Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 847235 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

ekof9

Član broj: 126138
Poruke: 753
*.opera-mini.net.



+197 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 08:56 - pre 117 meseci
Citat:
nego pesice od Miljakovca do Vozdovca gde je menza


Pa ti si bas imao vremena. Jos samo reci da si isao peske na fax, a koji je kod Vuka ili u centru!
 
Odgovor na temu

Miroslav Jeftić
Istraživanje ruda
[ES]

Član broj: 37513
Poruke: 6833

Sajt: about:blank


+2200 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 09:21 - pre 117 meseci
Citat:
cozmo_im: Prva lista je trenutna lista.


Nema nijednog velikog grada na toj listi.
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.hsi.kabelbw.de.



+7177 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 09:31 - pre 117 meseci
@cozmo_im,

Ideja o nekakvom takozvanom "besplatnom prevozu" je apsolutno naopaka. Kao sto ti ljudi rekose vec, gradovi sa besplatnim prevozom su retki izuzetci i nema nikakvog smisla koristiti nekakve izuzetke za argument.

Zasto je ideja naopaka?

Pa jednostavno, socijalna kategorija je individualna stvar. Neki ljudi, ne svi, su u odredjenom periodu svog zivota socijalni slucajevi i njima drzava treba da pomogne. Ti ljudi ne samo da ne mogu da plate prevoz, vec ne mogu ni mnoge druge stvari i zbog toga postoje socijalni programi.

Zbog cega bi drzava trebalo da plati prevoz zaposlenima koji nisu socijalni slucajevi?

Zbog cega bi svi poreski obveznici trebalo da subvenciraju nekog visoko placenog radnika firme za fckin prevoz? Gde je tu logika? Zasto ta osoba ne bi placala realnu cenu prevoza kao sto placa i sve ostalo? Upravo takvim cinom razbacivanja se umanjuje kolicina resursa dostupnim ljudima kojima pomoc drzave zaista treba. To je suludo.

Znam da ce sada neko da kaze kako se visoko placeni "ne voze javnim prevozom" ali to je upravo jedna od naopakih stvari (jedna od mnogih) u Srbiji gde odredjen procenat drustva na gradski prevoz gleda kao na nekakvu socijalnu pomoc.

Kao sto rekoh, svakim drzavnim dotiranjem necega sto radni ljudi mogu da priuste se umanjuje kolicina novca dostupna onima kojima je pomoc zaista potrebna. Totalno je naopako traziti "besplatan prevoz" za sve u drzavi gde je socijalna pomoc ekvivalent sprecavanju da se umre od gladi / zedji. Ni daleko bogatije drzave ne bi to mogle sebi da priuste, a kamo li Srbija.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12851



+4784 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 09:32 - pre 117 meseci
Citat:
cozmo_im: Prva lista je trenutna lista.


Nije.
 
Odgovor na temu

bachi
Vladimir Vučićević
System administrator
Beograd, Srbija

Član broj: 17912
Poruke: 5318

Sajt: www.bachi.in.rs


+2827 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 09:56 - pre 117 meseci
Ivane, neki ljudi su u određenom periodu života bolesni i skupi za lečenje, pa opet svi izdvajamo novac za zdravstvenu zaštitu.
... Vladimir Vučićević aka. Bachi
~~~ www.bachi.in.rs <<<<>>>> [email protected]
>>> It's nice to be important, but it's more important to be nice...
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 11:13 - pre 117 meseci
Citat:
ekof9: Pa ti si bas imao vremena. Jos samo reci da si isao peske na fax, a koji je kod Vuka ili u centru!

Ne, tih dan-dva nisam isao na fax, ucio sam kod kuce :-)
A vremena, onako, kako se uzme, da je cistiji vazduh to bi jos bih i svakom studentu preporucio da pesaci 2-3 sata svakog dana. Podrayumeva se da sam isao jednom dnevno, a nosio one plasticne posudice u koje mi sipaju preostala dva obroka, ali to je sad nebitno, odosmo u offtopic, ako hoces veruj, ako neces nije pod obavezno.
Nego, upravo iz tvog komentara se vidi kako ce ljudi uvek smisliti izgovor kojim se pred svojom savescu pravdaju za kriminal - nemam para, nemam vremena, zasluzili su i slicno.

Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 11:22 - pre 117 meseci
cozmo, ako cemo vec da primenjujemo princip "svako prema mogucnostima, svakom prema potrebama" meni je nekako logicnije da hrana bude besplatna nego prevoz, zasto da ne, otvore se prehrambene prodavnice u kojima nema ni kase ni kasirke, jednostavno udjes i uzmes sta ti treba, a to nek se finansira od poreskih obveznika.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.win.rs.



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 11:46 - pre 117 meseci
Citat:
bachi:
Ivane, neki ljudi su u određenom periodu života bolesni i skupi za lečenje, pa opet svi izdvajamo novac za zdravstvenu zaštitu.


Upravo tako. Ja vec skoro 20 godina placam zdravstveno redovno i nemam nista od toga. Kad sam imao problema u porodici zdravstvenih sve je morao da resava mito ili privatni lekar, jer od tih nasih uplata nema nista. Kad bih izracunao sve te uplate, bio bi bogatas. Placam i GSP i nemam nista od toga - sve je u rasulu, plus jos placam i kartu.

Takva nam je drzava.

Besplatni prevoz je itekako odrziv, ali niko nije rekao da nam treba 100% besplatan prevoz, nego da se svede cena karte na nivo na koji ljudi mogu da je priuste a da socijalne kategorije, kad se naprave socijalne karte, imaju povlascene cene ili besplatne voznje, zavisno od toga koliko je tezak socijalni status.

Inace, ako ste primetili besplatan prevoz nije 100% besplatan, odnosno svi ostali ga placaju a to nisu zanemarljive cifre. U Talinu samo rezidenti imaju besplatan prevoz, ostali ne.

Uostalom ovo sa smanjenjem cene karata ce skapirati kada sve bude puklo i naplata dodje na 5%. Obicno tako ide u ovoj drzavi.

Imam jedan dobar primer, lik koji je jedan od poznatijih servisera karburatora i sistema ubrizgavanja. Vec 10 godina ima iste cene (U DINARIMA!!) - zasto? Zato sto svi dolaze kod njega i koliko god cudno zvucalo, on zaradjuje vise i pored devalvacije dinara i porasta nekih troskova. Pravio covek anketu - sbbkbb kad bi podigao cene toliko i toliko, stavio na papir i dosao do zakljucka da bi mu prihod bio manji uz gubitak odredjenog dela musterija. Ovako preuzima musterije onima koji dizu cene, mnogo vise ljudi mu dolazi, ima kompenzaciju za nepodizanje cena a i prihod se malo po malo i povecava kako raste broj musterija. I nema da brine za sebe i servis koji vodi.


 
Odgovor na temu

anon142305

Član broj: 142305
Poruke: 1492



+1542 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 12:01 - pre 117 meseci
Citat:
cozmo_im:
Ja vec skoro 20 godina placam zdravstveno redovno i nemam nista od toga. Kad sam imao problema u porodici zdravstvenih sve je morao da resava mito ili privatni lekar, jer od tih nasih uplata nema nista. Kad bih izracunao sve te uplate, bio bi bogatas. Placam i GSP i nemam nista od toga - sve je u rasulu, plus jos placam i kartu.

Takva nam je drzava.


Kao sto sam vec jednom rekao, posto su javni prihodi nedestinirani, niko od nas ne placa GSP direktno,
vec biramo vlast koja to radi u nase ime, a po svom planu i nahodjenju.
Stoga ja jedini nacin da se nesto promeni vidim u promeni vlasti.

Ovo za zdravstveno jeste tako i nisam to cuo malo puta.
Opet, resenje vidim u promeni ljudi koji odlucuju, preciznije u promeni sistema.

A gledajuci rezultate izbora i procenjujuci sta ljudi pricaju, od toga nema nista...

Sto se tice cene karte, deluje mi logicno da bi se naplata povecala, ako bi cena pala,
a kad, kako i za koliko - to ne mozemo znati bez uvida u poslovanje i strukturu troskova.
Time dolazimo do kljucnog problema, a to je neefikasnost poslovanja drzavnih firmi.
Dok se tu ne uvede racionalizacija, od resenja problema nema nista.
Sta, da firma sluzi za zaposljavanja partijskih kadrova i prekomernog zaposljavanja preko veze,
a da ocekujemo da dobro posluje? Tesko to biva...

Citat:
cozmo_im:
Imam jedan dobar primer, lik koji je jedan od poznatijih servisera karburatora i sistema ubrizgavanja. Vec 10 godina ima iste cene (U DINARIMA!!)


Fin primer. Pokazuje kako radi konkurentno trziste.
Ali kad je javni prevoz u pitanju, cenim da je situacija komplikovanija.
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 12:09 - pre 117 meseci
Sasvim je logicno da ce ljudi izmedju skupe popravke karburatora i jeftine popravke karburatora izabrati jeftinu ako je kvalitet usluge isti. Sa druge strane, ne vidim logiku da ce onaj ko ima izbor izmedju usluge koju ne mora da plati i usluge koju mora da plati birati onu koju mora da plati, bez obzira koliko cena iznosila. Smatram da polazis od pogresne pretpostavke da ljudi sada manje placaju nego ranije jer je sada cena visa nego ranije. Ne, ljudi ne placaju zato sto drugi ljudi ne placaju sto onima koji placaju stvara osecaj magarca. Ja necu da budem magarac, taman da mi snizis cenu karte na 1 dinar, ne dam ni taj dinar sve dok se onaj ko stoji pored mene u autobusu vozi besplatno i o onom ko plati kartu misli "vidi budale". Ja hocu da placam kartu ako iznadjete nacina da nas sve u autobusu naterate da platimo kartu - kontrolorima, policijom, zandarmerijom, automatskim oruzjem, kako god, ja sa tim nemam nikakvih problema. Slobodno nas tretirajte kao kriminalce, mi to i jesmo.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

anon142305

Član broj: 142305
Poruke: 1492



+1542 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 12:18 - pre 117 meseci
Citat:
pctel:
Ne, ljudi ne placaju zato sto drugi ljudi ne placaju sto onima koji placaju stvara osecaj magarca.
Ja necu da budem magarac, taman da mi snizis cenu karte na 1 dinar,
ne dam ni taj dinar sve dok se onaj ko stoji pored mene u autobusu vozi besplatno i o onom ko plati kartu misli "vidi budale".


Ovako se i ja cesto osecam! Ali i dalje placam.

Nego, nesto razmisljam...
Na temi se cesto kaze da je javni prevoz javno dobro.
Ljudi koji to smatraju verovatno polaze od toga da se rec 'javno' koristi u oba termina.
Odatle proizilazi da javno dobro imaju pravo svi da koriste.

A da li je to tako?
Da li je javni prevoz javno dobro?
Karakteristike javnog dobra su neiskljucivost i nerivalska potrosnja,
a primeri su radio-program, nacionalna odbrana ili ulicno osvetljenje.
Hleb nije javno dobro. Ja bih rekao da nije ni javni prevoz.

Koristan link: http://marketurbanism.com/2011/02/22/urbanism-legend-public-good/
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 12:44 - pre 117 meseci
^
I ja sam jos na pocetku primetio da se javni prevoz ne uklapa u definiciju javnog dobra, ali nisam hteo da intervenisem jer se u to zaista ne razumem, a onaj koji to tvrdi cini to tako samouvereno da je tesko poverovati u mogucnost da lupa bez da je prethodne barem triput proverio da li je u pravi.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

anon142305

Član broj: 142305
Poruke: 1492



+1542 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 13:01 - pre 117 meseci
Tesko da bi neko upisao visoke skole da bi to proverio :)
Verovatno se samo ponavlja ono sto se negde culo.
Ali, izgleda da javni prevoz zaista nije javno dobro.

Prikačeni fajlovi
 
Odgovor na temu

Ivan Dimkovic

Ivan Dimkovic
Administrator
Član broj: 13
Poruke: 16687
*.hsi.kabelbw.de.



+7177 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 13:19 - pre 117 meseci
Citat:
bachi:
Ivane, neki ljudi su u određenom periodu života bolesni i skupi za lečenje, pa opet svi izdvajamo novac za zdravstvenu zaštitu.


Postoji ogromna razlika izmedju zdravstvene zastite i prevoza.

Zdravstvena zastita je elementarna potreba, svako u zivotu moze da se razboli i da mu to ugrozi zivot. Postoji tu jos jedna stvar, cak i ako se, zarad diskusije, privremeno zanemari briga prema najugrozenijima, drzavi se zapravo isplati postojanje obavezne, barem elementarne, zdravstvene zastite zbog toga sto bi bez toga mnogi ljudi cekali do poslednjeg momenta da odu kod doktora sto, potencijalno, znaci daleko vece troskove nege koje u tom slucaju drzava ne moze da ignorise zato sto se radi o zivotu i smrti.

Gradski prevoz nije elementarna potreba. Dok bez zdravstvene zastite mozes da se razbolis i umres zato sto lecenje moze drasticno da prebaci tvoje platezne mogucnosti, bez besplatnog gradskog prevoza ces samo morati da ukalkulises troskove prevoza u svoj budzet koji, da se ne lazemo, mogu biti pokriveni od strane ljudi koji rade.

Naravno da socijalni slucajevi, dakle ljudi koji finansijski ne mogu da izadju na kraj sa elementarnim troskovima zivota, treba da dobijaju povlastice za "besplatan" (za njih) prevoz. Ali ne postoji ni jedan racionalan razlog zasto bi se coveku koji ima dovoljna primanja drustvo dotiralo prevoz kako bi istom ostalo vise kinte za cigare i druge za*ebancije.

Rekoh vec, to je lose upravo prema ljudima kojima pomoc zaista treba.
DigiCortex (ex. SpikeFun) - Cortical Neural Network Simulator:
http://www.digicortex.net/node/1 Videos: http://www.digicortex.net/node/17 Gallery: http://www.digicortex.net/node/25
PowerMonkey - Redyce CPU Power Waste and gain performance! - https://github.com/psyq321/PowerMonkey
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
93.87.128.*



+5251 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 14:15 - pre 117 meseci
Ali sve teorije o zajednistvu i empatiji je upravo "drzava", preko bezumne birokratije svela na besmisao.

Pokusala je PREVARNO da organizuje sistem, da bi neka interesna grupa zaradila znacajnu sumu.

To je, ova drzava, u nesto blazoj formi radila oduvek. Forma je bila konrolisana i limitirana. Relativno mali broj pojedinaca je profitirao na osnovu poslovanja sa drzavom, drzavnim preduzecima i privredom.

Sada je poprilicna stiska, smanjio se broj cuclica za interesne grupe, a povecao broj i apetiti "beneficiranih" biznismena.

Zato se izmisljaju porezi na vazduh, certifikati i razne vrste PREPRODAJE usluga.

I toliko su bahati(sto je opsta sklonost) da zahtevaju fiksni procenat ili cak fiksni prihod.

Dodeljuje se usluga naplate iz profita DOTIRANOG preduzeca.

Prevedeno na zdravstvo, nebitno je koliko je trenutno visoka ili niska cena lecenja, problem bi bio ako bi se uveo POSREDNIK u naplati medicinskih usluga, koji DIKTIRA sopstveni profit POVECANJEM cena i nacinom NAPLATE usluge.

I tu lezi najveci SPOR, a ne da li je potrebno dotirati..nesto.

Gradski prevoz je integralno NERENTABILAN, cak i da se ustupi bilo kakvom "privatniku", jednostavno neisplatljivo je da vozilo prelazi relaciju BEZ ili sa nedovoljno putnika.

A da se uvede polazak prema napunjenosti prevoza, to bi tek bilo haoticno i realno NEUPOTREBLJIVO..sta ce nekome takav "javni" prevoz kada se objektivno ne zna polazak, ili je polazak u nedefinisanim ili previse retkim intervalima.

I tu je cela sustina. Sto su PREVARNIM metodama definisali nebulozznu cenu koja treba da obezbedi profit i u slucaju da je u vozilu 10 putnika

Odnosno da tih "10 putnika" sa 720 din isplate 3 litre dizela i amortizaciju i ostvare 56 din PROFITA za firmicu nekog "tatinog sina"...
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 14:30 - pre 117 meseci
vladd, isto se prica da je kod AirSerbia napravljen ogroman lopovluk na teret poreskih obveznika, pa to opet meni i tebi ne daje pravo da odbijemo da pokazemo avionsku kartu kada ulazimo u avion i da taj kome necemo da je pokazemo "moze da se zali upravi vodovoda". Isto i za Fiat, kazu lopovluk nevidjen, a ja ne mogu da odem u Kragujevac i uzmem jedan primerak 500L besplatno.
Gradski prevoz moze da bude profitabilan ako voznja bez karte ne postoji. Secam se dobro kad su u beogradu dozvoljeni privatni prevoznici da su neki ljudi prodali stanove da bi kupili autobuse, ne zato sto im stan smeta i sto nemaju na sta drugo da se ulupaju pare, vec zato sto je gradski prevoz izuzetno profitabilan biznis kada se primene ekonomske cene i kada nema voznje bez karte.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

cozmo_im
Ivan Miladinovic
Direktor svemira i galaktickih
postrojenja
Zemun

cozmo_im
Član broj: 31495
Poruke: 5566
*.win.rs.



+896 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 14:31 - pre 117 meseci
@vladd:
To je sustina. I sustina zasto je cena karte previsoka.

@pctel:

Mesas babe i zabe. Javni prevoz ne mozes porediti sa bilo kojim drugim vidom prevoza ili usluge. Eno imas cak lepo napisano i upakovano na wikipediji pa citaj.
 
Odgovor na temu

Shadowed
Vojvodina

Član broj: 649
Poruke: 12851



+4784 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 14:44 - pre 117 meseci
Citat:
cozmo_im:
Prva lista je trenutna lista.


Prbao sam par slucajnih i vec drugi primer je imao ovo:
Unfortunately on Saturday, Sept. 29, 2012, the Ride Free Area in downtown Seattle ended. Riding Metro Transit is free in downtown Seattle from 6 a.m. and 7 p.m. daily

Tako da.. Nije trenutna.
 
Odgovor na temu

DaliborP

Član broj: 113174
Poruke: 1173



+3258 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 15:44 - pre 116 meseci
Ta lista je validna koliko i ostale informacije koje nam cozmo plasira ovde.
Pogledaj samo Australiju, postoji JEDNA linija koja je besplatna, ali boze moj to je to, validan argument.
 
Odgovor na temu

pctel
Beograd

Član broj: 13030
Poruke: 10893



+1349 Profil

icon Re: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u18.09.2014. u 15:46 - pre 116 meseci
Citat:
cozmo_im:
@pctel:

Mesas babe i zabe. Javni prevoz ne mozes porediti sa bilo kojim drugim vidom prevoza ili usluge. Eno imas cak lepo napisano i upakovano na wikipediji pa citaj.

Procitao - javni prevoz je svaki onaj gde ne unajmljujes vozilo samo za sebe, vec ga delis sa drugim ljudima, pa u skladu sa time delis i cenu koriscenja vozila sa njima. Javni prevoz se obavlja autobusima, avionima, brodovima i tako dalje. Rec javni ne znaci da meni pripada pravo da se popenjem na brod i odvezem negde besplatno i da niko nema pravo da mi pregleda kartu i licna dokumenta, vec znaci da time sto sam platio kartu i pokazao je brod ne pripada samo meni i ne mogu da biram na koje ce ostrvo da me vozi, vec on ide tamo gde je krenuo... Ukratko, linija GSP broj npr 75 nije nista javnija od autobuske linije Beograd-Pariz.
Samo ti sinko (administratore) radi svoj posao.
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: Svakodnevnica :: BusPlus - novi sistem karata za prevoz u BGD-u

Strane: << < .. 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 ... Dalje > >>

[ Pregleda: 847235 | Odgovora: 3410 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.