Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Akumulator i punjenje

elitemadzone.org :: AutoZone :: Akumulator i punjenje

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 84947 | Odgovora: 160 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

veselinovic
Jovan Veselinovic
Ist. Sarajevo

Član broj: 7761
Poruke: 3872
62.101.128.91



+334 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje04.04.2011. u 18:02 - pre 158 meseci
Mozda je transportovan naopako okrenut pa se izlila kiselina.
Ako je to, onda treba sipati i kiselinu, a ne samo vodu.
Ipak bi mjerenje gustine elektrolita razrijesilo problem.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje05.04.2011. u 12:36 - pre 158 meseci
Nikako kiselinu dolivati, samo destilovanu vodu, ako moze i bidestilovanu.

To sto se desilo, moguce je da je posledica testiranja, intenzivnog praznjenja i brzog punjenja velikim strujama, i verovatno prepunjavanja, kada se elektrolizom izgubi dosta vode. Aljkavost je sto nisu dolili vodu, ali s obzirom da destilovana voda kosta, verovatno su napravili "ustedu" na sopstvenim rashodima.

Doliti vodu i koristiti accu, kada se isprazni, normalno ga dopunjavati, i sto manje odlaziti u servis


Poz
 
Odgovor na temu

Horvat I
Ivan Horvat
Subotica,Makova sedmica

Član broj: 40556
Poruke: 3808
*.sksyu.net.



+292 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje05.04.2011. u 14:29 - pre 158 meseci
Proveri napon u kolima pri turiranju motora, jer ukazuje na neispravan regler.
Aljkavost je i sa strane @raikkonen kod preuzimanja sa servisa/reklamacije roba se MORA pregledati pre podpisivanja zapisnika-reversa.
Pozdrav
---ivanhoe---
 
Odgovor na temu

inobradovic

Član broj: 58983
Poruke: 1222
*.dynamic.hispeed.ch.



+84 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje22.01.2013. u 22:29 - pre 136 meseci
zimsko je vreme pa da ozivimo malo temu, skinuo sam ispravan aku sa skutera pre 3-4 meseca da ne bi propao od zime i drzim ga na sobnoj temperaturi i setim se danas da ga proverim i prikljucim ga na punjac,

http://cdn-he.polo-motorrad.de...og/product/D/E/DE000172950.pdf <-- bas na ovaj imam.

kada sam ga prikljucio pokazivao je 12,1v ali kao da je ispraznjen samo 1 crtica (od 5), ukljucio sam ga da se puni na mod motori,
posle sat vremena sam pogledao i pokazivao je da je napunjen 3 crtice i 13,9v i kljucao je ali je skroz bio hladan,

i taman sam hteo da ga iskljucim ali prebacim na mod automobil i gle cuda na tom modu je prestao da ga puni i pokazuje da je aku pun, a ako ga vratim na mod motori on nastavi da puni aku.
sacekam 10ak min i prikljucim ga ponovo da izmerim voltazu i pokazivalo je 12,5v

sta mislite o ovome, da li je sve ok, ili treba ga jos puniti na modu motori ili je aku propao ?




[Ovu poruku je menjao inobradovic dana 22.01.2013. u 23:40 GMT+1]
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
109.92.0.*



+5251 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje22.01.2013. u 23:46 - pre 136 meseci
Ja za takve slucajeve imam otpornik oko 2 oma 100W. Pa probam da opteretim accu. Ako brzo zagreje otpornik, u njemu ima kapaciteta. Inace se ponasa kao kondenzator napuni se i do 14V, ali nema snage ni za sta.

Probaj sa sijalicom starom H4 recimo, kojoj jedno vlakno radi, da opteretis accu, i da ga delimicno ispraznis. Ako ne uspe da se povrati kapacitet, ciklusiranjem punjenje praznjenje i ne pokaze normalnije ponasanje pri punjenju, onda je trajno sulfatizovao. Mozes da potrazis desulfatizator, ili neki rejuvenator za accu..ali..novi accu je izvestan u bliskoj buducnosti.

Poz
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 00:56 - pre 112 meseci
Imam punjač za akumulator sa slike.

Mogu li sa njim dopunjati akumulator 12v 55 Ah npr.? ako ne može , koje akumulatore mogu sa njim dopunjati?




Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10254 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 06:28 - pre 112 meseci
Može
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 08:54 - pre 112 meseci
^^
U koji položaj da stavim prekidač kada punim npr akumulator od 12V 55Ah, na motorcikl ili automobil? Zbunjuje me oznaka na punjaču 8/1,6A. Da li to znači da se na položaju prekidača "automobil" puni strujom od 8A a na drugom položaju (motorcikl) puni 1.6A, ili punjač automatski reguliše struju punjenja u zavisnosti od isparžnjenosti i kapaciteta akumulatora a 8/1.6A je maksimalna struja koju može dati?. Ne znam da li ovakav uređaj ima sistem za automatsko isključenje kada se akumulator napuni, ili se mora ručno isključiti (brine me da upropastim akumulator ako ostavim dugo na punjaču kada sijalica signalizira maksimalnu napunjenost.

PS. pokušao sam pronaći manual za ovaj uređaj ali bezuspešno.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 11:22 - pre 112 meseci

Oznaka 8/1,6 odnosi se na maksimalnu i minimalnu vrednost jacine struje punjenja koja se menja na pocetku i na kraju postupka punjenja u zavisnosti od pocetne ispraznjenosti, i na kraju, napunjenosti akumulatora. Akumulatori, automobilski ili za motocikle, mogu imati isti nazivni napon, ali se razlikuju po dimenzijama a samim tim i po kapacitetu. Samim tim i potrebna jacina struje za punjenje nije ista, a ovim preklopnikom se odredjuje, tj ogranicava, da se ne bi sa mnogo jakom strujom poceo puniti akumulator malog kapaciteta. Oznaka - motocikl - se odnosi na akumulator manjeg kapaciteta. Znaci, ako ti treba punjenje automobilskog akumulatora, prebaci preklopnik na - automobil, da bi pocetna struja punjenja bila veca tj. dovoljna za taj kapacitet. Kako ovaj punjac spada u grupu aparata za punjenje akumulatora "stalnim naponom" nema potrebe za naknadnom regulacijom napona i jacine struje, sve se odvija automatski...Napon punjenja je konstantan a struja punjenja je najveca na pocetku punjenja, a zatim postepeno opada do minimalne vrednosti. Ovaj punjac bi bio dovoljan za akumulatore do 80Ah, ako se uzima u obzir desetocasovno punjenje pri 10%-noj vrednosti kapaciteta u amperima. Ovaj akumulator od 55Ah punice sa maksimalnom strujom od 5.5A, znaci, vise nego je dovoljan za tvoje potrebe. Da li se automatski iskljucuje...ne znam, neki se iskljucuju, neki ne, zavisi od konstrukcije, ali ako se pridrzava osnovnih pravila bezbednosti, onda to i nema neke velike veze: naime, akumulator se nikad ne puni nocu (za vreme spavanja), uvek treba da je u vidokrugu, da se povremeno obilazi i obraca paznja na temperaturu i zvukove "kljucanja" tj. gasova, da je na mestu bezbednom (da ne moze nesto zapaliti), nikad na kolima (mada to neki vole da rade, ali pri tome obavezno skinuti kleme) i sl...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 11:33 - pre 112 meseci
Osnovno je da imas na umu da se akumulator puni strujom 1/10 nazivnog kapaciteta..s tim, sto kratkotrajno moze i sa vecom strujom, dozvoljeno je pri pocetku punjenja.

Punjac ima DVA sekundara, jedan je za MALE akumulatore, do 20Ah, za motorcikle, a drugi je za automobilske od 45-50Ah, pa do 70 ili 80Ah..vece ne bi valjalo puniti nedovoljnom strujom, a i dugo bi trajalo..

Prakticno, odlican, univerzalni i upotrebljiv, robustan(pre svega jednostavan) punjac.

 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8226



+5028 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 13:21 - pre 112 meseci
Goat..odlicna spravica posebno sto ima i za motickle-A ko uzmes da je 9A "maksimum" ( deklarisan za taj punjac) ZA 6h,( 54 ) ti je akumulator pun.

Mada 10h je neki oprimum da moze napuniti taj 55ah.Da li je obavezno zbog isparenja skidati one cepove (koji imaju rupicu na sebi ) ako se puni

akumulator starije generacije ?
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 14:13 - pre 112 meseci

Pa to je dosta vazno, svi prirucnici to preporucuju, al za to ima i logicno objasnjenje: naime, tokom punjenja sulfatizovana aktivna masa pozitivnih i negativnih ploca se vraca u prvobitno stanje, cime se srazmerno tim, povecava i gustina elektrolita. Pri kraju tog procesa, na plocama se stvaraju mehurici kiseonika i vodonika koji burno izlaze i stvaraju "kljucanje" elektrolita. Svaki cep, ima malu rupicu za oticanje tih gasova, koji se normalno stvaraju pri punjenju od alternatora ili diname. Ali, pri punjenju sa ispravljacima, taj proces je intenzivniji (i dugotrajniji), pa je potrebna dodatna sigurnost u vidu skidanja cepova radi bolje ventilacije a i hladjenja samog elektrolita, jer temperature se dizu i ne sme preci 50 stepeni. Sam vodonik je inace jako opasan gas, moze doci i do eksplozije. Zato je pre svega pri punjenju narocito ovih akumulatora jako bitno da se pazi na jacinu struje punjenja, koja se mora smanjivati tokom punjenja. Ali posto ovi punjaci imaju automatsku regulaciju, onda mi sa time nemamo veze...To je vazno kod punjaca sa rucnom regulacijom napona i jacine struje - ali to se primenjuje u fabrikama akumulatora, servisima akumulatora i sl. MI jedino sto mozemo ispravno da uradima je: pravilno ukljucivanje punjaca na akumulator, skidanje cepova (kod tih starih), i opste mere bezbednosti...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 14:40 - pre 112 meseci
Oznaka 8/ 1,6 odnosi se na MAXimalnu struju punjenja. (Ne minimalnu i maximalnu vec SAMO na maximalnu). U jednom polozaju prekidadaca maximalna stuja je 1,6 dok je u drugom polozaju ona 8 ampera.

Manjom strujom se pune manji akumulatori a vecom, veci.


Druga fotografija, za razliku od prve (reklamne) daje precizniji podatak o rezimu punjenja. Najprecizniji podatak se moze dobiti samo neposrednim merenjem.


Prema drugoj fotografiji, tumacenje podataka je sledece:

Jaci, veci, rezim podrazumeva: punjenje konstantnom jednosmernom strujom od 6,5 A na koju se dodaje vrednost neizmenicne (impulsne) komponente koja u zbiru, kako navodi proizvodjac, daje efektivnu vrednost od 9 A.

Slabiji, manji, rezim podrazumeva: punjenje konstantnom jednosmernom strujom od 1,8 A na koju se dodaje vrednost neizmenicne (impulsne) komponente koja u zbiru, kako navodi proizvodjac, daje efektivnu vrednost od 2,5 A.


Ako je verovati podacima, tvoj punjac spada u grupu izuzetno kvalitetnih punjaca koji rezim punjenja prilagodjava napunjenosti akumulatora. To znaci da se akumulator ne moze ostetiti ako se, recimo, zaboravi iskljuciti punjac.

Potpuno prazan i ispravan amumulator od 55Ah, teoretski ce biti napunjen ovim punjacem za oko 8 h. Prakticno je to izmedju 10 i 12 h pri temperaturi okoline od 20C. Ako je temperatura niza, vreme punjenja se produzava. Na +4C treba ga produziti za 30%.

 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 14:42 - pre 112 meseci
Citat:
pajapop: ....Zato je pre svega pri punjenju narocito ovih akumulatora jako bitno da se pazi na jacinu struje punjenja, koja se mora smanjivati tokom punjenja. Ali posto ovi punjaci imaju automatsku regulaciju, onda mi sa time nemamo veze...To je vazno kod punjaca sa rucnom regulacijom napona i jacine struje - ali to se primenjuje u fabrikama akumulatora, servisima akumulatora i sl. MI jedino sto mozemo ispravno da uradima je: pravilno ukljucivanje punjaca na akumulator, skidanje cepova (kod tih starih), i opste mere bezbednosti...


http://akcrankshaft.com/forum/showthread.php?tid=17690

"...Ispravljaci (punjaci) olovnih akumulatora koji kostaju par hiljada dinara NE MOGU i NE ZNAJU da napune akumulator kako treba. Posebno ako je akumulator star. Ljudi imaju VEOMA pogresno misljenje o punjenju akumulatora sa tim nazovi ispravljacima. U sustini ako se ne postupa dobro sa njima, jer nema nikakvu (strujnu ili naponsku ) regulaciju oni ce DA OSTETE akumulator koji je mozda jos i dobar ili samo malo treba da se "dotera"....."
 
Odgovor na temu

goat
srbija

Član broj: 189682
Poruke: 954
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+53 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 18:22 - pre 112 meseci
Probao sam ga na akumulatoru "Topla" 12V,99Ah, 800A. Akumulator je star 5 godina, koristi se u traktoru vrlo retko. Skidam ga svake jeseni i zimu provodi u kotlarnici na prijatnoj temperaturi. Nisam ga do sada dopunjao punjačem nikada pošto ga montiram u proleće Prvo prolećno paljenje sam izvodio sa njim uvek (predhodno malo ručno pogonim pumpu niskog pritiska za gorivo); traktor pali iz prve! made in YU 1989

Pre punjena sam izmerio napon na klemama 12.45V (stajao je u kotlarnici već 2 meseca). Stavio sam ga na punjač sa slike i zasijala je žuta lampica . Posle pola sata se upalila zelena. Posle 3 sata sam opet proverio stanje. Sijala je lampica za max. Merio sam napon punjenja i bio je negde oko 15,3V. Isključio sam punjenje, raskačio akumulator. Sutradan sam merio napon na klemama - napon je bio 12,72V .
=
Onda sam stavio da dopunim jedan Black Horse 12V, 55Ah, 480A nepoznate starosti (pokusni kunić). Imao je napon pre punjenja 12,45V. Prebacio sam preklopnik na "motorcikl" jer sam se bojao onih 8A (računao sam da je 1,6A za preklopnik na "motorciklu") Stavio na punjač koji je pokazivao osrednje napunjen accu (žuta lampica, izmerio sam i napon punjenja, bio je oko 13,6V) posle jedno sat se upalila zelena, i posle još dva sata je sijala i dalje zelena ali ne ona od maksimuma. Isklučio sam ga otkačio od punjača i posle dan izmerio napon na klemam, imao je 12,55V.


Evo još jednog natpisa sa punjača. Znači li da ima regulaciju punjenja - zaštitu od prepunjavanja?
Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+10254 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje08.02.2015. u 19:15 - pre 112 meseci
Ne kapiram čemu drama i mistifikacija. Stvari su proste.

1. Star, istrošen i potrošen akumulator ne može da se napuni. Njemu su ploče sulfatizirale, i gotova priča. To je ljudima najlakše da skapiraju, ako im postavim paralelu sa baterijom za mobilni. Napuni se kobajagi, "pokaže tri crte" ali ne može da izdrži ceo razgovor

2. Dobar i zdrav akumulator može da se puni, i to mnogo puta, i slabim i jakim strujama. Ako se puni jakom strujom, valja odviti čepove, zbog intenzivnog stvaranja gasova. Pod "jakom strujom" ovde podrazumevam struje jednake onima kojima se prazni kad vergla, ili slično. Svaka struja od oko 5 do 20 A je sasvim OK za svaki ispravan akumulator.

3. Džaba puniš akumulator ako je elektroinstalacija na vozilu neispravna: alternator ili regler ili neprestano "curenje" struje". Ako je instalacija ispravna, iole dobar akumulator će se napuniti posle prve normalne, malo duže vožnje.

4. Ako se olovni akumulator ne koristi, tj. nije u redovnom ciklusu pražnjenja (verglanje) - punjenja (motor u radu), ploče opet sulfatiziraju, pa je opet "džaba ste krečili".

5. Jedino dakle, ima smisla puniti zdrav i ispravan akumulator za vozilo koje se redovno koristi, ali je, eto, nekim slučajem akumulator ispražnjen (zaboravljena svetla ili nešto slično). Za tu svrhu, prikazani uređaj je sasvim odgovarajući.


Ja lično imam punjač koji sam sam napravio, daje i drži oko 20 V jednosmerne struje. Puni akumulator prilično jakom strujom, ne znam tačno kolikom, ali kablovi se poprilično zagreju posle nekoliko minuta. A desetak minuta je taman dovoljno da se napuni dovoljno da startujem motor. Posle se već sam napuni tokom vožnje. I to je to. Gotova priča. Star i potrošen akumulator ni ne pokušavam da napunim, već ga dam u reciklažu za oko 500 - 600 din i kupim novi za oko 70 - 80 EUR
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

pero_brzi

Član broj: 148348
Poruke: 68



+4 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje09.02.2015. u 11:48 - pre 112 meseci
Meni je akumulator stariji,auto juce je jedva upalio,primetio sam da su se ugrejle kleme pa sam ga sinoc izvadio iz auta reko da se skroz ne isprazni, i jutros
je upalio ali je isto tako bio vreo. bile su kleme vruce odmah nakon paljenja a nakon voznje od 15 min takodje cini mi se i vrelije.

Inace ove zime vozim vozim uglavnom kratke relacije, stalno je hladan motor.

Na ovo ranije uopste nisam obracao paznju , nisam ni proveravao da li se kleme greju da li moze biti jos neki sklop u pitanju , pre zamene akumulatora
i koliko ovako mogu da vozim.
 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
89.216.32.*



+10254 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje09.02.2015. u 12:39 - pre 112 meseci
Moram priznati da nikad nisam proveravao temperaturu klema posle startovanja akumulatora, ali ako kažeš "vreo" tu nešto sigurno nije u redu. Takođe, posle 15 min, ponovo vrelo ?!
U prvoj rečenici kažeš da su kleme vrele, a u drugoj si napisao kao da je ceo akumulator bio vreo. Šta je u pitanju ?

Pazi, loš akumulator može da izazove problem na alternatoru, i obrnuto. A loša instalacija i jedno i drugo.

Nećeš ti to moći dugo da voziš. Zapravo, odmah prekini. Ili je u akumulatoru prespojena neka ćelija, ili je alternator, ili je nešto žešće u kvaru sa instalacijom. Teško je ovako na forumu nešto više reći.
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje09.02.2015. u 16:01 - pre 112 meseci
Moze da bude i problem samog kontakta na klemni ili na kabelu klemne. Zbog povecanog otpora kontaktnog spoja (i na kvadrat puta er) kontaktni spoj se ponasa kao potrosac, i to u oba smera: i kada akumulator praznis anlasovanjem, a i kada se akumulator puni nakon startovanja.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje09.02.2015. u 17:43 - pre 112 meseci
Citat:
pero_brzi:
Meni je akumulator stariji,auto juce je jedva upalio,primetio sam da su se ugrejle kleme pa sam ga sinoc izvadio iz auta reko da se skroz ne isprazni, i jutros
je upalio ali je isto tako bio vreo. bile su kleme vruce odmah nakon paljenja a nakon voznje od 15 min takodje cini mi se i vrelije.



Pod hitno, moras otici do autoelektricara, najbolje da ga odguras ili slepujes - jeftinije ces proci. Vrlo lako moze doci do pozara bez obzira na razlog. Tu je ili los spoj sa klemama i kablovima, ili je regler pokvaren, ne regulise jacinu pobudne struje, pa imas maksimalnu pobudu i alternator puni maksimalnom strujom. Kod kvara na regleru, sad treba obratiti paznju i na ponasanje ostali potrosaca, da li se njihov rad pojacao iznad normalne aktivnosti. Na primer: da li sirena trubi jace nego obicno, da li brisaci rade brze nego obicno, da li svetla sijaju jace nego obicno...Ako je taj slucaj onda je sigurno do reglera. Ako toga nema, onda je najverovatnije do losih kontakta na klemama, klema sa stubicima ili klema sa kablovima...
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Akumulator i punjenje

Strane: 1 2 3 4 5 6 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 84947 | Odgovora: 160 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.