Citat:
Eto Fordu skocila prodaja 43%.
To je u SAD-u! Sta mislis zasto? Ma znas koliko se vlade zemalja sekiraju za obicne ljude?? Boli njih da izvines... Samo je zarada bitna i to je osnovaa hajke na toyotu.Evo ti odgovor:
Citat:
Američki program nazvan “Keš za krntije”, prvobitno zamišljen kao podsticaj domaćoj posrnuloj auto-industriji, najviše je pomogao japanskim proizvođačima automobila.
U sklopu programa “Keš za krntije” američka vlada kupcima daje 3.500 ili 4.500 dolara za njihov stari automobil prilikom kupovine novog. Jedan od uslova je da novi automobil bude štedljiviji i manje štetan za okolinu. Svi trgovci automobilima koji su uključeni u taj program obavezuju se da unište stare automobile ili plaćaju 15.000 dolara kazne.
I dok se američka administracija nadala da će njihov program podignuti prodaju američkih vozila, jer su Amerikanci prije u zamjenu za stare automobile najčešće uzimali “Fordove” modele, neočekivano su Japanci, prije svega “Toyota”, počeli trljati ruke. Slično se dogodilo i u Njemačkoj, gdje tamošnji građani takođe nisu subvencioniranje shvatili kao pomoć svojoj posrnuloj industriji.
Prema podacima Nacionalne kancelarije za putnu i prometnu bezbjednost, američki građani iskoristili su subvencije za kupovinu tojota korole pa su “Toyotini” automobili prodati u više primjeraka nego oni sva tri proizvođača iz Detroita. “Toyota” zauzima 18,9 odsto udjela u ukupnom broju automobila kupljenih preko programa subvencija, ostavljajući iza sebe “General Motors” sa 17,6 odsto i “Ford” sa 15,4 odsto. Američki “Chrysler” je tek na petom mjestu, odmah iza japanske “Honde”.
Otkako je program počeo 24. jula, najprodavaniji modeli su tojota korola, honda sivik i ford fokus. Od pet najprodavanijih modela čak su tri “Toyotina”. Sve su to modeli manji od onih koji su Amerikanci dosad preferirali. Američki automobili uglavnom su masivni i ubrajaju se među najveće potrošače goriva u automobilskom svijetu jer je u SAD jeftino gorivo uzimano zdravo za gotovo. Velika svjetska kriza i poskupljenje nafte naveli su i Amerikance da počnu mijenjati navike.
Proizvođači iz Detroita kasno su shvatili da je zbog poskupljenja nafte pametno proizvodnju usmjeriti na proizvodnju manjih automobila. U tom važnom segmentu prestigli su ih Japanci koji su shvatili da budućnost nisu sportski automobili, kombiji ili kamioneti.
Citat:
Japanci sumnjaju da su iza kritika upućenih Toyoti kriju američki politički interesi. Naime, te kritike dolaze u vrijeme kada američka vlada nakon reorganizacije General Motorsa zbog bankrota posjeduje čak 60,8 posto vlasništva nekadašnjeg dugogodišnjeg prvog svjetskog proizvođača automobila.
Unatoč kritikama Toyote zbog sigurnosti njihovih automobila, Japanci su još uvijek uglavnom ponosni na najvećeg proizvođača automobila - toliko ponosni da se neki pitaju je li pritisak na Toyotu u SAD-u manevar za poticaj američkih proizvođača i potkopavanje japanskih. Japanci misle da Amerikanci pretjeruju jer probleme u Toyoti koriste za šikaniranje Japana, koji je bio najveći svjetski proizvođač automobila.
Ta se ideja može činiti nategnuta milijunima vlasnika Toyotinih automobila u SAD-u i diljem svijeta zbog čijeg je povjerenja Toyota i postala svjetski predvodnik. No oni su sada jednostavno zabrinuti za sigurnost svojih automobila. U Japanu je reakcija javnosti na Toyotine probleme bila poprilično tiha, najviše zbog toga što tamo nije bilo nikakvih povlačenja automobila, unatoč tome što je bilo pritužbi na Priusove kočnice.
Bilo je kritika zbog toga što je kompanije sporo reagirala na sigurnosne probleme. Međutim, prevladava mišljenje da je Toyota nepravedno optužena. Neki su pak mišljenja da je sama veličina Toyote razlog spore reakcije na krizu, zbog koje se povlači više od 7 milijuna automobila. Japanci su se zabrinuli da će se vratiti razdoblje šikaniranja Japana, koje je trajalo za vrijeme uspona te zemlje kao izvozničke sila u 80-im godinama prošlog stoljeća.
Tada su američki političari i proizvođači automobila optužili Japan da nepravedno blokira pristup svojem tržištu i krade američke poslove. Situacija se smirila nakon što su japanske kompanije premjestile tvornice u SAD, a marke poput Honde i Sonyja postale široko prihvaćene. Japanci su se ponovno zabrinuli zbog povratka negativnih osjećaja koji su oživjeli kada je Toyota pretekla GM i postala najveći proizvođač automobila u 2008. godini.
Vodeće japanske financijske novine Nikkei upozorile su na to da bi Toyota probleme trebala razriješiti što prije, zbog toga što je američki protekcionizam u porastu.
E sada pogledaj ove TABELE koji govore o prodaji. Obrati paznju na Toyotu jer je ona bila br. 1 sve dok vozaci nisu masovno poceli da ginu tj. cak 35 ljudi za 5 godina. Mnogo li je! ;) Danas Toyota ispravlja gresku dnevno na 50.000 vozila!
Medijska hajka na Toyotu??
PRODAJA u SAD-u u Februaru 2010. godine
Citat:
General Motors je svoj bonus za vlasnike automobila druge marke udvostručio za vlasnike Toyote. Upravo tako, svaki vlasnik stranog automobila dobit će 500, a Toyotinog modela zahvaćenog opozivom čak 1.000 USD.
Ford, koji je za razliku od GM-a još prošle godine krenuo u vraćanje izgubljenog tržišta i prepolovio Toyotinu prodajnu prednost, sada pokreće i marketinšku kampanju. I ovdje vrijedi dodatni bonus od 1.000 USD za sve koji vrate Toyotu i zamijene ju odgovarajućim Fordovim modelom. Svemu valja pridodati mogućnost 60-mjesečne otplate bez kamata, koje nudi GM, a ponudit će i Ford.
Nema sumnje kako će marketinški stručnjaci u američkim kompanijama naći optimalna rješenja da izvuku korist. U duhu poslovice da dok jednom ne smrkne, drugom ne svane, u Fordu su već tijekom prošle godine krenuli u okršaj s Japancima, i u konačnici profitirali.
Prodajni rezultati sve su bolji, stigao je i pozitivan poslovni rezultat, a razlika prema Toyoti se smanjila. Krene li sve dobro po Ford, povratak na vrh postaje vrlo izgledan. Interes javnosti oko recesijskih problema svakim danom je sve manja, a gotovo nitko se ne sjeća višemilijunskih opoziva američkih tvrtki iz prijašnjih godina. Procjene govore kako bi GM-ov tržišni udio mogao skočit 2,4%, Hondin 2,1%, a Fordov 1,6%.
Isto vrijedi i u pogledu GM-a, ali od onih koji bi svakako mogli profitirati su još uvijek pritajeni igrači. Honda je svakako među njima, jer sva istraživanja govore kako je najviše kupaca Toyote kao drugi izbor razmatralo upravo Hondu. Iz Honde, Nissana i Hyundaija oglasili su se kako ne planiraju koristiti Toyotinu nesreću u marketinške svrhe. No, financijsku dobit svakako očekuju. Primjerice, Hyundai očekuje skok udjela za 0,7%, no za njih kampanja na račun Toyote nije primjerena. "Osigurat ćemo svojim dilerima dovoljne zalihe, a na Toyotu nećemo navaliti poput vampira", rekao je Chris Hosford, glasnogovornik tvrtke Hyundai Motor.
Ford je bonus od 1.000 USD već pokrenuo, a vrijedi za vlasnike vozila godišta 1995. ili novijeg, koji nosi potpis Toyote, Lexusa, Sciona, Honde ili Acure. Sve u svemu, pozicije su jasne, a vrijeme će pokazati jesu li isplative. S obzirom da su opozvane Toyote činile 56% američke prodaje Toyote, ali i zadirale u segmente gdje je Ford najjači, realno je očekivati kako će Ford u konačnici profitirati. Osim ako Toyota brzo vrati povjerenje kupaca u što danas niti jedan ekonomski stručnjak ne vjeruje.
Kad se sve zbroji i oduzme može se samo konstatirati kako je Toyota definitivno iznevjerila svoje poklonike. Također, treba biti fer i reći kako su njeni oponenti to odlično iskoristili i gurnuli vlastite probleme u drugi plan. Njihovi postupci sasvim sigurno nisu, najblaže rečeno, pristojni, posebno ako se sjetimo njihovih nedavnih nedaća, no tržišna nemilosrdnost nije ništa novo i rezervirano samo za američko tržište.
Zena MOZE biti i sa sela, ali auto MORA biti iz Njemacke!