
2.Podešavanje smeše na leru („vazduh“)
Ovo podešavanje je za razliku od prethodnog od velike važnosti za pravilan rad motora. Ovim se podešava smeša na leru, ali ovo takođe utiče i na smešu pri nižim brojevima obrtaja na kojima motor često radi. Zato ovo podešavanje može dosta da utiče na potrošnju u gradu. Po propisu trebalo bi podesiti smešu tako da se u izdovnim gasovima dobije određeni procenat ugljen-monoksida (CO). Na žalost, instrument za merenje CO najčešće nije dostupan amateru, pa se podešavanje najčešće vrši na napred opisani način.
Što je smeša bogatija benzinom (masnija), usled nepotpunog sagorevanja dolazi do povećanja potrošnje, povećanja zagađivanja ulja (ulje brzo pocrni), a time i do povećanog abanja motora. Ako je smeša previše siromašna, motor se često gasi (naročito kad je nedovoljno zagrejan) što je prilično neprijatno. Zato je važno dobro podesiti smešu.
Leti smeša može da bude i malo siromašnija, ali zimi treba da bude nešto bogatija jer se motor teško zagreva. Hladan motor zahteva malo bogatiju smešu jer benzin teže isparava.
Osnovni princip podešavanja smeše je sličan za sve karburatore, bez obzira na model.
Motor mora da bude dobro zagrejan, i karburator ne sme da ledi. Zato ne treba ostaviti motor da dugo radi na leru pre štelovanja, jer se tada brzo zahladi karburator i pocne da mrzne (naročito ako je vreme hladno). Prethodno treba podesiti ler-gas.
Šraf za vazduh (uobičajen mada ne uvek tačan naziv bogatstva smeše na leru) treba polako zavrtati sve dok motor ne počne da radi neravnomerno i nemirno. Onda ga treba veoma pažljivo i sporo odvrtati sve dok se motor ne smiri. Kad rad motora postane ravnomeran i miran, ne treba dalje odvrtati šraf. Odvrtanjem šrafa dobija se bogatija smeša, a zavrtanjem siromašnija. Kasnije se mogu izvršiti manje korekcije - na primer ako se motor gasi na leru, treba malo odvrnuti šraf (npr. za 30°) pa probati.
(skinuto sa http://vw-vhs-mladenovac.forum...m/t719-podesavanje-karburatora)
3.podešavanje ler gasa na normalnu brzinu-ukoliko se javlja i dalje pucanje a paljenje i smeša odrađena pojačati ler gas da prilikom oduzimanja gasa preko leptira dobija malo više goriva( Vakuum je najveci (a smesa najsiromasnija) upravo prilikom kocenja motorom ili oduzimanja gasa dok su obrtaji jos visoki. Tada uobicajeno i dolazi do detonacija.)
[Ovu poruku je menjao kristina990 dana 21.07.2012. u 20:31 GMT+1]