Citat:
stargatenow: Pisac,
ideja o eliminisanju uzroka nesreca u kolima na koje ti mozes da utices nije losa, ali hajde da vidimo sta se to eliminise. Evo neke liste najcescih uzroka auto nesreca:
1. Prevelika brzina svog vozila
2. Prevelika brzina tudjeg vozila
3. Ti pijan/drogiran vozis
4. Vozac tudjeg auta je pijan/drogiran
5. Prepreka na putu (pesak, zivotinja, stena...)
6. Los put (kolotrazi, rupe, itd)
7. Losa vidljivost
8. Pucanje gume pri velikoj brzini
9. Ti zaspao za volanom
10. Drugi vozac zaspao za volanom
Ovde bi mogao da eliminises uzroke 2, 3 i 9, ali svi ostali su i dalje tu => bezbednost ti nije znacajno povecana.
Možeš da eliminišeš 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, a ostaju ti 2,4,10
Kako? Pa evo: ako voziš dovoljno oprezno, nijedna prepreka na putu te neće iznenaditi. Jeste da po statistici (i u realnom životu) većina ljudi vozi neoprezno (tj. previše opušteno), ali tvoja mogućnost da utičeš na svoju sudbinu u navedenim slučajevima je sasvim izvesna. Ako je ne iskoristiš (tu mogućnost), tvoja greška.
U situacijama velike magle, ja jednostavno ne vozim (ili se sklonim na bezbedno mesto ukoliko me magla snadje u gušćem saobraćaju). Nije zbog toga što se brinem da ja neću videti nešto ispred sebe na vreme, već zbog toga što je mnogo velika verovatnoća da mi se neko zapuca otpozadi dok vozim adekvatnom brzinom (koja je mnogo niža od prosečne u istoj situaciji koju praktikuje većina vozača).
Nekada sam imao običaj da tokom magle na autoputu uhvatim nekog od onih budaletina koji jure 120, i vozim iza njega na nekih 200-300m (tj, na najdaljem odstojanju na kome mogu da vidim njegova svetla), medjutim zaključio sam da ako se taj spuca u neko neosvetljeno vozilo ispred sebe, čak i ako bih ja imao dovoljno vremena da reagujem i zakočim, mogao bi neko da se spuca u mene otpozadi (tj. klasičan lančani sudar), pa mi moja supertehnika za brzu vožnju po magli ne bi mnogo pomogla.