Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Kako prepoznati falš robu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako prepoznati falš robu

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 37401 | Odgovora: 99 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

Nebojsa Milanovic
Pančevo

Nebojsa Milanovic
SuperModerator
Član broj: 16
Poruke: 7874
*.dynamic.sbb.rs.



+1225 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu22.09.2011. u 21:40 - pre 119 meseci
Zapita se čovek da li onda postoji neko ulje za koje se može biti (relativno) siguran da nije falš? Selenia? Elf? Neko treće...

93-će godine, znači pre 18 godina, jedan auto sam upropastio falš Castrolom (iz Rumunije, jer kod nas tada nije bilo skoro ničega), i od tada ne kupujem najpoznatije brendove ulja.

Ali sada se falširaju i oni menje poznati brendovi, pa je pitanje šta činiti.
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3697
*.crnagora.net.



+1220 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu23.09.2011. u 00:51 - pre 119 meseci
http://motornaulja.blogspot.co.../i-numero-uno-synlube-inc.html

Ko ima vremena i koga interesuju motorna ulja treba da procita ima dobrih zapazanja a i znanje je na visokom nivou...
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.ipb.ac.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu23.09.2011. u 07:31 - pre 119 meseci
Stalker(expandable) je ulozio puno truda u analizu ulja na trzistu, i to je mesto koje sadrzi najvise podataka.

On je covek hemicar, i malo mu nedostaje detalja oko primene ulja. Malcice je sklon predrasudama i opsteprihvacenim "urbanim legendama", npr "stari motori", ili "stare konstrukcije", sto ima jako malo uporista smislu postojanja i primene ulja.

Medjutim, podaci su relevantni, koliko je to moguce, s obzirom da, na kraju krajeva, svi zavisimo od internih standarda proizvodjaca, i volje da postuju kvalitet a ne beskompromisnu zaradu.

Dobra je izreka, jeftino tesko da ikada moze da bude dobro, a skupo ne mora uvek da bude i kvalitetno.

Medjutim, falsifikat je sasvim druga prica. Sto je i tema. Koliko god da se nahvali neko ulje, zaista dobro, koliko god da su parametri ulja dobri, falsifikat sve to resetuje na nulu.

Problem su veliki proizvodjaci ulja, koi bazno ulje rasipaju naokolo, i moguce ga je nabaviti bez problema. To je osnova za falsifikatore, na kojima je odluka, da li ce ga prosto prepakovati i prodavati kao namensko ulje, ili ce mu dodati par aditiva, da izdrzi koliko toliko tretman u motoru.

Falsifikovanje je falsifikovanje, bilo da je ulje, ili neki dokument, glavna odlika falsifikata je da nema veze sa originalom.

Problem je kako prepoznati falsifikat, pre nego sto necija zarada od 5 evra drugome napravi stetu od 500 evra...


Poz
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu23.09.2011. u 19:27 - pre 119 meseci
....prema izgledu preciznosti izrade još se može donekle proceniti loš kvalitet ili kopija nekog dela,kod ulja zbog ambalaže koja je identična nemoguće,a po sadržaju samo analiza proizvođača,čak ni mnoge laboratorije to nisu u mogućnosti...što se tiče ulja ,pošto smo najveći uvoznik baznih ulja u regionu a zvanično se preradi u našim blendarama oko recimo 30% ne treba biti mnogo pametan pa zaključiti da originala osim domaćih ulja na našem tržištu i nema(više nisam siguran ni u lukoil,još manje u omv i mol),ako nešto i ima to do običnog korisnika ne dolazi...

POSLEDICE KORIŠĆENJA FALSIFIKATA NA PRIMERU MOTORNIH ULJA
Od motornog ulja se zahteva da obavlja pet podjednako važnih funkcija:
· podmazivanje mašinskih elemenata,
· hlađenje sklopova i ležajeva,
· zaptivanje motora radi održavanja kompresije,
· zaštita od korozije,
· pranje - održavanje čistoće unutrašnjih delova motora.
Osim toga traže se još i: kompatibilnost sa zaptivkama (da ne utiče na otvrdnjavanje ili nekontrolisano
omekšavanje), kompatibilnost sa katalitičkim konvertorima, optimalni odnos između viskoziteta i različitih
radnih temperatura, visoka oksidaciona i termička stabilnost, što niža isparljivost itd.
Sve ove funkcije može da zadovolji ulje koje je proizvedeno od visokokvalitetnih baznih ulja i aditiva
po proverenim recepturama uz vrlo stroge laboratorijske analize. Veoma je teško utvrditi i prepoznati
falsifikovano motorno ulje bez laboratorijskih analiza. Falsifikatori etiketa i ambalaže su toliko vešti da se
vizuelno teško može primetiti razlika. Falsifikovano ulje se takođe veoma teško može vizuelno otkriti. Samo
laboratorijskim ispitivanjima se može konstatovati kvalitet ulja. Međutim, dešava se i to da laboratorijska
analiza pokaže dobre rezultate ulja iz ambalaže, ali se u eksploataciji u motoru, kad dostigne radnu
temperaturu to falsifikovano ulje brzo raspada i dovodi do zaribavanja motora. Falsifikovana ulja se
pojavljuju u različitim oblicima: čista bazna ulja bez aditiva, ponekad i obični destilati i rafinati, često
iskorišćena, odnosno rabljena ulja pomešana sa jeftinim baznim uljima. To se sve upakuje u "originalnu"
ambalažu proizvođača po želji.
Posledice upotrebe falsifikovanih motornih ulja:
· Najčešće se primeti da merač temperature ulja pokazuje pregrevanje motora. Ulje se brzo raspada,
gubi svojstvo podmazivanja što dovodi do naglog povećanja temperature usled koje se delovi motora
deformišu ili u najgorem slučaju dolazi do zaribavanja motora.
· Drugi pokazatelj je pad pritiska motornog ulja ili uključivanje signalnog svetla pada pritiska, što
znači da to ulje ne može da obezbedi odgovarajući pritisak zbog neodgovarajuće viskoznosti ili
nepropisnog kvaliteta. Posledice su povećano trenje i habanje svih pokretnih delova motora, što
izaziva povećanu temperaturu ulja i dalje oštećenje delova, a ako se na vreme ne interveniše –
zaribavanje motora.
· Treći pokazatelj je povećana buka, odnosno drugačiji zvuk motora i sporiji start. Verovatno se radi o
nekvalitetnom ulju koje brzo gubi viskoznost, a samim tim i slabiji uljni film. Uljni film se prekida,
dolazi do dodira metal na metal, što dovodi do povećanja buke, a naravno i habanja delova motora.
Slabija je zaptivenost između klipa i cilindra što smanjuje kompresiju i motor slabije "vuče".
· Velike količine taloga u ulju ukazuju da to ulje nema dovoljno deterdžentskih i depresantskih aditiva
koji obezbeđuju čistoću motora a čestice taloga drže u disperziji. Posledica toga je slepljivanje
klipnih prstenova i povećane naslage na ventilima. Talog dalje prelazi u koks koji abrazivno deluje
na površine delova motora, naročito cilindra.
· Curenje ulja na zaptivkama ukazuje da to ulje ne poseduje aditiv koji obezbeđuje kompatibilnost sa
zaptivkama, odnosno sprečavaju njihovo isušivanje, skupljanje i pucanje. Otežano pokretanje motora
u zimskim uslovima ukazuje na nedostatak aditiva koji obezbeđuje snižavanje tačke tečenja ulja ili
indeksa viskoznosti.
· Pojava korozije nastaje zbog nedostatka aditiva za zaštitu od korozije. To ulje nije sposobno da
neutrališe korozivne kisele materije koje se javljaju usled sagorevanja goriva.
· Usled nedostatka aditiva protiv penušanja ulja dolazi do pojave pene koja vrlo nepovoljno utiče na
podmazivanje, a osim toga ubrzava oksidaciju ulja.
· Nekvalitetno bazno ulje brzo isparava na radnim temperaturama motora te je u tom slučaju
neophodno i češće dolivanje ulja.
· Oštećenja ventila i bregastih osovina nastaju zbog upotrebe ulja sa aditivima koji pri sagorevanju
stvaraju velike količine pepela. Pepeo se taloži na ventilima i dovodi do pregrevanja.
Pojava intenzivnog habanja na mestima dodira pokretnih delova motora ukazuje na nedostatak
aditiva za zaštitu od habanja koji hemijskom reakcijom sa metalom formiraju tanke slojeve koji
sprečavaju direktan kontakt metalnih površina.
preuzeto sa http://www.maziva.org

[Ovu poruku je menjao kristina990 dana 24.09.2011. u 13:14 GMT+1]
 
Odgovor na temu

kik01
voda-com
Herceg Novi

Član broj: 212174
Poruke: 176
*.crnagora.net.



+2 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu24.09.2011. u 12:23 - pre 119 meseci
dobro.moze li meni neko kazati sto mi je raditi.ja prosle god.uzeo castrol edge u castellani sipao i presao 10.000 km vec !!!!
jeli resenje to ulje kupiti u Hrvatskoj???
 
Odgovor na temu

Nocni
Banicevic
Autocentar
[email protected]
MNE - NK

Član broj: 4631
Poruke: 3697
*.crnagora.net.



+1220 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu24.09.2011. u 14:41 - pre 119 meseci
U kastelani su 80% djelova fals pa i to ulje, cak i veci dio iz asortimana auto guma za koje su oni specijalizovani su takodje falsifikati. Dosta toga oni uvoze direktno iz Kine a tamo samo treba naruciti koji ce poznati naziv da pise na nekom dijelu...
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu24.09.2011. u 15:51 - pre 119 meseci
ugledajmo se na komšije i kupujmo domaća i originalna ulja,njihova INA nije ništa bolja od NISOTECa i,FAMa i GALAXa.Pogledajte na grafikonu udeo domaćeg ulja u Hrvatskoj,pametni ljudi....
 
Odgovor na temu

kik01
voda-com
Herceg Novi

Član broj: 212174
Poruke: 176
*.crnagora.net.



+2 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu24.09.2011. u 15:59 - pre 119 meseci
pihhh..........a i vlasnik je skoro saslusavan zbog utaje poreza..ili nesto slicno..
ja sam gledao set zupcastog sa spanerima za golfa 5 kupljenog kod njih.identican je bio sa ovim koji je bio fabricki na autu(oznake sinte gravure)mada neporicem ono sto si ti napisao(nocni)!!
pihhhhhhhhhhh.ma odem u dubrovnik(gruda) i gospodin covijek(pola sata voznje).
 
Odgovor na temu

vaske2
Zoran V
Lazarevac,ŠUMADIJA

Član broj: 233554
Poruke: 497
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+78 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu24.09.2011. u 17:50 - pre 119 meseci
Ja sam pre par dana zamenio ulje i filtere na Pasatu i sipao sam Castrol Edge 5w30 doduse donesen iz Austrije zajedno sa filterima Mahle Kneht...mada sada posle ove vase price nista mi vise nije 100% sigurno.

Proslo ulje je isto bilo doneseno iz Austrije,Castrol SLX isto 5w30.Zamenio sam ga posle 12hkm i nije bilo potrebno dolivanje pa smatram da je dobro odradjivalo posao.
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu24.09.2011. u 18:50 - pre 119 meseci
Ja i dalje verujem da je u pitanju paranoja i pravdanje prolupanih motora. Uvek je najlakse reci ma prolupo ti je motor zbog loseg ulja/goriva a ne zbog mojih postupaka.
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu24.09.2011. u 19:52 - pre 119 meseci
Nije motor svedok protiv mafije, pa kada zagine, ne govori. Jasno se na motoru vide posledice loseg ulja, posledice maltretiranja, i ponasanje jeftinih ili falsifikovanih delova.

Poz
 
Odgovor na temu

LazarM
Bgd

Član broj: 95779
Poruke: 88
77.243.20.*



+1 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu25.09.2011. u 20:58 - pre 119 meseci
Pre jedno 7 god koristio Valvolin,zvanicno iz Sabca trosio oko 0.6L/1000km,u metro-u Segedin naletim na akciju OD NASEG
Sapcanina (ko rek'o prevara) nebudem lenj kupim i trosio upola???
Uporedim oba ulja od istog distributera i niti mirisu,niti je ista boja???
Sada udjem u radnju i trazim NAJEFTINIJE i menjam na 3-4000.
 
Odgovor na temu

pisac

Član broj: 13046
Poruke: 4504



+3228 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu25.09.2011. u 23:56 - pre 119 meseci
Pre više godina, u Grand Motorsu su hteli da mi sipaju Valvoline iz bureta prilikom redovnih servisa u garanciji, a ja sam tražio da bude isključivo fordovo ulje iz kantice i da mi posle daju praznu kanticu da je ponesem zajedno sa eventualnim preostalim uljem u kantici.


Tylko jedno w głowie mam
Koksu pięć gram
Odlecieć sam
W krainę zapomnienia
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu15.10.2011. u 12:31 - pre 119 meseci
http://www.federalmogul.com/en...tiCounterfeitingProgramSerbian
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu15.10.2011. u 13:21 - pre 119 meseci
Na izgled ne mozes odrediti kvalitet sastava frikcionog materijala. Mozes samo konstatovati zavrsnu obradu i nasminkanost proizvoda koji se objektivno ne vidi na kolima i ima sasvim posebne tehnicke zahvate.

Tvrde ili meke, koje se lako trose ili su otporne na grejanje, ali ljuste diskove, to su dileme vozaca, koji tvrdocu(mekocu) plocica treba da prilagodi licnom nacinu voznje.

Kvalitet odabrane varijante je ono o cemu treba voditi racuna, a ne da se proglase, recimo, da su mekse "kvalitetnije" ili "bolje" od tvrdjih...

Sastav frikcionog dela je ono sto cini kvalitet, i sto utice na cenu..

Poz
 
Odgovor na temu

jnk
beograd

Član broj: 29216
Poruke: 1472



+1497 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu21.10.2011. u 00:58 - pre 118 meseci
Kako sam se opekao sa kineskom kopijom prosto moram da podelim ovde. Nisu auto delovi ali su u u pitanju rukavice za motocikl pa je donekle slicna prica.

Nadjem na oglasima rukavice Alpinestars gp pro za 140e koje u radnji u inostranstvu kostaju oko 200e. Ponudim coveku 110e i on prihvati. Generalno skuplja moto oprema u Srbiji se slabo prodaje pa je vrlo cesto moguce napraviti stvarno dobar deal pa mi se nije u startu upalio alarm. Dodjem kod coveka i kad sam ih ugledao nije mi bilo ni na kraj pameti da mogu biti lazne jer su izgledale vrlo kvalitetno i nije mi padalo na pamet da bi neko toliko detaljno pravio kopije i odem kuci sa rukavicama ubedjen da sam napravio posao godine. Gledam posle nesto po netu o tim rukavicama i vidim pominje se da postoje i falsifikati i tu mi klikne da sam ja moje stvarno dosta jeftino platio i shvatim kolko ima sati.






Najveci problem je sto to nije kao kad kupis lazan sat ili laznu garderobu jer je ovde u pitanju bezbednost jer su ove rukavice predvidjene da mozes sa njima po asfaltu da klizas bukvalno 150 metara bez posledica dok ce se lazna raspasti posle 5 metara klizanja(potvrdili ljudi u praksi). Originalne rukavice se isto proizvode u Kini pa postoje teorije da su neke delove sa pravih rukavica(ta specijalna plastika) fejk fabrike narucivale od lokalnih dobavljaca i tako pravile verne kopije ali naravno sama struktura koja cini tu rukavicu bezbednom je izostala. Posle ovog iskustva mi dodje da kupujem samo original fabricki brendirano ulje naruceno po part numberu jer sam ja bio ubedjen da ovako nesto ne moze da mi se desi. Naravno lik je pare vratio sa izgovorom da nije imao pojma da su fejk ali ostaje neprijatan osecaj.
 
Odgovor na temu

miki_maus
Miki Maus
Besumucni trosac Bozijih resursa.
Srbija

Član broj: 290228
Poruke: 27
*.static.madnet.rs.



+12 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu22.10.2011. u 07:32 - pre 118 meseci
Ja sam kontaktirao sa gospodinom Expandanble, i sto se tice Motul ulja on mi je dao kontakt za ovlascenog distributera Mass Company.
Po njegovim recima, tamo je originalno ulje.

Kakva su Vasa iskustva sa ovlascenim distributerima pojedinih brendova, i njihovim ekspoziturama u prestonici?
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12053
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5241 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu22.10.2011. u 08:42 - pre 118 meseci
Nije to bas tako jednostavno.

Mislim u redu je to sto se tice Mas kompanije, ali oni imaju tri prodavnice po Srbiji, i internet prodaju koja ne funkcionise ni nakon registracije korisnika..
Sleduje kupovina Motula kod nekih blizih prodavaca, sto ne znaci da je manje bezbedno. Jednostavno treba obratiti paznju na deklaraciju, pakovanje, datum uvoza ili proizvodnje, kako za ulja tako i za bilo koju robu..uostalom i na samu prodavnicu..vidi se ko razvija posao, a ko pokusava srecu u biznisu..

I razmena informacija, o dokazanim falsifikatima..

Poz
 
Odgovor na temu

Milojkovic

Član broj: 210126
Poruke: 1029
91.150.71.*



+105 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu22.10.2011. u 10:37 - pre 118 meseci
Neretko sami uvoznici su ti koji paralelno distribuiraju falsifikate i to rade vrlo uspesno.Imaju pokrice sa zastupnistvom i u strukturi robe original bude 30-40% a ostatak bude falsifikat.Znaju sve cake i fazone to lepo ugrade u falsifikat i mozes da se slikas sto ces da otkrijes makar gledao dan i noc.Pohlepa i zelja za lakom zaradom a i pritisak trzista da trazi sto jeftinije ucinili su svoje.Roba na akcijama uvek ima sumnjiv kvalitet i to ne kupujem nikada jer je uvek neki macor u dzaku.
 
Odgovor na temu

kristina990
Srbija

Član broj: 274896
Poruke: 406
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+13 Profil

icon Re: Kako prepoznati falš robu22.10.2011. u 12:48 - pre 118 meseci
Citat:
Milojkovic: Neretko sami uvoznici su ti koji paralelno distribuiraju falsifikate i to rade vrlo uspesno.Imaju pokrice sa zastupnistvom i u strukturi robe original bude 30-40% a ostatak bude falsifikat.

uglavnom je tako,zato od ulja koristim nisotec ili fam,nisu najbolja,ali barem su originali,a poznato je da je najlošiji original uvek bolji i od najbolje kopije....
 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Kako prepoznati falš robu

Strane: 1 2 3 4 5

[ Pregleda: 37401 | Odgovora: 99 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.