Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Zagrejati auto ujutru

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zagrejati auto ujutru

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 22822 | Odgovora: 51 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

solarko

Član broj: 111607
Poruke: 145
*.static.sbb.rs.

Jabber: strahinja@es.org


Profil

icon Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 08:47 - pre 186 meseci
Od skoro sam vozac. Auto (1998) je van garaze. Vojvodina.
Neko mi kaze da se auto ujutru greje minut, neko 15 minuta. Kakva su vasa iskustva?

Pozdrav,
Strale
 
Odgovor na temu

madamov
Milan Adamov
vlasnik
Adamov Konsultacije d.o.o.
Beograd, Srbija

SuperModerator
Član broj: 21939
Poruke: 4413
*.dynamic.sbb.rs.

Sajt: www.adamov.rs


+138 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 08:59 - pre 186 meseci
To ti je večita dilema i postoje razna mišljenja, verujem da će na kraju i ova tema otići u tom pravcu da nećeš naći konačan odgovor.

Ja pripadam onom taboru koji misli da motoru više šteti da duže radi hladan (greješ ga u mestu do radne temperature), već kada upalim auto sačekam dvadesetak sekundi (dok vežem pojas, namestim i uključim radio) pa krenem lagano. Naravno, ne divljati obrtajima dok se ne ugreje do radne temperature, što će reći da u slučaju da odmah ideš na autoput nemoj odmah da voziš 150 Km/h dok se auto ne ugreje.
 Certified Trainer Mojave 101 macOS Support Essentials 10.14
http://www.adamov.co.rs http://milan.adamov.rs http://www.infinitum.rs
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.adriamedia.co.yu.



+896 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 09:22 - pre 186 meseci
U uputstvu za moju Toyotu Corollu pise da kad je hladno radi u mestu 15 sekundi a zatim da se krene i prvih par minuta ili par km vozi malo lakse i to je to.

Dugo stajanje na leru steti motoru jer se slabije zagreva sto ima za posledicu slabije grejanje ulja, slabiju cirkulaciju ulja i tecnosti za hladjenje.
 
Odgovor na temu

Skandy
AB, Canada

Član broj: 152655
Poruke: 944
*.cable.casema.nl.



+41 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 09:45 - pre 186 meseci
Bitna stvar je da koristis kvalitetno motorno ulje iz gore pomenutih razloga, lakse i kvalitetnije podmazivanje u hladnim danima. Takodje preporucljivo je sipati novo ulje pred pocetak zimske sezone.
Sto se tice zagrevanja, dovoljno da automobil radi 1 min, a ti se za to vreme mozes pripremiti za voznju, vezati pojas, ocistiti prozore, podesiti muziku.... Bitno je da u periodu zagdevanja ne drzis pritisnuto kvacilo ( sto pojedini vozaci rade) kako bi se i ulje u menjacu pokrenulo, pre kretanja sa automobilom. Kada krenes, prvih par kilometara ne ulaziti u visoke obrtaje, brzine menjati nesto ranije nego kada je auto zagrejan, na primer po gradu voziti 40 km/h u 3 brzini. Posle prati pokazivac temperature i kada se automobil zagreje, nastavi da vozis kako si navikao.

*motor startovati sa pritisnutim kvacilom, ali ga zagrevati sa pustenim.
 
Odgovor na temu

tweeester
Ivan Arandjelovic
bg yu

Član broj: 724
Poruke: 882
194.106.174.*

Sajt: www.javasvet.net


Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 09:46 - pre 186 meseci
Ako mozes ikako pogledaj sta ti pise u uputstvu za koriscenje (ako ga imas, ili ga nadji negde na net-u).

Za vecinu novih automobila (moj medju njima takodje) u uputstvima pise da motor ne treba zagrevati u mestu, vec odmah krenuti i da je lagana voznja najbolji nacin da motor postigne radnu temperaturu. Naravno, ne treba otici u previsoke obrtaje dok je motor hladan.

Evo copy/paste iz uputstva:

"Warming up:
Allow the engine to warm up while driving.
Do not warm it up by letting it run at idling
speed. Do not apply full throttle until the
engine has reached operating
temperature."
<< tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi >>
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.42.*



+5251 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 10:43 - pre 186 meseci
Dovoljno je desetak sekundi, dok se provere parametri rada. Da li drzi ler, pod saugom, automatskim ili manuelnim, da li su sve lampice upozorenja pogasene, da nema nekih stranih vibracija ili zvukova, i lagano krenuti u voznju.

Nema potrebe forsirati hladan motor koji radi u nekontrolisanom rezimu, stariji motori se obicno malo dave, novi, sa kompjuterima, rade u open loop rezimu, pa su im je potroosnja uvecana, parametri predprogramirani, pa nije tehnicki korektno forsirati motor van radnog rezima.

Takodje i ostali sklopovi treba da se uvode u radnu pemperaturu, menjac npr, a to se najbolje radi laganom voznjom, bez naprezanja sklopova..

Znaci, minimalno desetak-dvadesetak sekundi rada u mestu, nema razloga pricati o minutima, za 15 minuta moze da se stigne od NS do Fruske gore

Poz.

P.S. Zasto samo ujutru, kad god, i popodne i nocu, ako je motor hladan
 
Odgovor na temu

skorohaker
Beograd

Član broj: 38395
Poruke: 229
*.adsl-a-1.sezampro.yu.



+1 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 13:31 - pre 186 meseci
Na jakom mrazu mozda nije lose sacekati i ceo minut ili bar pola.
ckopoxakep
 
Odgovor na temu

tweeester
Ivan Arandjelovic
bg yu

Član broj: 724
Poruke: 882
194.106.174.*

Sajt: www.javasvet.net


Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 14:12 - pre 186 meseci
Citat:
skorohaker: Na jakom mrazu mozda nije lose sacekati i ceo minut ili bar pola.


Zasto? Cenis onako ili ...?

Za motor cija je radna temperatura 90-100 stepeni sasvim je svejedno da li je +10 ili -10 ... razlika je zanemarljiva
<< tko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi >>
 
Odgovor na temu

smfilip
Beograd

Član broj: 12580
Poruke: 1630



+4 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 16:22 - pre 186 meseci
meni u upuststu pise da se MORA krenuti odmah kad je motor hladan,jer moze da naprsne glava motora ako je napolju hladno,a zagrijeva se u mjestu...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.42.*



+5251 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 17:22 - pre 186 meseci
Kada je mraz, ili ekstremni uslovi, treba se pazljivije odnositi prema kolima. Zagrevanje moze da traje dok se ne ociste stakla, i pripremi auto za voznju. Trebalo bi, malo pazljivije posmatrati da li sistemi rade, da li termostat otvara ili zatvara, da nije oslabio intenzitet grejanja.
Po takvom vremenu, nije dobro forsirati vozilo, ni hladan ni topao motor...

Ako upali, motoru ne treba veca nega nego u drugim uslovima, ako nemirno radi, sacekati da se ustali neki normalan rezim. Veci su problemi sa voznjom, po ekstremnom vremenu, i sa dodatnom opremom, nego sto to samom motoru smeta.

Poz.
 
Odgovor na temu

X Files
Vladimir Stefanovic
Pozarevac

X Files
SuperModerator
Član broj: 15100
Poruke: 4901
*.dynamic.sbb.rs.

Jabber: xfiles@elitesecurity.org


+638 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 17:35 - pre 186 meseci
Ovo svakako treba proveriti u konkretnom uputstvu i ispostovati ono sto pise.

U jednom uputstvu za Pasata koje sam procitao, pisalo je nesto u smislu: moze se odmah krenuti ali voziti na malom broju obrtaja (e sad jbg, ne cecam se koliko dugo bese).

Ipak, kad je zima najmanje 1 minut ne krecem. U praksi to je i duze jer prvo ukljucim grejanje na sofersajbnu, pa dok ocistim sneg ili led. Sigurno nekoliko minuta.

Leti cekam dok se 'sistem na display-u podigne', a to je 15-tak sekundi ;)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
79.101.88.*



+5251 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 19:50 - pre 186 meseci
Upravo citam uputstvo za "Golf Variant, Jetta", ovogodisnje vozilo, poglavlje "Starten und fahren", tj voznja, odeljak pokretanje i iskljucivanje motora, na cetvrtoj strani upozorenje:

"Oprez
Kod hladnog motora izbjegavajte velike brojeve okretaja, puni gas i preveliko opterecivanje motora-opasnost od ostecivanja motora"


I na pocetku strane 5:

"Zastita okolisa
Ne dozvolite da se motor zagrijava dok vozilo stoji. Odmah krenite u voznju. Motor na taj nacin brze postize svoju radnu temperaturu, a emisija stetnih tvari je manja"
....

Za benzinca, a i kod dizela, osim dodatnih prica oko paljenja na veoma hladnom vremenu, potpuno isti tekst upozorenja i uputstva za hladan motor.

Poz

 
Odgovor na temu

waikiki

Član broj: 51675
Poruke: 702
*.dynamic.sbb.rs.



+130 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 21:39 - pre 186 meseci
Jedno je pitanje zastite okoline a drugo vek trajanja motora.
Ako je cilj zastita okoline onda motor treba zagrevati dok je vozilo u pokretu.
Kad je u pitanju duzi vek trajanja motor treba zagrevati u mestu. Dok ne dostigne radnu temp. motor treba da radi rasterecen, jer motorno ulje nema odgovarajuci viskozitet za normalno podmazivanje (ulje je gusce sto je niza temp.). Zato ga ne traba pokretati dok se ne dostigne bar pola od radne temp.
Nije poenta sto pre dostici radnu temperaturu, jer se ona vrlo brzo moze postici velikim brojem obrtaja. A posledica toga je intenzivno habanje vitalnih delova (klip, cilindar, radilica..) jer su izlozeni "suvom" radu, sto znatno skracuje vek trajanja. Poenta je dostici radnu temperaturu uz sto manje habanje a to se moze samo sa manjim brojem obrtaja sa sto manje opterecenja... znaci u mestu. Koliko treba da radi u mestu zavisi od okolne tempreature. Niza temperatura, vise cekati.
 
Odgovor na temu

bakara
nBGd

SuperModerator
Član broj: 40157
Poruke: 16343



+2921 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 21:52 - pre 186 meseci
U uputstvu za rukovanje bukvalno svakog automobila za koga ja znam unazad dvadesetak godina stoji obicno istaknuto da se auto nikada ne zagreva radom u mestu!

Tako da...
Nažalost i kazna stvara naviku!
Nažalost i kazna izgrađuje stav!
 
Odgovor na temu

smfilip
Beograd

Član broj: 12580
Poruke: 1630



+4 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 22:03 - pre 186 meseci
@waikiki: to mozda vazi za kamione,ali za mala auta nikako,ne znam odakle ti to,imas mozda neku literaturu,ili?
 
Odgovor na temu

skorohaker
Beograd

Član broj: 38395
Poruke: 229
*.opera-mini.net.



+1 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru28.11.2008. u 22:42 - pre 186 meseci
@ Tweeester Motoru mozda i jeste, ulju u motoru i menjaču nije svejedno.
ckopoxakep
 
Odgovor na temu

lancia88
lancia88
Beograd

Član broj: 10215
Poruke: 6528
*.dynamic.sbb.rs.

ICQ: 281338349


+14 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru29.11.2008. u 00:02 - pre 186 meseci
Pozdrav,

uglavnom se ne mesam u ovakve teme, ali veoma me interesuje kako auditorijum koji odmah krece zamislja da ulje pravilno stigne svuda da podmaze ukoliko se tako brzo krene?
Naravno, cim nesto radi bez podmazivanja, posledice bismo mahom vec trebali svi da znamo, a tako malo-pomalo habanje i skracen je vek delovima motora.
Nadalje, zanimljivo je i razmatranje smese, odnosno, rada pod sauhom, i narocito potrosnje za to vreme. I opet, ukoliko je rec o automatskom sauhu, onda i nekako, ali ako je rec o rucnom, taj ko nije probao takvu voznju, slobodno neka krece posle desetak sekundi u saobracaj.
Ma.....
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.86.151.*



+5251 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru29.11.2008. u 02:39 - pre 186 meseci
Citat:
waikiki: Jedno je pitanje zastite okoline a drugo vek trajanja motora.
Ako je cilj zastita okoline onda motor treba zagrevati dok je vozilo u pokretu.
Kad je u pitanju duzi vek trajanja motor treba zagrevati u mestu. Dok ne dostigne radnu temp. motor treba da radi rasterecen, jer motorno ulje nema odgovarajuci viskozitet za normalno podmazivanje (ulje je gusce sto je niza temp.). Zato ga ne traba pokretati dok se ne dostigne bar pola od radne temp.
Nije poenta sto pre dostici radnu temperaturu, jer se ona vrlo brzo moze postici velikim brojem obrtaja. A posledica toga je intenzivno habanje vitalnih delova (klip, cilindar, radilica..) jer su izlozeni "suvom" radu, sto znatno skracuje vek trajanja. Poenta je dostici radnu temperaturu uz sto manje habanje a to se moze samo sa manjim brojem obrtaja sa sto manje opterecenja... znaci u mestu. Koliko treba da radi u mestu zavisi od okolne tempreature. Niza temperatura, vise cekati.


Ne verujem da smo bas toliki cuvari okoline..

Kao drugo, spominjale su se informacije iz nekog uputstva, pa posto znam koliko je retko, shodno procentu polovnjaka, preneta je informacija iz "prve ruke", pa kome je lakse da prati doticna uputstva neka prati..

Dostizanje radne temperature moze da potraje i desetak pa i vise minuta, po hladnom vremenu, tako da je besmisleno toliko trositi gorivo i nepotrebno se zadrzavati, ne startuje trka, a da li je dobro ili lose za motor, to mozemo da diskutujemo.

Izjava o "intenzivnom habanju" je krajnje neozbiljna, posto su na hladnom motoru zazori nesto veci, tako da je habanje cak i manje.
Naravno, svaki ekstrem je nepovoljan, forsiranje hladnog motora, ali samo forsiranje, dovodi do vrucih tacaka, intenzivno zagrejanih manjih zapremina u odnosu na hladniju okolinu, pregrejanog klipa i hladnijeg cilindra, sto nije dobro. I tu je preporuka jasna, umereno opterecenje, ravnomeran rad motora.

U mestu nema nikakvog opterecenja, za rad motora, i zanemarljiv je otpor nabijanja kompresije u ponekom cilindru. To samo znaci, da motor, krece sa prostim progrevanjem, iz cilindra i preko klipa, dok se radilica zagreva vise uljem nego radom.
Da ima manjka ulja, da je izvetrilo preko noci, tesko je poverovati, i lako proveriti, a puno podmazivanje krece nakon nekoliko obrtaja..i to je predmet posebne rasprave, tzv "suvi" start motora, u prvih nekoliko obrtaja..vruc ili hladan...gore je kada je vruc.

Da je ulje nesto gusto, mislim da je iluzorno pricati, spomenuti motori koriste 5W40, ili 0W40, sto je daleko od gustog ulja, osim ako necemo da spominjemo neke redne masine, kao zdrav primer za koriscenje putnickog vozila...mislim da pricamo o realnim motorima i konkretnim uljima..vrlo dobrim, i znacajnije tecnim, nego pre xx godina..

Merenje temperature je malo sporno, obicno indikatori mere temperaturu vode, nakon otvaranja termostata, u sirem kolu hladjenja, pa pokazivanje 30% radne temperature, objektivno znaci da se motor zagrejao blizu radne temperature(da bi blizu bilo blizu neka bude 95%)...termostat je otvorio na 86C..ili tu negde..zavisno od modela

Moze se reci da je motor na radnoj temperaturi, cim je kazaljka krenula s pocetnog polozaja.. tada se lagano pothladjuje i spreman je za maksimalni gas, posto je ukljucen i veliki krug hladjenja.

Bas da ne bi cekali i prvo pokretanje ventilatora, tada je i hladnjak presao 90C..

Poz.
 
Odgovor na temu

smfilip
Beograd

Član broj: 12580
Poruke: 1630



+4 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru29.11.2008. u 11:25 - pre 186 meseci
@lancia88: pa sta ti mislis, koliko treba ulju da dodje do svakog dijela u autu koji se podmazuje? kad bi trebalo vise od par sekundi onda vjerovatno ne bi pisalo u svim uputstvima da se krece odmah...
 
Odgovor na temu

kuntalo

Član broj: 101218
Poruke: 382
*.opera-mini.net.



+2 Profil

icon Re: Zagrejati auto ujutru29.11.2008. u 20:32 - pre 186 meseci
Opet neka zavera, masoni, Vatikan, sta li je...

Lepo u upustvu pise (cak i u onom za Stojadina iz '78.), a samo pametni Srbi znaju bolje.
Save the Panda!
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Zagrejati auto ujutru

Strane: 1 2 3

[ Pregleda: 22822 | Odgovora: 51 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.