Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Punto - temperatura motora i grejanje

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punto - temperatura motora i grejanje

Strane: 1 2

[ Pregleda: 24088 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

KrkaCiC

Član broj: 71173
Poruke: 2184
176.67.195.*



+784 Profil

icon Re: Punto - temperatura motora i grejanje04.12.2013. u 09:20 - pre 91 meseci
Cale je imao zastavu sa losim grejnjem,kad sam bio klinac. I tog "narodnog leka" se secam. Mada cale je stavljao prvo najlon pa onda karton preko,sto je sigurno sigurno

Inace dobio si lepe odgovore sto se tice termostata. Jos u vreme zastave i kartona,pomenutih iznad,sam naucio da taj termostat sluzi da otvara i zatvara,i da ako ga nema tecnost kruzi non stop i auto se mnogo sporo zagreva,pa mu taj karton dodje kao sal i kapa
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.ipb.ac.rs.



+5241 Profil

icon Re: Punto - temperatura motora i grejanje04.12.2013. u 12:37 - pre 91 meseci
Karton se postavljao iz vise razloga, ali je najjprihvatljiviji i razumljiviji bio u vezi pothladjivanja rashladne tecnosti. I to samo ako kod ocajnika sa skinutim termostatom..

On "otvara" veci kruzni tok rashladne tecnosti, kada se voda u "manjem" toku, kruzeci oko motora, zagreje.

SLuzi da se motor brze dovede na radnu temperaturu(a ne da vozacu bude lepo grejanje), da ne bi povecao ionako veliku potrosnju.
I polako se otvara, i upusta toplu vodu u tok kroz hladnjak, dok ne opadne temperatura vode, i prakticno radi kao termoregulacioni ventil-skretnica...
 
Odgovor na temu

Cezar Corolla
Automehanicar

Član broj: 308649
Poruke: 477



+52 Profil

icon Re: Punto - temperatura motora i grejanje04.12.2013. u 14:57 - pre 91 meseci
Citat:
Pomenuo sam da je to privremeno putno resenje,a posto ponovo pocinjes da ti kazem da obnovis gradivo


Nadji ti nekog drugog da obnavlja gradivo. Kad imas ispravan termostat, onda ni karton ni najlon nisu potrebni. Oni su odraz balkanisanja, kad neko nije u stanju da odvoji par stotina dinara za termostat.
I sam lepo kazes da je karton samo privremeno resenje, a ja sam rekao da ispravan termostat resava probleme. Izgleda si zeljan rasprave. Meni nije potrebno da mi bilo ko pojasnjava kako kruzi hladno i toplo.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8218



+5026 Profil

icon Re: Punto - temperatura motora i grejanje04.12.2013. u 15:16 - pre 91 meseci
vladd....Uvek ispravan auto tako da karton sam probao kada je udarilo -20,gde i sneg koji je zatvorio otvore na passatu b2 tada
nije bilo dovoljno da se ogrejemo nego je bio mlak vazduh.Praktikujue se i zamena termostata u zavisnosti od uslova,letnji-zimski.
Sada kod novijih motora je druga prica u filozofiji creva.Ima ih mnogo vise i svako je razvijao svoju filozofiju pa kod fijata termostat moze da kosta i 7k.
Isto tako i pokazivaci razlicito reaguju na otpor davaca pa kod mog passata,malo se odlepi pa zalepi na 90 i tu je zakucan bez obzira na vreme
ali ako je termostat ostao otvoren 1 mm i temperatura bila manja za par stepeni otisao je na 2l vece potrosnje.Kod zeninog fokusa ta skala toliko se tesko
penje da bez obzira gde se nalazila u kabini je i na pocetku mlako.Mada ima webasto pa i to malo pomaze.
Tako da se slazem po pitanju kartona da je u vecnim lovistima.

Citat:
krkacic...Mada cale je stavljao prvo najlon pa onda karton preko,sto je sigurno sigurno


Stavljao je prvo najlon jer kada se karton nakvasi udje u sace pa se posle tesko skida.)
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Punto - temperatura motora i grejanje05.12.2013. u 00:34 - pre 91 meseci
Balkan je preplavljen sa "zombijima" b2, mk2..ili "gmo" verzijama najpopularnijih(nikome jasno zasto, ali takav mentalitet) "made in germany" skalamerija.

To su automobili koji zahtevaju odrzavanje, zamene detalja(svih), ne samo "ulja i filtere", retko se moze naci skalamerija koja ime recimo bajpas na grejanju kabine.

To su "majstori" bajpasovali...a "auto ide"..umesto da se ispovrati neka marka-evro, lakse je bilo smisljati recepte "karton-najlon"...Pa i selotejp, za zapusavanje rupa na klapnama, kada istruli sundjer(a klapne sa rupama, zbog stednje materijala..)

Tako da su prakticno nepostojeci, "kompletni" modeli automobila, radje se skidalo sto vise sitnica, nego sto su se davale pare, koristile se zice i bastenska creva za instalaciju..., majstori su uzivali i hvalili sopstveni "veciti" posao, pojacavajuci popularnost.
Kupis to i "ne brines", naravno ni majstor ne brine da se osati bez prihoda...

-20 za motor malo znaci, veci je problem za "jeftino" ulje, "jeftino" gorivo i cistu vodu(najjeftinija) u hladnjaku.
Sa svojih 30-40-50KW, lako ce ugrejati 5 liara tecnosti...za nazivnu snagu motora se i projektuje hladnjak. Ali se projektuje i temostat, i odabira varijanta da li da se rashladna tecnost pusta u kabinu hladna ili zagrejana.

Ako se povade termoventili grejanja kabine, onda je situacija kao da je izbaceno 30% termostata...pa je karton "resenje"..jeftino..ali daleko od pameti tehnike..

Kod zastave su buzgoglavi inzenjeri tesko priznali da su ostavili kilavi razvodnik nezasticen od vode, pa je karton imao "trostruku" vajdu.."menjao" termostat, stitio razvodnik, i stitio obicnu vodu(ili masno razredjeni antifriz) da se smrzne na temperaturama oko nule..u voznji..

Da se ne bi platilo nekoliko stotina dinara za termostat..i antiftiz...ipak je mperativ voziti auto sa 0 dinara troska...sa ostane vise za rakiju i kladionice...ili neko drugo bacanje para...valjda

P.s.
Karton na hladnjaku je recimo odican detalj za kupca polovnjaka...da se odmah okrene i ode...

[Ovu poruku je menjao vladd dana 05.12.2013. u 02:43 GMT+1]
 
Odgovor na temu

MatezYU

Član broj: 4114
Poruke: 1586
91.232.237.*



+17 Profil

icon Re: Punto - temperatura motora i grejanje10.12.2013. u 14:09 - pre 91 meseci
Zameni termostat - vrlo verovatno je da neispravan.
Jeste da je skup ~ 5000 din ali ce ti resiti sve probleme!
Ja sam imao problem na stilu (isto 1.9 jtd) da nikako nije mogao da se zagreje motor na polovinu (uvek je bila jedna crta ispod polovine).
Kako sam ugradio novi termostat, temperatura je zakucana na polovini bez obzira da li je leto, zima, ukljuceno grejanje itd...
Kazu da je to boljka na jtd motorima i da cesto riknjava termostat.
Inace izgleda jako veliko sa nekih 6 prikljucaka.
A najveca fora je sto ne moze da se kupi samo termostat nego mora i celo kuciste zajedno.
Zato je tako skup.
 
Odgovor na temu

Lavlja_Jazbina

Član broj: 298367
Poruke: 8218



+5026 Profil

icon Re: Punto - temperatura motora i grejanje10.12.2013. u 14:47 - pre 91 meseci
I rodis mecku da ga zamenis.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Punto - temperatura motora i grejanje

Strane: 1 2

[ Pregleda: 24088 | Odgovora: 26 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.