Ne znam sta vam nije jasno.
Para za neke obnove ima (krediti, ruski i EIB), ali ne znamo sta hocemo da gradimo, gde to hocemo i kako hocemo.
Citat:
StORM48:
Ako su projektovane, kako to da nikad nisam video voz koji ide brže od 60-70km/h
Otkud ja znam kako ti nisi video. Remontovana pruga Batajnica - Golubinci je napravljena za brzinu 160km/h, kao i cela ta pruga jos 60-tih godina, ali su je zbog loseg stanja voznog parka ogranicili na 120km/h, tako da tu sad vozovi idu oko 100-120 km/h. Lako ju je vratiti na 160km/h, ali je neko procenio da u ovom to izaziva vise stete od koristi, zbog brzeg trosenja sina i bandaza ako se po njoj ne ide projektovanom brzinom.
Brzina od 160 km/h nije velika brzina i sa tehnicke strane tu nema nista sporno. Upravo u tome i jeste poenta, da su te brzine sasvim dovoljne za nase podnevlje, ne racunajuci prugu Beograd-Bar, i Nis-Dimitrovgrad, ali se zbog zanosenja nekih ljudi da cemo biti bolji od Nemacke i Francuske to smatra jadnim i bednim.
Citat:
Ivan Dimkovic: Nije isto projektovana pruga i voz koji se krece tom brzinom. Uostalom, dovoljno sesti u bilo koji voz u Srbiji i uveriti se o razlici izmedju "projektovanog" i "realizovanog".
Pruga se gradi po projektu, a ne po improvizacijama na licu mesta. Tako da kad kazem projektovana, mislim i izgradjena. Ali to ne znaci i odrzavana, pa usled propadanja infrastrukture ona vise nije u predvidjenim parametrima. Nije tehnicki problem vratiti je u prvobitne okvire, ali se pri svakoj rekonstrukciji menja mnogo vise od onog sto je neophodno, i na taj nacin trose pare koje se mogu pametnije upotrebiti. Sve to zato sto se nema opsti plan sta ce se i kako raditi, vec se svaki projekat gleda kao deo za sebe.
Neophodno je Italijani da dodju (i uzmu milion evra za studiju, istina od svoje vlade) i da nam kazu da je brzina od 120km/h savim dovoljna za prugu Beograd-Bar, jer mi mislimo da je to nista, i ako ne moze bar 200, onda neka ide sadasnjih 20km/h.