vladd
Član broj: 37217 Poruke: 12060 *.dynamic.isp.telekom.rs.
|
Postoje senzori za vrste goriva, pa cak i za odredjene kvalitete, merenjem talasnih duzina bliskim infracrvenoj boji.
Medjutim, realno su nesto slabije upotrebljivi zbog raznolikih kvaliteta, aditiva, zaprljanosti, i kompleksnih merenja koja bi dala tacnu situaciju.
Mogu da odrede "felu" goriva, npr BMB95, po prisutnim talasnim duzinama, ali ne mogu da definisu npr, oktanski broj, koji moze da bude i 89. Najcesce je 91-92 oktana , po merenjima u Srbiji
Postoji mapa "sekundarnih" parametara, u motornom racunaru, koja se puni nakon odredjenog broja kilometara, i gde se pamte uobicajeni rezimi rada motora.
Tako da se "samopodesi" i na kvalitet goriva i na obicaje vozaca. Tajminzi paljenja su definisani senzorima samopaljenja, ali kod losijeg goriva, margine su uze, a smanjen opseg regulacije, smanjuje elasticnost motora i povecava potrosnju.
|