Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.

Potrebna pomoc oko filtera za ulje Audi 100cc

elitemadzone.org :: AutoZone :: Potrebna pomoc oko filtera za ulje Audi 100cc

Strane: 1 2

[ Pregleda: 7116 | Odgovora: 21 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Autor

Pretraga teme: Traži
Markiranje Štampanje RSS

pajapop
Beograd

Član broj: 183139
Poruke: 1800
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+632 Profil

icon Re: Potrebna pomoc oko filtera za ulje Audi 100cc24.08.2012. u 21:00 - pre 142 meseci
OK...Odavno smo skrenuli sa osnovne teme, a posto je i bilo ove teme samo se ponavljamo - valjda je sve receno. Samo da do...dam "slag na tortu"...normalno je da su sinteticka ulja bolja od mineralnih. Imaju vrhunska svojstva u pogledu mnogih karakteristika kao sto su otpornost na oksidaciju pri visokim temperaturama, razredjivanje i lakse tecenje pri niskim temperaturama, kao i manje habanje motora, jer predstavljaju mesavinu odredjenih molekula dok su mineralna ulja dobijena destilacijom razlicitih jedinjenja hidrokarbonata. Zbog toga, sinteticka ulja mogu da budu proizvedena tako da odgovaraju stvarnim potrebama, dok se mineralnim moraju dodavati aditivi.
Nasao sam podatak, da sinteticka ulja mogu imati "tecljivost" i na -40C, pri kojima se mineralna ulja pretvaraju u skoro cvrst zelatin, takodje, vrse podmazivanje i na 250C, pri kojima mineralci oksidisu stvarajuci talog od smola i organskih kiselina.
Ali... ni jedno ulje ni aditiv ne stite motor potpuno od habanja, mada sintetika u znatnoj meri produzava radni vek motora (mada mislim da jos nije tacno utvrdjeno koliko).
Koliko mogu da se produze intervali izmedju zamene ullja? Zavisi kako se vozi! U jednoj tehnickoj njizi pise...neki proizvodjaci sentetickih ulja u SAD tvrde da promena moze da se izvrski i nakon 38000km pod uslovom da se filter menja na 10000km, i da se automobil koristi u drumskoj voznji. Kratke voznje (gradske) sa dosta zustavljanja, dovode do velikog zagadjivanja kartera vlagom tako da i sinteticko ulje mora cesce da se menja. Ako se neko pita otkud vlaga??? da zna da na svaki litar sagorelog benzina se stvara litar vode koja se eliminise sistemom za cirkulaciju uljnih isparenja.
Najveci problem je cena, jer je sinteticko ulje mnogo skuplje od mineralnog. Zatim prelazak sa mineralnog na sintetiku je komplikovano, jer zahteva ispiranje motora. Cak i mesanje razlicitih mineralnih ulja pri zameni ili dolivanja nije preporucljivo bez ispiranja jer mnogi aditivi nisu kompatibilni pa se prave talozi i emulzije u motoru koje ga mogu ostetiti. To je poseban rizik kod nas.
Ko od starta koristi sintetiku treba tako i da nastavi bez obzira na cenu, ali za prosecnog Srpskog vozaca prelazak sa mineralca na sintetiku nije preporucljiva narocito ako motor sagoreva ili ima curenje ulja na dihtunzima i semerinzima (sto je najveci broj slucajeva).
IIIII....mislim da je dosta o ovome!
 
Odgovor na temu

vladd

Član broj: 37217
Poruke: 12059
*.dynamic.isp.telekom.rs.



+5251 Profil

icon Re: Potrebna pomoc oko filtera za ulje Audi 100cc24.08.2012. u 23:25 - pre 142 meseci
Citat:
pajapop
Ali... ni jedno ulje ni aditiv ne stite motor potpuno od habanja, mada sintetika u znatnoj meri produzava radni vek motora (mada mislim da jos nije tacno utvrdjeno koliko).
Koliko mogu da se produze intervali izmedju zamene ullja? Zavisi kako se vozi! U jednoj tehnickoj njizi pise...neki proizvodjaci sentetickih ulja u SAD tvrde da promena moze da se izvrski i nakon 38000km pod uslovom da se filter menja na 10000km, i da se automobil koristi u drumskoj voznji. Kratke voznje (gradske) sa dosta zustavljanja, dovode do velikog zagadjivanja kartera vlagom tako da i sinteticko ulje mora cesce da se menja. Ako se neko pita otkud vlaga??? da zna da na svaki litar sagorelog benzina se stvara litar vode koja se eliminise sistemom za cirkulaciju uljnih isparenja.
Najveci problem je cena, jer je sinteticko ulje mnogo skuplje od mineralnog. Zatim prelazak sa mineralnog na sintetiku je komplikovano, jer zahteva ispiranje motora. Cak i mesanje razlicitih mineralnih ulja pri zameni ili dolivanja nije preporucljivo bez ispiranja jer mnogi aditivi nisu kompatibilni pa se prave talozi i emulzije u motoru koje ga mogu ostetiti. To je poseban rizik kod nas.
Ko od starta koristi sintetiku treba tako i da nastavi bez obzira na cenu, ali za prosecnog Srpskog vozaca prelazak sa mineralca na sintetiku nije preporucljiva narocito ako motor sagoreva ili ima curenje ulja na dihtunzima i semerinzima (sto je najveci broj slucajeva).
IIIII....mislim da je dosta o ovome!


Bilo bi dosta da su sve tvrdnje korektne. Ali iz nekog razloga nisu.

700 din za litru sintetike svakako nije "mnogo skuplje" od mineralnog, jos ako se uzme u obzir da se moze menjati u 60-100% duzim intervalima od mineralnog, nakon par ciklusa je i jeftinije..a "bezbednije"..

Ulja se mesaju ako su u istom standardu, jos bolje ako su u nekom uskom standardu(uzem od prostog API, recimo VW-ov ili MB-ov), a ako se mesaju razlicita ulja, mesavina ce poprimiti osobine losijeg ulja.
Nekakvi "zelatini i slicne price su urbana legenda....

Sintetika, dobri filteri, sve to produzava vek minimalno za 30%, za vece rezultate je vazno stanje motora i nacin voznje.
Preko 80% habanja delova u motoru nastaje pri hladnom startu, ako je tada motor podmazan, habanje i mikrogrejanja su visestruko smanjeni.
Jos korisniji je "prelube" sistem, ali to je bas nepotrebno za prosek vozila i motora na Balkanu..

Cisto da razjasnimo, neka uvrezena i pogresna posmatranja ulja.

Koriscenje sintetike se moze poceti i bez ispiranja motora, sa kracim intervalom zamene prvog sipanja i normalnim intervalom sledeceg.
Naravno, ako motor proliva ulje, tesko je bilo sta pametno preporuciti osim popravke, ni mineralno nije toliko jeftino za rasipanje po ulicama..

Poz

 
Odgovor na temu

elitemadzone.org :: AutoZone :: Potrebna pomoc oko filtera za ulje Audi 100cc

Strane: 1 2

[ Pregleda: 7116 | Odgovora: 21 ] > FB > Twit

Postavi temu Odgovori

Navigacija
Lista poslednjih: 16, 32, 64, 128 poruka.