pozdrav za Zikala i Garchu.
Prvo, momci nedostajali ste nam na skupu koji smo imali juce u sportskom centru. Tamo smo osim sto smo brojali jelene ponesto razgovarali i o meracu temperature, a sto je najbolje, Robi je doneo onaj gadzet - laserski merac temperature. Istina motoru treba dosta vremena da se zagreje do paljenja ventilatora, mozda jedno 10 minuta rada u leru sa otvorenom haubom. Laserski merac je najbolje i najpreciznije podatke davao na jednom srafu, na mestu gde crevo iz hladnjaka ulazi u motor, dole ispod travo-bobina. U momentu paljenja ventilatora, tu je 98 stepeni, a ventilator po ukljucenju, nagura temp na tom mestu na cca 102-103, sto mi deluje sasvim logicno zbog strujanja vrelog vazduha kroz hladnjak, no to traje svega par sekundi, i onda temperatura pocinje da pada na 98 stepeni...
Najbolje od svega na ovom mestu merenja je to sto imamo ujednacen rast tokom zagrevanja i ujednacen pad, prilikom opadanja temperature, i sve vrednosti se poklapaju sa paljenjem ventilatora.

Za razliku od toga, rezultati koji se dobiju laserskim ocitavanjem na mestu na kome ste vi postavili NTC, na srafu od dekla, su dosta odstupali od onoga sto se vidi na opisanom srafu gde ulazi crevo. Na primer u momentu paljenja ventilatora (98 st), na dekl-srafu je bilo 75 st!!!!!!! Pre paljenja ventilatora tu je veoma sporo i nepravilno rasla temperatura sa veoma usporenim rastom na pocetku u fazi zagrevanja (pri 78 st na srafu creva) tu je bilo 50 st.
zatim pred paljenje ventilatora tu je nekako doguralo do 75, a maksimalno je nakon nekoliko paljenja ventilatora doslo do 80, ali ne vise. Ovde treba dodati jos i efekte strujanja vazduha, sto nismo simulirali tokom merenja.

Predpostavljamo da do ovolike razlike na srafu dekla dolazi zbog termo-prekida koju pravi zaptivka, zbog toga sto dekl nema dodira sa rashladnom tecnoscu, nego samop sa malo ulja koje prska bregastu, i zato sto brezon od srafa za dekl, prodire veooma malo u blok. Tu je i strujanje vazduha i sl......

Inace sva druga mesta na kojima smo vrsili merenja laserskim termometrom su davala prilicno nepouzdane i sarene rezultate.

Pozz
 
Odgovor na temu

ZIKAL
mašinac

Član broj: 180531
Poruke: 49
*.rcub.bg.ac.yu.

Sajt: Beograd


Profil

icon Re: Merač temperature motora03.11.2008. u 12:39 - pre 187 meseci
Aco,potpuno si u pravu! MOJA KONCEPCIJA JE SKROZ POGREŠNA!
Mesto gde sam stavio NTC sondu je velika GREŠKA !!! Priznajem da i nisam baš preterano razmišljao o tome.

1. Tamo gde sam fiksirao NTC sondu je poklopac glave motora.To je dekli ventila ispod koga se nalazi debeli plutani dihtung. Znači izolator.Tu temp.nema veze sa temp.npr.vode u glavi motora! GREŠKA!
2.NTC otpornik ostaviti ne izolovan, kao u mom slučaju. GREŠKA!
3. NTC otpornik ili sonda MORAJU SE ZALEPITI ILI UČVRSTITI I IZOLOVATI NA GLAVI MOTORA! (NTC mora sa svih strana da bude izolovan,sem sa strane koja se želi meriti!)
4.Najbolje ga je locirati na IZLASKU IZ GLAVE MOTORA,ali pre termostata, jer je i on tu upakovan!(to je veza gornjeg creva iz kilera sa motorom)
Naravno,ja pričam isključivo o NTC otporniku,a ne o nekoj PT100 sondi ili nekom termoparu tipa rodijum-rodijum platina.
Ako takve stvarčice, koje su poprilično skupe, ugradite negde u blok ili glavu motora, imaćete baš pravu stvar!
Naravno,ništa nije propalo,što se tiče moje sonde.Ja ću joj samo pronaći DRUGO,PRAVO MESTO!
Vidite vi,koji ste bili u prirodi,da se uz druženje i pivce bolje i konstruktivnije razmišlja! Svaka vam čast.
Pozz
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Fiat Panda club :: Merač temperature motora

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 188335 | Odgovora: 120 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.