Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Akumulator i punjenje

elitemadzone.org :: AutoZone :: Akumulator i punjenje

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 84954 | Odgovora: 160 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje19.02.2015. u 14:04 - pre 111 meseci
Citat:
U proseku se za jedan start motora izvuče 3 - 5% ukupne snage iz akumulatora. To nije mnogo, ali ako se ne dopunjava akumulator redovno, kako ti to radiš, ubrzano dolazi do slabljenja snage i sulfatizacije. A sulfatizacija nije ništa drugo nego NEBRIGA.



Slazem se da o accu treba voditi racuna, ali nije to "rocket science":)

Mislim, toliko drame oko potrosne robe od 50 evra, a recimo se na ULJU stede neki sitni evrici:)

No, ono sto hocu da komentarisem su "3-5%"..sto je oko 3Ah..na nekom 55-60Ah akumulatoru..

A ekvivalent toga je jedan sat punjenja sa 3A, pola sata sa 6A ili 15min sa 12A....ne vidim gde je izvor velikih problema.

Sto se tice sulfatizacije, tu zaista ne znam koliko verovati ispitivanjima raznih "prodavaca" magicnih punjaca, koliko zanemariti tehnologiju izrade samih accu(nekako verujem da su u doticnim laboratorijama mnogo bolji strucnjaci, bar heijski, od strucnjaka koji prave punjace) i "ne verovati" njihovim konstrukcijama...


A verovati trgovcima 1 ili trgovcima 2..po meni je previse kompleksnog truda(nemoguce je proveriti i br 1 i br 2)...oko "sprave" koja kosta, neka je i 100 evra, sa garancijom 3 godine...
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje19.02.2015. u 21:48 - pre 111 meseci
Nije problem u 50 eura.

Ono sto je mnogo veci problem je cinjenica da ce akumulator izdati onda kada se najmanje nadate i to na vrlo nezgodnim mestima. Vlasniku je poznato da je akumulator star manje od recimo godinu dana i da ga do prvog razmisljanja o zameni deli jos dve godine, a iznenadi ga na primer na Kopaoniku kada se tome najmanje nada.

Tada ne 50, vec ni 350 eura ne znace nista jer se nastala nervoza novcem ne moze iskazati.

 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje20.02.2015. u 01:44 - pre 111 meseci
Citat:
Zarko Silic:
Potrosnja struje u stend rezimu je individualna stvar za svaki automobil "po na osob".

Za 1.9 TDI za koji Lavljonja pita ona iznosi od 2 do 5 mA i ni "gram" vise.

Svaka veca vrednos od ove plod je raznih manifetluka nazovi majstora.

Jednostavna provera ako ima DVV (Digitalni volt metar) kao i način otkrivanja i rešavanja problema povećane struje "curenja":

 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje20.02.2015. u 05:01 - pre 111 meseci
Nije moje da reklamiram nekog već samo da ukažem svima da postoji efikasno, brzo i apsolutno bez posledica po bilo koji tip akumulatora rešenje za dopunjavanje i održavanje svih vrsta akumulatora, ali nečiji moćni interes ne dozvoljava da PARS automatski punjač izađe na tržište jer bi to im pokvarilo njihovu računicu i ugrozio interes.



 
Odgovor na temu

Java Beograd
Novi Beograd

Član broj: 11890
Poruke: 9514
89.216.32.*



+10254 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje20.02.2015. u 07:29 - pre 111 meseci
A kako to moćne sile sprečavaju da pars uređaj izađe na tržište ?
OTPOR blokadi ulica, OTPOR blokiranom Beogradu, OTPOR blokiranoj Srbiji
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje20.02.2015. u 10:06 - pre 111 meseci
patersone,

metodom koju si slikom pokazao u poslednjih najmanje 20 godina se ne meri potrosnja struje jet takav nacin merenja struje, osim sto moze da unisti instrument, sto je manja steta, na savremenim automobilima moze da napravi problem za koji ce ti trebati ozbiljna dijagstika kod resavanja.

Ocigledno da nesto skripi u tvojim tekstovima
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.ipb.ac.rs.



+5251 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje20.02.2015. u 13:34 - pre 111 meseci
A poslednjih sto godina se accu pune polutalasnim ili punotalasnim ispravljacima, koji imaju negativnu komponentu od 0,6 do 1V. Sto je poprilicno korisno pri punjenju olovnih accu.

Znaci da vec imaju "pulse", istina 25, 30 50 ili 60Hz, zavisno od tipa, i sa sitnom negativnom komponentom signala, koja u melom procentu "prazni" accu i potpomaze ravnomerno "punjenje", odnosno formiranje jedinjenja na elektrodama.

I to osmatrano VAN vozila. U vozilu su vec u pitanju KILOHERCI punjenja.....posto imamo trofazni generator i punotalasno ispravljanje..

I redovno dopunjavanje ce drzati accu u funkciji 4-6 godina. Veci problem su toplota i vibracije, koje je mnogo teze izbeci, nego "metoda" punjenja.

I sada, sta to VISE nude neke mastovite verzije punjaca?
Da li o tehnologiji ciklusiranja brinu proizvodjaci accu, ili ofrlje nude krs, a mi treba da se "dovijamo" sa nekim egzoticnim tvrdnjama, zamisljenim problemima i specijalnim punjenjima?

Mislim da je predimenzionirana prica. Onako namenski, za potrebe trgovine, ali realno nepotrebno.
 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 11:50 - pre 111 meseci
Citat:
Zarko Silic: patersone,

metodom koju si slikom pokazao u poslednjih najmanje 20 godina se ne meri potrosnja struje jet takav nacin merenja struje, osim sto moze da unisti instrument, sto je manja steta, na savremenim automobilima moze da napravi problem za koji ce ti trebati ozbiljna dijagstika kod resavanja.

Ocigledno da nesto skripi u tvojim tekstovima

Ne znam o čemu uopšte pričaš?

Zar struja reda stotinak mA da uništi DVM instrument sa kojim se može meriti do 20 A?

Tim postom sam samo hteo ukazati drugima da provere struju u "stand" režimu u autu i ako ne prelazi preko 50 mA onda je OK, inače ako pređe iznad 50 mA onda treba utvrditi problem.

To što crvena žica DVM ide na (-) klemu akumulatora, a crna žica DVM ide na drugu stranu i pokazivaće tačno istu vrednost ali negativnu, a trebalo je obrnuto spojiti žice DVM i ne vidim šta je tu problem?


 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 13:46 - pre 111 meseci
Prvo je problem neartikulisanog otkacinjanja accu. Bez potrebe i nije bas pozeljno.
Racunar zaboravlja neke sekundarne podatke voznje.
Kao drugo, pri prikljucenju ampermetra, racunari krecu u boot sistem kada mogu da proveravaju okolne sisteme, i sacinjavaju status.

Pride razni confotr sistemi, pomocna elektronika ima neke zadatke osmatranja senzora, brava, statusa alarma..pa povremeno postoje i skokovi u struji...itd..

Sva ta elektronika ima neke porcedure za power up, i zavisno od modela, opremljenosti...sitemi se ponasaju previse razlicito...takod aneke "univerzalne" preice prosto ne stoje..nekome je normalno 25mA, a nekome 125 mA..

Da je PROSTO merenje, NIJE, da je znacajno, moze biti, samo u incidentnim situacijama, realno nepotrebno.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 15:29 - pre 111 meseci
Citat:
paterson:
Citat:
Zarko Silic: patersone,

metodom koju si slikom pokazao u poslednjih najmanje 20 godina se ne meri potrosnja struje jet takav nacin merenja struje, osim sto moze da unisti instrument, sto je manja steta, na savremenim automobilima moze da napravi problem za koji ce ti trebati ozbiljna dijagstika kod resavanja.

Ocigledno da nesto skripi u tvojim tekstovima

Ne znam o čemu uopšte pričaš?

Zar struja reda stotinak mA da uništi DVM instrument sa kojim se može meriti do 20 A?


Zarko i Vladd su verovatno hteli da kazu, da za razliku od starijih automobila, savremeni imaju dosta elektronike koja je pod stalnim naponom i uvek nesto radi i preracunava, te da je "opasno" razdvajati kablove, jer gubitak napona za tu elektroniku predstavlja problem pri kasnijem ukljucivanju...pa ce verovatno da "brljavi"...Kod nekih je problem i zameniti akumulator, pa mora da se podesava u servisu...Ali Nepobitna cinjenica je da kad se hoce (iz bilo kog razloga) izmeriti jacina struje, da se ampermetar povezuje "redno"...MOze to da se uradi, a da se ne gubi kontakt tj. napajanje elektronike pomocu proste spravice...parceta zice odgovarajuceg preseka (bar kao za vezu alternatora i akumulatora), koja na krajevima ima male "krokodilske stipaljke"...Znaci, cilj je povezati ampermetar, ali tako da elektronika ne gubi napajanje tokom te procedure a taj kablic sluzi kao "bajpas" dok se ampermetar ne poveze. Kad se ampermetar poveze, kablic se skida i ocitavaju se vrednosti...Zatim se opet postavlja "bajpas", skida se ampermetar i uspostavlja se cvrsta veza sa izvorom energije...I "vuk sit i ovce na broju"...
 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 16:09 - pre 111 meseci
Citat:
pajapop: Zarko i Vladd su verovatno hteli da kazu, da za razliku od starijih automobila, savremeni imaju dosta elektronike koja je pod stalnim naponom i uvek nesto radi i preracunava, te da je "opasno" razdvajati kablove, jer gubitak napona za tu elektroniku predstavlja problem pri kasnijem ukljucivanju...pa ce verovatno da "brljavi"...Kod nekih je problem i zameniti akumulator, pa mora da se podesava u servisu...

Nije valjda?!

A šta mi radimo sa našim kućnim kompjuterima nakon tolikih isključenja i uključenja? Da li je "pobrljavio" kompjuter? NIJE!!!

Citat:
pajapop:Ali Nepobitna cinjenica je da kad se hoce (iz bilo kog razloga) izmeriti jacina struje, da se ampermetar povezuje "redno"...MOze to da se uradi, a da se ne gubi kontakt tj. napajanje elektronike pomocu proste spravice...parceta zice odgovarajuceg preseka (bar kao za vezu alternatora i akumulatora), koja na krajevima ima male "krokodilske stipaljke"...Znaci, cilj je povezati ampermetar, ali tako da elektronika ne gubi napajanje tokom te procedure a taj kablic sluzi kao "bajpas" dok se ampermetar ne poveze. Kad se ampermetar poveze, kablic se skida i ocitavaju se vrednosti...Zatim se opet postavlja "bajpas", skida se ampermetar i uspostavlja se cvrsta veza sa izvorom energije...I "vuk sit i ovce na broju"...:)

Znači, po tvome ne smemo ni da skinemo bar (-) sa kleme radi dopunjavanja akumulatora?

Ma, kako da ne.....

Edit:

Samo da skrenem pažnju da je veoma opasno za auto-kompjuter i ostalu elektroniku ako dopunjavamo akumulator sa priključenim klemama. I zbog toga savet da se obavezno skine kabl sa (-) kleme akumulatora ako se želi dopunjavanje uz pomoć punjača kako ne bi stradala elektronika u autu.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 16:34 - pre 111 meseci

Peterson...Izvini, ali ja vise verujem onome sto su me ucili u skoli...A to je, da se pri dopunjavanju akumulatora skinu obe kleme, a jos vise, da se to inace ne radi na vozilu...vec u "kontrolisanim" uslovima...Sto se tice kompjutera...mislim da ne treba uporedjivati onaj na kolima i kucni...razlika u cenama je vise nego drasticna, i nekad je jeftinije uraditi nesto kako treba, nego eksperimentisati, pa "ako prodje-prodje"...
 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 16:51 - pre 111 meseci
Što se tiče radia u autu, to i jeste problem - ne sme da se skine ništa sa akumulatora inače sve se briše u memoriji radia i pravac kod ovlašćenog servisera da povrati memoriju.

Ali, da se ne bi brisala memorija, postoji rešenje - a to je da se nabavi bilo kakav akumulator od 12VDC i uz pomoć duplih krokodil štipaljki na obema žicama, dužine 2 m, paralelno se poveže za KABLOVE (ne za kleme akumulatora u autu) tj. (+) pol jednog se spoji sa (+) polom drugog akumulatora i (-) sa (-) i polako se odviju žice sa kleme akumulatora u autu ne prekidajući kontakt i time je sačuvana memorija radia, a i ostala elektronika (ne elektronika nego memorija kao sat na primer) u autu. I onda se može skinuti akumulator iz auta i smestiti ga na toplom mestu i izvršiti dopunjavanje.

Kad se završi, lako se sve vrati na svoja mesta.

Edit:

Kad kažem "memorija" onda se misli na softverski deo kao što je RAM memorija koja se uvek briše prilikom isključivanja iz mreže ili nestankom struje iz mreže.

[Ovu poruku je menjao paterson dana 21.02.2015. u 18:23 GMT+1]
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 16:58 - pre 111 meseci

Izgleda da si ti kontradiktoran sa samim sobom...ako se to desava sa radioaparatom, sto se ne bi desilo sa kompjuterom...a da si pazljivije procitao moj prethodni post, video bi da sam to isto rekao za raskvacinjanje napajanja...
 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 17:06 - pre 111 meseci
Grešiš!!

Dobro sam pročitao tvoj post, ali si spomenuo samo ampermetar radi merenja u autu, ne i dodatni akumulator radi skidanja akumulatora.
 
Odgovor na temu

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 17:22 - pre 111 meseci
Jojjjj, bas si naporan...onda je bilo reci o ampermetru...Sad o ovome. Znaci, po istom principu,.. ako treba da se skida akumulator, treba ga povezati sa dugim, pomocnim akumulatorom, na primer pomocu kablova za startovanje (preko klema), skinuti kleme sa akumulatora na vozilu, izvaditi akumulator, a sve elektronske komponente su pod naponom sa pomocnog akumulatora, Kad se postavi novi (napunjeni) akumulator, nabiju se kleme na njega i tad se raskvace kablovi za povezivanje sa pomocnim akumulatorom...Svima je jasno...Uffff...
 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 17:36 - pre 111 meseci
Dobro, to sve važi pod uslovom da ima garažu ili ograđeno dvorište.

A šta ako nema ni garažu niti dvorište?

Skoro svaki auto ima upaljač. Kupiti specijalni priključak za povezivanje akumulatora i utičnice za upaljač. Pomoćni akumulator smestiti u autu i priključiti ga prvo sa utičnicom, i onda se skidaju žice sa akumulatora........ostali postupak se već zna......
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 18:48 - pre 111 meseci
Mozes da skidas klemu koliko hoces puta, samo je tada ECU u "learn" modu.

A pride info sa ampermetra ne znaci nista, prakticno.

Postojali su problemi, cesti, da ljudime ne radi neki mikroprekidac na bravi vrata, i da elektronika precesto proverava status, i nakon zakljucavanja kola se promeni situacija u odnosu na merenje.
I praznjenje accu..npr..
 
Odgovor na temu

Zarko Silic
A V I S opti-tuning two generations,
[email protected]
Temerin, Čenej,VOJVODINA

Zarko Silic
Član broj: 73724
Poruke: 10383
*.adsl.eunet.rs.



+1269 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje21.02.2015. u 18:54 - pre 111 meseci
Citat:
paterson:i ne vidim šta je tu problem?


Iz tvojih postova ovo sto si napisao je potpuno jasno.

Jasno je da nikada nisi imao susret sa automobilima novije generacije i da se spomenutom metodom protok struje moze kontrolisati samo na automobilima do 1995. godine i to ne na svim.
 
Odgovor na temu

paterson

Član broj: 280661
Poruke: 535



+47 Profil

icon Re: Akumulator i punjenje22.02.2015. u 05:06 - pre 111 meseci
Citat:
Zarko Silic: Iz tvojih postova ovo sto si napisao je potpuno jasno.

Jasno je da nikada nisi imao susret sa automobilima novije generacije i da se spomenutom metodom protok struje moze kontrolisati samo na automobilima do 1995. godine i to ne na svim.


A šta se to „REVOLUCIONARNO“ promenilo u razvoju automobila od 1995 godine pa na dalje što se tiče akumulatora i mehanike sem što je uvedena kompjuterska dijagnostika i razni brojni senzori?

Zar proizvođač autoelektronike nije predvideo za kompjutersku dijagnostiku "a šta biva sa kompjuterom kad se odvoje žice sa akumulatora radi popravke auta ili menjanja akumulatora"?

Logično je da autokompjuter ima ROM (u fabrici se samo jedan put ubaci OS i nikad se ne briše nakon isključenja iz mreže) i EEPROM memoriju sa kojim se tokom vožnje OS iz ROM-a električnim putem ubacuje nonstop parametre iz raznih senzora, i ne brišu se ti podaci prilikom isključivanja iz mreže.

Tim svojim postom ostavljate utisak kao da pokušavate da suzbijete našu domišljatost i kreativnost u smislu rešavanja problema sa automobilom tj. jednom rečju tim postom kao da pokušavate da nas ubeđujete da mi sami ne možemo ništa da uradimo sa automobilom i da je jedini način da oteramo auto u servis čak i za bezazlenu sitnicu na radost autoservisera i dobro naplaćenih usluga.

Da li si ti slučajno autoserviser?
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Akumulator i punjenje

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 8 9

[ Pregleda: 84954 | Odgovora: 160 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.