Citat:
zarsilic: @cozmo_im
Nesto nije u redu sa tom studiom o pneumaticima. Od zimskog MS pneumatika nikad i ni pod kojim uslovima zimi ne moze biti bolji letnji (all sezon) pneumatik pa cak ni nakon vuise od 5 godina koriscenja. Naravno, podrazumeva se to da je nedozvoljeno koriscenje MS pneumatika kada su spoljne temperature previsoke (leti) jer se tad one trajno unistavaju gde tako gube "zimska svojstva".
Zarko, podaci ne lazu, nego nisi razumeo napisano (ili sam ja lose se izrazio, tj. napisao). Prve sezone zimska guma je apsolutni zakon. Druge sezone je skoro izjednacena sa NOVOM all season gumom (znaci zimska je u drugoj sezoni dok je all season novo). Otprilike zimska guma koja tera drugu sezonu je preko 10% bolja od NOVE all season gume. U trecoj sezoni je izjednacenih karakteristika sa NOVOM all season gumom, a all season guma ce u svojoj drugoj sezoni biti bolja nego zimska u trecoj ili dalje. O tome se radi, takvi su podaci.
Problem je frikcija, odnosno temperatura koju sneg izaziva kod zimske gume te se njena efikasnost smanjuje za oko 50% u drugoj sezoni, ali je i tad 10% BOLJA od NOVE all season gume.
Morao sam da pojasnim napisano, moguce da sam se ja izrazio pogresno. Letnja NOVA u trecoj sezoni zimske moze biti cak i bolja od zimske.
Inace, zimske gume ako imaju saru 4mm i manje su NEUPOTREBLJIVE. Letnje sa sarom od 1.6mm i manjom. Letnje mogu se upotrebiti i zimi sa sarom preko 4mm (mislim da su donosioci zakona i gledali tu studiju), osim u uslovima kada je potrebna zimska oprema (lanci).
Takodje, potrebno ih je naduvati 0.1 do 0.2 bara VISE od letnje, odnosno kao letnju za voznju brzinama vecim od 160kmh na suvom putu. Mnogi to ne znaju, ali imaju u uputstvu automobila.
Znaci, prve dve sezone ce zimska guma biti bolja od novih All season, ali je poenta sto all season gume druge sezone nisu izgubile svojstvo kao zimske.
Zato su pogodne za voznju u gradskim zimskim uslovima.
A ko ce sta kupiti, stvar je iskustva i licnog izbora.