AcaDorcol dipl.ecc.
Član broj: 162574 Poruke: 880 *.redcross.org.yu.
|
Zikal, moram da priznam da si previse - kritican prema sebi, a mozda sam i ja skrivio to, jer sam predhodni post pisao u veeelikoj zurbi, pa je mozda bio prestrog, sto mi nikako nije bila namera. Ili mozda tvoj naucnicki pristup suvise strogo kriticki ocenjuje istrazivanje i experiment koji si izveo u praksi.
Elem, prvo ne bih rekao da je tvoja koncepcija skroz pogresna, nego bih podsetio da je pored svega ostalog bilo i pitanje da se nadje neko zgodno i bezbedno mesto pricvrscivanja sonde, i da sve to neko moze da odradi sam sa upotrebom kucnog alata, a posto je to bio jedan od prioriteta, ti si stvarno dobro reagovao i nasao si i zgodno i pristupacno i bezbedno mesto za kacenje sonde po principu uradi sam. Onda medjutim nisi znao kakvi se rezultati dobijaju merenjem sa laserskim termometrom koji jedino imaju NASA, CIA i Roberto. Dok smo na ivici jezera merili to, pravo da ti kazem ocekivao sam da nas provale sa F-117, ali se nisu usudili buduci da imaju losa iskustva od ranije sa Drajganovim pajtasima, tako da smo merenje obavili bezbedno, pod okriljem (bivse) vojne baze u kojoj se inace okupljamo. Inace Robertu ta sprava sluzi, da izmeri temperaturu Jelena, kad udje u radnju, jer ne voli leti da pije nedovoljno rashladjeno pice.
IFA je kao sto rece slikao to mesto sa sve tackicom od lasera na njemu, tako da ce kad smanji te slike, iste i nadam se objaviti ovde (ukoliko mu neka tajna sluzba ne ukrade te tajnovite snimke).
Zajedno smo zakljucili da bi i odvijanje tog srafa u fazi potpuno ohladjenog motora trebalo biti bezbedno, ali kad vidis slike zamolicemo te za komentar.
Ja sam na skupu prezentirao ideju da kupim najjednostavniji NTC-otpornik od 2.2K, i da ga prislonim uz blok motora, i nakon toga da ga preko zamazem (premazem) nekim lepkom, silikonom, gradjevinskim lepkom ili sl, samo da bude termostabilan, recimo do preko 200 stepeni, eventualno da ga izolujem parcencetom staklene vune i sl, te da onda vidimo kako reaguje. Naravno, moguce je i sve uklipsati u istu sraf-buksnu kao sto je ima i Grunfov merac, te pritegnuti u taj sraf prikljucka creva rashladne tecnosti na ulazu u blok motora. Ono sto je najvaznije, ponavljam da je na tom mestu u fazi zagrevanja motora, rast temperature ravnomeran i da odrazava pravo stanje temperature tacnosti do u 1-2 stepena u odnosu na stvarnu temperaturu, sto smo videli po momentu ukljucenja ventilatora hladnjaka. po ukljucenju ventilatora, ocitali smo mali i vremenski kratak nastavak rasta tempa, koji je nastao zato jer je ventilator nabijao vazduh iz hladnjaka, pravo na to mesto merenja, sto je trajalo mozda 5-6 sekundi, do jedno 103-104 stepena, a onda je stvar pocela da leze i temp da se vraca na 98, kad je rashladjena tecnost pocela da pritice iz hladnjaka sa upaljenim ventilatorom. Znaci ne samo da su odstupanja mala i prihvatljiva, nego idu u plus (103), tako da upozorenje moze samo da stigne ranije i da znaci da se ventilator upalio. Predpostavljam da i u uslovima stvarne voznje ne bi bilo drasticnih razlika.
Sto se vas tice, veci deo posla je odradjen, jedino preostaje da premestite sondu, i da pratite efekte.
IFA slike sto pre.
Pozz sjajnoj ekipi u celosti!!!!!!
P.S. Vi iz NASA-e i CIA-e, ako Vam nesto treba, lepo brate kazite, pa ce mo vam pomoci da resite stvar kako treba!
a ne da .......Osim toga radimo za male pare, kupite nam par Pandi (obavezno preradjene u putnicke) - za clanstvo foruma i mi zadovoljni, i vi zadovoljni.....
|