Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka

elitemadzone.org :: MadZone :: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 30138 | Odgovora: 148 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 12:32 - pre 161 meseci
Čisto sumnjam da se pilot ukrcao u helikopter za par minuta, jer bi to značilo da je avion imao pratnju, a ne sme da je ima zbog neotkrivanja položaja. Nabio se negde i čekao pomoć.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 12:51 - pre 161 meseci
Citat:
Nedeljko: ....a gađati usred noći avion na zemlji (pa još nevidljiv) pretpostavljam da nije lako. Čime ćeš da ga lociraš?

Recimo, FLIR sistemom.
Citat:
Nedeljko:
Pilot ima sa sobom GPS sa SOS signalom.

Tako je, a pilot je dovoljno dugo sa avionom da njegova lokacija moze priblizno da se odredi.

Inace, meni ovo:

izgleda kao poprilican dan. Znaci nije u pitanju iskljucivo mrkli mrak.

Citat:
Nedeljko: Čisto sumnjam da se pilot ukrcao u helikopter za par minuta, jer bi to značilo da je avion imao pratnju, a ne sme da je ima zbog neotkrivanja položaja. Nabio se negde i čekao pomoć.


Ne, to znaci da su takve ekipe uvek spremne na akciju. A s obzirom da Budjanovce od granice deli 60-70 kilometara, pomoc moze da stigne vec za 15ak minuta.
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 13:10 - pre 161 meseci
Citat:
3way: Recimo, FLIR sistemom.


A šta će da emituje infracrveno zračenje?

Citat:
3way: Tako je, a pilot je dovoljno dugo sa avionom da njegova lokacija moze priblizno da se odredi.


Pilot iskače mnogo pre nego što se avion sruši, pa pada od nejga na nekoliko kilometara. I šta onda? Da zapseš baražnom vatrom krug od 10 Km unaokolo?

Citat:
3way: Inace, meni ovo:

izgleda kao poprilican dan. Znaci nije u pitanju iskljucivo mrkli mrak.


To je snimak načinjen mnogo kasnije. Naravno da nevidljivi bombarder šalješ po mraku.


Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 13:17 - pre 161 meseci
Citat:
Nedeljko:
A šta će da emituje infracrveno zračenje?

Topli motori i eventualni pozar.
S obzirom da se avion raspao, raspalo se i ono sto je delimicno skrivalo toplotni odraz.
Takodje, toplotni odrazi mestana i vozila koja su dosla na mesto dogadjaja.
Citat:
Nedeljko:
Pilot iskače mnogo pre nego što se avion sruši, pa pada od nejga na nekoliko kilometara. I šta onda? Da zapseš baražnom vatrom krug od 10 Km unaokolo?


Pilot iskace kad moze, a ostecen avion ne moze da padne 500km od mesta iskakanja.

Citat:
Nedeljko:
 To je snimak načinjen mnogo kasnije. Naravno da nevidljivi bombarder šalješ po mraku.


Upravo tako.
Sta mislis, zasto cak ni tad nisu hteli da intervenisu?
Pa zato sto ih bas briga. Druge sile su mogle da dobiju po koji podatak, cisto da zadovolje radoznalost, ali tu se ocigledno ne radi o bitnim podacima.
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

milance_kg

Član broj: 59131
Poruke: 185
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+22 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 13:22 - pre 161 meseci
Evo vam neki video sto sam nasao na YT, pa se zanimajte... 'ajde bre..



A pilota se secam, bio snimak CNN-a ili cega vec kad ga pokupili, nisam jos bio mobilisan,
covek povredjen i onako ga 4-6 njih unela u helikopter...
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 13:39 - pre 161 meseci
Citat:
3way: Upravo tako.
Sta mislis, zasto cak ni tad nisu hteli da intervenisu?


Zato što je već bilo gotovo.

Da vidimo šta kaže vikipedija

Citat:
Lockheed F-117 Nighthawk - Combat losses: One F-117 was lost in combat with the Army of Yugoslavia. On 27 March 1999, during the Kosovo War, the 3rd Battalion of the 250th Air Defence Missile Brigade under the command of Colonel Zoltán Dani, downed an F-117A, callsign "Vega 31", AF serial number 82-0806, with a Yugoslav version of the Soviet Isayev S-125 'Neva' (NATO name SA-3 'Goa') anti-aircraft missile system. According to NATO Commander Wesley Clark and other NATO generals, Yugoslav air defenses detected F-117s by operating their radars on unusually long wavelengths, making the aircraft visible to radar for brief periods. It is also possible that the aircraft was visible due to a disruption of its radar signature caused by open bomb-bay doors. This was the justification given by Colonel Dani in a 2007 interview.


Canopy of F-117 shot down in Serbia in March 1999 at the Museum of Aviation in Belgrade.
Reportedly, several SA-3s were launched from approximately 8 miles (13 km) out, one of which detonated near the F-117A, forcing the pilot to eject. Though still classified, it is believed that the F-117 has no radar warning indicator, so the pilot's first indication of an incoming missile was likely seeing its flame. At this distance and combined speed the pilot had about six seconds to react before impact. According to an interview, Zoltán Dani kept most of his missile sites intact by frequently moving them, and had spotters looking for F-117s and other NATO aircraft. He oversaw the modification of his targeting radar to improve its detection. The commanders and crews of the SAMs guessed the flight paths of earlier F-117A attacks from rare radar spottings and positioned their SAM launchers and spotters accordingly. It is believed that the SA-3 crews and spotters were able to locate and track F-117A 82-806 visually, probably with infra-red and night vision systems. He claimed that his battery shot down an F-16 as well.
The F-117 pilot survived and was later rescued by U.S. Air Force Pararescue personnel. The wreckage of the F-117 was not promptly bombed, due to possible media fallout from news footage of civilians around the wreckage. The Serbs are believed to have invited Russian personnel to inspect the remains, compromising the then 25-year old US stealth technology. The F-117's pilot was misidentified. While the name "Capt Ken 'Wiz' Dwelle" was painted on the canopy, it was revealed in 2007 that the pilot was actually Lt Col Dale Zelko, USAF.
Some sources claim that a second F-117A was damaged during the same campaign, allegedly on 30 April. Although the aircraft returned to base, it supposedly never flew again.


Dakle, pilot je pao na 13 Km od aviona. Šta su mogli da urade? Da pretraže teren u krugu od 20 Km od pada pilota?
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 13:48 - pre 161 meseci
Da su američki admirali imali dva grama mozga, ne bi ni slali F117a, jer njegov let košta preko 40 miliona dolara, a potpuno je nepotreban, budući da su njihovi klasični avioni leteli na visinama koje su daleko izvan našeg dometa.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Igor Gajic

Član broj: 93194
Poruke: 747
*.static.sbb.rs.



+987 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 13:53 - pre 161 meseci
Pa morali su pre ili kasnije da ih posalju u vatreno krstenje.

Za razliku od irackih radara, koji su bili francuski i slucajno zatajili pola sata pre pocetka invazije(!) , nasi su bili operativni.

Jeste da nismo imali S-300, ali i Neve(S-125) su zavrsile posao...
 
Odgovor na temu

djoka_l
Beograd

Član broj: 56075
Poruke: 3453

Jabber: djoka_l


+1462 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 13:54 - pre 161 meseci
Citat:
Dakle, pilot je pao na 13 Km od aviona. Šta su mogli da urade? Da pretraže teren u krugu od 20 Km od pada pilota?


Nije pilot sleteo na 13km od mesta pada aviona, nego su rakete bile udaljene 13km.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 14:00 - pre 161 meseci
Citat:
Nedeljko: Zato što je već bilo gotovo.


Ali steta je vec nacinjena, tako da smanjivanje stete ne bi bilo lose.


Citat:
Da vidimo šta kaže vikipedija...
...The wreckage of the F-117 was not promptly bombed, due to possible media fallout from news footage of civilians around the wreckage.


:) Nadam se da ovo nisi boldovao zato sto i ti znas da nema veze sa mozgom.

Citat:

The Serbs are believed to have invited Russian personnel to inspect the remains, compromising the then 25-year old US stealth technology. ...


Iz ovoga se ne zakljucuje nista, osim onoga sto se i podrazumeva - da Ruse zanima sta je to i kako to radi, sto ne znaci da je to ultimativna tehnologija.

Citat:
Dakle, pilot je pao na 13 Km od aviona. Šta su mogli da urade? Da pretraže teren u krugu od 20 Km od pada pilota?


20km je nista za pretragu..FLIR bi ga nasao u roku od 5 sekundi...

Citat:
Da su američki admirali imali dva grama mozga, ne bi ni slali F117a, jer njegov let košta preko 40 miliona dolara, a potpuno je nepotreban, budući da su njihovi klasični avioni leteli na visinama koje su daleko izvan našeg dometa.


To govori o tome da jesu imali i da su odlicno proracunali rizik letova F117...a ni pare nisu nikakav problem.
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
89.216.32.*



+2790 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 14:48 - pre 161 meseci
Ma, da, samo ti imaš veze s mozgom i 40+ miliona dolara po letu nije nikakav problem. Ajde, prestani da se ložiš.
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

3way

Član broj: 241428
Poruke: 1425



+2403 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 15:36 - pre 161 meseci
Ne znam odakle ti podatak o tih 40 miliona. Ako je tako - to je definitivno jos jedan od razloga zasto je penzionisan, znaci preskup za eksploataciju. Takodje, ta cena za prikupljenje podataka o stelt tehnologiji na ratistu, u realnim uslovima uopste nije velika. Pa samo jedna misija Space Shuttlea kosta 450 miliona dolara, a placa je NASA koja pare dobija na kasicicu.
Sedam sutlijasa,
za sedam samuraja,
za sedam tramvaja.
 
Odgovor na temu

101010

Član broj: 166349
Poruke: 112
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+18 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 15:52 - pre 161 meseci
Argumet zastarela tehnologija je besmislen.
Za koga zasterala ? Mozda za USAF, jer je jedino oni poseduju na nasoj planeti. Npr. ruski raketni motori koji pokrecu balisticke rakete stari 60 godina su jos uvek neosvojiva tehnologija za mnoge nacije...
Oboreni bombarder je jedan od ekstremnih izdanaka hladnog rata. Skupa i vrlo specificna masina koja je zamisljena na neprimetno poseje termonuklearnu bombu, slicno kao i B2.
Vremena su drugacija, budzeti su drugaciji, protivnici i ratovi su drugaciji, zahtevaju drugacije oruzje, tehnologija napreduje...

Kompozitni viseslojni radar-aposbujuci materijal sa tog aviona nije bezvezna tehnologija...
 
Odgovor na temu

yolja624

Član broj: 9380
Poruke: 1856



+643 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 16:17 - pre 161 meseci
Tako nekako. I nije dovoljno imati parce tog materijala, da bi se taj proizvod poceo da pravi u, recimo, Kini. Nisu to patike, jakne, majice, pa da se prekopira sara. Cak sta vise, znamo da kinezi ni mnogo jednostavnije stvari nisu idealno prekopirali, vec su skarabudzili samo da podsjeca na orginal.

Obicnu koka-kolu ne mogu vjerno da kopiraju, a sad ce bas Hi-Tech premaze i slicne gluposti. E, evo, samo sto nisu.
 
Odgovor na temu

Zeleni zub
Darko Milicevic
dipl mat inf
Paracin

Zeleni zub
Član broj: 14108
Poruke: 877
*.biz
Via: [es] mailing liste



+85 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 17:02 - pre 161 meseci
Pilot kao deo svoje opreme ima predajnik koji se prilikom katapultiranja aktivira i emituje na odredjenoj frekvenciji. U slucaju pada aviona helikopteri cekaju spremni na bezbednoj teritoriji i principom radio goniometrije dolaze do pilota.
O tome kakvu je sve opremu imao NATO pricalo se i pricace se, ali svaki radioamater koji je ucestvovao u RMZO (radio mrezi za opasnost) na UKT zna kakvi su problemi nastajali kad krenu dejstva. Npr.:
- Woodpecker signal - emitovanje impulsnih tonova raznih frekvencija po slucajnom izboru, pa onaj koji je na prijemu lako postaje dezorijentisan i razdrazljiv
- Beli sum koji blokira skvelc na prijemnicima u sirokom opsegu, pa se kolega i ja ne cujemo na 20 m daljine, obojica sa tokcima od po 1W, skala zakucana na 59+60 a nista se ne cuje. Cim prodju dejstva signal nestane i sve bude normalno itd.
- Krene neko preko repetitora R7 kod Jagodine da psuje Avakse nakon nestanka takvog suma, a odmah zatim se cuje glas sa ijekavicom "Prijatno raja" preko repetitora i vise nema tog glasa danima, pretpostavka odakle je taj...
- Na nekoj frekvenciji smo culi 5-6 glasova pilota ili koga vec, svaka relacija traje najvise sekundu, niko nikog da 'zgazi', nema pauze izmedju relacija, smenjuju se glasovi u trajanju od pola minuta - minut, komunikativna disciplina samo takva.

Kompetentniji mogu i vise da kazu...

PS
Trazim linkove ka nekim od tih avaksovih zvukova, kao i snimka oborenog pilota koji radio vezom javlja da je oboren... ne mogu da se setim gde sam to sacuvao...
--
ES is the bes' ! ;)
 
Odgovor na temu

Nedeljko
Nedeljko Stefanović

Nedeljko
Član broj: 314
Poruke: 8632
*.mts.telekom.rs.



+2790 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 20:29 - pre 161 meseci
Citat:
yolja624: Tako nekako. I nije dovoljno imati parce tog materijala, da bi se taj proizvod poceo da pravi u, recimo, Kini. Nisu to patike, jakne, majice, pa da se prekopira sara. Cak sta vise, znamo da kinezi ni mnogo jednostavnije stvari nisu idealno prekopirali, vec su skarabudzili samo da podsjeca na orginal.

Obicnu koka-kolu ne mogu vjerno da kopiraju, a sad ce bas Hi-Tech premaze i slicne gluposti. E, evo, samo sto nisu.


Šta misliš, što ne mogu?

1. Da li bi kopiju smeli da prodaju?
2. Da li je onima koji se bave plagiranjem stalo do kvaliteta?
Nije bitno koji su zaključci izvučeni, već kako se do njih došlo.
 
Odgovor na temu

Jagnjeca brigada

Član broj: 52969
Poruke: 311



+298 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka25.01.2011. u 20:31 - pre 161 meseci
Gledao sam reportazu o obaranju F 117 i intervju sa oborienim pilotom pre mesec ili dva na discovery channel-u ili national geographic-u ne secam se....

ono sto mi je bilo najzanimljivije u toj reportazi i ostalo mi u pamcenju, je da je pilot od trenutka katapultiranja samo 30-ak sekundi proveo na nasoj teritoriji. Od tih 30 sekundi, kako on sam kaze je 15 bilo u vazduhu. Prakticno nije se ni spustio, helikopter sa spasilackom ekipom ga je cekao.

Emisija je trajala sat vremena, sve su detaljno obradili, naravno tu je bio i intervju sa Zoltan Danijem.


Naravno ova tema ne moze da prodje bez cuvene pesme:




http://sr.wikipedia.org/sr-el/...%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D1%86%D0%B0
"Nikad ne raspravljaj sa budalom: Prvo ce da te spusti na svoj nivo, a onda ce da te
dobije na iskustvo!"
 
Odgovor na temu

Nebojsa Petkovic

Član broj: 31645
Poruke: 53
*.dynamic.isp.telekom.rs.



Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka26.01.2011. u 00:51 - pre 161 meseci
@Jagnjeca brigada
Imaš možda link ka tom dokumentarcu?
Ovo što si napisao nema nikakve logike. Spuštanje padobranom traje dosta duže od 30sec, akcije spašavanja se planiraju, ekipe ne kreću odmah. Baš me zanima koliko im je vremena trebalo da uopšte shvate da im je avion oboren.

Evo članka iz Kalibra iz 2000. u kome se govori o ekipama za spašavanje pilota. U poslednjem pasusu se govori i o ovoj akciji, gde se kaže da je pilot spašen sedam sati posle pada aviona.

Inače, evo jednog posta momka iz Kobri sa foruma 63. padobranske:

[quote]
99. sam ucestvovao u lovu na oborenog pilota F-117.Avion je oboren oko 19:30,a mi smo dobili uzbunu u 01:30,zahvaljujuci izdaji nekog generala,koga smo kasnije uhapsili.Elem,dosli smo na lice mesta,nas 12-orica,sa 2 PUCH-a,od naoruzanja smo imali AP,PM H&k i zolje(naredne nedelje smo uzeli 2 sanduka PVO sistema "Shilo").SRECOM smo dosli u momentu kad je pilot ukljucio IC far(video sam stub svetlosti pomocu svog night vision-a),a njegova ekipa je vec dosla do njega.Srecom sa nama je bio nas pametni sef i rekao nam je da ne dejstvujemo po helikopteru koji smo culi,ali ne i videli,posto je bio udaljen od nas 1-1,5 km,jer bi nam j**ali keve,jer su iznad tog transportnog helikoptera,bili 4 apacha,a iznad njih je bila eskadrila F-16.
Znaci,nije bilo dejstva po neprijatelju,jer smo ,zaslugom tog izdajnika dosli kasno na lice mesta.Inace sef nas je jedva zadrzao da ne krenemo prema pilotu,sto bi bila velika greska.
 
Odgovor na temu

101010

Član broj: 166349
Poruke: 112
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+18 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka26.01.2011. u 01:23 - pre 161 meseci
@Z.Zub
Avion koji je emitovao te smetnje i koji je bio zaduzen za elektronsko ratovanje i protivradarska dejstva je EA-6B Prowler. Pratio je i pokrivao dejstva bombarderskih i lovackih eskadrila na nasoj teritoriji.
E3 Sentry Awacs je kao sto mu ime kaze airborne warning and control system i nema veze sa ometanjem nasih komunikacija itd.

Sto se tice komunikacije nesto se sigurno moze pronaci na youtube-u. Ja sam ima dosta od toga na racunarima, ali vremenom se pogubilo (kako interesovanje, a tako i fajlovi). Inace komunikacija nije pretrano razumljiva ako ne izucis popularne americke kodove i tada korisceno sifrovanje.
Zapamtio sam snimak komunikacije americkog pilota F-15 i AWACS-a tokom misije u kojoj je oborio nas par MiGova, a poginuo je pilot Radosavljevic. Kolicina uzbudjenja i panike u glasu americkog pilota je ogromna (i pateticna), a nakon pogotka neodmereno radovanje, stice se utisak da pilotira nezreli pubertetlija... Za razliku od njega pilot F-16 koji je pogodjen iznad Srbije i pasce u reon Sapca, smiren je i koncizan u komunikaciji. Nasi piloti, kratko, smireno, profesionalno, kao da ne idu na sreljanje...

Te '99e koristili smo neki televizor, ispostavilo se oridjinal ruski :D, uvezen devedestih za vreme sankcija. Ocajno je prikazivao tv kanale, ali je odlicno hvatao radio komunikaciju, nasih radio amatera, a ponekad i americku. I to bez podesavanja i trazenja po skali, samo bi progovorio. Rusi i tv opremili za rat :).

@topic
Ne racunajuci ekonomsku moc, najvrednija imovina zapada jesu strucnjaci, viskokvalifikovani ljudi, strucne istitucije, univerziteti, high tech kompanije. Dakle ljudi i duga tradicija skolovanja i stvaranja.

Ako ne gresim ove godine Kina ce odskolovati veci broj inzenjera nego USA. Odskolovace veci broj dr nauka.
Na zapadu takva zanimanja (mateatika, prirodne, tehnicke nauke) gube na popularnosti, a kadar u debelom broju cine imigranti. A domaci studenti su cesto i u velikom broju deca imigranata.

Kinezima nedostaje tradicija, ali brzo stizu. Ako budu zeleli sigurno ce moci novcano da privuku mnoge iznenjere i naucnike koji sada kao imigranti rade u USA ili Z. Evropi...



 
Odgovor na temu

yolja624

Član broj: 9380
Poruke: 1856



+643 Profil

icon Re: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka26.01.2011. u 05:05 - pre 161 meseci
Citat:
Nedeljko: Šta misliš, što ne mogu?

1. Da li bi kopiju smeli da prodaju?
2. Da li je onima koji se bave plagiranjem stalo do kvaliteta?


1. Dal bi smjeli da onda kopiraju Hi-Tech vojnu tehnologiju ako vec toliko vode racuna o problemima sa orginalnim proizvodjacem?
2. Ako treba da lete na plagijatima loseg kvaliteta, trebalo bi da im je stalo. Bilo bi zeznuto da se na 1.5 Mach odvoji desno krilo a da se onda pilot pita "sta je trulo u drzavi Kini"
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: MadZone :: Kineski "stelt" lovac, poznat kao "čengdu J-20" - Kinezi kupovali delove oborenog F-117 od seljaka

Strane: < .. 1 2 3 4 5 6 7 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 30138 | Odgovora: 148 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.