Citat:
Dusko2087:
Prvo da ti se zahvalim na savetu ventilator sam sredio sad rade sve tri brzine. Onda sam upalio auto i pratio zagrejavanj svih creva za vodu odma pri startu motora voda se vracala u posudu donje crevo od pumpe do hladnjaka bilo je hladno dok su sva druga bila bas vruca da bi nakon 15 ili 20 minuta rada motora pocelo da se greje i donje crevo ali ne koliko ova ostala.Sta bi tu mogao biti problem dali termostat neradi dobro ili tako treba.Temperatura idalje raste pa sam ventilator za hladjenje motora povezao direktno na prekidac i palim ga u kolima i nedozvoljavam da kazaljka predje sredinu kao sto je pre prelazila za jednu trecinu.Ikoja je normalna radna temperatura motora u mom slucaju znas o kom motoru je rec.UNAPRED HVALA NA ODGOVORU.
Prvo...treba reci da je termostat glavni uredjaj za regulaciju postizanja radne temperature svakog motora u nekom realnom vremenu. On delimicno, ne hermeticki, smanjuje protok tecnosti za hladjenje do hladnjaka kada je motor hladan, cime se ubrzava proces zagrevanja. Kada se motor zagreje do "radne temperature" on se sirom otvara da bi omogucio maksimalan protok tecnosti i time onemogucio pregrevanje.
Posto donje crevo i posle nekog realnog vremena nije imalo istu temperaturu kao ostala, a pri tome i merac temperature pokazuje osnovanu sumnju da je u nedozvoljenom polozaju, ocigledno je da postoji fizicka prepreka u cirkulaciji koja moze doci samo od nedovoljno otvorenog termostata, ili cak i do neke prepreke u samom hladnjaku. To sto u konkretnom slucaju postoji cirkulacija preko prelivnog creva i kad je motor hladan, time se samo konstrukcijski smanjuje pritisak u sistemu izazvan radom vodene pumpe i nema direktne veze sa hladjenjem motora. To ne ukazuje na apsolutnu ispavnost cirlkulacionog sistema. Da je donje crevo imalo istu temperaturu, kao i ostala, a merac i pri tome pokazije nedozvoljeni polozaj, onda bi se moglo posumljati u neke ozbiljnije razloge pregrevanja kao sto je problem sa dihtungom glave.
Sobzirom, da je termostat vec promenjen, a pojava je ostala ista, moguce je da postoji problem u samom hladnjaku.
Ipak, za sada je najlakse proveriti isparvnost termostata. I pre kupovine novog treba ispitati stari a narocito novi pre montaze. Kako se Ispituje? Jednostavno. Na svakom termostatu ima utisnuta temperatura pocetka otvaranja i momenta pri kojoj je temperaturi potpuno otvoren XXXc/YYYc. U vodu koja se zagreva postavi se termometar, termostat se postavi u vodu ili se nekom zicicom pridrzava. Ako se termostat suvise rano otvori, na temperaturi manjoj od XXXc onda je neispravan. Ako se i na 10c iznad najnize XXXc nije potpuno otvorio, onda je i tad neispravan tj. nema dovoljnog protoka.
Ako se kupi pravi, originalni termostat koji je projektovan za doticni motor, oznaka YYYc kada je potpuno otvoren upravo oznacava i potrebnu radnu pemperaturu za doticni motor.